גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #25237 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 25237
אקטואלי
חבר מתאריך 2.4.12
35208 הודעות
יום רביעי י''א בטבת תשע''ט    21:43   19.12.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ערוץ 20: ''ב'הארץ' שוב מנסים להלבין את הטרור של חמאס''  

 
  
"ב'הארץ' שוב מנסים להלבין את הטרור של חמאס"
בעיתון 'הארץ' בחרו לפרסם טור בו נטען שהפיגוע בגבעת אסף איננו טרור אלא 'לוחמת גרילה'. חנן עמיאור, עורך אתר 'פרספקטיבה' מפרק את עלילת הדם: "אותה חוליה ריססה תחנת אוטובוס מלאה אזרחים"
לצפייה בכתבת הוידאו: https://www.20il.co.il/%D7%91%D7%94%D7%90%D7%A8%D7%A5-%D7%A9%D7%95%D7%91-%D7%9E%D7%A0%D7%A1%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%94%D7%9C%D7%91%D7%99%D7%9F-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A8-%D7%A9%D7%9C-%D7%97%D7%9E%D7%90/

##הטור ב"הארץ"

דעות
ירי על חיילי צבא כובש זה לגיטימי

19.12.2018 09:00 עודכן ב: 09:47
קובי ניב
https://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.6761033


כואב הלב ונקרע לנוכח פציעתם ומותם של בחורים צעירים בפיגוע בשבוע שעבר ליד עפרה. הנפש סוערת ונרגזת, אבל בכל זאת יש לומר לעצמנו, גם כעת, את האמת: ירי על חיילי צבא כובש זו פעולה לגיטימית על פי כל דין. ולמרבית הצער, בעפרה ובנותיה, בחברון ובקריותיה, ובכל השטחים שנכבשו במלחמת 67' - אנחנו עם, צבא, כובש שם.

כן, ב''יהודה, שומרון ועזה", אנחנו עם כובש ומדכא - באמצעות צה"ל, השב"כ והמתנחלים, שהם הזרוע האזרחית של הכיבוש - את העם היושב שם, העם הפלסטיני. השטחים הללו אינם "שייכים" לנו ואף אחד בעולם מלבדנו (אפילו לא טראמפ משיחנו) לא מכיר בזכותנו או בבעלותנו עליהם. אנחנו עם, צבא, שב"כ, מתנחלים, כובשים שם.

לא רגבי האדמה המובטחים מאלוהים הם הנמצאים שם תחת כיבוש, אלא בני האדם, הפלסטינים, החיים שם. וזכותם, כזכותו של כל עם בעולם הנמצא תחת שלטון כיבוש, להתמרד נגד הכובש ולנסות לגרשו מעל אדמתו. ולכן פעולת ירי על חיילי הצבא הכובש, במקרה זה הישראלי, היא פעולה לגיטימית לגמרי, לפי כל אמת מוסר ומשפט.

ולא רק סמולנים עוכרים אומרים כך, אלא גם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בכבודו ובעצמו (בספרו "הטרור: כיצד יוכל המערב לנצח"): "הטרוריסטים נוהגים לתאר את עצמם כ'לוחמי גרילה', וכלי התקשורת חוזרים על מינוח זה ללא הרהור שני. אבל לוחמי גרילה אינם טרוריסטים. הם חיילים בלתי סדירים, שנלחמים בכוחות צבא סדירים ולא באזרחים. למעשה, לוחמי גרילה הם ההפך הגמור מטרוריסטים. לעומת לוחמי הגרילה היוצאים לקרב נגד כוחות צבאיים, שעל פי רוב הם חזקים מהם בהרבה, בוחרים הטרוריסטים לתקוף אזרחים חלשים וחסרי מגן: זקנים, נשים וטף — בעצם כל אדם, ובלבד לא חיילים. עם אלה הם מנסים, עד כמה שאפשר, להימנע מעימות".

כלומר, לפי נתניהו, ארגון חמאס וארגוני "הטרור" הפלסטיניים האחרים אינם טרוריסטים אלא לוחמי גרילה לכל עניין ודבר, שכן הם "נלחמים בכוחות צבא סדירים... חזקים מהם בהרבה", ואילו הטרוריסטים, לפי נתניהו, בוחרים "לתקוף אזרחים חלשים וחסרי מגן: זקנים, נשים וטף – בעצם כל אדם, ובלבד לא חיילים".

אז את מי תוקפים האזרחים "הטרוריסטים" החמאסניקים על הגדר בעזה כל שבוע, אם לא "כוחות צבא... חזקים מהם בהרבה"? ועל מי ירו "הטרוריסטים" בשבוע שעבר בגבעת אסף הכבושה, אם לא על חיילים "חזקים מהם בהרבה"?

וגם האמירה המדוקלמת, המנטרה, השגורה בפי כולנו, שעל פיה "הם, הפלסטינים יורים בכוונה על ילדים" היא הבל ושקר. וזה לא בגלל שהם טובים או רעים מאיתנו. זה כי אין להם, לפלסטינים, כמעט שום יכולת לכוון דווקא על ילדים. אין להם יכולת לכוון בכלל. ולרוב, כשהם פוגעים בילדים, זה במקרה, כמו שבמקרה הם פוגעים גם בפלסטינים.

דווקא ההיפך הוא הנכון – דווקא אנחנו הן אלו שיש להם את כל מגוון כלי הנשק המכוונים והמדויקים ביותר בעולם, והנה אנחנו הורגים בהם הרבה יותר אזרחים, כולל ילדים, מאשר הם הורגים בנו.

אז מי הם כאן לוחמי הגרילה ומי הטרוריסטים? על פי הגדרות ראש ממשלת ישראל, התשובות שלכם, מתברר, אינן נכונות


אלה החלטות/דילים לגיטימי שראש ממשלה יעשה בלי לשתף את הקבינט?ואת מע' הביטחון?


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות