אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון סקופים נושא #18801 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 18801   
הידען לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.2.09
10933 הודעות, 110 מדרגים, 215 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשע''ג    10:51   10.05.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מי מפקח על הקשישים בכבישים?  

 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 10.05.13 בשעה 11:00 בברכה, הידען
 
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מזהירה: נהגים מעל גיל 70 לא עוברים בדיקות רפואיות יעילות ומסכנים את עצמם והסביבה. איפה המבוגר האחראי?


אין ספק כי הקידמה הטכנולוגית בענפי הרפואה היא בראש סדרי העדיפויות של בני האדם, אולם היא דורשת במקביל התאמה לסוגי אוכלוסיה שונים, ובהם גם נהגים מבוגרים שחצו את הגיל הפנסיוני ואינם מוכנים, או לא יכולים לוותר על הרכב הפרטי מטעמי נוחיות ונגישות.

פיתוחים אלה מעלים את תוחלת החיים בעולם ובישראל באופן משמעותי, ובאופן ישיר גם את כמות הנהגים הקשישים (מעל גיל 70) שפוקדים את כבישי המדינה. אשתקד, לרגל יום הקשיש 2012 פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי בשנת 2011 היו בישראל 310 אלף נהגים מורשים לנהוג בני 65 ומעלה.החוק בישראל קובע, כי בעל רשיון נהיגה שמלאו לו 70 שנה חייב בבדיקות רפואיות ובדיקת ראיה אחת לחמש שנים עד גיל 80, בעוד מגיל זה ומעלה - פעם בשנתיים בלבד.

דוגמא לסכנה הטמונה בטווח גיל זה, אירעה באפריל 2011 בכבישי איילון (דרום): בשעות הצהריים נעצר נהג כבן 92 כשהוא נוסע נגד כיוון התנועה. כשתוחקר על ידי השוטרים שהוזעקו למקום לבלום את נסיעתו, טען כי "התבלבל" והוסיף כי ייתכן ו"השמש סינוורה אותו".

מקרה מסוג זה נחשב אמנם חריג, כפי שהעידו במשטרת ישראל ובמוקד המידע והחירום של נתיבי איילון, אך הוא מעלה את השאלה הנוקבת אם הירידיה בכישורי הנהיגה של נהגים מבוגרים, מצריכה בדיקות מקיפות יותר וקפדניות, או אולי ביטול רישיון הנהיגה בגיל שיש לו השלכות בטיחותיות.

בישראל, חיים כיום גברים בממוצע עד גיל 80, בעוד נשים מאריכות חיים לגילאי 83 - מדובר בעלייה של 9 שנים בתוחלת החיים ב-30 השנים האחרונות. בנוסף לכך, חוקרים בעולם, מעריכים שבשנת 2050, אחד מכל חמישה אנשים בעולם יהיה בן 60 או יותר.

על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשנים 2007-2011 שיעור המבוגרים ההרוגים בתאונות דרכים היה כמעט כפול משיעורם היחסי באוכלוסייה (19%). בשנת 2012 נהרגו 292 בני אדם בתאונות דרכים, מהם 58 קשישים, המהווים כ-20% מסה"כ ההרוגים.

לדברי אריאלה אילן, מנהלת תחום הכשרה ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שיעור הקשישים המורשים לנהוג מתוך סה"כ אוכלוסיית המורשים לנהוג בישראל כיום עומד על 8.5%, כאשר שיעור הקשישים המורשים לנהוג מתוך כלל אוכלוסיית הקשישים עצמה עומד על 41%. "אנו צופים כי בעקבות העלייה בתוחלת החיים תגדל משמעותית אוכלוסיית הקשישים בשנים הקרובות, ובכללם מספר מחזיקי רישיון הנהיגה מקרב אוכלוסייה זו".


יש פתרון?
הדילמה שעומדת בפני המחוקקים היא סוגית האלטרנטיבה: בהיעדרה של מערכת תחבורה ציבורית בטוחה וקלה שהולמת תנאי מעבר לגילאי הזהב, אין דרך לשכנע את הקשישים לוותר על רשיון הנהיגה, ובתוך כך גם על הנועם שבנסיעה ברכב פרטי. רק לפני שנה, במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית, התרעמו בני הגיל השלישי על הסרבול והקושי להבין את מבנה הקווים המשולב וחוסר הנוחות שנוצר בעקבות פיצול הנקודות בין תחנות ההחלפה (ריבוי קווי נסיעה).

אם כך, האם יש דרך לוודא שהקשישים להם רשיון נהיגה אינם מהווים סכנה למשתמשים בדרכים? האם ניתן גם להרגיע את בני המשפחה הקרובה? לדברי אילן, קיימת אפשרות להשתלב בתכנית שרותי הערכת נהיגה. במסגרתה, נבדקים הנהגים הקשישים במרכזי רפואה בשירות פרטי ובהם מודדים את כישוריהם המוטוריים והחשיבתיים, ואף מנסים להתאים כלי רכב העונה לצרכיהם על פי אבזור ויכולת.

עוד מדגישה אילן, כי "חשוב לזכור כי לקיומו של רישיון נהיגה בידי קשישים יש משמעות מיוחדת עבורם, שכן הנהיגה חשובה להם לביצוע מטלות יום-יומיות, לשמירה על קשרים חברתיים ומשפחתיים ולשמירה על איכות חייהם".

http://cars.walla.co.il/?w=/4705/2640349

That's how I look


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מי באמת מפקח? הידען 10.05.13 11:07 1
  זו באמת בעיה מוסרית גדולה. מורשה 10.05.13 11:25 2
     באמת עצוב.. הידען 10.05.13 11:32 3
         זה הכל מאהבה. מורשה 10.05.13 12:37 4
             את מעריכה אותם, אך ראיתי נכדים ואפילו ילדים הידען 10.05.13 12:45 5
     אנחנו עוד במלחמות רוטרית 10.05.13 14:05 7
  יותר חשוב מי מפקח על הקלנועיות שנוסעות על הכבישים עם אנשים שמעולם לא היה להם ש_ש 10.05.13 13:23 6
     רק בישראל יש יתר בירוקרטיה mek2 10.05.13 14:07 8
         אני בהחלט מקווה שאתה מתכוון רק לקלנועיות. מורשה 10.05.13 14:10 9
         אני יודע שבארה''ב לא לוקחים בכלל שיעורי נהיגה הידען 10.05.13 14:28 10
             בעיקרון צודק- אבל בחלק מהמדינות כן צריך לקחת כמה שיעורים רשמיים. מורשה 10.05.13 14:30 11
                 אני תומך בשיטה שלהם הידען 10.05.13 14:32 12
  נתון חסר כל משמעות ET 10.05.13 14:36 13

     
הידען לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.2.09
10933 הודעות, 110 מדרגים, 215 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשע''ג    11:07   10.05.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מי באמת מפקח?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

That's how I look


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מורשה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.5.10
10324 הודעות, 114 מדרגים, 228 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשע''ג    11:25   10.05.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. זו באמת בעיה מוסרית גדולה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   לתת לנהגים שיכולת התגובה והאוריינטציה שלהם בכביש יורדת מאוד.
מנסיון- מפחיד לנסוע איתם ברכב.

מצד שני- לקחת להם את העצמאות הזו יכול לגרום להם לדיכאון ואפילו דרדור
מנטלי.
זה קרה אצלנו במשפחה וזה קורע לבבות לראות איך הקשיש/ה מגיב/ה
ללקיחת הרכב.
עצוב.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הידען לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.2.09
10933 הודעות, 110 מדרגים, 215 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשע''ג    11:32   10.05.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. באמת עצוב..  
בתגובה להודעה מספר 2
 
   דבר שני - כל הכבוד על ההתעניינות בנושא חשוב כל כך.

That's how I look


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מורשה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.5.10
10324 הודעות, 114 מדרגים, 228 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשע''ג    12:37   10.05.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. זה הכל מאהבה.  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   כמה אהבה הם השקיעו בי- הסבים והסבתות,
מגיע להם לא פחות.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הידען לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.2.09
10933 הודעות, 110 מדרגים, 215 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשע''ג    12:45   10.05.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. את מעריכה אותם, אך ראיתי נכדים ואפילו ילדים  
בתגובה להודעה מספר 4
 
   שזונחים את אלה שטיפלו בהם ושוכחים את כל הטוב שעשו בשבילם..
וחבל שזה כך

That's how I look


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רוטרית לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.10.01
14534 הודעות, 135 מדרגים, 261 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשע''ג    14:05   10.05.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. אנחנו עוד במלחמות  
בתגובה להודעה מספר 2
 
איך הצלחתם לשכנע?


נר לרגלי דבריך ואור לנתיבתי


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ש_ש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.4.02
114845 הודעות, 127 מדרגים, 249 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשע''ג    13:23   10.05.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. יותר חשוב מי מפקח על הקלנועיות שנוסעות על הכבישים עם אנשים שמעולם לא היה להם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
רישיון,
קשישים
נכים
וכו'


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mek2 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.2.07
60103 הודעות, 109 מדרגים, 201 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשע''ג    14:07   10.05.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. רק בישראל יש יתר בירוקרטיה  
בתגובה להודעה מספר 6
 
בחו'ל אין על הדברים האלה בכלל פיקוח. פשוט חוקי לסוע

| היונה העייפה תביא עלה של זית


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מורשה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.5.10
10324 הודעות, 114 מדרגים, 228 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשע''ג    14:10   10.05.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. אני בהחלט מקווה שאתה מתכוון רק לקלנועיות.  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הידען לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.2.09
10933 הודעות, 110 מדרגים, 215 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשע''ג    14:28   10.05.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. אני יודע שבארה''ב לא לוקחים בכלל שיעורי נהיגה  
בתגובה להודעה מספר 8
 
   אלא אתה יכול ללמוד לבד עם אחד מבני המשפחה/מישהו אחר, בכדי לגשת לטסט.

That's how I look


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מורשה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.5.10
10324 הודעות, 114 מדרגים, 228 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשע''ג    14:30   10.05.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. בעיקרון צודק- אבל בחלק מהמדינות כן צריך לקחת כמה שיעורים רשמיים.  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הידען לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.2.09
10933 הודעות, 110 מדרגים, 215 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשע''ג    14:32   10.05.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. אני תומך בשיטה שלהם  
בתגובה להודעה מספר 11
 
   וזה בגלל שתי סיבות:
1. בירוקרטיה
2. הוצאות כספיות

That's how I look


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ET לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.6.02
30533 הודעות, 175 מדרגים, 320 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בסיון תשע''ג    14:36   10.05.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. נתון חסר כל משמעות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשנים 2007-2011 שיעור המבוגרים ההרוגים בתאונות דרכים היה כמעט כפול משיעורם היחסי באוכלוסייה (19%). בשנת 2012 נהרגו 292 בני אדם בתאונות דרכים, מהם 58 קשישים, המהווים כ-20% מסה"כ ההרוגים.
ציטוט מאת: הידען

בניגוד לצעירים, אצל הקשישים לא ניתן ללמוד מאחוז הנפגעים על אשמתם בתאונות אלו.
נדירים למיטב ידיעתי המקרים בהם קשיש נוסע כל כך מהר שהוא עף עם רכבו מהכביש ונהרג בהתהפכות, כפי שרואים הרבה אצל צעירים.

לפיכך אפשר מהנתון לגבי אחוז ההרוגים גם ללמוד דברים אחרים לחלוטין באותה מידה, כמו למשל את חוסר הסובלנות של נהגי ישראל לנהגים (והולכי רגל) קשישים שהם נתקלים בהם.

הבעיה היא בעיה, וכי מי ש'מגדל קשיש' מכיר אותה. אבל מהנתון הזה אי-אפשר ללמוד הרבה לעניות דעתי. בכל אופן לא את מה שמבקשים ללמוד ממנו כאן.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות