גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #25156 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 25156
עכשיו אפשר
חבר מתאריך 6.10.17
4014 הודעות
יום שני י''א בכסלו תשע''ט    17:40   19.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

הכלכלן הראשי במשרד האוצר בסקירה מרתקת על מעמדם וחשיבותם של ההנדסאים  

 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 19.11.18 בשעה 18:16 בברכה, עכשיו אפשר
 

הכנסתם של בעלי דיפלומה ממה''ט גבוהה יותר משל בוגרי מדעי הרוח באוניברסיטאות
מהסקירה הכלכלית של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר עולה כי הנדסאים במכללות טכנולוגיות, דוגמת מכללת נצרת עילית – יזרעאל, במקצועות נדרשים בתעשייה כמו: תוכנה-סייבר, הנדסה אזרחית, הנדסת חשמל, אדריכלות ועיצוב פנים וכן הנדסת תעשייה וניהול משתכרים שכר גבוה יותר בכ-28% מזה של בעלי תעודת בגרות שאין בידם תואר אקדמי. תרצה ריבק, מנכ''לית המכללה: ''סקירת הכלכלן הראשי מאששת את הנתונים בשטח, הנדסאי הוא מקצוע נדרש בתעשייה הטכנולוגית''.

אם מישהו נצרך להוכחה כי מקצועות ההנדסה במכללות בכלל ובמכללת נצרת עילית – יזרעאל בפרט, הינם מקצועות נדרשים בתעשייה, הרי שסקירה כלכלית שהנפיק אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מאששת הנחות אלה. מהסקירה שהגיעה לידי כתבנו עולה כי הכנסתם של הנדסאים בוגרי מכללות שקיבלו דיפלומות היא גבוהה יותר אפילו מבוגר אוניברסיטה שלמד מדעי הרוח. עוד נתון מרתק עולה מהסקירה הוא ששיעור משמעותי של בוגרי הנדסאים לומדים בהמשך גם במערכת האקדמית, משמעות הדבר היא כי הלימוד במכללה טכנולוגית מהווה שלב נוסף בדרך למוביליות חברתית וללימודים אקדמאיים.
נתון מרתק נוסף הוא ההכנסה הגבוהה ביותר של בוגרי מקצועות במכללות בתחומי הלימוד בעלי האופק המקצועי כמו הנדסת חשמל והנדסה אזרחית, הנלמדים במכללת נצרת עילית – יזרעאל.
הכלכלן הראשי במשרד האוצר סיכם: ''למכללות הטכנולוגיות, מכללות מה''ט תפקיד חשוב בהכשרת צעירים, לתעשייה .
תרצה ריבק, מנכ''לית מכללת נצרת עילית – יזרעאל הביעה שביעות רצון מהעולה מדברי הכלכלן הראשי ואמרה: ''מקצוע ההנדסאי הוא מקצוע נדרש, מבוקש וחשוב לצמיחת המשק הישראלי, שכר ההנדסאים גבוה ביחס לבעלי מקצעות במשק הישראלי, זאת ההזדמנות להירשם ולהרוויח, סמסטר שלם לתחומי הנדסת תוכנה התמחות סייבר לימודי ערב וכן הנדסה אזרחית לימודי בוקר הרשמו לסמסטר ב' ותרויחו סמסטר שלם '' אמרה ריבק.


הנדסאים נדרשים ומבוקשים
צילום: אלבום פרטי



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות