אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #6787 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 6787
דגש חזק
גולש אורח
יום שני י' בחשון תשס''ח    02:32   22.10.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

חקירת לאומי: יוסי בכר לחץ על זליכה לשנות את תנאי המכרז  

 
   עדות בפרשת מכירת בנק לאומי: יוסי בכר לחץ על ירון זליכה לשנות את תנאי המכרז
לפי תחקיר "ידיעות אחרונות", אולמרט ניסה להכתיב לחשב הכללי שינויים שהיו משפרים את סיכויי הזכייה של מקורבו פרנק לואי
מאת גיא לשם

תחקיר "ידיעות אחרונות" חשף שלשום עדויות המעמיקות לכאורה את חלקו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בניסיון להטיית המכרז למכירת בנק לאומי. התחקיר מייחס לכאורה גם למנכ"ל האוצר באותה עת, יוסי בכר, ידיעה על כוונותיו של אולמרט וניסיון להשפיע על החשב הכללי ירון זליכה לרכך את התנגדותו לעמדת אולמרט.

תחילת הפרשה באוגוסט 2005, על רקע העסקה למכירת חלק ממניות הבנק לקבוצת סיטי בנק. הקבוצה הודיעה כי תמכור את המניות למיליארדר האוסטרלי פרנק לואי ולקבוצת אי.די.בי. לפי התחקיר, המידע על כוונת סיטי בנק, שלא פורסם אז, הועבר לאולמרט על ידי זליכה. אולמרט, לפי עדותו של זליכה, לא חשף בפניו או בפני כל גורם אחר את קשריו הטובים עם לואי, שיוצג בישראל על ידי עו"ד תמי בן-דוד, לשעבר בכירה באוצר וכיום חלק ממשרד עוה"ד גרוס-קליינהנדלר-חודק.

לפי ראיות שבידי המשטרה, לואי שלח לישראל את בנו דיוויד, שנפגש עם אנשי סיטי בנק. באותו שלב, מגלה התחקיר, חל שינוי בעמדתו של לואי, והוא החליט לרכוש בעצמו את כל המניות. אולמרט, שתמך עד אז במכירת הבנק לשני משקיעים פיננסיים, שינה גם הוא את עמדתו והחל לתמוך במכירה למשקיע אסטרטגי אחד, בניגוד לעמדתם של החשב הכללי ושל נגיד בנק ישראל סטנלי פישר.

למרות עמדת אולמרט אושר המתווה המקורי של המכרז, שקיבל לבסוף גם את אישורו של אולמרט. למרות זאת גילתה המשטרה כי אולמרט ביקש להכניס שינויים במכרז שבועיים מאוחר יותר, לאחר פגישה שקיים עם בן-דוד ועם עו"ד אפרים אברמסון, נציגו של ביל דיווידסון, שגילה אף הוא עניין ברכישת גרעין השליטה בבנק.

עם פרסום המכרז הודיעה בן-דוד שלקבוצת לואי יש השגות על התנאים. עוד באותו יום כינס אולמרט פגישה עם אנשי החשב הכללי, בנוכחות בכר וראש אגף התקציבים קובי הבר. לפי ממצאי המשטרה, אולמרט ביקש להכניס שינויים במכרז בהתאם להשגות של קבוצת לואי, אך החשב הכללי והמשנה לו דאז, יובל ברונשטיין, התנגדו. לפי אחת העדויות, בכר לחץ על זליכה להסכים לעמדת אולמרט.

לפי אחת העדויות, בפגישה אחרת, שנערכה בלשכת אולמרט בנוכחות פישר והיועצת המשפטית של האוצר, ימימה מזוז, שלף אולמרט מסמך שהעבירה לו בן-דוד ובו שינויים נוספים והקריא ממנו.

בידי המשטרה ראיות על דיון שקיים אולמרט בנובמבר 2005, שבו נכחו בכר, דובר האוצר אלי יוסף וימימה מזוז, ומולם זליכה ואנשיו. לפי העדויות, לאחר שזליכה התריע שאולמרט פועל בניגוד לעמדת הדרג המקצועי, אולמרט הסתגר עם בכר, וכעבור זמן קצר הודיע שהוא חוזר בו מרוב דרישותיו. ארבעה ימים מאוחר יותר הודיעה קבוצת לואי על פרישתה מההתמודדות על רכישת גרעין השליטה בבנק.

התחקיר חושף ראיות על מארג קשרים הדוק בין לואי לבין אולמרט, שכלל שורת מפגשים, בין השאר ביאכטה של לואי, בביתו של אולמרט ובביתו של איש העסקים אלפרד אקירוב. הקשרים הוסתרו מאנשי החשב הכללי לאורך כל הדרך.

בתגובה לתחקיר סירבה לשכת אולמרט להגיב על הממצאים, בטענה שהעניין נמצא בחקירת משטרה. גם בן-דוד סירבה להגיב.

http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=915058&contrassID=2&subContrassID=6&sbSubContrassID=0




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות