גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24870 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24870   
donnie
חבר מתאריך 13.5.04
9515 הודעות
יום ראשון י''ז באב תשע''ח    19:28   29.07.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

חוק הלאום: סמרטוטים בימין, ספינים חלולים בשמאל  

 
  
הועבר בתאריך 29.07.18 בשעה 20:05 מפורום חדשות על-ידי דרומית25, (מנהל הפורום)
 
מי שדורש שחוק הלאום יכלול גם שוויון, מנסה לרתום גם את החוק הזה לשירות השמאל הקיצוני
נתחיל מחוק הלאום עצמו. קראתי את דבריהם של המעניינים שבין מבקרי החוק ולא מצאתי טיעון ענייני אחד שמחזיק מים. כלום. גורנישט. נאדה. הספין החדש המניע את ההיסטריה השמאלנית הוא מחאת הקצינים הדרוזים. ארבע שנים דנים על החוק, אינספור התנגדויות, עשרות שעות דיונים, מאות טורים בעיתונות. שבוע אחרי שהחוק מאושר בקריאה שלישית מישהו עלה על הרעיון שאפשר להחתים 100 קצינים דרוזים שיגידו שעכשיו הם אזרחים סוג ב’, ולהריץ על הספין הזה מאות שעות שידור שהסתיימו בפרץ רגשנות קיטשית של ריאד עלי באולפן התאגיד.

אבל לפעמים יש פנצ’ר גם בקמפיינים המשומנים ביותר. ממש במקביל, באולפן שישי, החליט שיבל כרמי מנסור להוציא את האוויר ממפרשי הקמפיין ואמר שלדרוזים אין בעיה עם החוק ושאין בו שום דבר מפלה. אבל העובדות לא חשובות. כשרוצים אפשר להעלים לגמרי עובדות שנאמרו במרומי הרייטינג של אולפן שישי, ולאנוס את סדר היום לעיסוק במונולוג הרגשני קורע הלב והמקושקש של ריאד עלי מתחתיות שברירי האחוזים של התאגיד בליל שבת.

אז הקלף הנוכחי של השמאל הוא שחוק הלאום אינו כולל בתוכו התייחסות לדרוזים, ובכך הופך את הדרוזים לאזרחים סוג ב’. הטענה הזו מעוררת כמה שאלות: למה דרוזים אמורים להכלל בחוק הלאום והצ’רקסים לא? ומה עם הבהאים? או עם הבדואים? גם הם הרי משרתים, לפחות בחלקם. ומה עם הכושים העבריים? שלא לדבר על קרוב לשני מיליון ערבים ישראלים שהספינולוגים השמאלנים זרקו מתחת לגלגלי האוטובוס במטרה לעבוד על כמה אנשי מרכז-ימין שלא נעים להם מאחיהם הדרוזים לנשק.

התשובה פשוטה: חוק הלאום לא עוסק בדרוזים, בבדואים, בצ’רקסים, בערביי ישראל, בבהאים או במיעוטים בכלל. הוא יוצק תוכן למושג מדינת הלאום של העם היהודי ומעגן זאת בחוק יסוד שבמטריקס האהרון-ברקי זוכה למעמד של חוקה. מטרתו המרכזית של החוק היא לקבוע כי לזהותה הלאומית של ישראל יש משקל חוקתי לא פחות ממשקלן החשוב של זכויות הפרט.

מתקן עיוות ישן
הטענה כי מדובר בחוק לאומני, גזעני או מפלה מכיוון שאינו כולל את המילה ‘שוויון’, היא טענת הבל במקרה הטוב והונאה פוסט-ציונית במקרה הסביר. הסיבה לכך פשוטה: חוק הלאום איננו החוק היחיד בספר החוקים, והוא גם לא חוק היסוד היחיד במה שאמורים להיות הבסיס לחוקה העתידית. לצדו קיים חוק יסוד כבוד האדם וחרותו. גם בחוק הזה לא נזכר השוויון, וזה לא בטעות. הוא נשמט מהחוק אחרי עשרות שעות של דיונים בנושא, בדיוק מהחשש שהתממש לבסוף: אם היה נכלל השוויון בחוק, בית המשפט היה מפרש אותו נגד כוונת המחוקק ומשתמש בו כדי לחבל באופיה היהודי של המדינה. השמטת השוויון מחוק יסוד כבוד האדם וחרותו לא עזרה. בית המשפט קרא את החוק כאילו מופיע בו השוויון, והשתמש בערך המומצא הזה כדי להעביר פסקי דין הרסניים כמו בג”צ קעדן שתקע את ההתיישבות היהודית.

אבירי וחסידי השוויון מחוללים סערה ציבורית ומנסים לתקוע טריז בין הציבור הדרוזי למדינה מכיוון שבחוק העוסק בהגדרת הזהות הלאומית אין התייחסות לשוויון. הם לא פצו את פיהם מזה 26 שנים בהן לא היה איזון במבנה החוקתי של ישראל, כאשר זכויות הפרט זכו לעליונות חוקתית וזהותה היהודית של המדינה נרמסה על ידי מערכת המשפט שוב ושוב.

התשובה ליללות הללו ברורה: חוק הלאום לא יוצר עיוות חוקתי אלא מתקן עיוות חוקתי. הוא לא מוציא מערכת חוקתית מושלמת מאיזון, אלא מנסה לכונן איזון במערכת חוקתית מעוותת שבה זכויות הפרט הפכו לקרדום המאפשר לאליטה פוסט-ציונית למחוק את זהותה הלאומית של המדינה.

במצב הישן היה חוק יסוד אחד שזכה למעמד על, חוק יסוד כבוד האדם וחירותו שאיפשר למערכת המשפט לקדם הכרעות מבלי לייחס ולו משקל שולי להבטחת זהותה היהודית של מדינת ישראל. במצב החדש יש לצד חוק יסוד כבוד האדם וחירותו חוק יסוד נוסף שאמור לחייב את בתי המשפט ואת רשויות המדינה לפעול על מנת להבטיח שמירה על מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי.

אם מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, המצב הישן היה מצב מעוות ולא מאוזן ואילו המצב החדש הוא מצב מאוזן. כל השאר זה ספינים, דמגוגיה ורגשנות סנטימנטלית שמיועדת לאידיוטים שימושיים.

הבור הפוסט-אירופי
התופעה הדרמטית ביותר בזירה הבינלאומית והגיאופוליטית במאה ה-21 היא הגירה המתבטאת בנדידת עמים ותרבויות במימדים חסרי תקדים. עשרות מיליוני פליטים ומהגרים כבר עשו בעשורים האחרונים את דרכם מאפריקה ומהמזרח התיכון למדינות המערב. כל מי שיבקר בערים המרכזיות באירופה יתקשה לזהות אותן ביחס לאופיין לפני 20 או 30 שנה. שיעור המוסלמים באירופה נמצא בעליה דרמטית וכשלוקחים בחשבון את המשך ההגירה ואת שיעורי הילודה הגבוהים בהרבה של המהגרים לעומת האירופים, מבינים שהאירופים בבעיה גדולה.

מתנגדי חוק הלאום דוחפים אותנו בכל כוחם לבור שכרו לעצמם חבריהם הנאורים בברלין, לונדון ופריז.

בישראל כבר ישנו מיעוט ערבי של כ-20%. בשנים 2006 עד 2012 הסתננו לישראל כ-65 אלף איש ממדינות אפריקה, בעיקר סודאן ואריתריאה. מדיניות נחושה של הממשלה הצליחה לבלום לחלוטין את ההגירה ואפילו להוציא מהארץ כשליש מהמסתננים, אך קרוב ל-40 אלף עדיין כאן. הרכב האוכלוסיה מאופיין בגברים צעירים ובכמה אלפי נשים שהבינו שהולדת ילדים בישראל היא הדרך הטובה ביותר למנוע את גירושן.

בשנים האחרונות ביטל ביהמ”ש העליון את נוהל ההחזרה החמה, פסל שלוש פעמים את חוק המסתננים שאפשר להחזיק מסתננים במשמורת, הטיל מגבלות שמשמעותן פסילה של הסדר הוצאת המסתננים למדינה שלישית, הטיל מגבלות על חוק הפיקדון ולמעשה סירס ועיקר את מדיניות הממשלה למאבק בהסתננות הבלתי חוקית.

שופטי העליון יכלו לעשות זאת בלי להניד עפעף, ובכך חשפו לכל מי שלא ידע שהמהפכה השיפוטית היא מגדל משפטי-פוליטי לולייני המאפשר להם לפסוק בשרירותיות מוחלטת בהתאם לאג’נדה השמאלנית שהביאו מהבית, בתנאי אחד: עליהם לנמק את פסיקתם בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

שורש הבעיה הוא לא חוק יסוד כבוד האדם וחרותו, אלא שילוב של שני דברים: הרכבו המוטה של בית המשפט, הנובע מיכולתם של השופטים לשבט את עצמם בוועדה לבחירת שופטים, ויכולתם של השופטים השמאלנים לפרש את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו כרצונם ולרמוס את זהותה היהודית של המדינה.

המסכה שמאפשרת לשופטים לעשות זאת מבלי לשלם על כך מחיר הולם בדעת הקהל, ומבלי שפסיקותיהם יובילו את הציבור לתבוע מהפוליטיקאים לרסן את המגלומנים עם הגלימה, היא המצב החוקתי הלא מאוזן שתואר בפסקה הקודמת. “מה אתם רוצים?” שואלים השופטים, “אנחנו בסך הכל פוסקים בהתאם לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו”.

המהדרין שבין תומכי האקטיביזם אפילו מוספים בעזות מצח “מה הבעיה? אם יש לכם בעיה אל תבואו בטענות לשופטים, אלא לפוליטיקאים. הם אלה שיצרו את חוסר האיזון המאפשר לשופטים להתעלם מחשיבות הרוב היהודי בבואם לפסוק ביחס להגירה בלתי חוקית של עשרות או מאות אלפי מסתננים”.

כעת דמיינו מה הולך לקרות בעוד 20 או 30 שנה. האירופים יתעוררו ויבינו שהם מאבדים את אופיים וזהותם. הם יתחילו להטיל מגבלות משמעותיות על כניסה לשטחן. גל הגירה של עשרות מיליוני אנשים יחפש אז יעד חדש, מדינה מערבית משגשגת. זהותה היהודית של ישראל תלויה בפרשנות שיעניקו שופטי העליון לחוקים שלפניהם. התוצאה עם חוק הלאום, נראית אחרת לגמרי מאשר בלעדיו.

צריך לחוקק את המובן מאליו
אחד הטיעונים המרכזיים של השמאל נגד חוק הלאום הוא שאין בו צורך מכיוון שמגילת העצמאות כבר מעגנת את זהותה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. אם שופטי העליון של היום נראים לכם שמאלניים, דמיינו כיצד יראו שופטי העליון בעוד 30 שנים, כשהם חניכים של הפקולטות הנוכחיות למשפטים, קוראים של מדור הדעות של ‘הארץ’ הנוכחי ובוגריו של השמאל של היום הרואה בחוק לאום פרווה ביטוי ללאומנות, גזענות וימים אפלים. מה לדעתכם יפסקו שופטי העליון ביחס לעתירה נגד מדיניות הממשלה שתבקש למנוע כניסת מאות אלפי מסתננים מאפריקה אלמלא יחוקק חוק הלאום?

ובכן הם יקשרו את ידי הממשלה לחלוטין ויקבעו שבמבנה החוקתי הקיים הם מחוייבים לפסוק בהתאם לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו מבלי לייחס שום חשיבות להבטחת הרוב היהודי. “מגילת העצמאות הינה מסמך ארכאי ולא רלוונטי לישראל של 2048 מבחינה חוקתית” יקבעו השופטים ויוסיפו: “למחוקק הישראלי ניתן די זמן לעגן את שאלת זהותה הלאומית של המדינה בחקיקת יסוד ולהעניק לסוגיה מעמד חוקתי דומה לכבוד האדם וחירותו, אך בחר ביודעין ומזה עשורים שלא לעשות זאת. מכיוון שכך אין בידינו אלא לפסוק כי מדיניות הממשלה אינה חוקתית”, ולפתוח בכך את שערי המדינה לרווחה למאות אלפי גנבי גבול.

זו הבעיה האמיתית עם שמאלנים נאיבים. אפשר להאמין להם שהם אכן ציונים אבל מתנגדים לחוק הלאום: השמאל נוטה שלא להסתכל צעד ורבע קדימה. היום יש רוב יהודי? היום אין הסתננות לישראל? היום יש חוק שבות? והיום אין חוק לאום? אז כנראה שאין צורך בחוק לאום. איומים ואתגרים עתידיים אינם רלוונטים מבחינתם. העיקר שהם יוכלו להרגיש מוסריים, נאורים ומתקדמים.

אין איך להפוך את זה. מי שמתנגד לחוק הלאום, מתנגד לזהותה היהודית של מדינת ישראל. לכל הפחות הוא מתנגד לכל צעד, ולו המינימלי ביותר, שנועד להבטיח ולהגן על זהותה היהודית של ישראל. אם התמיכה התיאורטית של אנשי שמאל בזהותה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי מתורגמת להתנגדות לכל צעד שנועד להבטיח את קיומה ככזו, אזי מה שווה התמיכה התיאורטית הזו? כמוה כהתנגדות.

15 מריונטות
השמאל הצליח לקפל, להכניע, לאלף ולנגב את הרצפה עם 15 ח”כים מהקואליציה. רק לפני שמונה ימים הם הצביעו בעד חוק הלאום, ואתמול כבר הספיקו לככב בכתבה ב’הארץ’ כמי שתומכים בהכנסת שינויים בחוק. זה שיעור מאלף שאמור ללמד את הימין מספר לקחים קריטיים.

הלקח החשוב ביותר הוא ש-41 שנים אחרי המהפך ישנם עדיין בעלי בית שהם אדוני הארץ האמיתיים, ומולם ניצבות מריונטות שנושאות תארי אצולה חלולים, מקרקרות באולפנים, נודדות בין בר-מצוות וחתונות ברכבי שרד. מריונטות בעלות מאה טון אגו מנופח ואפס מנהיגות, חוט שדרה והשפעה אמיתית על אופיה של מדינת ישראל. אלו לא מנהיגים ולא שליחי ציבור, אלא פחדנים שלא ראויים לייצג את בוחרי הימין.

וכאן אחזור על מסר שהרחבתי לגביו בספר ‘מדוע אתה מצביע ימין ומקבל שמאל?’: הבעיה היסודית של הימין היא לא פרסונלית אלא ארגונית. כל עוד השמאל מחזיק במערך מקלות וגזרים יעיל וכוחני בהרבה מזה של הימין, הוא יצליח לבלום כל מהלך ימני משמעותי ולשמר את שליטתו במוקדי הכוח הבלתי נבחרים.

אין קיצורי דרך, אין קוסמים, אין טעם במשיחי שקר שטוענים שאם רק נצביע להם הם כבר יתקנו את המערכת הפליטית החולה והאימפוטנטית שלנו. אין מקום ואין פנאי לפטנטים שיכשלו ברגע האמת. יש לימין דרך אחת ארוכה, מפרכת וחיונית: בניית מערך של מוסדות, ארגונים וכלי תקשורת שיטפחו מנהיגות מוכשרת, אסרטיבית ונחושה ויפעילו לחץ אפקטיבי על נבחרי הציבור בעוצמה מספקת לניטרול הלחץ שמפעילות אליטות השמאל ולקידום מדיניות ימנית וציונית נחושה.

יש מקום למצעד בושה. יש מקום לפרוט כאן את שמותיהם של 15 חברי הקואליציה החלשלושים והבלתי ראויים, שעצומה וחצי וקמפיין שנמשכו יומיים הספיקו לקפל אותם ולגרום להם להביע תמיכה בשינוי חוק הלאום:

צחי הנגבי
מירי רגב
גילה גמליאל
נאווה בוקר
נורית קורן
אברהם נגוסה
שולי מועלם רפאלי
מוטי יוגב
יעקב מרגי
רועי פולקמן
טלי פלוסקוב
מירב בן ארי
אלי כהן
רחל עזריה
יפעת שאשא ביטון
מצעד הבושה הזה נועד בראש ובראשונה להזכיר לנבחרי הציבור שהבוחרים שלהם קיימים. להזכיר להם שמי ששופט אותם ביום הבוחר הם לא מהנדסי התודעה בשמאל, אלא הרוב המושתק.

https://goo.gl/yGyqhx



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  הבעיה שהימין יתפלג בבחירות הבאות על פי מפתח של קיצוניות ביטחונית ולכן שוב יאבד קולות יקרים רביב 29.07.18 19:48 1
  כתיבה משובחת! יאצק 29.07.18 19:50 2
  צריך לשנות את נסח החק כך שיחיב השתדלות לשמירת הרוב היהודי שכוי מנקר 05.08.18 01:48 3

     
רביב
חבר מתאריך 13.7.14
9375 הודעות
יום ראשון י''ז באב תשע''ח    19:48   29.07.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. הבעיה שהימין יתפלג בבחירות הבאות על פי מפתח של קיצוניות ביטחונית ולכן שוב יאבד קולות יקרים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
חייבים להתאחד סביב שאלת המפתח האחת והיחידה - שינוי שיטת בחירת מפקדי ופקידי הזרוע הביצועית והשופטת של מדינת ישראל.

זוהי בעית השורש שמצמיחה את כל העשב השוטה. בלי טיפול שורש לא יעזרו כל הגיזומים.

רק שינוי שיטת הבחירה, שתיתן כוח לעם באמצעות נציגיו בכנסת לבחור מי יהיה רמטכ״ל, ראש המשטרה, ראש השב״כ, ראש המוסד, שופטי בית המשפט העליון (ובכלל שופטים), ראש הפרקליטות וכו׳ וכן את הפקידים בעלי הדרג הגבוה בכל משרד ובכל רשות שלטונית.

לאחר מכן כל הבעיות יתמוססו מאליהן.


החלום שלי: בית ימני (ליכוד), בית מגשר (ימין חדש) ובית חילוני (לפיד וגנץ)


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יאצק
חבר מתאריך 15.1.15
8263 הודעות
יום ראשון י''ז באב תשע''ח    19:50   29.07.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. כתיבה משובחת!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שכוי מנקר
חבר מתאריך 2.5.14
238 הודעות
יום ראשון כ''ד באב תשע''ח    01:48   05.08.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. צריך לשנות את נסח החק כך שיחיב השתדלות לשמירת הרוב היהודי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
צריך לשנות את נסח החק כך שבמקום ענן ההבל (חסר משמעות מחיבת מצד אחד, ומדאיג דרוזים מצד אחר) ינוסח החק כך שיחיב השתדלות לשמירת הרוב היהודי במדינה (כולה, ואולי גם בכל אזור שלה), כממוש של החלטת חבר הלאומים, במקום "התישבות יהודית".
אפשר להוסיף גם שלענין זה "יהודי" משמעו מי שנחשב בעיני אויבי היהודים ליהודי או למשת"פ של יהודים, זאת הגדרה נטולת גזענות (מצד מדינת לשראל).



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות