גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #25343 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 25343   
תודה רבה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.09
47191 הודעות, 294 מדרגים, 571 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ט''ז בשבט תשע''ט    23:29   22.01.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

בחירות 2019, הקמפיינים כבר כאן  

 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 23.01.19 בשעה 00:02 בברכה, תודה רבה
 
הסיכום הקודם: https://rotter.net/forum/politics/25252.shtml

<font color="#0066ff"> הליכוד: </font>

בסיכום הקודם, משפט הסיום על היערכות הליכוד היה: הפעם נתניהו יכול להוביל גם קמפיין נרדף, סטייל שאגת אריה, שיכול להוסיף לכל האמור ולכנס סביבו את הימין, על חשבון מפלגות הימין.

ואכן, הליכוד פתח בקמפיין ששם את חקירות נתניהו במרכז מערכת הבחירות. הקמפיין עצמו שם כרגע את אנשי התקשורת כמי שאחראים לרדיפה, וקורא: לא הם יחליטו, רק העם יחליט. שורת המחץ היא: דווקא נתניהו. הקריאה "דווקא נתניהו" פונה לאנשים מהימין, שמוצאים בדרך כלל את ביתם במפלגות ימין אחרות, וקורא להם הפעם לעשות "דווקא" לרודפי נתניהו, ולעבור להצביע לליכוד. כמו בפעם הקודמת, לא מדובר בקמפיין שנועד לסחוף מצביעים מהשמאל או המרכז, אלא מהימין.

המסרים של הקמפיין לא עוברים רק בקמפיין הרשמי, אלא גם בחדשות. ההודעה הדרמטית, תגובות מצד הליכוד לריאיון של היועץ המשפטי, הכל משרת את הקמפיין. שאר המפלגות, בעיקר מהשמאל, נופלות בפח של קמפיין הליכוד, ובמקום לשים על השולחן נושאים מהותיים, עוברים לדבר על חקירות נתניהו.

<font color="#0066ff"> ישראל ביתנו: </font>

כמו שנכתב בסיכום הקודם, ליברמן אוהב לבוא לבחירות מעמדה אופוזיציונית, מה שמאפשר לו לשחרר הצהרות לוחמניות יותר. גם הפעם, בקמפיין "לא דופק חשבון", ליברמן מנסה להציג את עצמו כ"הגבר" של השכונה, ועם רמז דק לכספים שמקבל ארגון הטרור חמאס.

ליברמן, בניגוד למפלגות ימין אחרות, לא חושש גם לתקוף את נתניהו ישירות, בנושא עזה ובנושאים אחרים, אך מצהיר שימליץ על נתניהו בלבד לנשיא. ההמלצה לא מבטיחה שייכנס לקואליציה הבאה, אך מבטיחה ככל הנראה שלא יהיה לשמאל גוש חוסם. הצהרה כזאת גם היא חלק מהקמפיין. בהעדר בחירה ישירה, מצביעי מפלגות קטנות מעוניינים לדעת למי תעניק המפלגה שלהם את קולה אצל הנשיא.

<font color="#0066ff"> הימין החדש: </font>

הסיכום הקודם נכתב לפני הפיצול, והאפשרות הזאת הובאה בו: בנט ושקד חשבו בתחילה להקים מפלגה חדשה, טרם נכנסו לבית היהודי, אך בסופו של דבר חזרו בהם. המתחים עם החוגים הדתיים יותר, והסיכוי להגיע להישגים גבוהים יותר לבד, עשויים להביא בסופו של דבר לפיצול הזה.

כמו כן נכתב בו: איך שלא יהיה, נראה שהסלוגן של בנט יהיה "שישראל תחזור לנצח".

הפיצול נועד בין השאר לאפשר לאנשים שמאסו בנתניהו אך לא מעוניינים להצביע לציונות הדתית, מפלגת ימין אחרת. והקמפיין אכן ממשיך עם הסלוגן בו החל בנט להשתמש מאז האולטימטום שלא מומש על תיק הביטחון. חלק מהמיתוג החדש גם מבליט את איילת שקד הפופולרית והחילונית.

<font color="#0066ff"> יהדות התורה: </font>

שתי המפלגות המרכיבות את יהדות התורה, אגודת ישראל החסידית ודגל התורה הליטאית, סיכמו על ריצה משותפת כפי שעושים ב25 שנים האחרונות, אך עשו זאת מוקדם יותר הפעם, אולי כדי לאפשר מספיק זמן לניסיונות חבירה נוספים, כמו שמפורסם. עם זאת, חבירה כזאת נשמעת קצת לא ריאלית. הסיכוי שדגל התורה יסכימו להתאחד עם הפלג הירושלמי, ושש"ס יסכימו לחבירה עם אלי ישי, לא גבוהים במיוחד.

<span style='color:#0066ff;;font-weight:bold;'> ש"ס: </span>

ש"ס מתקרבים לאחוז החסימה, אבל לא ממש מעוניינים בחבירה ליהדות התורה. "הספרדים יודעים לדאוג לעצמם" אומרים שם, ולמעשה מתחילים בכך את הקמפיין לגרעין שלהם. המסורתיים נוטשים, אבל ש"ס מכוונת בשנים האחרונות בכל הכח לגרעין החרדי-ספרדי. גם בגרעין הזה יש להם בעיות לא מעטות, וקולות שזולגים אפילו לאחות האשכנזית.

בהשקת הקמפיין בלט המשפט "מתחילים ברגל ימין", וההכרזות שש"ס תמליץ על נתניהו בלבד, אולי כדי להפיג את החשש של חלק מהמצביעים, שש"ס עשויה להמליץ על מועמד מהשמאל במקרה של כתב אישום לנתניהו.

<font color="#0066ff"> יחד: </font>

מאחורי אלי ישי והרב מזוז אין ציבור גדול במיוחד, אבל כל קול קובע, וישי קורץ לשתי מסגרות במקביל: איחוד חרדי גדול בהובלת יהדות התורה, ואיחוד ימני גדול בהובלת הבית היהודי או האיחוד הלאומי. העובדה שיש לו שתי אפשרויות, עשויה להגביר את הסיכוי שאחת מהן תחטוף אותו לפני שהשניה תעשה זאת.

<font color="#0066ff"> הבית היהודי: </font>

האפשרות של הבית היהודי להעמיד מועמד סוחף בזמן שנותר, לא גדול. גם אם יעשו זאת, יש למצביע הימני מספיק מועמדים ומפלגות אחרות. אם הם מעוניינים למזער נזקים, עליהם להתמקד בגרעין הציונות הדתית, לדאוג שהם "יישארו בבית". למקד את הקמפיין בסקטור, ב"משפחה". איחוד עם האיחוד הלאומי ועוצמה יסייע לקמפיין הזה, וגם לסיכויים שלהם לעבור את אחוז החסימה בוודאות.

<font color="#0066ff"> האיחוד הלאומי: </font>

האיחוד הלאומי בחר במועמד כריזמטי, והם כרגע בעמדת עליונות על הבית היהודי במאבק הפנים סקטוריאלי, כפי שהיו ב2009. המסר מהאיחוד הלאומי הוא שמחכים לבחירת יו"ר הבית היהודי, ואז יסכמו על ריצה משותפת ורק אחר כך יפנו לעוצמה וליחד. אם הם חכמים הם יעשו הפוך. יסכמו קודם עם עוצמה ויחד, ויבואו לבית היהודי מעמדה גבוהה אף יותר. לבית היהודי לא יישארו הרבה ברירות.

<font color="#0066ff"> עוצמה יהודית: </font>

עוצמה יהודית קיבלו מתנה בדמות עזיבת בנט ושקד את הבית היהודי. הסיכוי שלהם עכשיו לאיחוד עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי, גבוהים יותר. השמועות אומרות שעוצמה אכן דוחפת לאיחוד כזה, ובאיחוד הלאומי מחכים קודם לבחירת יו"ר הבית היהודי. אני מניח שהדבר היחיד שיעכב את האיחוד יהיה דיון על מיקומים ברשימה.

<font color="#0066ff"> זהות: </font>

פייגלין החל בקמפיין "שחררו", שמעביר את המסר שלו בנושאי חירות. הקמפיין מדבר בשפה "שמאלנית", לא מבחינת העמדות, אלא בשפה המתאימה יותר למצביעים "לבנים". אם פייגלין היה עמוק מעל אחוז החסימה, זה היה מעניין לראות אם יצליח להביא קולות מגוש השמאל. אבל הוא עדיין רחוק משם, והיה יותר יעיל אם היה קוטף קולות מהימין, שם יכול למשוך יותר מצביעים באותו תקציב.

<span style='color:#0066ff;;font-weight:bold;'> תל"ם: </span>

מפלגתו של יעלון היתה מלכתחילה לא רלוונטית, בפרט אחרי כניסתו של גנץ לפוליטיקה. אבל יעלון האיש עשוי לחזק רשימות אחרות לו יחבור אליהן.

<font color="#0066ff"> גשר: </font>

גם אורלי לוי הולכת והופכת ללא רלוונטית, וגם היא עשויה לחזק מפלגות אחרות לו תחבור אליהן.

<font color="#0066ff"> כולנו: </font>

כחלון, בשונה מאורלי לוי, הספיק לצבור קורות חיים, שחלק מהאנשים אוהבים. הקמפיין שלו, "רק לכחלון אכפת", מכוון לאותו חשבון פשוט שעשו אנשים בפעם הקודמת: הוא דאג לכיס שלנו, נצביע לו.

<font color="#0066ff"> יש עתיד: </font>

יש עתיד היא המפלגה שלא מאפשרת לשמאל להקים ממשלה בעתיד הקרוב, בהיותה מפלגה שהחרדים לא יוכלו להשלים איתה. הקמפיין שלהם לא יביא אותם לראשות הממשלה כמו שהם רוצים לטעון, אבל יכול להפוך אותם ממפלגה בה ממתינים הקולות למפלגה שמושכת עוד קולות במרכז. הסרטון הראשון הראה מעשיות, עבודה, שינויים, והכל בקלילות, וגם רמז לעממיות בסוף (השלכת הפח).

<font color="#0066ff"> התנועה: </font>

מאחורי ציפי לבני יש כמות מסויימת של מצביעים שעדיין מאמינים במו"מ עם אבו מאזן ומאמינים שלבני יכולה לקדם את זה. אין הרבה כאלו, אבל גם זה משהו. כמו הרבה מפלגות בבחירות הנוכחיות, גם היא מתנדנדת על אחוז החסימה. היא נלחמה הרבה לחיבור גדול כי שם היא בטוחה, עכשיו אין לה הרבה אופציות.

הקמפיין שלה כולל את המילה נתניהו, וזאת טעות עבור מפלגה קטנה. בדיוק כמו הטעות של בנט בעבר לתקוף את השמאל. תקיפת הגוש הנגדי משרתת רק את המפלגה הגדולה בגוש שלך. החשש מהגוש הנגדי מכנס את הקולות של הגוש שלך למפלגה אחת, ולא לזאת שלך. עליה לתקוף דווקא את מפלגות הגוש שלה, על רקע העניין המדיני, בדיוק כמו שעל בנט לתקוף דווקא את נתניהו וליברמן, על רקע העניין המדיני.

<font color="#0066ff"> העבודה: </font>

גם מפלגת העבודה מזכירה בקמפיין שלה את נתניהו, אבל בחכמה רבה יותר: הם לא תוקפים את נתניהו אלא את המפלגות בשמאל שלא הצהירו שלא יישבו איתו.

הקמפיין כרגע מפוזר ולא יושב על בסיס חזק. יש את המסר הנ"ל על מפלגות השמאל. יש את הספר שנועד לגרום לציבור להכיר את המועמד עצמו (כפי שעשה ברק ב99), יש את הסלוגן "מתחייבים לשינוי בישראל" שמדבר למיואשים, ויש את "העבודה 2019" שמתכתב עם הקמפיינים בארה"ב שכולנו עוקבים אחריהם.

כל עוד אבי גבאי מכוון לראשות הגוש או ראשות הממשלה, הקמפיין לא ימשוך עוד אנשים, כי אף אחד לא מאמין שהוא יהיה ראש הממשלה הבא. עליו להתמקד בדברים אותם מפלגת העבודה מסמלת.

<font color="#0066ff"> חוסן לישראל: </font>

כרגע מצביעיו של בני גנץ רוצים דבר אחד: מישהו שמצד אחד הוא לא נתניהו, אבל מצד שני נראה אדם רציני. אנשים אוהבים לשים את מבטחם במנהיג, והרבה זמן לא היה כאן אחד כזה שהוא לא נתניהו. אבל גם אותם אנשים, כדי להשאיר אותם בהחלטתם, יש צורך בקמפיין.

הקמפיין "ישראל לפני הכל" מכוון גם הוא נגד נתניהו, וזה לא מספיק.

קמפיין "החזק מנצח" לא ברור, כי רמט"כלים יש הרבה, וסרטונים של דובר צה"ל הם לא קמפיין בחירות עבור האלופים, אלא אם הם התפרסמו במעשי גבורה לאומיים או חותם אישי מרחיק לכת.

"יכול להיות פה אחרת" מזכיר את "יכול להיות כאן טוב יותר" של העבודה 2013, שהביא 15 מנדטים.

השתיקה המפורסמת אמנם יוצרת באזז גדול סביב כל מילה שכן נאמרת, אבל הבעת עמדה ברורה בנושאים שעל הפרק לא תזיק לו. היא עשויה להביא למתקפה מימין, אבל להתכנסות סביבו משמאל, על חשבון שאר מפלגות הגוש.

וגם בני גנץ משתמש ב"בני גנץ 2019".

<font color="#0066ff"> מרצ: </font>

גם מרצ משתמשת ב"מרצ 2019", מגניבה יותר וחדשה יותר, עם הנהגה צעירה יותר. מרצ יודעת את מקומה והיא אחת המפלגות היחידות בגוש השמאל שלא טוענות לכתר. עם הסלוגן "כל מה שחשוב לך" הם פונים לקהלים ספציפיים שאכן חשוב להם מה שמרצ מקדמת, וריבוי המפלגות בגוש עשוי להועיל להם. ברגע שתתחיל התכנסות סביב מפלגה שתשדר מהפך, הם יפסידו.

<font color="#0066ff"> הרשימה המשותפת: </font>

התפצלותה של מפלגתו של טיבי מהרשימה המשותפת, הביאה לו כצפוי יותר קולות בסקרים מאשר כוחו האמיתי, כי הוא הופך לאלטרנטיבה עבור כל אלו שלא אוהבים את האיחוד, ולא משנה מה היתה מפלגת האם שלהם.

ברגע שמפלגות נוספות יפרשו מהאיחוד, הוא יבין את הטעות. ואולי הכל היה כדי להגיע לאיחוד מחדש בעמדת מו"מ טובה יותר.

<font color="#0066ff"> מפלגות נוספות: </font>

בדרך כלל יש מפלגות רבות שלא עוברות את אחוז החסימה, אך מצביעים להם עשרות עד מאות קולות, ועוד מפלגה או שניים שסוחפים יותר ונותרים בחוץ. הפעם מסתמן שבמפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה יהיו רבות שיסחפו יותר מכמה עשרות קולות, וזה גם אם נניח שש"ס, ליברמן, כחלון, מרצ והבית היהודי כן ייכנסו.

מפלגות כמו תל"ם או התנועה, פייגלין ועוצמה, שסוקרו כאן, וגם מפלגות נוספות כמו ארץ חדשה של אלדד יניב (מעניין יהיה קרב הענקים בינו לבין מפלגתו של מני נפתלי) ועוד.

או שתהיה כאן כנסת מרובת מפלגות באזור ה4-5 מנדטים, או קריסה כללית שתגדיל משמעותית את המפלגות הגדולות, ותשאיר מאות אלפי מצביעים ללא ייצוג.

https://t.me/politika0


עצמאות... בואו


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  הפדיחה של בני גנץ באתי להבהיר 23.01.19 01:21 1
     וגם הסטלן הזה רוצה להיות ראש ממשלה באתי להבהיר 23.01.19 01:22 2
     חח זה זיוף תודה רבה 23.01.19 01:32 3
  לגבי ׳הימין החדש׳ ירושלמי ציוני 23.01.19 08:29 4

     
באתי להבהיר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.1.19
599 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ז בשבט תשע''ט    01:21   23.01.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. הפדיחה של בני גנץ  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
זה רוצה להיות ראש ממשלה
https://youtu.be/3v4Vr0G7RzM



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
באתי להבהיר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.1.19
599 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ז בשבט תשע''ט    01:22   23.01.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. וגם הסטלן הזה רוצה להיות ראש ממשלה  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
https://youtu.be/fF_VfASq1_M



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תודה רבה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.09
47191 הודעות, 294 מדרגים, 571 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ז בשבט תשע''ט    01:32   23.01.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. חח זה זיוף  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  


עצמאות... בואו


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
40688 הודעות, 328 מדרגים, 648 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''ז בשבט תשע''ט    08:29   23.01.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. לגבי ׳הימין החדש׳  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הפיצול נועד בין השאר לאפשר לאנשים שמאסו בנתניהו אך לא מעוניינים להצביע לציונות הדתית, מפלגת ימין אחרת.

א. הבעיה של חלק מהציבור אינה עם הציונות הדתית, אלא עם גורמי קיצון שנטלו את ההובלה בה. הצביון היותר חרד״לי שהשיח המוקצן בישראל הבליט.

ב. יש איזו סתירה פנימית, כי אין הגיון להצביע לבנט - שמיישר קו עם נתניהו בכל דבר - למי שמאס מההתנהלות של נתניהו.
סעיף זה מטריד אותי, ומהווה מקור אחד משניים עיקריים להתלבטויות שלי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות