אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #9732 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 9732   
חי אליהו
גולש אורח
יום שלישי ט''ו באייר תשס''ח    14:01   20.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אליהו הנביא היה הראשון בעולם שהעביר החייאה.רומז לרבינו!  

 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 20.05.08 בשעה 14:27 בברכה, חי אליהו
 
לא סתם הרב אליהו עבר דום לב.
הוא היה צריך להביא אליו את אליהו הנביא כדי להחיותו.

זה רמוז בשמו של "אימו של הרב אליהו"
(היא "האלמנה" שאת בנה החיה אליהו הנביא - בדיוק כמו בסיפור התנ"כי).
שמה הוא "מזל טוב".

הסבר:
בספר מלכים א',
פרק "יז" ("יז" בגימטריא = "טוב")
פסוק "יז" ("יז" בגימטריא = "טוב"),
שם מסופר הסיפור על "בן האלמנה",
שעבר החייאה ע"י אליהו הנביא.

הנה הסיפור התנ"כי במלואו.
מלכים א' פרק יז:

יז וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, חָלָה, בֶּן-הָאִשָּׁה בַּעֲלַת הַבָּיִת; וַיְהִי חָלְיוֹ חָזָק מְאֹד, עַד אֲשֶׁר לֹא-נוֹתְרָה-בּוֹ נְשָׁמָה.
יח וַתֹּאמֶר, אֶל-אֵלִיָּהוּ, מַה-לִּי וָלָךְ, אִישׁ הָאֱלֹהִים: בָּאתָ אֵלַי לְהַזְכִּיר אֶת-עֲו‍ֹנִי, וּלְהָמִית אֶת-בְּנִי.
יט וַיֹּאמֶר אֵלֶיהָ, תְּנִי-לִי אֶת-בְּנֵךְ; וַיִּקָּחֵהוּ מֵחֵיקָהּ, וַיַּעֲלֵהוּ אֶל-הָעֲלִיָּה אֲשֶׁר-הוּא יֹשֵׁב שָׁם, וַיַּשְׁכִּבֵהוּ, עַל-מִטָּתוֹ.
כ וַיִּקְרָא אֶל-יְהוָה, וַיֹּאמַר: יְהוָה אֱלֹהָי--הֲגַם עַל- הָאַלְמָנָה אֲשֶׁר-אֲנִי מִתְגּוֹרֵר עִמָּהּ הֲרֵעוֹתָ, לְהָמִית אֶת- בְּנָהּ.
כא וַיִּתְמֹדֵד עַל-הַיֶּלֶד שָׁלֹשׁ פְּעָמִים, וַיִּקְרָא אֶל-יְהוָה וַיֹּאמַר: יְהוָה אֱלֹהָי, תָּשָׁב נָא נֶפֶשׁ-הַיֶּלֶד הַזֶּה עַל-קִרְבּוֹ.
כב וַיִּשְׁמַע יְהוָה, בְּקוֹל אֵלִיָּהוּ; וַתָּשָׁב נֶפֶשׁ-הַיֶּלֶד עַל-קִרְבּוֹ, וַיֶּחִי.
כג וַיִּקַּח אֵלִיָּהוּ אֶת-הַיֶּלֶד, וַיֹּרִדֵהוּ מִן-הָעֲלִיָּה הַבַּיְתָה, וַיִּתְּנֵהוּ, לְאִמּוֹ; וַיֹּאמֶר, אֵלִיָּהוּ, רְאִי, חַי בְּנֵךְ.
כד וַתֹּאמֶר הָאִשָּׁה, אֶל-אֵלִיָּהוּ, עַתָּה זֶה יָדַעְתִּי, כִּי אִישׁ אֱלֹהִים אָתָּה; וּדְבַר-יְהוָה בְּפִיךָ, אֱמֶת.

רפואה שלימה לרב מרדכי אליהו בן מזל טוב.




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  הסיפור התנכי על החייאה הוא של 'בן אלמנה'! בדיוק כרבינו! חי אליהו 20.05.08 14:20 1
     רעיון מעניין. 3ברית 20.05.08 14:56 2
  קראו הפסוקים שלפני ההחייאה,ותבינו מה שקרה לרב אליהו! חי אליהו 20.05.08 16:39 3
     הרב אליהו פרנס את עם ישראל בקמח ושמן,ולכן זכה להחייאה! חי אליהו 20.05.08 16:46 4
         'הבצורת הרוחנית במפד'ל'-קדמה לפרנסה של 'קמח ושמן'(תורה חי אליהו 20.05.08 16:49 5
  אלוהים,שאמרתי אליהו הנביא.. אשאשאש 20.05.08 16:50 6
     ומי לימד את אליהו הנביא לעשות החייאה? chi_square 20.05.08 17:37 7
         מי שלימד את אליהו לעלות בסערה השמיימה.חייזרים אולי? חי אליהו 20.05.08 21:13 8
  רמזים:שמו השני של הרב.והבדלים בין החיאת אליהו לאלישע! חי אליהו 20.05.08 23:45 9
     שימו לב שבשתי ההחיאות,הנער לא חוזר לאיתנו, ולא עומד לבד חי אליהו 20.05.08 23:54 10
  ברוך השם. הרב אליהו מתקשר עם סובביו. חי אליהו 21.05.08 09:52 11
  עוד שיפור עצום במצב הרב,בניגוד לכל תחזיות הרופאים! חי אליהו 25.05.08 12:21 12
  איך תסביר את השם צמח? דבר צחות 25.05.08 13:01 13
     זה שם שהעניקו לו כשחלה. אני חושד שהיתה כוונת זדון פה. חי אליהו 25.05.08 13:04 14
         אתה בטוח בזה? דבר צחות 25.05.08 13:10 15
             אולי הרל'ש הרב זעפרני? יש שנוטרים למקורבי הרב על כך. חי אליהו 25.05.08 13:17 16
  מדהים! WB 04.06.08 21:17 17

       
חי אליהו
גולש אורח
יום שלישי ט''ו באייר תשס''ח    14:20   20.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. הסיפור התנכי על החייאה הוא של 'בן אלמנה'! בדיוק כרבינו!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 20.05.08 בשעה 14:31 בברכה, חי אליהו
 
הרב מרדכי אליהו, התייתם מאביו בגיל 11.
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A8%D7%93%D7%9B%D7%99_%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94%D7%95

ולכן הרב אליהו, אכן ראוי להיקרא כ"בן האלמנה".
שהרי אימו היא זו היחידה, שגידלה והכניסה אותו לעול המצוות.

מדהים איזה הקבלה יש בין פרטי ההחיאה של הרב אליהו,
לבין פרטי ההחיאה של אליהו הנביא בספר מלכים.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
3ברית
גולש אורח
יום שלישי ט''ו באייר תשס''ח    14:56   20.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. רעיון מעניין.  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חי אליהו
גולש אורח
יום שלישי ט''ו באייר תשס''ח    16:39   20.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. קראו הפסוקים שלפני ההחייאה,ותבינו מה שקרה לרב אליהו!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   .
מלכים א פרק יז
א וַיֹּאמֶר אֵלִיָּהוּ הַתִּשְׁבִּי מִתֹּשָׁבֵי גִלְעָד, אֶל-אַחְאָב, חַי-יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר עָמַדְתִּי לְפָנָיו, אִם-יִהְיֶה הַשָּׁנִים הָאֵלֶּה טַל וּמָטָר--כִּי, אִם-לְפִי דְבָרִי. {ס}

ב וַיְהִי דְבַר-יְהוָה, אֵלָיו לֵאמֹר. ג לֵךְ מִזֶּה, וּפָנִיתָ לְּךָ קֵדְמָה; וְנִסְתַּרְתָּ בְּנַחַל כְּרִית, אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי הַיַּרְדֵּן. ד וְהָיָה, מֵהַנַּחַל תִּשְׁתֶּה; וְאֶת-הָעֹרְבִים צִוִּיתִי, לְכַלְכֶּלְךָ שָׁם. ה וַיֵּלֶךְ וַיַּעַשׂ, כִּדְבַר יְהוָה; וַיֵּלֶךְ, וַיֵּשֶׁב בְּנַחַל כְּרִית, אֲשֶׁר, עַל-פְּנֵי הַיַּרְדֵּן. ו וְהָעֹרְבִים, מְבִאִים לוֹ לֶחֶם וּבָשָׂר בַּבֹּקֶר, וְלֶחֶם וּבָשָׂר, בָּעָרֶב; וּמִן-הַנַּחַל, יִשְׁתֶּה. ז וַיְהִי מִקֵּץ יָמִים, וַיִּיבַשׁ הַנָּחַל: כִּי לֹא-הָיָה גֶשֶׁם, בָּאָרֶץ. {ס}

ח וַיְהִי דְבַר-יְהוָה, אֵלָיו לֵאמֹר. ט קוּם לֵךְ צָרְפַתָה אֲשֶׁר לְצִידוֹן, וְיָשַׁבְתָּ שָׁם; הִנֵּה צִוִּיתִי שָׁם אִשָּׁה אַלְמָנָה, לְכַלְכְּלֶךָ. י וַיָּקָם וַיֵּלֶךְ צָרְפַתָה, וַיָּבֹא אֶל-פֶּתַח הָעִיר, וְהִנֵּה-שָׁם אִשָּׁה אַלְמָנָה, מְקֹשֶׁשֶׁת עֵצִים; וַיִּקְרָא אֵלֶיהָ וַיֹּאמַר, קְחִי-נָא לִי מְעַט-מַיִם בַּכְּלִי וְאֶשְׁתֶּה. יא וַתֵּלֶךְ, לָקַחַת; וַיִּקְרָא אֵלֶיהָ וַיֹּאמַר, לִקְחִי-נָא לִי פַּת-לֶחֶם בְּיָדֵךְ. יב וַתֹּאמֶר, חַי-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ אִם-יֶשׁ-לִי מָעוֹג, כִּי אִם-מְלֹא כַף-קֶמַח בַּכַּד, וּמְעַט-שֶׁמֶן בַּצַּפָּחַת; וְהִנְנִי מְקֹשֶׁשֶׁת שְׁנַיִם עֵצִים, וּבָאתִי וַעֲשִׂיתִיהוּ לִי וְלִבְנִי, וַאֲכַלְנֻהוּ, וָמָתְנוּ. יג וַיֹּאמֶר אֵלֶיהָ אֵלִיָּהוּ אַל-תִּירְאִי, בֹּאִי עֲשִׂי כִדְבָרֵךְ; אַךְ עֲשִׂי-לִי מִשָּׁם עֻגָה קְטַנָּה בָרִאשֹׁנָה, וְהוֹצֵאת לִי, וְלָךְ וְלִבְנֵךְ, תַּעֲשִׂי בָּאַחֲרֹנָה. יד כִּי כֹה אָמַר יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל, כַּד הַקֶּמַח לֹא תִכְלָה, וְצַפַּחַת הַשֶּׁמֶן, לֹא תֶחְסָר: עַד יוֹם תתן- (תֵּת-) יְהוָה, גֶּשֶׁם--עַל-פְּנֵי הָאֲדָמָה. טו וַתֵּלֶךְ וַתַּעֲשֶׂה, כִּדְבַר אֵלִיָּהוּ; וַתֹּאכַל הוא-והיא (הִיא-וָהוּא) וּבֵיתָהּ, יָמִים. טז כַּד הַקֶּמַח לֹא כָלָתָה, וְצַפַּחַת הַשֶּׁמֶן לֹא חָסֵר--כִּדְבַר יְהוָה, אֲשֶׁר דִּבֶּר בְּיַד אֵלִיָּהוּ. {פ}

יז וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, חָלָה, בֶּן-הָאִשָּׁה בַּעֲלַת הַבָּיִת; וַיְהִי חָלְיוֹ חָזָק מְאֹד, עַד אֲשֶׁר לֹא-נוֹתְרָה-בּוֹ נְשָׁמָה. יח וַתֹּאמֶר, אֶל-אֵלִיָּהוּ, מַה-לִּי וָלָךְ, אִישׁ הָאֱלֹהִים: בָּאתָ אֵלַי לְהַזְכִּיר אֶת-עֲו‍ֹנִי, וּלְהָמִית אֶת-בְּנִי. יט וַיֹּאמֶר אֵלֶיהָ, תְּנִי-לִי אֶת-בְּנֵךְ; וַיִּקָּחֵהוּ מֵחֵיקָהּ, וַיַּעֲלֵהוּ אֶל-הָעֲלִיָּה אֲשֶׁר-הוּא יֹשֵׁב שָׁם, וַיַּשְׁכִּבֵהוּ, עַל-מִטָּתוֹ. כ וַיִּקְרָא אֶל-יְהוָה, וַיֹּאמַר: יְהוָה אֱלֹהָי--הֲגַם עַל-הָאַלְמָנָה אֲשֶׁר-אֲנִי מִתְגּוֹרֵר עִמָּהּ הֲרֵעוֹתָ, לְהָמִית אֶת-בְּנָהּ. כא וַיִּתְמֹדֵד עַל-הַיֶּלֶד שָׁלֹשׁ פְּעָמִים, וַיִּקְרָא אֶל-יְהוָה וַיֹּאמַר: יְהוָה אֱלֹהָי, תָּשָׁב נָא נֶפֶשׁ-הַיֶּלֶד הַזֶּה עַל-קִרְבּוֹ. כב וַיִּשְׁמַע יְהוָה, בְּקוֹל אֵלִיָּהוּ; וַתָּשָׁב נֶפֶשׁ-הַיֶּלֶד עַל-קִרְבּוֹ, וַיֶּחִי. כג וַיִּקַּח אֵלִיָּהוּ אֶת-הַיֶּלֶד, וַיֹּרִדֵהוּ מִן-הָעֲלִיָּה הַבַּיְתָה, וַיִּתְּנֵהוּ, לְאִמּוֹ; וַיֹּאמֶר, אֵלִיָּהוּ, רְאִי, חַי בְּנֵךְ. כד וַתֹּאמֶר הָאִשָּׁה, אֶל-אֵלִיָּהוּ, עַתָּה זֶה יָדַעְתִּי, כִּי אִישׁ אֱלֹהִים אָתָּה; וּדְבַר-יְהוָה בְּפִיךָ, אֱמֶת.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חי אליהו
גולש אורח
יום שלישי ט''ו באייר תשס''ח    16:46   20.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. הרב אליהו פרנס את עם ישראל בקמח ושמן,ולכן זכה להחייאה!  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 20.05.08 בשעה 16:47 בברכה, חי אליהו
 
הרב מרדכי אליהו שהוא "בן האלמנה",
הוא שפרנס וכלכל את אליהו הנביא (הנמשל - עם ישראל בתהליך הגאולה - אליהו התשבי יביא את הגאולה)
בקמח (אין קמח אלא תורה)
ובשמן (תורת סוד, הקבלה, השמן מסמן את ההשפעה של השפע. כמו שבסיפור אלישע והשונמית)

כולנו מכירים את סיפורה של האשה השונמית.
גם שם היה נס ש"השמן לא פסק" בגלל ברכת אלישע הנביא (תלמיד אליהו הנביא),
ובתמורה ל"ברכת (שפע) השמן של הנביא לאלמנה" -
אלישע הנביא החיה מאוחר יותר, את בנה של האלמנה!!

מלכים ב פרק ד
א וְאִשָּׁה אַחַת מִנְּשֵׁי בְנֵי-הַנְּבִיאִים צָעֲקָה אֶל-אֱלִישָׁע לֵאמֹר, עַבְדְּךָ אִישִׁי מֵת, וְאַתָּה יָדַעְתָּ, כִּי עַבְדְּךָ הָיָה יָרֵא אֶת-יְהוָה; וְהַנֹּשֶׁה--בָּא לָקַחַת אֶת-שְׁנֵי יְלָדַי לוֹ, לַעֲבָדִים. ב וַיֹּאמֶר אֵלֶיהָ אֱלִישָׁע, מָה אֶעֱשֶׂה-לָּךְ, הַגִּידִי לִי, מַה-יֶּשׁ-לכי (לָךְ) בַּבָּיִת; וַתֹּאמֶר, אֵין לְשִׁפְחָתְךָ כֹל בַּבַּיִת, כִּי, אִם-אָסוּךְ שָׁמֶן. ג וַיֹּאמֶר, לְכִי שַׁאֲלִי-לָךְ כֵּלִים מִן-הַחוּץ, מֵאֵת, כָּל-שכנכי (שְׁכֵנָיִךְ)--כֵּלִים רֵקִים, אַל-תַּמְעִיטִי. ד וּבָאת, וְסָגַרְתְּ הַדֶּלֶת בַּעֲדֵךְ וּבְעַד-בָּנַיִךְ, וְיָצַקְתְּ, עַל כָּל-הַכֵּלִים הָאֵלֶּה; וְהַמָּלֵא, תַּסִּיעִי. ה וַתֵּלֶךְ, מֵאִתּוֹ, וַתִּסְגֹּר הַדֶּלֶת, בַּעֲדָהּ וּבְעַד בָּנֶיהָ; הֵם מַגִּישִׁים אֵלֶיהָ, וְהִיא מיצקת (מוֹצָקֶת). ו וַיְהִי כִּמְלֹאת הַכֵּלִים, וַתֹּאמֶר אֶל-בְּנָהּ הַגִּישָׁה אֵלַי עוֹד כֶּלִי, וַיֹּאמֶר אֵלֶיהָ, אֵין עוֹד כֶּלִי; וַיַּעֲמֹד, הַשָּׁמֶן. ז וַתָּבֹא, וַתַּגֵּד לְאִישׁ הָאֱלֹהִים, וַיֹּאמֶר לְכִי מִכְרִי אֶת-הַשֶּׁמֶן, וְשַׁלְּמִי אֶת-נשיכי (נִשְׁיֵךְ); וְאַתְּ בניכי (וּבָנַיִךְ), תִּחְיִי בַּנּוֹתָר. {פ}

ח וַיְהִי הַיּוֹם וַיַּעֲבֹר אֱלִישָׁע אֶל-שׁוּנֵם, וְשָׁם אִשָּׁה גְדוֹלָה, וַתַּחֲזֶק-בּוֹ, לֶאֱכָל-לָחֶם; וַיְהִי מִדֵּי עָבְרוֹ, יָסֻר שָׁמָּה לֶאֱכָל-לָחֶם. ט וַתֹּאמֶר, אֶל-אִישָׁהּ, הִנֵּה-נָא יָדַעְתִּי, כִּי אִישׁ אֱלֹהִים קָדוֹשׁ הוּא--עֹבֵר עָלֵינוּ, תָּמִיד. י נַעֲשֶׂה-נָּא עֲלִיַּת-קִיר קְטַנָּה, וְנָשִׂים לוֹ שָׁם מִטָּה וְשֻׁלְחָן וְכִסֵּא וּמְנוֹרָה; וְהָיָה בְּבֹאוֹ אֵלֵינוּ, יָסוּר שָׁמָּה. יא וַיְהִי הַיּוֹם, וַיָּבֹא שָׁמָּה; וַיָּסַר אֶל-הָעֲלִיָּה, וַיִּשְׁכַּב-שָׁמָּה. יב וַיֹּאמֶר אֶל-גֵּיחֲזִי נַעֲרוֹ, קְרָא לַשּׁוּנַמִּית הַזֹּאת; וַיִּקְרָא-לָהּ--וַתַּעֲמֹד, לְפָנָיו. יג וַיֹּאמֶר לוֹ, אֱמָר-נָא אֵלֶיהָ הִנֵּה חָרַדְתְּ אֵלֵינוּ אֶת-כָּל-הַחֲרָדָה הַזֹּאת, מֶה לַעֲשׂוֹת לָךְ, הֲיֵשׁ לְדַבֶּר-לָךְ אֶל-הַמֶּלֶךְ אוֹ אֶל-שַׂר הַצָּבָא; וַתֹּאמֶר, בְּתוֹךְ עַמִּי אָנֹכִי יֹשָׁבֶת. יד וַיֹּאמֶר, וּמֶה לַעֲשׂוֹת לָהּ; וַיֹּאמֶר גֵּיחֲזִי, אֲבָל בֵּן אֵין-לָהּ--וְאִישָׁהּ זָקֵן. טו וַיֹּאמֶר, קְרָא-לָהּ; וַיִּקְרָא-לָהּ--וַתַּעֲמֹד, בַּפָּתַח. טז וַיֹּאמֶר, לַמּוֹעֵד הַזֶּה כָּעֵת חַיָּה, אתי (אַתְּ), חֹבֶקֶת בֵּן; וַתֹּאמֶר, אַל-אֲדֹנִי אִישׁ הָאֱלֹהִים--אַל-תְּכַזֵּב, בְּשִׁפְחָתֶךָ. יז וַתַּהַר הָאִשָּׁה, וַתֵּלֶד בֵּן, לַמּוֹעֵד הַזֶּה כָּעֵת חַיָּה, אֲשֶׁר-דִּבֶּר אֵלֶיהָ אֱלִישָׁע. יח וַיִּגְדַּל, הַיָּלֶד; וַיְהִי הַיּוֹם, וַיֵּצֵא אֶל-אָבִיו אֶל-הַקֹּצְרִים. יט וַיֹּאמֶר אֶל-אָבִיו, רֹאשִׁי רֹאשִׁי; וַיֹּאמֶר, אֶל-הַנַּעַר, שָׂאֵהוּ, אֶל-אִמּוֹ. כ וַיִּשָּׂאֵהוּ--וַיְבִיאֵהוּ, אֶל-אִמּוֹ; וַיֵּשֶׁב עַל-בִּרְכֶּיהָ עַד-הַצָּהֳרַיִם, וַיָּמֹת. כא וַתַּעַל, וַתַּשְׁכִּבֵהוּ, עַל-מִטַּת, אִישׁ הָאֱלֹהִים; וַתִּסְגֹּר בַּעֲדוֹ, וַתֵּצֵא. כב וַתִּקְרָא, אֶל-אִישָׁהּ, וַתֹּאמֶר שִׁלְחָה נָא לִי אֶחָד מִן-הַנְּעָרִים, וְאַחַת הָאֲתֹנוֹת; וְאָרוּצָה עַד-אִישׁ הָאֱלֹהִים, וְאָשׁוּבָה. כג וַיֹּאמֶר, מַדּוּעַ אתי (אַתְּ) הלכתי (הֹלֶכֶת) אֵלָיו הַיּוֹם--לֹא-חֹדֶשׁ, וְלֹא שַׁבָּת; וַתֹּאמֶר, שָׁלוֹם. כד וַתַּחֲבֹשׁ, הָאָתוֹן, וַתֹּאמֶר אֶל-נַעֲרָהּ, נְהַג וָלֵךְ; אַל-תַּעֲצָר-לִי לִרְכֹּב, כִּי אִם-אָמַרְתִּי לָךְ. כה וַתֵּלֶךְ, וַתָּבֹא אֶל-אִישׁ הָאֱלֹהִים--אֶל-הַר הַכַּרְמֶל; וַיְהִי כִּרְאוֹת אִישׁ-הָאֱלֹהִים אֹתָהּ, מִנֶּגֶד, וַיֹּאמֶר אֶל-גֵּיחֲזִי נַעֲרוֹ, הִנֵּה הַשּׁוּנַמִּית הַלָּז. כו עַתָּה, רוּץ-נָא לִקְרָאתָהּ, וֶאֱמָר-לָהּ הֲשָׁלוֹם לָךְ הֲשָׁלוֹם לְאִישֵׁךְ, הֲשָׁלוֹם לַיָּלֶד; וַתֹּאמֶר, שָׁלוֹם. כז וַתָּבֹא אֶל-אִישׁ הָאֱלֹהִים, אֶל-הָהָר, וַתַּחֲזֵק, בְּרַגְלָיו; וַיִּגַּשׁ גֵּיחֲזִי לְהָדְפָהּ, וַיֹּאמֶר אִישׁ הָאֱלֹהִים הַרְפֵּה-לָהּ כִּי-נַפְשָׁהּ מָרָה-לָהּ, וַיהוָה הֶעְלִים מִמֶּנִּי, וְלֹא הִגִּיד לִי. כח וַתֹּאמֶר, הֲשָׁאַלְתִּי בֵן מֵאֵת אֲדֹנִי; הֲלֹא אָמַרְתִּי, לֹא תַשְׁלֶה אֹתִי. כט וַיֹּאמֶר לְגֵיחֲזִי חֲגֹר מָתְנֶיךָ, וְקַח מִשְׁעַנְתִּי בְיָדְךָ וָלֵךְ, כִּי-תִמְצָא אִישׁ לֹא תְבָרְכֶנּוּ, וְכִי-יְבָרֶכְךָ אִישׁ לֹא תַעֲנֶנּוּ; וְשַׂמְתָּ מִשְׁעַנְתִּי, עַל-פְּנֵי הַנָּעַר. ל וַתֹּאמֶר אֵם הַנַּעַר, חַי-יְהוָה וְחֵי-נַפְשְׁךָ אִם-אֶעֶזְבֶךָּ; וַיָּקָם, וַיֵּלֶךְ אַחֲרֶיהָ. לא וְגֵחֲזִי עָבַר לִפְנֵיהֶם, וַיָּשֶׂם אֶת-הַמִּשְׁעֶנֶת עַל-פְּנֵי הַנַּעַר, וְאֵין קוֹל, וְאֵין קָשֶׁב; וַיָּשָׁב לִקְרָאתוֹ וַיַּגֶּד-לוֹ לֵאמֹר, לֹא הֵקִיץ הַנָּעַר. לב וַיָּבֹא אֱלִישָׁע, הַבָּיְתָה; וְהִנֵּה הַנַּעַר מֵת, מֻשְׁכָּב עַל-מִטָּתוֹ. לג וַיָּבֹא, וַיִּסְגֹּר הַדֶּלֶת בְּעַד שְׁנֵיהֶם; וַיִּתְפַּלֵּל, אֶל-יְהוָה. לד וַיַּעַל וַיִּשְׁכַּב עַל-הַיֶּלֶד, וַיָּשֶׂם פִּיו עַל-פִּיו וְעֵינָיו עַל-עֵינָיו וְכַפָּיו עַל-כַּפָּו, וַיִּגְהַר, עָלָיו; וַיָּחָם, בְּשַׂר הַיָּלֶד. לה וַיָּשָׁב וַיֵּלֶךְ בַּבַּיִת, אַחַת הֵנָּה וְאַחַת הֵנָּה, וַיַּעַל, וַיִּגְהַר עָלָיו; וַיְזוֹרֵר הַנַּעַר עַד-שֶׁבַע פְּעָמִים, וַיִּפְקַח הַנַּעַר אֶת-עֵינָיו. לו וַיִּקְרָא אֶל-גֵּיחֲזִי, וַיֹּאמֶר קְרָא אֶל-הַשֻּׁנַמִּית הַזֹּאת, וַיִּקְרָאֶהָ, וַתָּבֹא אֵלָיו; וַיֹּאמֶר, שְׂאִי בְנֵךְ. לז וַתָּבֹא וַתִּפֹּל עַל-רַגְלָיו, וַתִּשְׁתַּחוּ אָרְצָה; וַתִּשָּׂא אֶת-בְּנָהּ, וַתֵּצֵא.

לפי הקבלה, "השמן" הוא השפע הקבלי.
הברכה של הנביא הייתה צריכה לחול על "חפץ" מתוך הבית. אותה ברכה צריכה כלי לחול עליו. כשאין יותר כלים –גם הברכה נעצרת "ויעמוד השמן".
אם ברכת השמן לא היתה "מתחשבת" בכלים. הייתה נוצרת הצפה מסוכנת של שמן בכל הבית ובכל השכונה, והנזק שהיה נגרם לאשה ולכל שכניה היה רב מהברכה.

לכן חשוב לשים לב, שהסכנה היותר גדולה בלימוד קבלה היא שהאור המושפע על האדם יהיה יותר גדול מיכולת הקבלה שלו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חי אליהו
גולש אורח
יום שלישי ט''ו באייר תשס''ח    16:49   20.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. 'הבצורת הרוחנית במפד'ל'-קדמה לפרנסה של 'קמח ושמן'(תורה  
בתגובה להודעה מספר 4
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 20.05.08 בשעה 16:53 בברכה, חי אליהו
 
וקבלה) ע"י הרב אליהו - לכלל עם ישראל ("האלמנה")!

הרב אליהו החיה את עם ישראל בתורה (הנמשלת לקמח ושמן)
ולכן זכה להחייאה מאליהו הנביא
(בדומה לסיפור ההחייאה בספר מלכים א', פרק י"ז, שהיתה בתמורה לאספקת קמח ושמן,
ובדומה לסיפור ההחייאה בספר מלכים ב' פרק ד' שהיתה אחרי נס שמן)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אשאשאש
גולש אורח
יום שלישי ט''ו באייר תשס''ח    16:50   20.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. אלוהים,שאמרתי אליהו הנביא..  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   לא התכוונתי שתביא לי לפה מגילות.
אסור לעורר אותך,אתה מתחיל מייד להשתולל.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
chi_square
גולש אורח
יום שלישי ט''ו באייר תשס''ח    17:37   20.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. ומי לימד את אליהו הנביא לעשות החייאה?  
בתגובה להודעה מספר 6
 
   ה-קגב?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חי אליהו
גולש אורח
אור ליום רביעי ט''ז באייר תשס''ח    21:13   20.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. מי שלימד את אליהו לעלות בסערה השמיימה.חייזרים אולי?  
בתגובה להודעה מספר 7
 
   מה יש לך מאורנג'דה יא משה? מה לך ולק.ג.ב??
בשביל מה אתה צריך עוד ניק? כדי ליחצן את גאידמק בפורום??
לא מספיקים לך הניקים הרבים שלך??


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חי אליהו
גולש אורח
אור ליום רביעי ט''ז באייר תשס''ח    23:45   20.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. רמזים:שמו השני של הרב.והבדלים בין החיאת אליהו לאלישע!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 21.05.08 בשעה 00:11 בברכה, חי אליהו
 
א.נס השמן
החיאת אליהו -
כַּד הַקֶּמַח לֹא כָלָתָה, וְצַפַּחַת הַשֶּׁמֶן לֹא חָסֵר.
החיאת אלישע -
וַיֹּאמֶר אֵלֶיהָ, אֵין עוֹד כֶּלִי; וַיַּעֲמֹד, הַשָּׁמֶן.

ב. לאחר נס השמן - המחלה והמוות של הילד
החיאת אליהו -
וַיְהִי חָלְיוֹ חָזָק מְאֹד, עַד אֲשֶׁר לֹא-נוֹתְרָה-בּוֹ נְשָׁמָה
החיאת אלישע -
וַיִּגְדַּל, הַיָּלֶד; וַיְהִי הַיּוֹם, וַיֵּצֵא אֶל-אָבִיו אֶל-הַקֹּצְרִים. יט וַיֹּאמֶר אֶל-אָבִיו, רֹאשִׁי רֹאשִׁי..הַנַּעַר מֵת

ג. ההחייאה הניסית
החיאת אליהו -
וַיִּקָּחֵהוּ מֵחֵיקָהּ, וַיַּעֲלֵהוּ אֶל-הָעֲלִיָּה וַיַּשְׁכִּבֵהוּ, עַל-מִטָּתוֹ..וַיִּתְמֹדֵד עַל-הַיֶּלֶד שָׁלֹשׁ פְּעָמִים, וַיִּקְרָא אֶל-יְהוָה.
החיאת אלישע -
מֻשְׁכָּב עַל-מִטָּתוֹ. לג וַיָּבֹא, וַיִּסְגֹּר הַדֶּלֶת בְּעַד שְׁנֵיהֶם; וַיִּתְפַּלֵּל, אֶל-יְהוָה.
וַיַּעַל וַיִּשְׁכַּב עַל-הַיֶּלֶד, וַיָּשֶׂם פִּיו עַל-פִּיו וְעֵינָיו עַל-עֵינָיו וְכַפָּיו עַל-כַּפָּו, וַיִּגְהַר, עָלָיו; וַיָּחָם, בְּשַׂר הַיָּלֶד.
לה וַיָּשָׁב וַיֵּלֶךְ בַּבַּיִת, אַחַת הֵנָּה וְאַחַת הֵנָּה, וַיַּעַל, וַיִּגְהַר עָלָיו; וַיְזוֹרֵר הַנַּעַר עַד-שֶׁבַע פְּעָמִים.

ד. מצב הילד לאחר ההחייאה
החיאת אליהו -
וַיֹּרִדֵהוּ מִן-הָעֲלִיָּה הַבַּיְתָה, וַיִּתְּנֵהוּ, לְאִמּוֹ; וַיֹּאמֶר, אֵלִיָּהוּ, רְאִי, חַי בְּנֵךְ.
החיאת אלישע -
וַיִּפְקַח הַנַּעַר אֶת-עֵינָיו..וַיֹּאמֶר, שְׂאִי בְנֵךְ..וַתִּשָּׂא אֶת-בְּנָהּ, וַתֵּצֵא.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חי אליהו
גולש אורח
אור ליום רביעי ט''ז באייר תשס''ח    23:54   20.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. שימו לב שבשתי ההחיאות,הנער לא חוזר לאיתנו, ולא עומד לבד  
בתגובה להודעה מספר 9
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 21.05.08 בשעה 00:09 בברכה, חי אליהו
 
בהחיאת אליהו (לבן של האלמנה "הצרפתית") -
אליהו נושא את הילד לאימו, אומר לאישה "ראי חי בנך", למרות שהבן אפילו לא פקח עיניו, ולא הגיב ממש.

בהחיאת אלישע (לבן היחיד שנותר לאישה) -
הבן פקח עיניו, אפילו התעטש 7 פעמים, אבל לא עומד על רגליו, ואימו צריכה לשאתו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חי אליהו
גולש אורח
יום רביעי ט''ז באייר תשס''ח    09:52   21.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. ברוך השם. הרב אליהו מתקשר עם סובביו.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 21.05.08 בשעה 09:54 בברכה, חי אליהו
 
עוזרו של הרב מרדכי אליהו, הרב שמואל זעפרני, מדווח
כי הרב חזר במהלך הלילה להכרה ומצבו משתפר בדרך נס,
וכי הרב החל לתקשר עם סביבתו בכתב.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חי אליהו
גולש אורח
יום ראשון כ' באייר תשס''ח    12:21   25.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. עוד שיפור עצום במצב הרב,בניגוד לכל תחזיות הרופאים!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 25.05.08 בשעה 12:30 בברכה, חי אליהו
 
שוב הוכח שצדקתי. מראש ובגדול.

כמו שאמרתי ורמזתי מראש, הרב עבר "שתי החייאות".

קודם הרב עבר החיאה לבבית כמו "החיאת אליהו",
ואח"כ הרב עבר "שבץ מוחי" והחיאה, כמו בהחייאת "אלישע".

החיאת אליהו -
וַיְהִי חָלְיוֹ חָזָק מְאֹד, עַד אֲשֶׁר לֹא-נוֹתְרָה-בּוֹ נְשָׁמָה

החיאת אלישע -
וַיִּגְדַּל, הַיָּלֶד; וַיְהִי הַיּוֹם, וַיֵּצֵא אֶל-אָבִיו אֶל-הַקֹּצְרִים. יט וַיֹּאמֶר אֶל-אָבִיו, רֹאשִׁי רֹאשִׁי..הַנַּעַר מֵת


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דבר צחות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.3.08
12097 הודעות, 88 מדרגים, 170 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ' באייר תשס''ח    13:01   25.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. איך תסביר את השם צמח?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   אליהו, החייאה, בן האלמנה, ניחא.
מה עם הצמח? (ח"ו, אני מאחל לרב רק בריאות ואריכות ימים)


www.hamagresa.com הספר שיפתח לך את העיניים


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חי אליהו
גולש אורח
יום ראשון כ' באייר תשס''ח    13:04   25.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. זה שם שהעניקו לו כשחלה. אני חושד שהיתה כוונת זדון פה.  
בתגובה להודעה מספר 13
 
   אבל כוונת הזדון - נכשלה.

"כל כלי יוצר עלייך - לא יצלח".


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דבר צחות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.3.08
12097 הודעות, 88 מדרגים, 170 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ' באייר תשס''ח    13:10   25.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. אתה בטוח בזה?  
בתגובה להודעה מספר 14
 
   אם כן מי נתן לו את השם?

זֵדִים הֱלִיצֻנִי עַד מְאֹד מִתּוֹרָתְךָ לֹא נָטִיתִי


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חי אליהו
גולש אורח
יום ראשון כ' באייר תשס''ח    13:17   25.05.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. אולי הרל'ש הרב זעפרני? יש שנוטרים למקורבי הרב על כך.  
בתגובה להודעה מספר 15
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 25.05.08 בשעה 13:29 בברכה, חי אליהו
 
אבל לך תדע מי באמת נתן את השם המוזר.

אולי השב"כ?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
WB לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.7.02
12871 הודעות, 151 מדרגים, 294 נקודות.  ראה משוב
אור ליום חמישי ב' בסיון תשס''ח    21:17   04.06.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. מדהים!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
       


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות