גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24918 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24918   
I777
חבר מתאריך 28.5.07
124 הודעות
יום שלישי י' באלול תשע''ח    00:57   21.08.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

הסיבה האמיתית מדוע הערבים דוחים את חוק הלאום. מאת: באסם טוויל  

 
  

קישור למאמר המתורגם המועתק לכאן
קישור למאמר המקורי באנגלית


גיא בכור באתר gplanet הביא קישור למאמר וכתב:
מאמר מצויין של כותב ערבי דווקא, באסם טוויל, למה הצבועים והאויבים מתנגדים לחוק יסוד: מדינת הלאום, הסיבה הסודית. זה תרגום לעברית מאנגלית, כך שהלינק באנגלית נמצא בפנים, כדי לשלוח לעולם. מרתק לקרוא, ומדוייק. שתפו

שיתפתי כאן ברוטר

הסיבה האמיתית מדוע הערבים דוחים את חוק הלאום
מאת באסם טוויל
16 באוגוסט, 2018


כמה ממנהיגיהם של ערביי ישראל מדברים בזלזול על ישראל לשם הפרסום. הם יודעים שהעיתונים לא יזכירו אותם אם יעסקו בנושאים כגון ביוב או מחסור בכיתות לימוד בבתי הספר הערבים. אבל אם הם מדברים סרה על ישראל או מתגרים ביהודים, הם ללא ספק יקבלו כותרת באמצעי תקשורת.

מנהיגיהם של ערביי ישראל יכולים להסית נגד ישראל כמה שירצו. השמצותיהם לא ישנו את המציאות שישראל היא הדמוקרטיה המשגשגת היחידה במזרח התיכון המתייחסת בכבוד למיעוטים. בזמן שמיעוטים נרדפים ונרצחים בסוריה, לבנון, מצרים, לוב ומדינות ערביות ומוסלמיות אחרות, אזרחי ישראל הערבים משתלבים במדינה. הם מכהנים בתפקידים בכירים בבית המשפט העליון, משרד החוץ, מגזר הבריאות ואפילו משטרת ישראל. רוב הערבים בישראל יכולים לעבוד בכל מקום שירצו, הם יכולים לנוע ברחבי הארץ, והם ימשיכו ליהנות מכל הזכויות, ההטבות והחירויות שיש לאזרחים יהודים.

צביעותם של מנהיגי האזרחים הערבים בישראל, שעתה זועקים לנוכח חוק הלאום החדש, הגיעה לשיאים חדשים בימים האחרונים.

אלו הם אותם מנהיגים שאמירותיהם ומעשיהם בעשרים השנים האחרונות גרמו נזק חמור ליחסי יהודים-ערבים בישראל ולאינטרסים של ציבור בוחריהם, אזרחי ישראל הערבים.

מנהיגיהם של ערביי ישראל, וחברי הכנסת בפרט, אומרים כי הם נסערים לא רק כיוון שהחוק מגדיר את ישראל כמולדת העם היהודי, אלא מפני שהחוק החדש אינו כולל אזכור המילים שוויון זכויות מלא לכל האזרחים.

זוהי סערה בכוס מים. מיותר להוסיף מילים אלו: החוק החדש אינו מבטל חוק קודם כלשהו או את מגילת העצמאות, שכבר קובעים זאת. בישראל, ישנם גם חוקי יסוד אחרים המבטיחים שוויון זכויות. לדוגמה, חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, שנחקק בשנת 1992, קובע:

"חוק יסוד זה, מטרתו להגן על כבוד האדם וחירותו, כדי לעגן בחוק יסוד את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

...

"זכויות היסוד של האדם בישראל מושתתות על ההכרה בערך האדם, בקדושת חייו ובהיותו בן חורין, והן יכובדו ברוח העקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת ישראל".

מגילת העצמאות משנת 1948 אשר, ללא ספק, אינה מושפעת מחוק הלאום החדש מבטיחה גם היא שוויון לכל האזרחים, ללא קשר לדת, צבע או גזע. היא קובעת:

"מדינת ישראל... תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתת על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות".

אם חוקים קיימים בישראל ומגילת העצמאות נשארים ללא שינוי ומבטיחה שוויון זכויות לכל האזרחים, מה בדיוק עומד מאחורי המתקפה העזה של מנהיגיהם של ערביי ישראל על חוק הלאום? האם זה באמת מפני שהם מודאגים בנוגע לשוויון, או שזה משהו אחר? את התשובה ניתן למצוא בהצהרותיהם: הם בעצם מתנגדים לרעיון שישראל היא מולדת העם היהודי. הם יודעים היטב שחוק הלאום אינו משפיע על מעמדם של ערביי ישראל ועל זכויותיהם כאזרחים שווים בישראל.

קחו לדוגמה את חבר הכנסת זוהיר בהלול (המחנה הציוני) שהכריז השבוע על כוונתו להתפטר מהכנסת במחאה על חוק הלאום. הוא קבל על כך שהכנסת הפכה ל"חותמת גומי של חקיקה גזענית".

ראשית, בהלול הוא האזרח הערבי האחרון בישראל שיכול להתלונן על אפליה. במשך עשרות שנים הוא היה אחד משדרני הספורט הפופולריים ביותר והיה אהוד על ערבים ויהודים כאחד. הוא תמיד נהנה מחיים נוחים בישראל - שלא היה יכול לחלום עליהם בכל מדינה ערבית.

שנית, אם לבהלול יש בעיה עם החוק שמגדיר את ישראל כמולדת העם היהודי מה הוא עושה בדיוק במפלגה ששמה המחנה הציוני? כאשר אתה מסכים להצטרף למפלגה ציונית, אינך יכול להתלונן מאוחר יותר כאשר ישראל אומרת שהיא רוצה להיות מולדת העם היהודי. האם מישהו באמת מאמין שחבר כנסת ערבי זה לא ידע כל השנים כי הציונות היא תנועה לאומית של העם היהודי התומכת בהקמת בית לאומי יהודי במקום המוגדר כמולדתו ההיסטורית בארץ ישראל?

שלישית, יצוין כי מפלגת המחנה הציוני מאסה בבהלול בכל מקרה, ותכננה לסלק אותו משורותיה, במיוחד לאחר החלטתו בשנה שעברה להחרים את הטקס לציון 100 שנים להצהרת בלפור שנערך בכנסת. באופן אירוני, חלקה השני של הצהרת בלפור קובע כי הקמת בית יהודי תיעשה בתנאי "שלא ייעשה שום דבר העלול לפגוע בזכויות האזרחיות והדתיות של עדות לא יהודיות בארץ ישראל".

אם כן, המחלוקת הנוכחית על חוק הלאום אינה על שוויון זכויות. היא נוגעת לקיומה של ישראל כמולדת העם היהודי. בהלול החרים את הטקס לציון הצהרת בלפור בכנסת כנראה מפני שהתנגד לעצם הרעיון של מולדת העם היהודי. אחרת, מדוע ערבי שחי בישראל יתנגד להצהרה הקובעת בגלוי כי אסור שהקמת בית יהודי "תפגע" בזכויותיהם של לא יהודים?

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, מתח ביקורת על החלטתו של בהלול והגדיר אותה "קיצונית".

בהלול ידע כנראה שהוא יסולק ממפלגתו, ונראה שהחליט להשתמש בחוק הלאום כתירוץ להתפטר, הכפיש את שמה של ישראל, כינה אותה שלא בצדק "מדינה עם תסמינים של אפרטהייד", ואמר שהכנסת היא "חותמת גומי של חקיקה גזענית".

רביעית, שימו לב שבהלול לא הגיש מיד את התפטרותו מהכנסת. הוא אמר שיגיש את התפטרותו כאשר הכנסת תחזור מפגרת הקיץ המסתיימת באמצע אוקטובר. במילים אחרות, בהלול רוצה לבלות עוד מספר חודשים בכנסת, כנראה כדי שיוכל להמשיך לקבל משכורת נאה וליהנות מזכויות אחרות המוענקות לחברי הכנסת. בדחיית התפטרותו, הוא גם מקווה כנראה שמישהו יבוא ויתחנן אליו שייסוג בו מהחלטתו - הוא כאילו אומר "תחזיקו אותי, כדי שלא אתפטר מהכנסת!" ובכן, מר בהלול, אם אתה כל כך נסער מהחוק ואינך רוצה להיות חלק מהמערכת הפוליטית בישראל, מדוע שלא פשוט תקום ותלך עכשיו? מדוע אתה רוצה להישאר עוד מספר חודשים בכנסת שאתה מאשים שהיא "גזענית" כלפי הערבים?

"הסוד המלוכלך הקטן" הוא שגם אם היו מוסיפים מילים על שוויון לכל האזרחים לחוק החדש, בהלול וכמה מחברי הכנסת הערבים היו עדיין מתנגדים לו. הם פשוט מתנגדים בתוקף לעצם הרעיון שישראל היא מדינה יהודית.

חלקם, כמו אחמד טיבי, קוראים השכם והערב להפוך את ישראל מ"מדינה יהודית" ל"מדינת כל אזרחיה" או "מדינת כל לאומיה".

חבר כנסת ערבי אחר, ג'מאל זחאלקה, לעג לאחרונה לסמלים היהודים ואמר כי הוא "מעדיף למות מאשר לשיר את ההימנון הישראלי". חברי כנסת ערבים רבים מעולם לא קיבלו את ההימנון הלאומי או את דגל ישראל. בהתייחסו לדגל, אמר זחאלקה "כל דגל בשבילי הוא חתיכת סמרטוט. הדגל הזה (דגל ישראל) הוא הרבה יותר גרוע מסמרטוט".

חברת הכנסת הערבית, חנין זועבי, ביטאה בגלוי את התנגדותה להגדרת ישראל כמולדת העם היהודי. העם היהודי אינו זכאי להגדרה עצמית, היא אמרה באוקטובר 2017.

"יהדות אינה לאום, ולכן אנחנו לא יכולים לדבר על הזכות להגדרה עצמית של העם היהודי... לישראלים כן יכולה להיות הגדרה עצמית, לא במסגרת מדינה יהודית אלא במסגרת מדינה חילונית ודמוקרטית".

יש לציין כי זועבי, ילידת שבט גדול מנצרת, הושעתה מהכנסת בשנת 2014 בגין הסתה, לאחר שהצדיקה את ירי הטילים של חמאס על ישראל וחטיפת (ורצח) שלושת הנערים על ידי מחבלים פלסטינים.

זועבי ודומיה גרמו - וממשיכים לגרום - נזק חמור ליחסי יהודים-ערבים בישראל. הרטוריקה האנטי ישראלית הבוטה ומעשיהם הם הסיבה העיקרית למספר הולך וגדל של יהודים שמתחילים לראות באזרחי ישראל הערבים "גיס חמישי" או "האויב מבפנים".

כמה ממנהיגיהם של ערביי ישראל מדברים בזלזול על ישראל לשם הפרסום. הם יודעים שהעיתונים לא יזכירו אותם אם יעסקו בנושאים כגון ביוב או מחסור בכיתות לימוד בבתי הספר הערבים. אבל אם הם מדברים סרה על ישראל או מתגרים ביהודים, הם ללא ספק יקבלו כותרת באמצעי תקשורת.

צמצום שיעור האבטלה הגבוה בקרב בוגרי אוניברסיטאות ערבים עומד בראש סדר העדיפויות של אזרחי ישראל הערבים. ערביי ישראל רוצים להשתלב באופן מלא בישראל. הם נאבקים למען שיפור השירותים הממשלתיים, במיוחד בנושא התשתיות בערים ובכפרים הערביים. אולם במקום לייצג את האינטרסים האמיתיים של ציבור בוחריהם, טיבי, זועבי, זחאלקה ואחרים מקדישים את זמנם לגינוי ישראל ולהזדהות עם אויביה.

מעשיהם ואמירותיהם של חברי כנסת ערבים אלה רק מעמיקים את הקרע בין יהודים לערבים, בזמן שממשלת ישראל עושה מאמצים רבים לשפר את חיי האזרחים הערבים. לדוגמה, באפריל שעבר החליטה ועדת הכנסת להקצות 20 מיליון שקלים (5.6 מיליון דולר) לתכנית חדשה שמטרתה להגדיל את מספר הערבים הישראלים העובדים במגזר הטכנולוגיה. הוועדה אמרה כי ממשלת ישראל כבר השקיעה 1.2 מיליארד דולר מתוך 4.2 מיליארד שהוקצו לפיתוח כלכלי של ערבים ומיעוטים אחרים כחלק מהחלטת הקבינט משנת 2015.

ערביי ישראל הם אזרחים שווים הנהנים מהרבה יותר ממה שהיו מקבלים בכל מדינה אחרת במזרח התיכון. בסקר שפורסם בשנת 2016, 55% מערביי ישראל אמרו שהם גאים להיות אזרחי ישראל. סקר אחר שפורסם בשנת 2017 מצא כי ל- 60% מערביי ישראל יש דעות חיוביות בנוגע למדינה.

מנהיגיהם של ערביי ישראל יכולים להסית נגד ישראל כמה שירצו. השמצותיהם לא ישנו את המציאות שישראל היא הדמוקרטיה המשגשגת היחידה במזרח התיכון המתייחסת בכבוד למיעוטים. בזמן שמיעוטים נרדפים ונרצחים בסוריה, לבנון, מצרים, לוב ומדינות ערביות ומוסלמיות אחרות, אזרחי ישראל הערבים משתלבים במדינה. הם מכהנים בתפקידים בכירים בבית המשפט העליון, משרד החוץ, מגזר הבריאות ואפילו משטרת ישראל.

החוק החדש אינו משנה מציאות זאת. למעשה, נראה כי רוב האזרחים הערבים אינם מוטרדים מהחוק החדש. רוב הערבים בישראל מתעוררים בבוקר וממשיכים בשגרת חייהם. הם יכולים לעבוד בכל מקום שירצו, הם יכולים לנוע ברחבי הארץ, והם ימשיכו ליהנות מכל הזכויות, ההטבות והחירויות שיש לאזרחים יהודים.

אולם חלק ממנהיגיהם של ערביי ישראל חושבים על דבר אחר לגמרי. הם רוצים שישראל תוותר על רצונה להיות מדינה יהודית, מפני שהם מקווים שיבוא יום והיהודים יהפכו למיעוט בארצם. במשך זמן רב הם מסיתים את ציבור בוחריהם נגד ישראל והיהודים. אם הם אינם מרוצים מישראל אולם כדאי שישקלו לעבור לרמאללה או לרצועת עזה או לכל מדינה ערבית אחרת. אולי הם יואילו בטובם להתפטר מהכנסת. מדוע הם אינם עושים זאת? מפני שבמולדת העם היהודי, שלכאורה פוגעת בהם, הם וילדיהם יכולים לחיות בנוחות.

בסאם טוויל, ערבי מוסלמי, גר במזרח התיכון.




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  להדפיס, לגלגל, לדחוף לטיבי בגרון איש השלג 21.08.18 01:17 1
  כתב יפה ! max 21.08.18 01:25 2
  יפה סניגור 21.08.18 01:37 3
  מעולה. אבל הכחול מקשה על הקריאה. זקי ושות 21.08.18 01:39 4
  חובה לפרסם מחר בבוקר ב׳הארץ׳ ו-׳ליינט׳. צוף על המים 21.08.18 01:58 5
     הצחקת את וואינט והארץ ומהדורות החדשות בערוצים המרכזיים. יואהב 21.08.18 06:47 17
  האם הערבים תומכים בערבים? אהרון5 21.08.18 02:03 6
     וכיצד תעשה זאת? צוף על המים 21.08.18 02:06 7
         שלב ראשון אני מגיע לתקשורת אהרון5 21.08.18 04:44 12
     מדויק להפליא TheTruth 21.08.18 03:59 9
         הלוואי שלא יקרה אהרון5 21.08.18 04:43 11
  רק להזכיר שבהלול שירת בשגרירות ישראל בקהיר כקונסול תרבות . ציני 21.08.18 03:56 8
  אמת Zpatriots 21.08.18 04:31 10
  האם באסם טוויל קיים? פלאיו פנדרסון 21.08.18 04:58 13
     מעניין מאד תודה. בת ישראל 21.08.18 10:52 20
  זה לא מעניין אותם איש י-ם 21.08.18 06:10 14
  שמאלני ערבי דנזל 21.08.18 06:35 15
  רוב רובם מעל 95% הם גיס חמישי פר אקסלנס! לימור 21.08.18 06:44 16
  מי זה באסם טוויל? Tornado 21.08.18 06:52 18
  גיבור. קורא לבעיה של המנהיגות הערבית בשמה-הסתה! בת ישראל 21.08.18 10:41 19
  הסיבה האמיתית היא שהערבים הכריזו עלינו מלחמת השמד ב 1920. הגורם האנושי 21.08.18 19:49 21

     
איש השלג
חבר מתאריך 27.7.17
6869 הודעות
יום שלישי י' באלול תשע''ח    01:17   21.08.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. להדפיס, לגלגל, לדחוף לטיבי בגרון  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
או בכיוון השני



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
max
חבר מתאריך 19.11.14
14789 הודעות
יום שלישי י' באלול תשע''ח    01:25   21.08.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. כתב יפה !  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סניגור
חבר מתאריך 15.11.09
19688 הודעות
יום שלישי י' באלול תשע''ח    01:37   21.08.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. יפה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הקישורים למקור תקינים?

תודה!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זקי ושות
חבר מתאריך 1.4.12
53474 הודעות
יום שלישי י' באלול תשע''ח    01:39   21.08.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. מעולה. אבל הכחול מקשה על הקריאה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צוף על המים
חבר מתאריך 14.2.18
971 הודעות
יום שלישי י' באלול תשע''ח    01:58   21.08.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. חובה לפרסם מחר בבוקר ב׳הארץ׳ ו-׳ליינט׳.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
וגם לפתוח עם זה את המהדורות המרכזיות בכל הערוצים. רק ככה יהיה ניתן להנגיש מאמר זה לכלל הציבור אשר כיום מושפע וניזון מהתקשורת הנוטה לצד מסוים.

ועכשיו נותר רק להתעורר...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יואהב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.6.17
626 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י' באלול תשע''ח    06:47   21.08.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. הצחקת את וואינט והארץ ומהדורות החדשות בערוצים המרכזיים.  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
ממתי אלג'זירה בעברית יכתבו משהו אוהד על ישראל?
מוזר שישנם ערבים מוסלמים שהינם יותר "יהודים" מיהודים מסויימים. עולם הפוך...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהרון5 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.15
49541 הודעות, 216 מדרגים, 376 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י' באלול תשע''ח    02:03   21.08.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. האם הערבים תומכים בערבים?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

תכלס, כמאה אחוז מערביי ישראל על המוניהם ומנהיגיהם תומכים באויב.
כלומר בעצמם.
וכפי שציינתי לא פעם, כך גם השמאל.
עד כדי כך שטרם נמצא מי שהצליח להגדיר את ההבדל בין הערבים לשמאלנים.
זה דבר אחד.

דבר שני.
מרוב ערכים, אנחנו מוצפים בערבים.
הם נכנסים לנו לוורידים ומתפשטים בתוכנו.
בעוד שני עשורים הם ישחטו אותנו אחד אחד כפי שהם רגילים ואוהבים.
כדור הארץ יהפוך להיות כוכב מוסלמי לנצח.

אם חפצי חיים אנו, חייבים להיפרד מהערבים לשלום ולא להתראות.
לשלוח אותם אחר כבוד לארצות ערב, ולאחל להם כל טוב שם, ודמוקרטיה מצוינת כפי שהם אוהבים.
במקביל חייבת האנושות גם לתרבת את התרבות המזוויעה הזאת.
זה לא ניתן תחת שטיפת המוח הנאורה, ולכן נושמד.


רוצה להציל את העולם? שאל אותי כיצד: https://t.me/realaharon5


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צוף על המים לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.2.18
971 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י' באלול תשע''ח    02:06   21.08.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. וכיצד תעשה זאת?  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהרון5 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.15
49541 הודעות, 216 מדרגים, 376 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י' באלול תשע''ח    04:44   21.08.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. שלב ראשון אני מגיע לתקשורת  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  

פותח את הפה.
סערה, המדינה כמרקחה, השמאלנים צורחים.
הסערה מגיעה לעולם כולו.
העולם מתעורר.
כל השאר כדור שלג.
אפשר להתחיל מפה למשל:

https://rotter.net/forum/ihaveasay/19458.shtml


רוצה להציל את העולם? שאל אותי כיצד: https://t.me/realaharon5


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
TheTruth לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.3.17
5990 הודעות, 27 מדרגים, 37 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י' באלול תשע''ח    03:59   21.08.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. מדויק להפליא  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  
זה כנראה לא יקרה, בגלל מסכת המוסריות שהרכבנו על פנינו, שחוסמת לנו את הנוף שהוא בעצם ג'ונגל ענקי, עם חיות טורפות.
אבל אני נשאר אופטימי



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהרון5 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.15
49541 הודעות, 216 מדרגים, 376 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י' באלול תשע''ח    04:43   21.08.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. הלוואי שלא יקרה  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  

אני נשאר פסימי.


רוצה להציל את העולם? שאל אותי כיצד: https://t.me/realaharon5


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ציני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.7.08
9992 הודעות, 45 מדרגים, 85 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י' באלול תשע''ח    03:56   21.08.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. רק להזכיר שבהלול שירת בשגרירות ישראל בקהיר כקונסול תרבות .  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אני רוצה לראות יהודי מצרי , סורי או תימני שמשמש כנציג מדינתו בחו"ל . אין ולא יהיה .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Zpatriots לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.4.15
12220 הודעות, 33 מדרגים, 60 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י' באלול תשע''ח    04:31   21.08.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. אמת  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פלאיו פנדרסון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.3.17
2873 הודעות, 18 מדרגים, 32 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י' באלול תשע''ח    04:58   21.08.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. האם באסם טוויל קיים?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
https://www.the7eye.org.il/294247



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בת ישראל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.4.13
3120 הודעות, 27 מדרגים, 54 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י' באלול תשע''ח    10:52   21.08.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. מעניין מאד תודה.  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 21.08.18 בשעה 11:08 בברכה, בת ישראל
 
העיקר תוכן הדברים.
אם זה פסבדון או שם אמיתי פחות חשוב.

ישנה תגובה לרשימה שאכן קיים.
אשה ששמעה אותו בהרצאה במכון בן צבי.


"סוּר מֵרָע, וַעֲשֵׂה-טוֹב; בַּקֵּשׁ שָׁלוֹם וְרָדְפֵהוּ"


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איש י-ם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.4.11
19580 הודעות, 118 מדרגים, 218 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י' באלול תשע''ח    06:10   21.08.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. זה לא מעניין אותם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
האמת לא מעניין אותם, הם רוצים כותרות כדי שיוכלו להסתובב במדינות ערב ושם להמשיך בהסתה ושיגידו לערביי ישראל שהם דואגים להם, כמו זועבי שעזרה למחבלים המוסלנאצים על המרמרה, איימן עודה שראש עיריית נצרת גירש אותו בגלל ההסתה, אחמד טיבי עם נאום השהאדה שדואג להם להיות שהאידים, ועוד אין סוף להסתה של החכי"ם הערבים בכנסת, דבר היחיד שמעניין אותם זה הכיסא האזרחים הערבים לא מעניים אותם בכלל.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דנזל
חבר מתאריך 6.11.17
1412 הודעות
יום שלישי י' באלול תשע''ח    06:35   21.08.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. שמאלני ערבי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
לימור לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.11.15
7084 הודעות, 86 מדרגים, 167 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י' באלול תשע''ח    06:44   21.08.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. רוב רובם מעל 95% הם גיס חמישי פר אקסלנס!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Tornado לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.8.17
9793 הודעות, 55 מדרגים, 81 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י' באלול תשע''ח    06:52   21.08.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. מי זה באסם טוויל?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בת ישראל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.4.13
3120 הודעות, 27 מדרגים, 54 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י' באלול תשע''ח    10:41   21.08.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. גיבור. קורא לבעיה של המנהיגות הערבית בשמה-הסתה!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


"סוּר מֵרָע, וַעֲשֵׂה-טוֹב; בַּקֵּשׁ שָׁלוֹם וְרָדְפֵהוּ"


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הגורם האנושי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.3.08
13067 הודעות, 175 מדרגים, 332 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י' באלול תשע''ח    19:49   21.08.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. הסיבה האמיתית היא שהערבים הכריזו עלינו מלחמת השמד ב 1920.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
את ההחלטה קיבל הועד הערבי העליון ועד היום ההחלטה לא בוטלה.


טרור: זה לא יגמר אם לא נטרנספר


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות