גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24890 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24890
שכוי מנקר
חבר מתאריך 2.5.14
238 הודעות
יום ראשון כ''ד באב תשע''ח    02:09   05.08.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

פרופ' למשפטים בונה על בורות של דרוזים, מתחכם ומשלהב שנאת חנם בלבם נגד יהודים.  

 
  
אוריאל פרוקצ'יה הוא פרופ' למשפטים באוניברסיטת תל אביב. כתב ב-
https://mekomit.co.il/%D7%94%D7%9C%D7%A7%D7%97-%D7%A9%D7%94%D7%93%D7%A8%D7%95%D7%96%D7%99%D7%9D-%D7%A6%D7%A8%D7%99%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%9C%D7%9E%D7%95%D7%93-%D7%9E%D7%94%D7%92%D7%93%D7%A8%D7%AA-%D7%94%D7%9C%D7%90/ שיחה מקומית / אוריאל פרוקצ'יה 02.08.18
|
"אם אין זה אופיה הפשיסטי של הגדרת הלאום, שצריכה להדיר שינה מעיניהם של צעירי הדרוזים, שנתם צריכה לנדוד בשל טעמים הרבה יותר פרגמטיים ... כי לכל היותר ניתן להבטיח להם כי אף שאינם בני העם הנבחר, כלומר נחיתותם אינה מוטלת בספק , אפשר להעניק להם, תמורת הדם שהם שופכים במלחמותינו, זכויות דומות לאלה של עם הבחירה"-
לו הייתי דרוזי אולי הייתי נופל בפח ומאמין לפרוש השטנה האנטישמי למושג "העם הנבחר" אחר שקבל אשור בדבריו אלה של הפרופסור היהודי. הלא פרופסור יהודי פרסם אותו, ומדוע שאחשוד בפרופסור שהוא בור ועם הארץ בדת עמו שלו?
אבל בשביל להפך בזכותו של הפרופסור המטעה אומר שהפניה בדבריו, הגם שהיא פומבית ועשויה להסית את המוסלמים הרבים שקוראים בבטאון השמאלני "שיחה מקומית", בכל זאת, היא בראש ובראשונה אל דרוזים, כלומר אל אנשים שדתם היא כל כך אקסקלוסיבית עד שאסור להם להסכים להמרת דת של מי שלא נולד לאב דרוזי פן יצטרף אליהם, לפיכך הבלבול שבלבל הפרופסור בין נבחרות לבין עליונות אולי, בעינים דרוזיות, מגחיך את המבולבל המבלבל ונוטל את עוקצו.
|
הפרופסור החרוץ חטט בספרי הדת של בני עמו, ומצא בהם את התלמוד הבבלי, ובתוכו אלפי דפים ומאות אלפי אמירות, רובן אינן מחיבות הלכה למעשה אלא התלמוד משמש להן רק כאנתולוגיה, כפרופסור שבגר את הפקולטה משפטים, לא חשוב באיזו אוניברסיטה ישראלית, חזקה עליו שהוא מודע לכך, ובכל זאת המשטין עט, כמוצא שלל רב, על טרפו:
" ראוי להזכיר לבני העדה הדרוזית, ..., את סיפורה של יעל, אשת חבר הקיני, שהרגה את סיסרא, ..., חכמי ההלכה ...פירשו את הטקסט כאילו משתמע ממנו שיעל, כמנהג הנוכריות, שכבה לתיאבון עם סיסרא, לא פעם ולא פעמיים (לכאורה כדי להתיש אותו) ...: 'אמר רבי יוחנן שבע בעילות בעל אותו רשע ...' פרשנות מפרגנת, נכון?"
"פרשנות מפרגנת, נכון?", כך שאל הפרופסור את הדרוזים, בתקוה שימצאו ביניהם פתאים שיאמינו לו שגם הם יקבלו את אותו יחס "שלילי", להבנתו של הפרופ', שקבלה יעל באותה אמרה שהביא, וכך יצליח להשניא עליהם את כל היהודים שתומכים בחוק הלאום ובמיוחד את המסורתיים שבהם,
אבל הפרשנות, התמוהה בעיני, של הפרופסור עצמו לפרשנות שהוא הביא מר' יוחנן, אני מוכרח להודות שהיא עצמה באמת "פרשנות מפרגנת"- מפרגנת למסיתים אנטישמים, לדעתי.
על אף התעמקותו של הפרופסור בתלמוד כדי להציג לדרוזים את הרע שצפוי להם מהיהודים, הוא צלח, כעיוור, אמרה שכתובה על דף התלמוד שתי שורות בלבד לפני מה שעיניו כן ראו, ולא הבחין(?!) כלל באותה אמרה:
"אמר רב נחמן בר יצחק: גדולה עבירה לשמה ממצוה שלא לשמה, שנאמר 'תבורך מנשים יעל אשת חבר הקיני מנשים באהל תבורך', מאן נינהו 'נשים באהל'? שרה רבקה רחל ולאה".
דרך אגב, במדרש כתוב: "'ויהי בימי שפוט השופטים' ... ומי היו ? ... רב הונא אמר, דבורה ויעל היו. ר' אחא, דבורה וברק ויעל היו".
|
קראתי שפרופ' אוריאל פרוקצ'יה הוא חבר "המרכז לרציונליות" (באוניברסיטה העברית), אם זה מעיד על מדת הרציונליות שלו אז אני מפקפק ברציונליות שלי. אפשרות יותר מדאיגה היא שההבדל בינינו אינו במישור הרציונליות.
|
" נניח, ...., כי היה זה בגדר האפשר להגדיר את המדינה כמדינתם המשותפת של כל "כורתי ברית הדמים", היהודים והדרוזים כאחד, ... הגדרתו של בניטו מוסוליני למושג הלאום. "לאום", פסק הדוצ'ה, "הוא חֶבֶר בני אדם הנלחמים ביחד".... בנט ובניטו, שמנקודת המבט הזו נראים כמעט כשני תאומים זהים"..."ספרו להם, ...מה אתם באמת חושבים על החוק הגזעני והנתעב ...שכיסה את פני כולנו בכלימה.. זיכרו כי אנחנו, בני המיעוט הליברלי הנכחד בארצנו, רואים אתכם באמת כשווי זכויות, לא בשל דמכם הנשפך .., אלא בשל היותכם, ..., בנים גאים לגזע האנושי המופלא שאין בו שום סלקציה בין רם לבין שפל."-
הצמוד "בנט ובניטו" שהבריק במוחו של הפרופסור הוא כל כך מוצלח שחבל לקלקל, אבל אני מוכרח לגלות לכם שבנט, "התאום הכמעט זהה", כביכול, של הדיקטטור הפשיסטי, הוא דג רקק לעומת הלוויתן ב.ז. הרצל שגם הוא כתב ב"מדינת היהודים" את המשפט ה"פשיסטי": "אנו עם ... האויב, שלא מרצוננו, מגבש אותנו לעם".
|
המקום היותר נכון לתגובתי, הן כדי לסכל השנאה לחנם והן כדי לאפשר הפרכה של טענותי, הוא בדף הפייסבוק שבו פורסם מאמרו של פרופ' אוריאל פרוקצ'יה, שהוא באתר השמאלני "שיחה מקומית", אבל שם התגובות אפשריות רק ע"י פייסבוק ואילו אני אינני רשום לפייסבוק. אשמח מאד אם מישהו יתנדב לרשום שם בתגובה שלו הפניה לתגובתי: https://www.fxp.co.il/showthread.php?t=19048996&p=186750054#post186750054 .



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות