גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24765 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24765
AVNER לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.4.02
1995 הודעות, 22 מדרגים, 42 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ד' בתמוז תשע''ח    17:12   17.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אילנה דיין! מה בדבר 'תכנית עובדה' על התנהלותה השערוריתית של דורית בייניש כפרקליטת המדינה  

 

ערכתי לאחרונה בתאריך 17.06.18 בשעה 17:20 בברכה, AVNER
 
עונת המלפפונים, אז אולי נעלה, לשם שינוי, פרשייה נישכחת ומושכחת מהאוב ונאתגר את האובייקטיביות העיתונאית המפורסמת של אילנה דיין:

אילנה דיין! מה בדבר 'תכנית עובדה' על התנהלותה השערוריתית של דורית בייניש כפרקליטת המדינה, כפי שהתפרסמה בעיתון הארץ.

כזכור: דורית בייניש כפרקליטת המדינה, מעלה בתפקידה להגן על שמם הטוב של אזרחים רבים וטובים, רק כי דתיים וימניים לא נראו לה זכאים לכך, ואפשרה את שרשרת הפרובוקציות של אבישי רביב.

בדו"ח ועדת שמגר ישנה התייחסות מפורשת לשערורתיות של ההפעלה הזו, וידוע שזו גם הייתה הסיבה ששמגר התנגד למינויה של בייניש לשופטת בעליון, ונכנע רק בגלל ידידות משפחתו עם משפחת עדנה ארבל שהייתה ידידה אישית של בייניש.

מישהו אמר קשרים...

להלן ציטוט מדוייק מ-

• עיתון הארץ
• חיים לוינסון
• 04.11.2011

הפרובוקציה הגדולה מכולן הייתה בספטמבר 1995, אז ביים עבור הערוץ הראשון טקס השבעה של חברים חדשים לארגון אי"ל. הכתבה, בבימוי איתן אורן, שודרה ביומן של הערוץ הראשון. בכתבה נראים צעירים עומדים סמוך לקברו של לוחם הלח"י אליהו חכים בהר הרצל, נשבעים לארגון אי"ל שאקדח צמוד לחזם, ומתבטאים על כך שיהרגו בעת הצורך גם יהודים. רביב דיבר על כלבים שמגדלים בקריית ארבע, שמריחים רק ערבים. הארץ הזדעזעה. גינויים חריפים נשמעו מכל רחבי הקשת הפוליטית. מיד לאחר הרצח, חזרו ושידרו בערוץ הראשון שוב ושוב קטעים מההשבעה, כ"הוכחה" לכך שהכתובת היתה על הקיר.
כנחשף רביב, החלה ביקורת ציבורית רחבה על אורן ורשות השידור. הם הואשמו ששיתפו פעולה עם השב"כ בביום הטקס. בחלק החסוי של ועדת שמגר, קבעה הועדה כי "(רביב) כל העת המשיך בקשרים עם התקשורת כדי להציג את איל כגוף קיים וזכה לסיוע הטלויזיה בכך ששידרה טקס השבעה, שלא היה אלא הצגה, כאשר מי שנכח במקום חייב היה להיות ער לכך שמדובר בהצגה".
פרשת ההשבעה הכתימה את הקריירה הארוכה של אורן, במאי מוערך וותיק ברשות השידור. כדי להלחם על שמו הטוב, אמר אז אורן "'מה זה הצגה לתקשורת? שמישהו יסביר לי מה זו הצגה. האם מסיבת-עיתונאים אינה הצגה לתקשורת? הרי הכינו אותה מראש לעיתונאים. האם הפגנה שנקבעה מראש אינה הצגה? את יכולה לקרוא לזה הצגה ואני קורא לזה מחזה מצמרר. אנחנו הצטמררנו. ברשותי כל הקלטות שאנחנו צילמנו. אין שם שום קטע שבו הם מתפוצצים מצחוק. להפך - הם רועדים מפחד. כל מה שצילמנו צולם בשוט אחד, אמרתי לצלם שלא יפסיק לצלם לרגע. אלו לא אנשים שהציגו, אלו אנשים שדיברו באמונה לוהטת ממוחם הקודח".
ברשות "הארץ" נמצאים כל חומרי הגלם שצילם אורן בהר הרצל באותו לילה. צפייה בקטעים שלא שודרו מעולם, מגבירה את סימני השאלה סביב שיקול הדעת שהביא את רשות השידור לשדר את הכתבה. בצילומים נראים רביב וסגנו ערן אוז'אלבו מגיעים עם חבורת הנערים להר הרצל. אנשי הערוץ הראשון מצמידים להם מיקרופונים. לאחר ההשבעה, שרביב מדקלם את הנוסח, והנער חוזר אחריו, הם קיבלו שמות קוד. "אבשלום" "משה" ו"יאיר". רביב כינה את עצמו "מלאכי". לאחר מכן, אוז'אלבו הביא להם כרטיסי חבר באיל, שהוכנו מראש. בראיונות איתם, הנערים החלו לדבר שטויות. אחד הנערים אמר כי "יצחק שמיר היה בקשר איתנו, אבל זה בחלק החסוי". נער אחר אמר לאורן כי בינתיים הארגון עדיין לא עשה שום דבר. רביב מיד לקח את הנער מהמצלמה לשיחה בצד, שלא הוקלטה. רביב עצמו התבטא בקיצוניות חסרת תקדים, פנטזיונרית. הוא הבטיח שאחרי פינוי חברון הם יעשו לערבים "פרעות תרפ"ט", ואחרי שנה הם ףישכחו מברוך גולדשטייןפ בשל הדם הרב שישפך. לדברים כמובן, לא היה ביסוס כלשהוא במציאות.
סצנה מרכזית שלא שודרה, היא לאחר ההשבעה, מתנפל רביב לפתע על אחד הנערים, ומושיב אותו בכוח על ספסל אבן. רביב מכה בעורפו של הנער במה שנראה כ"חקירה" ואומר לו "מה באת להשתטנקר עלינו? השב"כ שלח אותך"?". לאחר מכן רביב אוחז בחולצתו של הנער, מעמיד אותו בכוח, מכוון פנס לעבר עינו ואומר לו "מה, גילי שלח אותך? באת להסתלבט עלינו?". הנער ממלמל בקול בוכים כי איש לא שלח אותו. רביב לוקח אותו הצידה לטיול, ובשלב זה הצילום הופסק. לאחר הרצח, היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין, החליט להעמיד לדין את כל משתתפי טקס ההשבעה, בגין פרסום דברי שבח לאלימות אך לבסוף חזר בו. חקירה נוספת נפתחה נגד אורן, בחשד שביים את הטקס. רביב טען כי ביים את הדברים יחד עם אורן. החקירה נסגרה מחוסר ראיות.


.....

תחקיר "הארץ" מגלה, כי ביניש הסתירה מן הממונים עליה, היועצים המשפטיים לממשלה יוסף חריש ומיכאל בן יאיר, כי רביב סוכן שב"כ. מה שיצר בפרקליטות המדינה מצב אבסורדי: בעקבות הפרובוקציות הרבות של רביב, קיבלו היועצים המשפטיים לממשלה פניות מפוליטיקאים לפתוח בחקירה. לפחות בשני מקרים הם הורו לפרקליטות המדינה לחקור, מבלי שביניש אמרה להם כי מדובר היה בסוכן. לו ידעו, ייתכן והיו קוטעים מיד את ההפעלה.
הדברים התבררו במסגרת תביעת דיבה שניהלה בעשור האחרון מועצת קרית ארבע נגד המדינה. התביעה, שהוגשה ב-1999 נגד המדינה, טענה כי על המדינה לשלם פיצויים בגין ההכפשות של רביב, שפעל מטעמה והוציא לקרית ארבע שם רע. התיק הסתיים בפשרה ב-2008, במסגרתה קיבלה המועצה פיצוי של 10,000 שקלים. אחת מטענות המועצה, שיוצגה על ידי עו"ד חיים משגב, היתה שבכך שפרקליטות המדינה סגרה את תיקיו הפלילים של רביב, היא נתנה לגיטימציה להוצאת דיבה. בתגובת המדינה, היא בעצם מסגירה את המצב האבסורדי שבו נוהלו הדברים, ומדווחת כי: "בתקופת הפעלתו של רביב, נסגרו ע"י היועצים המשפטים לממשלה שני תיקים בלבד בהם היה חשוד, ואף זאת מבלי שמקבלי ההחלטה ידעו כלל שהוא סוכן שב"כ. בנוסף לשני תיקים אלו, ישנו מספר מצומצם של תיקי חקירה שנסגרו על ידי המשטרה מטעמיה".
התיקים של רביב היו תיקים במדרג הנמוך, שלא הצריכו את התערבות היועץ המשפטי לממשלה. עם זאת, על פי הנהלים בפרקליטות, עבירות הסתה כן חייבו את החלטתו, כך שאת שני תיקי ההסתה נגדו, סגרו היועצים המשפטיים לממשלה. התיק הראשון, בגין התבטאויות גזעניות של רביב נגד יו"ר התאחדות הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, ממוצא דרוזי, שאותו כינה גיס חמישי ובוגד וובכך עורר סערה במדינה, נסגר ב-1991 על ידי היועץ המשפטי יוסף חריש. התיק השני, על קייטנת כך, נסגר על-ידי מיכאל בן יאיר.
יוסף חריש אישר השבוע ל"הארץ" כי לא ידע שרביב היה סוכן שב"כ ובן יאיר אמר כי נודע לו רק לאחר הרצח כי רביב הופעל. שניהם לא זכרו באיזה תיקים של רביב טיפלו. דורית ביניש מסרה באמצעות דוברות בתי המשפט כי "לא הוסתר שום מידע מהיועצים המשפטיים לממשלה". דוברות בתי המשפט סירבה לאפשר לשופטים אליקים רובינשטיין, עדנה ארבל ונאווה בן אור, שמילאו תפקידי מפתח בעניין אבישי רביב, למסור את התייחסותם. עו"ד רחל סוכר, שהייתה המשנה לפרקליטת המדינה וטיפלה גם כן בענייני רביב, סירבה להגיב.
הגילויים החדשים מלמדים כי בפרקליטות הטעו אז גם את חברי הכנסת והשרים, שעסקו באותה תקופה רבות בפרשה. בדיון שנערך בכנסת בנובמבר 1997, ייצג סגן שר הביטחון דאז סילבן שלום את הממשלה בדיון סוער על אבישי רביב. שלום מסר דיווח שקיבל ממשרד המשפטים. "נסגרו תיקים לא מעטים נגד רביב, אך לא כולם נסגרו בהתערבות השב"כ. חלק נסגרו מחוסר ראיות, חלק נסגרו בהחלטה של פרקליטי מחוזות. אתם צריכים להבין שהשב"כ אינו מוסר את בקשתו לפרקליט מחוז אלא רק לדרגות בכירות יותר. לכן, אם זה לא הגיע לפרקליטות המדינה, להחלטה של היועץ המשפטי לממשלה, וזה נסגר ברמה נמוכה יותר. זה מה שנמסר לי". לדברים ששלום מסר בכנסת לא היה בסיס במציאות. היועצים המשפטיים לממשלה כלל לא ידעו שרביב סוכן. שאר התיקים נסגרו במשטרה.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות