גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24992 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24992
עכשיו אפשר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.10.17
4014 הודעות, 40 מדרגים, 80 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''א בתשרי תשע''ט    23:27   20.09.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

החובל מאחוזת ברק שובץ לתפקיד קצין סיור מוסק  

 
  
בתום קורס פיקוד ימי מתקדם בבסיס ההדרכה של זרוע הים בחיפה התקיים טקס חגיגי, בראשות מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט וציין את סיומו של פרק נוסף בהכשרת החובלים ותחילת הפרק החדש בחייהם, הכניסה לתפקיד החדש.
סרן תומר קינן, תושב אחוזת ברק, למד בתיכון העמק המערבי בקיבוץ יפעת. בנעוריו, היה חניך והדריך בתנועת הנוער "בני המושבים". את השירות בחיל הים התחיל ביום הסיירות, משם הגיע הזימון לגיבוש החובלים, "לא ידעתי לקראת מה אני הולך, עשיתי מיונים ובסוף הגעתי לקורס, רק שם התחלתי להכיר את מה שאני הולך לעשות בעתיד".
הוא סיים את קורס החובלים לפני כשנתיים, ושובץ כקצין משמרת גשר באח"י אילת. במסגרת התפקיד היה אחראי על ניווט, בטיחות ותמרון הספינה.
לקורס הפי"ם (פיקוד ימי מתקדם) הגיע לפני כשנה וחצי. "הגעתי לקורס פי"ם בשונה מקורס חובלים עם קצת יותר בגרות, יכולות לתפקד במצבי קיצון וניסיון פיקודי ומקצועי שלא היה לי קודם" ואחר כך מוסיף, "כשאני קצת יודע יותר איזה מפקד אני רוצה להיות, מודע ל'אני מאמין' ולסולם הערכים שלי".
קורס הפי"ם (פיקוד ימי מתקדם), שאורך כחצי שנה, מכשיר את חניכיו, בוגרי קורס חובלים, לפקד כקציני מחלקות בכלי השיט השונים (הן בספינות טילים והן בצוללות) וכן כמפקדי כלי הביטחון השוטף (בט"ש). בית הספר אמון על הכשרתם והסמכתם של המפקדים הלוחמים בים והקורס כולל סדנת פיקוד שטח, סדנת נוהל קרב וסדנאות נוספות לצד מסעות.
"עברנו בפי"ם הכשרה שהיא גם מקצועית, וגם ערכית- פיקודית. הכנה לתפקיד הבא, וקיבלנו נספח של פיקוד וערכים. יצאתי עם 'אני מאמין' וסולם ערכים סגור ושלם בלב ובדף".
הקורס כלל אתגרים ולימודים אינטנסיביים "המאמץ הפיזי בקורס היה מאתגר והביא אותנו לשיאים חדשים".
לאורך כל שירותו של החובל הוא מתמודד עם אתגרים. חשיבות ומשמעות התפקיד בשגרה של כולנו, שלעיתים היא התקופה המבצעית שלהם, היא זו שמניעה אותם קדימה ומאפשרת לנו האזרחים, שקט ובטחון.
"אני חושב שהחיבור בין פיקוד על החיילים שלך בצורה הטובה ביותר ובין שמירה על הרמה המקצועית הגבוה ביותר יחד עם הריחוק מהבית, אלו הם האתגרים המשמעותיים".
ורגע לפני שמסיימים, מספר בהתרגשות רבה על התפקיד החדש את מה שניתן לחשוף, "אני משובץ באופן שונה מחבריי, לתפקיד קצין סיור מוסק".
בתפקיד יהיה תומר הקצין האחראי בספינה על הקשר עם הטייסת המנחיתה את מסוקיה בספינות סער 5 של זרוע הים. "לחיל האוויר יש מסוק שעובד בצמוד לחיל הים. אחד שיודע לנחות גם ביבשה וגם בספינה. הוא חלק מהפעילות המבצעית ולוקח חלק במשימותיה של זרוע הים".
לטקס הגיעו בני המשפחה שלו, "אני נרגש להתחיל את התפקיד. עברנו שנתיים וחצי של קורס חובלים, שנה וחצי של תפקיד ראשוני ועוד חצי שנה של קורס פי"ם. עכשיו אחרי תהליך המסתכם בארבע וחצי שנים מתחיל תפקיד חדש, חשוב ומשמעותי. וזה מרגש".




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות