גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24858 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24858
עכשיו אפשר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.10.17
4014 הודעות, 40 מדרגים, 80 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ב באב תשע''ח    12:43   24.07.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

כשמדברים איתי על מוסר, משמאל ומימין, אני עוצם את עיני ומרחף לימי ההתנתקות,  

 
  

גוזמאות – לאחר שנתיים שוחרר הנער החשוד כשותף למעשה הנבלה שנעשה בדומא ברצח משפחת מאששה, אחרי שנתיים של עינויים, חקירות ופצצה מתקתקת, תרגילי שב''כ, עוד רגע קט והיה נשלח לכלא לשנים רבות, עוד רגע קט והודה בלחץ החוויה הנוראית שעבר, עוד רגע קט ותיק דומא היה מפוענח לתפארת, עוד רגע קט, אך לנער זה היה מזל, הורים תומכים, התגייסות כללית במגזר הגוזמאות, נוער הגבעות לשחרר את הנער, הסיפור שנקבע, הנרטיב שהוחדר לא תאם את הד.נ.א. של הנער פרוע הגוזמאות, אשר סירב ללכת בתלם אך לא העלה בדעתו להצית משפחה למוות. ולאחר שנשלח לביתו נותרתי עם תהיה אחת גדולה, כמה חפים מפשע, כמה נערות ונערים, מבוגרים ומבוגרות מודים בעקבות לחץ נוראי? את הרשע יש למגר במלא העוצמה והעוז, אך לא למגר עימו גם את הצדק.

מוסר – כשמדברים איתי על מוסר, משמאל ומימין, אני עוצם את עיני ומרחף לימי ההתנתקות, נזכר איך נערות ונערים שמחו על גירושם מביתם, זכות לגיטימית, נעצרו, הושמו בתאים מצחינים ללא אפשרות פגישה עם עורכי דין, נשארו ימים ושבועות במעצר מינהלי, ואיש לא מחה, איש לא פצה פה, שופטי עליון לא התפטרו, אנשי מוסר באקדמיה לא החתימו עצומות, פוליטיקאים לא שבתו רעב, מדינת ''אור לגויים'' מפיצת המוסר האנושי רמסה ברגל גסה את הזכות הבסיסית של בני האדם והעולם שתק. מוסר הוא לא קובייה הונגרית המחליפה צבעיה בזריזות ידיים מאדום לכחול, ללבן, מוסר הוא החיים.

פמיניזם – במרחק קצר מימי המונדיאל העליזים אני מבקש למחות, במשך כחודש נשמעו בדיחות, הלצות, עקיצות, שנדמה כי חלפו עברו מן העולם, חודש ההתנתקות מהנשים, בדיחות על חשבונן, הפיכתן למטרד, לנמרות קניונים, ללביאות הנאבקות בבעל חובב הכדור העגול, למסוכנות על הכביש בשעות המשחקים עד הוצאת אזהרת יציאה לכביש כי הנשים נוהגות שם. סטריאוטיפים, סטיגמות, החפצה, הדרה, הדתה של ספורט, כל התמהיל שנדמה כי שייך לשנות החמישים של המאה הקודמת צף ועלה במלא עוזו. אף אחת לא נשמעה מצקצקת, אף אחת לא מחתה, באקדמיה לא חתמו על עצומות, נשים לא חגרו שק ואפר, ליאור שליין לא ערך תוכנית אחת אפילו בהחפצת נשים, מונדיאל זה לגברים. שבי במטבח אישה, הביאי עוד בירה קרה וקחי את כרטיס האשראי לחגוג עם חברותייך בקניון. כמובן אחרי שישבתן לרכל על כל העולם ודודותיו. או הצביעות, או הרגישות הסלקטיבית, אגב, מעניין מה היה אומר בג''צ אם המונדיאל היה מתרחש בארץ ותנועות הנשים היו טוענות להדרה במגרש.

פרסומות – כשהתלבטנו רעייתי ואנוכי אם לוותר על מכשיר הטלוויזיה ולהוציאו מביתנו כדי לחוס על נפשנו ונפש ילדינו, ניצחה לבסוף העמדה של: לחנך לצריכה מבוקרת, ואכן השלט בידינו. גם אם אתה מבקש לראות תוכנית כמו חדשות או תוכנית קולינריה חביבה ואפילו להרחיב אופקים עם הצייסר והמרדף שלו, אתה יושב באי נוחות מופגנת בין לבין, בין התוכנית לבין הפרסומות שרובן סטריאוטיפיות, מלאות אלימות מילולית, בוטות מינית, כשמשווקים לך בפרסומת סוג של שתייה תמימה אתה לא יודע למה לצפות, הפרסומות מטמיעות את השיח הוולגרי וכמובן הכל בהומור, קריצה, חיוך קל והמון מקום למחשבה ולדמיון, ככה מטמיעים שפה חדשה, שפה בריונית, סקסיסטיות ווולגריות. ''מי נתן לך רישיון''? זועק המורה לרמיסה ועונה: ''אה אני, סע'', זה הסיפור כולו. סחבקייה מטמיעת שפה עם רוח חדשה, רוח עיוועים.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות