גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24874 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24874   
עכשיו אפשר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.10.17
4014 הודעות, 40 מדרגים, 80 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ח באב תשע''ח    07:02   30.07.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מאבק על תשלום הארנונה של מכללות לעיריות  

 
  

מכל מוסדות החינוך, מגן הילדים ועד אוניברסיטאות ומכללות בכל התחומים בישראל, רק חלק מהמכללות הטכנולוגיות עדיין משלמות מאות אלפי ש''ח בשנה ארנונה, ללא שום הנחה כמו שאר מוסדות החינוך בארץ. חלק ממוסדות החינוך מקבלים 100% פטור ובהם :גני ילדים, בתי ספר עד כיתות י"ב, ישיבות, בתי מדרש. כל המוסדות המוכרים ע"י מל"ג מקבלים הנחה של 66% מסך הארנונה. ''את מכללת נצרת עילית-יזרעאל, המאוגדת כעמותה הפועלת למטרות ציבוריות חיוניות לטיוב איכות חייהם של תושבי העיר והאזור, היו צריכים לפטור בכלל מתשלום ארנונה, עירית נצרת עילית בראשות ראש העיר מר רונן פלוט, הולכים אתנו יד ביד אל מול משרד הפנים ומשרד האוצר המציבים את החסמים. ככה לא מחזקים פריפריה, ככה לא בונים מכללה מובילה'' אומרת תרצה ריבק מנכ''לית המכללה.

בשנה האחרונה פורום המכללות הטכנולוגיות בישראל ומנכ''לית מכללת נצרת עילית- יזרעאל תרצה ריבק כחברה בפורום פועלים ללא לאות במסדרונות הממשלה, הכנסת, המרכז לשלטון המקומי, הרשות המקומית ומשרדי הפנים והאוצר. המטרה: ביטול חובת תשלום ארנונה לכלל המכללות הטכנולוגיות אשר מרביתן מכשירות הנדסאים, תושבי הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית.
יצויין כי כל המכללות המצויות במרחבים אקדמיים, משלמות תקורה עבור נושא הארנונה למוסד האקדמי, דהיינו שליש מתשלום יתר המכללות הטכנולוגיות.
''נוצר מצב בלתי הגיוני בעליל, בו מכללה כמו מכללת נצרת עילית- יזרעאל, המצויה בעומק הפריפריה הגיאוגרפית, המכשירה הנדסאים מעולים, לשוק העבודה המורכב ובכך גם תורמת לגדילת הפריון הלאומי וגם מייצרת מוביליות חברתית משמעותית לבוגריה, נאבקת תקציבית בשל כשל רגולטורי חקיקתי. יודגש כי המקצועות הטכנולוגיים, המבוקשים ביותר בעידן המודרני, יוצרים מצב בו כ 78% מבוגרי המכללות הטכנולוגיות זוכים להשמה ראויה בתחום הכשרתם. הבוגרים הנמנים מהחברה החרדית, הערבית, חיילים משוחררים, בעלי קריירת המשך או שנייה ואף אקדמאיים שלא מצאו עבודה. למרות כל זאת המכללה נדרשת ע"י משרד הפנים ומשרד האוצר להמשיך ולשלם ארנונה עסקית, זהו עוול המרחיב פערים, המעמיק את תחושת האפליה, חוסר הצדק המשווע ומרחיב את הפערים הקיימים ממילא'' אומרת ריבק.

יצויין כי לאחרונה, וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הצעת חוק של ח"כ מיקי זוהר, אשר גם אושרה בקריאה טרומית בכנסת ישראל, אשר מקנה פטור מתשלום למכללות הטכנולוגיות. הצעת החוק, תידון בוועדת הכספים במושב החורף, כדי להכינה להמשך הליך החקיקה. במסגרת זו, מתקיים ריכוז מאמץ מטעם פורום המכללות, בו ריבק חברה במסגרת 'צוות ארנונה ייעודי' לקידום הפתרון לעוולה רבת השנים.

ה במקביל למאמצי קידום החקיקה, הצוות הכולל גם את יו"ר הפורום ומנהלת המכללה להנדסאים באריאל, ד"ר יוכי פנחסי אדיב, מרכז הפורום ומשנה למנכ"ל המכללה הטכנולוגית ב"ש, יעקב דור והיועץ האסטרטגי של הפורום, ניר אבודרהם, המלווה את הפורום בשנים האחרונות, פגש צוות מקצועי מטעם המרכז לשלטון מקומי בראשות המנכ"ל שלמה דולברג. השיח עם מנכ"ל המש"מ, הדגיש את האינטרס הציבורי החיוני אותו משרתות המכללות, את האפליה הבוטה עם המוסדות מפוקחי המל"ג ובעיקר את רצון ראשי הרשויות המקומיות לסייע, אך החוק אינו מתיר להן. בפגישה נבחנו כיווני חשיבה, אודות הסדרה במסגרת 'מוסד מתנדב' וכן במסגרת חקיקה.
המציאות בה מכללת נצרת עילית – יזרעאל נתבעת לשלם מאות אלפי ₪ עבור ארנונה עסקית לא תוכל להימשך, היא פוגעת באופן ישיר בהיקף וטיב היכולות והשירות אשר המכללה מעניקה לתלמידיה. במידה ולא ימצא הפיתרון הראוי, ביטול מוחלט של הארנונה או לסירוגין תשלום לאחר הנחה של 33% מהארנונה יחריפו במכללה את התגובות ככל שתדרשנה, לרבות קמפיין ציבורי ועתירה לבג"ץ, כדי לעצור את העוול הלא הגיוני המזיק לכלכה ולחברה בישראל.

כיתוב תמונה:
מנכלי"ת המכללה :תחושת עוול משווע לפריפריה
צילום: אלבום פרטי



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  רגע שר הפנים הוא לא גם השר לענייני פריפריה??? יאצק 30.07.18 13:10 1

     
יאצק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.1.15
8263 הודעות, 91 מדרגים, 164 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ח באב תשע''ח    13:10   30.07.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. רגע שר הפנים הוא לא גם השר לענייני פריפריה???  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
איפה הוא??



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות