|
|
|
|
|
dien
גולש אורח
| יום שלישי ט' באב תשס''ז
08:27 24.07.07 |
|
5. כי. יש הבדל בין טמא לטהור בין קודש לחול
בתגובה להודעה מספר 4
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 24.07.07 בשעה 08:34 בברכה, dien בס"ד זו שפה אולי יותר יהודית, תרתי משמע, אבל בוודאי ובוודאי שרחוקה מלהיות שפה אירנית או איסלמית אחרת, כלשהי, תרתי משמע.
מי ששם במשוואה אחת את השתיים, מוכיח בעליל, שהשפה היהודית, שהיתה אמורה להיות יותר מובנת לו, כיהודי וכישראלי, סתומה בפניו ורחוקה ממנו כמו מזרח ממערב. למה? על זה יעידו אלפי אם לא מליוני הטקסטים היהודיים המצויים, ומי שגם לומד ומיישם אותם, במידת האפשר, כפי יכולתו, ולמען ההגינות האינטלקטואלית שלו, לפחות. -- ולטעמי מי שנותן במה חופשית לאנשים להתבטא בנושאים שאין להם בקיאות בהם, ולזרוע עוד ועוד בלבול ועיוותים בקהל השומעים, (שהרי אם היו רוצים להתעסק בענייני דתות, היו יכולים למצוא מספיק מומחים לנושא) חוטא כלפי כלל הציבור, ולא רק כלפי יושרו המקצועי האישי, ואיננו מכלכל בתבונה את מעשיו. לגבי חופש. חופש אין משמעו הפקר. גם בתוך החופש ישנן וצריכות להיות איזה שהן מגבלות ואפילו יעדים. לא חופש מ"הכל" אלא חופש ל"משהו" לאיזו תכלית. בשביל סתם וכלום. מקבלים סתם וכלום. אין כזה דבר ואין לזה כל משמעות לחיים. או שמא בעברית יותר תקנית קוראים לזה דרור. הבעייה מתחילה אצל אנשים שחושבים שהם יכולים להביע "חופשי" את דעתם בכל נושא ועניין. ככה כי זה מה שעלה בראש, לא דורש בדיקה, הכל מותר להגיד, ולמה לא לנצל את הבמה. אם כבר אז כבר. זו עוד טעות וטפשות שחוזרת על עצמה לא פעם, לפעמים גם יותר מדי, מתחת לעצים רעננים.
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
dien
גולש אורח
| יום שלישי ט' באב תשס''ז
08:56 24.07.07 |
|
7. לא דיברתי בלשון הכינויים שאת משתמשת פה.
בתגובה להודעה מספר 6
|
בס"ד ולא כיניתי אף חילוני בלשון זו. אישית אני אוהבת את כולם.
אנסה להסביר קצת יותר טוב למה התכוונתי, ותשתדלי להבין ברמה הבסיסית. הכוונה היא לבקש קצת ענווה ויותר צניעות. אם מישהו לא בקי באיזה עניין עדיף שיודה בפני עצמו, וישב בשקט באותו עניין, עד שיחכים. ל"מרוח" את השומעים בכל מיני אינפורמציות שגויות, מה גם שעבורנו במיוחד, הן לא פעם עניין קיומי, אז טועה בגדול. אין צורך להתחכם איפה שלא יודעים במה מדובר. מותר להודות "אני לא יודע". ה"הפקרות" שאת מכנה את לומדי היהדות מבוססת על הטקסטים היהודים, כאשר לעומת זאת, המשוואה הזו שהביאה ליפקין שחק ודומיה, אין לה שום ביסוס בשום טקסט יהודי. אז מה המקור שלה חוץ מדעה קדומה ואמונה טפלה חסרת כל שחר? ומי נותן לה את הסמכות להטעות את הרבים? ערוץ 2? Yנט? כדוגמה...
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
dien
גולש אורח
| יום שלישי ט' באב תשס''ז
09:47 24.07.07 |
|
9. אם תואילי לקרוא שוב את הודעה 3 ו 5
בתגובה להודעה מספר 8
|
בס"ד תווכחי בעצמך, שאני לא כיניתי את דבריה ישירות כטמאים, אלא אמרתי שאצלה/ם אין הבנה מספקת במשמעות של כל המושגים האלה, טמא טהור , קודש וחול. עשי טובה שלומצי, תקראי שוב.
עניין של שפה. אדם ברוך למשל, שבא מרקע חרדי, מזהה בקלות את כל ההבדלים האלה, ברבדים השונים של השפה שלנו, עברית יהודית, עברית ישראלית, עברית של רחוב וסלנג. וכתב על כך לא מעט במאמריו ובספריו. זה שלא כולם מתייחסים גם לטקסט היהודי, זה ידוע. אבל אם רוצים להתייחס ליהדות בתגובותיהם זה לא כל כך ברור לדבר בלי ידיעה, מסכימה? או שגם את חושבת שהרעלה או הכיסוי ראש, המעטפות החיצוניות, מספיקות כדי לעשות את המשוואה הזאת?
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dien
גולש אורח
| אור ליום חמישי י''א באב תשס''ז
21:21 25.07.07 |
|
14. שלומצי ישנם תשובות וצריך שיהיה גם איזה הגיון
בתגובה להודעה מספר 10
|
בס"ד אם התייחסתי למה שאמרו שליפקין אמרה, חרדים חומניזם, ולמה שזה משקף מנקודת המבט היהודית. זה בגלל שאני חייה בתוך העם הזה, ואני רואה את התמונה היותר רחבה. היא לא היחידה שמדברת בצורה הזאת, ואת בטח גם שמת לב לזה. והיא לא הראשונה שעושה את ההקשר הזה בין חרדי לחומניסט בין מדינת הלכה לחומניזם,
וזה שווה כבר את ההתייחסות מבחינתי של מי שמבין ביהדות יותר ממנה, ולעולם לא היה יכול לדבר בצורה כזאת, כי זה לא נכון, זה יהיה טעות ושקר גס להגיד את זה. - שאלת אם צריך להבין ביהדות בשביל לדבר על זה. ההגיון אומר שכן!! על איזה תחום אחר אפשר כן לדבר, בלי להתמצא בנושאים ובעניינים בהם הוא מתעסק?. מי ידבר על פעולת מחשבים אם הוא לא בקי בזה, אולי שידבר על אמבות במקום... וכמשל.....לאיך פועל מחשב.. סתם דוגמא... כמו כל דבר אחר, יהדות צריך ללמוד. זה לא רק טקסים חיצוניים ושטחיים, מדובר בדברים עמוקים מאד, שנוגעים לכל התחומים גם של נפש גם של רוח וגם של גוף. ולמי שבקי ולמד וממשיך ללמוד בתחום היהדות (וכמו בכל תחום אחר) מאד צורם לשמוע אמירות שהן מטעות ואף שקריות, שגונבות את דעת קהל השומעים, במקרה שגם הם אינם מודעים או לא יודעים את האמת היהודית (גם אני פעם ידעתי הרבה פחות ממה שאני יודעת היום). כן לשאלתך, הרבה תשובות ישנן ואפשר לקבלן גם אצל ערכים ובסימינרים שלהם שמתמחים להעביר ידע ביהדות למי שלא למד לפני כן, או רוצה לדעת ולהבין יותר יהדות, שלפחות אם הוא ירצה לדבר על יהדות, יבין טוב יותר במה מדובר.... זה תחום בפני עצמו. ועולם שלם בפני עצמו. ראי באתר שלהם: http://www.arachim.co.il/
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|