אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית מחשב לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה   שלח לחבר          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #27090 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 27090
בוקיבןיוגלי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.5.05
2322 הודעות, 28 מדרגים, 28 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' באדר תשע''ב    11:10   24.02.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  משכן ומקדש, לפרשת תרומה - דברי הרב אורי שרקי  
 
   לפי התכנון המקורי של ההשגחה העליונה, היה ראוי שרק לאחר כיבוש ארץ ישראל וההתיישבות של השבטים בקרבה, ייבנה בית להשראת השכינה: "תביאמו ותטעמו בהר נחלתך, מכון לשבתך פעלת ה', מקדש אד' כוננו ידיך".

אלא שכביכול הקב"ה "לא התאפק" , וצוה כבר במדבר "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם", כחתן המבקש להקדים את חופתו מרוב אהבה (כתובות סב, ב).

האפשרות לייסד מקום לשכינה שלא מתוך הקביעות של "המקום אשר יבחר ה'" מלמדת על חיבה יתירה שיש לקב"ה כלפי עם ישראל בהיותו כבר בדרך לארץ ישראל, על דרך המאמרים של חז"ל לפיהם יש מעלה מסויימת בצפיה לישועה עוד יותר מאשר בישועה עצמה.

המשכן שבמדבר יש בו מידת אהבת נעורים של כנסת ישראל "חסד נעוריך, לכתך אחרי במדבר". ואילו בית ראשון הוא כאדם הפועל מתוך ישוב הדעת, כדברי הרמב"ם על דרכם של בעלי דעה שבונים בית תחילה, ובית שני כאדם הדואג לפרנסתו, ובית שלישי כאדם הנושא אשה אחרי בנין ביתו וביסוס פרנסתו.

אך לעולם תישאר מעלת ראשית האהבה, שנתגלתה במשכן, מעלה נצחית המתלוה לכל המקדשים, כלשון חז"ל בריש עירובין: "היינו משכן, היינו מקדש".


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      
__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
archive