אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #7253 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 7253   
ציבי
חבר מתאריך 25.10.03
1828 הודעות
יום שלישי י''ז בכסלו תשס''ח    01:21   27.11.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ניסיתי לפרסם בעתון, הם לא רצו. מה דעתכם  

 
   בעקבות הופעתו העצובה של השופט ברק במכללה הבין תחומית. החלטתי לענות לו מה דעתי על עניין האוביקטיביות המשפטית.

מה שהשופט ברק לא מבין.
השופט ברק אינו מבין מדוע פוחת אמון הציבור בבית המשפט, אשר מנסה, לטענתו, לשמור על אובייקטיביות.
על השופט המכובד להבין כי הציבור רוצה צדק ציבורי ולא צדק אובייקטיבי. הציבור רוצה שבית משפט יהיה זרוע שלטונית הנלחמת בפשע. ככל שירבה הפשע, כן תגדל עוינות הציבור לבית המשפט. מערכת המשפט, על כל מרכיביה, רואה עצמה "כנסיית הצדק". מן כת דתית של צדקנים עם כוהנים בקודש – עורכי הדין, נביאים – השופטים וכתבי קודש – ספרי החוק. זו כת העומדת בפני עצמה על חוקיה המקודשים. אלא שלא כדוגמת כת איזוטרית, שפגיעתה בציבור מועטה, הכת המשפטית ניצבת בצומת חברתית ושלטונית מהחשובות בחברה, ומשליטה שם את חוקיה.
עבור הציבור הרחב, מערכת המשפט היא שירות ציבורי המיועד לרווחתו, והאינטרס הציבורי הוא מיגור הפשע על ידי הקשחת הטיפול בעבריינים. רצון זה אינו עומד באמות המידה והמשפט של כת הצדקנים עם מטרותיה המקודשות, שמירת חוקיה. ההקפדה על האובייקטיביות, דיני הראיות הבלתי אפשריים וזכויות הפושע, כל אלו יוצרים את פער אי האמון בין המערכת המשפטית לציבור.
הצבור מפגין אי אמון בחוקי "כנסיית החוק" משום שאינם משרתים אותו כראוי.
במלים אחרות: האוביקטיביות משרתת את הפושע ולא את האזרח הישר.

אולי מי מכם יאמר לי מדוע מאמר זה לא התאים למדור המכתבים בכמה עיתונים?



ציבי


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  יש אליטות בארץ, והן תומכות זו בזו - עיוור מרכיב פיסח. איש עתי 27.11.07 12:34 1
  כנסיה זה מונח מדוייק תשבץ 27.11.07 13:06 2
  זה ברור שהמכתב לא פורסם Big Joe 27.11.07 16:38 3
     נכון. יותר מידי שימוש כנסייתי. אוהב ישראל 27.11.07 18:04 4
     מצטער ביג ג'ו, אבל אני חולק עליך. ציבי 27.11.07 18:19 5
         אז אתה חלוק על הפסיקה, ולא על החוקים Big Joe 27.11.07 22:21 6
             ושוב ידידי, אני חולק על דבריך. ציבי 28.11.07 10:01 7

       
איש עתי
חבר מתאריך 27.2.11
448 הודעות
יום שלישי י''ז בכסלו תשס''ח    12:34   27.11.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. יש אליטות בארץ, והן תומכות זו בזו - עיוור מרכיב פיסח.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   משמעות דבריך היא שכנסיית הצדק איבדה את עצם זכות קיומה - כי היא אינה דואגת ל"משפט צדק" במובנו העממי. ואליטת התקשורת לא תיתן ידה לפגיעה כה ברורה וגסה באליטת המשפט.
דבריך אמת הם, ברורים לכל איש חושב, אך מעטים החפצים לשמוע אמת - בוודאי לא עיתונאים עם אג'נדה. רובנו ככולנו מעדיפים לשמוע דברי שבח עצמי.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תשבץ
חבר מתאריך 12.10.04
35551 הודעות
יום שלישי י''ז בכסלו תשס''ח    13:06   27.11.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. כנסיה זה מונח מדוייק  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   כיוון שיש כאן מלחמה משיחית ממש במתנחלים וביהדות,
שלא לדבר על הגשת הלחי השניה כלפי האויבים (ע"ע נוהל ביטול שכן)


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe
חבר מתאריך 2.9.05
129229 הודעות
יום שלישי י''ז בכסלו תשס''ח    16:38   27.11.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. זה ברור שהמכתב לא פורסם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
הוא לוקה בשני דברים. הראשון והחשוב: אי הבנה לגבי תפקידו של בית המשפט במדינת חוק. השני בגלל סגנון בלתי מכובד, בלשון המעטה, לגבי בית המשפט.

משפט כמו 'הצבור מפגין אי אמון בחוקי "כנסיית החוק" משום שאינם משרתים אותו כראוי' מדגים היטב את שתי הבעיות. אם הציבור מביע אי אימון בחוקים - אז הטענה שלו היא למחוקק. לקרוא לבית המשפט "כנסיית החוק" היא זילותו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אוהב ישראל
חבר מתאריך 2.4.12
296 הודעות
יום שלישי י''ז בכסלו תשס''ח    18:04   27.11.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. נכון. יותר מידי שימוש כנסייתי.  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   הטיעון שהעלית ראוי לבחינה. בית המשפט הפך יותר ויותר לבית משפט חוקתי ופחות לבית משפט ציבורי.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ציבי
חבר מתאריך 25.10.03
1828 הודעות
יום שלישי י''ז בכסלו תשס''ח    18:19   27.11.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. מצטער ביג ג'ו, אבל אני חולק עליך.  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   נראה שאין קשר בין החוקים לבין בתי המשפט.
החוקים קובעים מה מותר ומה אסור, ומה העונש, או יותר נכון מה ראוי לעונש.
כל היתר בידי בתי המשפט.
אם שופט משחרר נהג שנהג במהירות מופרזת עקב פגם טכני, הוא משחרר פושע.
אם שופט מעניש אדם אלים במספר חודשי עבודות שירות במקום להרחיקו מן החברה לתקופה ארוכה, הוא אינו משרת את האזרחים.
רק היום קראנו על פורץ שנהרג בתאונת עבודה בפיר של מעלית. האיש נשלח ע"י שופט רחמן למעצר בית.
אני מניח שמיד תואשם המשטרה. אולם כמחנך ואיש אקדמיה אני יודע שאי אפשר לדרוש משור יותר מאשר בשר שור. בית המשפט צריך להגן עלינו ולעשות שימוש יותר מושכל בחוקים שקיבל.
עד לפני כמה שבועות מכי קשישים קיבלו רק עמה חודשי עכודות שירות. היום מקשיחים את השפיטה משום ההצטברות של המקרים. ללמדך, החוק איפשר עונש קשוח והשופטים לא עשו בו שימוש.

ציבי


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe
חבר מתאריך 2.9.05
129229 הודעות
אור ליום רביעי י''ח בכסלו תשס''ח    22:21   27.11.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. אז אתה חלוק על הפסיקה, ולא על החוקים  
בתגובה להודעה מספר 5
 
אבל גם כאן, הכתובת היא המחוקק. הוא יכול להעלות את ענשי המקסימום, ב"רמז" ברור, והוא יכול גם לקבוע ענשי מינימום. אני לא נגד ביקורת על בית המשפט. אבל היא צריכה להיות מכובדת והגיונית. בסופו של דבר, אם נהרוס את מערכת המשפט - יקיץ הקץ על המדינה.

תורת הענישה היא נושא קשה וסבוך. ובתי משפט צריכים להיות קשובים לרחשי הלב של העם ולמצב. אבל ההשפעה מוכרחה להיות איטית. אם נהג אחד יקבל שלילה לשנה, ונהג אחר שלילה לשנתיים ושלישי ל-10 שנים על אותה עבירת תנועה, האחרון יערער וכנראה יזכה בהקלה, אפילו אם בסמוך לעבירה שלו היו כמה אסונות גדולים על הכביש שהם שהשפיעו על השופט.

ראה מה קרה בענישה על פושעי מין. היה תהליך איטי שבו העונשים עלו לרמות של 15 - 20 שנה, כמענה לצורך חברתי.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ציבי
חבר מתאריך 25.10.03
1828 הודעות
יום רביעי י''ח בכסלו תשס''ח    10:01   28.11.07   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. ושוב ידידי, אני חולק על דבריך.  
בתגובה להודעה מספר 6
 
   1. קביעת עונשי מינימום גבוהים תתפרש ובעצם מתפרשת במערכת המשפטית כהבעת אי אמון במערכת השופטת. לעתים יש לאפשר למערכת מעט גמישות. דוגמה לכך היא הקיבוץ בעוטף עזה שבנה מקלט ונקנס ב 250 אלף ש"ח על שלא המתין לרשיון בניה. ביה"ד גילה גמישות חלקית בכך שלא הרשיע בפלילים, אך לא היסס לקבוע קנס אדיר.בעניין זה רצוני הוא שעבריינים אלימים ומסוכנים לא יהנו מגמישות היתר. לדעתי אנשי "כנסיית הצדק" נוטים להקל בצאן מרעיתם על חשבון האזרחים הרגילים.
2. מערכת דיני הראיות, שגם היא פותחה כספר קודש, מקשה מאוד על התביעה. איני בטוח לחלוטין שעבריין מועד צריך להנות ממנעמיה של מערכת דיני הראיות הקשוחה. צריך למצוא "מעקף" שיסייע להרשיע עבריינים מועדים, ובעיקר את האלימים והמסוכנים שביניהם.
3. אין בדברי הבעת אי אמון במערכת המשפט. גם אני יודע שהיא אינה ברת תחליף, אולם יש בי ביקורת קשה ונוקבת. אם הביקורת תביא להרס המערכת, אזי אין לה כלל זכות קיום. בלא ביקורת אין שינוי. צה"ל בוקר קשות על תפקודיו העלובים במלחמה האחרונה, האם הוא נהרס?
4. באשר לתורת הענישה, שטענת שהיא "נושא קשה וסבוך". מי עשה אותו כזה?
5. באשר לאיטיות. זו שאלה של טעם אישי. לדעתי התהליך הוא איטי מאוד ולכן מסוכן. כפי שאמר משוררנו הלאומי: "אם לאחר מותי הצדק יופיע, ימוגר נא שמו לעד". אני רוצה בטחון וצדק אזרחי היום, ולא באיזשהו תאריך עתידי.
6. טענת טענותי היא כנגד רעיון האוביקטיביות. טענתו של השופט ברק, שהשופטים הם אובייקטיבים הכעיסה אותי. איני רוצה אובייקטיביות כשהדבר נוגע לפושעים מועדים ואלימים. בשעתו, בתקותפ האינתיפדה הראשונה, יצאו מספר אנשי תקשורת בתביעה שלא לקרוא לצה"ל בביטויים של שייכות: צבאנו, הצבא שלנו וכיו"ב, אלא "להיות מקצועיים" ולכנות את צה"ל ואת המחבלים באותו האופן. על זאת ענה דן מרגלית, ואני מברכו על כך, "אני לא מהאו"ם".

ציבי


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות