גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #25265 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 25265
תודה רבה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.09
47191 הודעות, 294 מדרגים, 571 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ט בטבת תשע''ט    00:21   27.12.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

5 מועמדים להיות שר הביטחון הבא  

 
  
הנה ההסתייגות: נכון להיום!

נפתלי בנט

השמועות במערכת הפוליטית אומרות שבנט מחזיק בהבטחה מנתניהו למנותו לשר הביטחון עוד מבחירות 2015. ההבטחה, אם ניתנה, הופרה כידוע. כשיעלון פרש וליברמן התמנה במקומו, בנט כעס מאוד. גם כשליברמן פרש ונתניהו מינה את עצמו הוא כעס. אבל הוא לא שבר את הכלים ונשאר ללא התיק היוקרתי.

מה קורה כשבנט כן הולך עד הסוף? איילת שקד מקבלת את משרד המשפטים בניגוד ברור לרצונו של נתניהו. האם אחרי הבחירות בנט יחליט ללכת עד הסוף גם על תיק הביטחון?

בני גנץ

הסיבה שבני גנץ פותח מפלגה משלו ולא כחלק ממפלגה קיימת, היא כדי לאפשר לעצמו להכנס לממשלה, גם של נתניהו, ולקבל תיק בכיר. אם מפת הגושים תהיה כזאת שמפלגות האמצע הן לשון מאזניים (גנץ, כחלון, לפיד, ואולי ליברמן), נתניהו יהיה מוכן לשלם בתיק הביטחון לגנץ.

יואב גלנט

לאורך רוב הקדנציה האחרונה יודעת המערכת הפוליטית שגלנט חבר במפלגה אחת אך שייך לאחרת. מצד אחד, נתניהו מעדיף שלא לתת את התיקים הגדולים לחברי מפלגתו שלו. מצד שני, מה גורם לגלנט לעבור לליכוד אם לא מדברים על תיק הביטחון?

מבחינה מחנאית, בתקופה הסוערת בגופי הביטחון, גלנט היה איש של אהוד ברק וחבורתו, נגד אהוד אולמרט וחבורתו. זה היה כשברק עבד צמוד לנתניהו, ולהיות בצד הזה היה נחשב לימני. מצד שני, כיום ברק ונתניהו התקטבו שוב.

אביגדור ליברמן

יחסי נתניהו-ליברמן יודעים עליות ומורדות כבר יותר מ20 שנה, אבל דבר אחד ברור: הם יודעים לעבוד פוליטית ביחד כשצריך. בעבר נתניהו אף שמר לו את תיק החוץ לתקופה מסויימת, עד שיחזור זכאי מהמשפט שלו. ליברמן גם עשוי להיות חלק מגוש מרכז שיהווה לשון מאזניים (גנץ, לפיד וכחלון), ותיק הביטחון יכול להיות תשלום נאה עבורו לנטוש אותם ולחבור לגוש הימין.

בנימין נתניהו

לא היה נראה שנתניהו סובל מהתיק החדש שקיבל. צמד התארים "ראש הממשלה ושר הביטחון" מעניקים מעמד יוקרתי, שכן הם מזכירים מיתוסים כיצחק רבין ודוד בן גוריון. אם לנתניהו יהיה מספיק מרחב תמרון, ייתכן שהוא יבחר להמשיך ולהחזיק בתיק הנחשק.

https://t.me/politika0


עצמאות... בואו


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות