קבוצות דיון
סקופים
נושא #18778
|
מנהל
סגן המנהל
מפקח
עיתונאי
צל"ש
|
הידען

חבר מתאריך 7.2.09
5195 הודעות, 51 מדרגים, 97 נקודות. ראה משוב | יום ששי א' בסיון תשע''ג
08:41 10.05.13 |
|
מחקר ענק: אומגה 3 לא מונעת מחלות לב
| |
ערכתי לאחרונה בתאריך 10.05.13 בשעה 08:49 בברכה, הידען חוקרים באיטליה שבדקו אלפי מטופלים במשך 5 שנים, מצאו כי השימוש בתחליפי שמן הדגים לא הפחיתו את הסיכון למחלות לב. זאת במקביל לעובדה כי אומגה 3 מפחיתה את רמת הכולסטרול בדם ועוזרת בספיגת ויטמינים מסיסי שומן המודעות מבטיחות לכם שנטילת אומגה 3 מפחיתה את הסיכון למחלות לב, אבל מחקר חדש מגלה שהמציאות שונה לחלוטין. חוקרים באיטליה מצאו כי שמן הדגים לא הצליח להפחית את הסיכון הזה. המחקר שפורסם היום בניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסין, נערך על ידי מכון נגרי למחקר פרמקולוגי, ונמשך 5 שנים.
אומגה 3 היא חומצת שומן חיונית שאינה מיוצרת על ידי הגוף ויכולה להגיע אליו רק באמצעות מזון. היא מסייעת להוריד את רמת הכולסטרול בדם ועוזרת בספיגה של ויטמינים מסיסי שומן כגון A, D, E ו-K.
על פי מחקרים קודמים, ויטמינים אלה מפחיתים את הסיכון ללקות במחלות כרוניות, מחלות לב, אלרגיה, דיכאון, עייפות, וזיהומים. מקורות עשירים לאומגה 3 הם דגי סלמון, סרדינים, פורל, מקרל, טונה או תזונה עשירה בדלעת ופשתן המלצות ארגוני הבריאות בעולם קבעו כי יש לשלב דגים שומניים המכילים אומגה 3 באורח קבע בתזונה, אך לא יותר מארבע מנות בשבוע למבוגר ושתי מנות בשבוע לילדים, לנשם הרות או מיניקות, משום שהדגים עלולים להכיל כמויות רעילות של כספית ודיוקסין.
מסקנות של מחקרים מ-25 השנים האחרונות אבל בד בבד, החלו ספקות לעלות בשנים האחרונות, בדבר יכולתו של האומגה 3 אכן למנוע מחלות לב וכלי דם. מחקר שפורסם אשתקד על ידי חוקרי אוניברסיטת יואנינה ביוון, בחן את תוצאותיהם של 20 מחקרים קודמים, החל בשנת 1989, שכללו סך של 68,600 מטופלים.
מתוך הנבדקים נרשמו 7,044 מקרי מוות, 3,993 מקרי דום לב, 1,150 מקרי מוות פתאומי, 1,837 התקפי לב ו-1,490 מקרי שבץ מוחי. מכל מקרי התמותה והתחלואה, לא נמצא שאלו שנטלו אומגה 3 זכו להגנה כלשהי, בהשוואה לאלו שלא צרכו אומגה 3. "אומגה 3 אינה מפחיתה את הסיכון להתקפי לב ולכן הממצאים שלנו אינם מצדיקים את השימוש בה למניעת מחלות לב וכלי דם", סיכמו החוקרים. כעת החוקרים מהאיגוד Prodotti Antibiotici במילאנו, בדקו 12,513 מטופלים, מחציתם נטלו תחליפי אומגה 3, (במינון יומי של 1 גרם) מחציתם האחת נטלו תרופת פלצבו, שאיננה מכילה אומגה 3 או כל חומר פעיל. (גם היא במינון יומי של 1 גרם).
ממצאי המחקר הראו כי שיעור השבץ המוחי היה זהה בשתי הקבוצות, בין אם נטלו שמן דגים או לא: 11.7% בקבוצת נוטלי האומגה 3, ו- 11.9% בקבוצת נוטלי הפלצבו, חוו שבץ מוחי.
החוקרים סיכמו כי "הנבדקים שסבלו מסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם ונטלו אומגה 3 לא זכו להפחתה בסיכון התחלואה והתמותה".
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4378380,00.html That's how I look
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: למבזק)
שתף
(ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
 |
|
 |
|
רב סרן במיל

חבר מתאריך 19.6.11
1630 הודעות, 14 מדרגים, 28 נקודות. ראה משוב | יום ששי א' בסיון תשע''ג
09:12 10.05.13 |

|
4. בתור איש מקצוע אני תמיד ממליץ לבדוק מי הגורם שממן את המחקר
בתגובה להודעה מספר 0
 |
והסיבה הנא כזאת . הגוף הממן את המחקר הוא המתווה את מדיניות המחקר , את בודקים ואיך . אין אף חברה בעולם שיש לה פטנט על שמן דגים לכן לפי מיטב זכרוני , רוב רובן של המחקרים נוטה לתקןף ולשלול תוספי תזונה , אשר שימוש בהו מוריד את הכנסות חברות התרופות הכימיות . ולא קראתי את המחקר המלא אך רק על פי שנאמר שאומגה 3 מוריד את רמת הכולסטרול , זה כבר מוצר מבורך , כאשר יש עודף של כולסטרול בגוף, פעילות מוגברת של LDL ,עלולה לגרום ליצירת משקעים של כולסטרול על דפנות כלי הדם, וכך מתפתחת בהדרגה טרשת עורקים, ועימה מחלות לב שונות. יוצא מכך שהפחתת כולסטרול בדף לרמה הנדרשת היא הכרחית ואם היא מושגת באמצעות אומגה 3 , אז זה עושה את העבודה . זה כמובן עדיף על שימוש בתרופות כימיות כדוגמת הסטטינים . אז מבחינתי כותרת המחקר צריכה להיות , אומגה 3 מורידה כולסטרול , ולא כפי שהיא מופיע עכשיו העם רוצה ביטחון https://facebook.com/groups/139672179456017 |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
 |
|
|