אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #7781 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 7781
דגש חזק
גולש אורח
יום שלישי ח' בשבט תשס''ח    06:22   15.01.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

טומי פרק - אהוד יסדר  

 
   טומי פרק - אהוד יסדר

לכולנו ברור שאם אולמרט מבטיח לש"ס להקים מחדש את משרד הדתות - זה לא מתוך דאגה יתרה לגורלה של הדת, אבל מאז שטומי לפיד פרק אותו, אין גם מי שידאג לגורלם של עובדי המועצות הדתיות שכבר חודשיים לא מקבלים שכר. רייכנר נקמני

אתחיל דווקא מהשורה התחתונה: אני בעד הקמתו מחדש של משרד הדתות. כן. אני יודע שאפשר לדאוג לשירותי הדת גם ללא משרד ממשלתי מיוחד. אני גם מודע לבעיות השחיתות הקשות שהיו מנת חלקו של המשרד בעבר, ואני גם לא תמים.
ברור לי שאם אולמרט מבטיח לש"ס את הקמתו מחדש של המשרד המועדף על התנועה, ימים ספורים לפני שוינוגרד נופל עליו - זה לא מקרי. כמו ששנו רבותינו : טיימינג איז אבריטינג. ובכל זאת, אני בעד הקמתו מחדש של משרד הדתות.
ארבע שנים חלפו מאז פורק המשרד המושמץ על ידי ממשלת שרון בעקבות הלחץ של מפלגת שינוי, אללה ירחמה. היחידות השונות במשרד פוזרו בין משרדי הממשלה השונים והאחריות על המועצות הדתיות עברה לתחום אחריותו של משרד ראש הממשלה. בארבע השנים הללו שמענו שוב ושוב על הלנת שכרם של עובדי המועצות הדתיות, הנמשכת גם בימים אלו בארבעים מועצות דתיות. במספר מועצות לא שולמה משכורת לעובדים במשך למעלה מחצי שנה.

חוץ מהלנת השכר המתמשכת, ברור שגם הפרשות לקופות, לקרנות, ולפנסיה של העובדים, לא נעשתה במועצות רבות במשך חודשים ארוכים.

טומי לפיד שנופף בשנים האחרונות בפירוק משרד הדתות כהישג הגדול של מפלגתו המנוחה, נזעק השבוע באופן לגמרי לא מפתיע, כדי לצווח על הקמתו מחדש של המשרד השנוא עליו.

משום מה, לא שמענו את קולו של לפיד בשנים האחרונות כשמאות עובדי המועצות הדתיות זעקו על הלנת שכרם. האם בגלל הכיפה שעל ראשם, עובדי המועצות הדתיות אינם זכאים לקבלת שכר על עבודתם?


עוקרים בדחפורים- משקמים במריצה

60 % מתקציב המועצות הדתיות מורכב מתקציב של הרשויות המקומיות
ו- 40% מתקציב המדינה. 'המדינה' היא כאמור משרד ראש הממשלה - משרד שיש לו עוד כמה דברים על הראש חוץ מלדאוג לעובדי המועצות הדתיות. ובינתיים – הבירוקרטיה חוגגת.

במשרד ראש הממשלה טוענים שהאשמים בהלנת השכר הן הרשויות המקומיות, שאינן משלמות את חלקן בתקציבי המועצות. ואילו במשרד הפנים האחראי על הרשויות המקומיות, אומרים שהבעיה היא באחריותו הבלעדית של משרד ראש הממשלה. כמה צפוי.

אזרחי ישראל יכולים להסתדר בלי משרד מיוחד לענייני דתות ואנשי ש"ס מוכרחים ללמוד להסתדר בלי הג'ובים שהמשרד הזה העניק להם בעבר, ובכל זאת, המשרד הזה צריך לקום מחדש כעונש למפרקיו.

מדינת ישראל הוכיחה בשנים האחרונות מקצועיות גבוהה בפירוק ובהריסה, וכישלון מוחלט בשיקום ובנייה מחדש. את גוש קטיף החריבו בתשעה ימים באופן מהיר ויסודי, אבל כבר למעלה משנתיים וחצי מתעללים משרדי הממשלה בעקורים. "עקרו אותנו בדחפורי ענק", אומרים בכאב אנשי גוש קטיף, "ומשקמים אותנו במריצה".

גם פירוק משרד הדתות ופיזור יחידותיו בוצעו במהירות וביסודיות של דחפור, אבל באופן לא מפתיע אחרי ארבע שנים עדיין לא נוצרה תשתית חלופית למשרד, מבחינה חוקית, תקציבית, וארגונית.

אם היה אפשר, ראוי היה לשלם את שכר עובדי המועצות הדתיות מכספם של טומי לפיד וחבריו ל'שינוי', שששו לפרק את המשרד. מכיוון שזה לא מעשי, בלית ברירה, אני מציע תחליף, שאם תרצו, הוא סוג של נקמה. הקמתו מחדש של משרד הדתות היא העונש ההולם ביותר לאלו שפרקו אותו בהתלהבות, ומהרו לברוח מהאחריות. כשהיינו ילדים היינו שרים 'שברת, תשלם'. הגיע הזמן שגם ממשלות ישראל יפנימו : "פרקתם – תשלמו".

http://www.nrg.co.il/online/11/ART1/682/611.html




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות