אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה   אשכול בארכיון - לקריאה בלבד
 
     
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #8809 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 8809
שמאלני מתקדם
גולש אורח
יום שלישי י''א באדר ב' תשס''ח    07:14   18.03.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

יחימוביץ' החברתית מכשירה את ברק הקפיטליסט  

 
   ח"כ יחימוביץ' טוענת שבחרה לעמוד מאחורי ברק בגלל ניסיונו הפוליטי והצבאי, אך הטיעון שלה קלוש. גם לנתניהו יש ניסיון פוליטי, והתירוץ של חברת הכנסת בא לכסות על החלטה אנטי חברתית ואופורטוניסטית

גדול הקפיטליסטים. ברק

הפעולה היחידה שהדמוקרטיה הישראלית מציעה לאזרחיה בכדי לפתור את מצוקתם היא הצבעה בבחירות. אולם היום מתחוור כי בעיני יותר ויותר ישראלים, אין הבדל ממשי בין המפלגות השונות, וכולן משרתות את אותם האדונים. לא את העם, לא את ציבור העובדים, אלא את בעלי ההון. דוגמה טובה לכך היא בחירתה של ח"כ שלי יחימוביץ' לתמוך באהוד ברק בפריימריס של מפלגת העבודה. הנימוק של יחימוביץ' לתמיכה בברק הוא ניסיונו המדיני, הביטחוני והפוליטי. אולם מה כבר אפשר ללמוד מהניסיון המפוקפק הזה.

האיש נעדר כישורי הנהגה, ואישיותו בעייתית מאוד. לכן הבחירה בו בשל ניסיונו מופרכת. ניסיון פוליטי אינו נימוק, גם ליו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, יש ניסיון פוליטי רב. באשר לעמדותיו החברתיות והכלכליות, ברק עוקף מימין כל מועמד אחר (חוץ אולי מנתניהו, אך גם זה לא בטוח). האיש מעריץ ועובד את ההון, ואורח חייו מעיד על כך. מאז עזב את הפוליטיקה כדי לעשות לביתו, הוא פועל כלוביסט של בעלי ההון.

בחירה בברק משמעותה בחירה אנטי חברתית. זו תמיכה בבעלי הון ובבורגנות הלבנה, ממנה נעדרים מזרחים ותושבי הפריפריה. גם כאן הניסיון, ובעיקר העשייה מוכיחים אחרת. ברק, ולא אחר, בחר בעבר את יו"ר התאחדות התעשיינים, עודד טירה, לראש המחנה הכלכלי חברתי שלו. אותו טירה, גדול אויבי ציבור העובדים, שהציע פעם אחת לשסות את המשטרה בעובדים ששבתו. האם יחימוביץ' תומכת גם היא בכך? ואולי היא מתפעמת מניסיונו הצבאי של ברק, שעלול אולי להחליט בעצמו לשסות את הצבא או המשטרה בעובדים שובתים. ברק מייצג ומדגים בהתנהלותו ובאישיותו השקפת עולם כלכלית חברתית נהנתנית ודורסנית, זהה לזו של ביבי. מדובר באיש ציבור נהנתן, שאמינות ואחריות הם ממנו והלאה. איש ציבור, שעסקנים מובהקים כמו שמחון, פואד, נוקד, ודומיהם מקיפים אותו.

הבחירה של יחימוביץ' היא לא בניסיון אלא באופורטוניזם. זו בחירה בשקרים ובאישיות אנטי סוציאלית, שהובילה להרס השמאל הישראלי. בחירה "באבי המהפכה החברתית" עלק, האיש שהבטיח לדאוג למיטות לחולים, דאג בסופו של דבר להוריד אותם כמה שיותר מהר לקבר. בבחירתה, ובסלטו-מורטלה שלה, טיהרה יחימוביץ' את גדול הקפיטליסטים שחיים בפוליטיקה הישראלית, ואת קופת השרצים הכלכלית חברתית שתלויה על גבו של המוצ'ילר המפורסם ברק.

לעומת זאת, התקווה היחידה עבור האזרח הישראלי טמונה בתנועה פוליטית, שתשלול את הסדר הקיים, ולא תנסה לשלב את האזרחים בתוכה, כאשר ניצולם המחפיר הולך ומחמיר. שבענו כבר ממנהיגים פופוליסטיים כמו עמיר פרץ, שלי יחמוביץ', ברק ודומיהם. מאחורי דיבוריהם הגבוהים, כל מטרתם היא שימוש בתסכול של הציבור לצורכי מערכת הבחירות, תוך השגת רווחים פוליטיים לעצמם.






 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      
__________________________________________________________________________
למנהלים:  החזר לפורום | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות