גם בעלי דרגות תא"ל, אלוף ורב אלוף (דן חלוץ היה טס טיסה יומית)
וכן כל המילואימניקים של החיל עד גיל של מעל 50 וכולל דרגות אל"ם
ותא"ל.
מדוע אני שואל?כי באף מלחמה אבל ממש באף מלחמה לא טסים טייסים בדרגות תא"ל, אלוף ורא"ל.
גם ביום כיפור עם המצוקה הכי נוראית שידע החיל מאז שנת 50' ועד היום,
רק עד אלופי משנה היו טסים.
הרי כיום, נוספו לחיל עוד כמה מאות טייסי קרב בסדיר ובמילואים
בעוד שנגרעו (עקב מצב בריאותי, גיל מעל 55 או מוות טבעי/לא טבעי)
הרבה פחות ממה שנוספו.
ככה שבכלל אין מצוקת כח אדם.
שאלתי אם כך רק מקבלת משנה תוקף, בהתחשב בכך ששעת טיסה עולה עשרות
אלפים רבים של ש"ח.
משל למה הדבר היה דומה? שקצין בחיל ירוק בדרגת אל"מ ומעלה היה נוסע
בטנק או בנגמ"ש בתרגילים צבאיים. הם לא.
ממח"ט ובעיקר מאוגדונר ומעלה, ובטח ובטח מפגדי גיס, אלופי פיקוד
וסגל מטכ"ל נמצאים בתרגילים בחמ"לים (או אוהלים או אפילו חדרים מיוחדים
במפקדות האוגדה/פיקוד).
הם לא עוברים מטווח אחת לחודש או תרגיל רבעוני של נסיעה בטנק/נגמ"ש.
אם זה ככה בחילות הירוקים מדוע, לעזאזל, חיל האויר לא חושב לחסוך
קצת תקציב ולא לתת לאל"מים, תא"לים אלופים ורא"לים שלו לטוס?
תודה על התשובות האינטילגנטיות שלכם.