אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #403172 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 403172      
golikoto לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.11.11
9741 הודעות, 110 מדרגים, 207 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ג באייר תשע''ז    08:09   19.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

בס''ד זמני כניסת ויציאת שבת בהר בחוקותי ה'תשע''ז-דבר תורה וסיפור לשולחן השבת  

 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 19.05.17 בשעה 08:29 בברכה, golikoto
 
בס"ד
לפי לוח אור החיים

ירושלים כניסה 19:17 יציאה:20:08 ר"ת:21:03 (לנוהגים 40 דק כניסה 18:57)

תל אביב כניסה:19:15 יציאה:20:06 ר"ת:21:00

חיפה כניסה: 19:17 יציאה:20:09 ר"ת:21:04

באר שבע כניסה:19:15 יציאה:20:06 ר"ת: 21:00

דבר תורה לשולחן השבת
רבנו יוסף חיים הבן איש חי הקדוש זיע"א
ימסור נפשו על עסק התורה

התורה נקראת ברית, דכתיב: אִם לֹא בְרִיתִי יוֹמָם וָלָיְלָה וגו', ואמרו רבותינו ז"ל אין התורה מתקיימת אלא במי שממית עצמו עליה (ברכות סג, וזהו: כֹּרְתֵי בְרִיתִי עֲלֵי זָבַח (תהילים נ ,ה), רוצה לומר שמוסרים עצמם להריגה עליה.

מעשה בחסיד אחד שהיה לו מדרש בביתו, ושם היה מתפלל בכל יום עם תלמידיו וגם שונה עמהם שם, ולא היה רואה פני השוק כלל, והנה יום אחד אמר לתלמידיו אני רוצה היום הזה לצאת לטייל בשוק, בואו עימי. אמרו לו רבינו מה טיול יש בשוק שכולו מלא עסקים וריבוי בני אדם נדחפים זה עם זה, והטיול הוא טוב בשדה. אמר להם אף על פי כן כך רצוני שנלך היום לשוק, כי אני הטיול שלי הוא שם ולא בשדה. וילכו כולם עמו ביחד, וכאשר קרבו לתחילת השוק ראו שישה בני אדם נושאים כל אחד על שכמו משא גדול וכבד, ומרוב הכובד של המשא היה נוטף מכל אחד מהם זיעה שטף רב. ויעמוד הרב ותלמידיו מן הצד עד שעברו הסבלים הנושאים משאות גדולות, שהביאום מבית המכס להכניסם לחנויות שבשוק לבעליהם.

ויאמר הרב לתלמידיו כמה מוסר גדול אנחנו לומדים מאלו הסבלים הנושאים משאות כבדים, אשר מחמת כובדם יוצא מכל אחד זיעה שטף רב, וקומתם נכפפת בעת המשא ועצמותם מתרסקין, וכל זה בשביל שכר עשרה גרוש, והרי אנחנו רואין שאינם מתים מכובד המשאות האלו, ואין נחלשים מרוב היגיעה, ואין עצמותם משתברין, כי הם חוזרים ונושאים משאות אלו ביום שלוש וארבע פעמים ולמחר חוזרים לעסק זה, וכן בכל יום ויום בזה אחר זה, והם בריאים ככוחם אז ככוחם עתה. על כן אתם ידידי ודאי לא תקוצו מיגיעת עסק התורה אפילו אם תשבו לפני משך שש שעות רצופים, ואפילו אם תשבו בחום היום שיוצא מכם זיעה רבה, דהא ודאי כל מה שתהיו יגיעים בתורה לא תגיע היגיעה שלכם חצי יגיעה של הסבלים האלה, ואם אלו על שכר עשרה גרוש כל כך יגעים, כל שכן וכל שכן ראוי לאדם להיות יגע בתורה שיש לה שכר נצחי עצום ורב, עין לא ראתה, ולכן אם לפעמים נמשך לימוד הסוגיא לפני עמכם שיעור שעה אחת יותר על הזמן הנהוג בכל יום, בודאי לא תהיו קצים מן יגיעה זו. ויענוהו התלמידים כן דברת רבינו, הנה דבריך אלו הם טובים ונכוחים דברי פי חכם חן.

אחר כך נכנסו בפונדק שהיה בתוך השוק, וכולו מלא חנויות של סוחרים ותגרים, ועמד הרב מרחוק כנגד חנות של סוחר נכרי שהיה עשיר גדול וחנותו גדולה, והתלמידים גם כן עומדים עם הרב, ויראו דהסוחר ההוא יושב על הכסא והשולחן לפניו שמונח עליו כמה מכתבים ופנקסים של חשבונות פתוחים, והסוחר כותב ומעיין בהם בכפיפות ראש וקומה, וראו כי המשרת שלו הביא לו מן הבית קערה גדולה שיש בתוכה קערות קטנות שבהם מיני תבשילין, וישם על השולחן הגדול שלפני הסוחר, והוא מחמת טרדתו בעסק חשבונותיו לא הרגיש בה ולא נשא עיניו על התבשיל. ועד שיעור שעה אחת בא בנו וירא התבשיל נתקרר וקרש השומן עליו, ויאמר לו אדוני אבי התבשיל נתקרר ואי אפשר לאוכלו, וצריך שיחזיר המשרת אותו לבית שיחממו אותו כדי שתאכל. ויענהו אני הייתי נבוך בחשבון הזה שלפני, שהוא מסודר בסדר שקורין בלאנג'ו, ואני רואה שיש חסרון לירה אחת ושנים עשרה דוכר'א, ורוצה אני לידע היכן נפל הטעות והיכן הם, לכך הייתי טורח ומעמיק בחשבון, ואי אפשר שאוכל אלא עד שאדע הטעות הזה היכן הוא ואיך נעשה. והרב ותלמידיו שומעין כל אשר דיבר הסוחר עם בנו בזה.

ויאמר הרב לתלמידים עתה נחזור לבית, כי למדנו מוסר מדרך הסוחר הזה שהוא עשיר גדול ונעשה עבד לממון שלו, שנשאר בלא אכילה בשביל עסק ממונו, וכפף ראשו וקומתו שלש שעות להביט בפנקסיו כדי לידע הטעות של לירה אחת ושנים עשר דוכ'רא, היכן נפל ומה נעשה בו. ואיך אנחנו בלומדנו הסוגיא של הגמרא ונתקשה בה שלוש וארבע קושיות שצריך להם עיון רב עד שנדע ונבין התירוץ, ומה הדבר שטעינו בו שיצא לנו ממנו קושיות אלו, ואיך אנחנו קצים בטורח עומק העיון ומעלימים עינינו מן הקושיות ההם למצוא להם תירוצים. וגם נלמוד מוסר מן הסוחר איך כפף ראשו וקומתו שלוש שעות בשביל ממון קל ומועט, ואיך אנחנו קצים בטורח לימוד הסוגיא אשר נלמוד בישיבה ולא בעמידה, ואיך אנחנו קצים בעומדנו על רגלינו בחזרה של שליח ציבור בתפילת שמונה עשרה שהוא שיעור חמשה רגעים. אמרו לו תלמידיו כן דיברת רבינו, דבריך טובים ונכוחים דברי פי חכם.

ואחר כך חזרו לבית הרב דרך רחובות העיר ולא דרך השווקים וימצאו ברחובות נערים קטנים מפוזרים אנה ואנה, זה רץ יחף, וזה מדלג וקופץ, וזה אוכל מקערתו ברשות הרבים, וזה צועק וזה מנגן, וזה עושה צרכיו בפני כל. ויאמר הרב לתלמדיו גם מאלו הנערים הקטנים נלמוד מוסר, כי אנחנו רואין כל ילד מאלו הילדים בשביל תאוותו ורצון לבו עושה מה שלבו חפץ, ואינו חושש אם משחקים בו ומלעיגים עליו. וכן ראוי לנו בעבור תאות נפשנו בעסק התורה, לא נחוש אם ישחקו וילעיגו אחרים עלינו, ואפילו אם נשמע חרפת עמי הארץ המלעיגים על החכמים לא אכפת לנו, אלא אנחנו נעסוק בשלנו כאשר ציונו ה' אלוקינו.
(מתוך גיליון משכן שילה)
**
סיפור לשולחן השבת

סודות מהשמיים
לאחר פטירת האדם מהעולם הזה, עומד הוא בעולם האמת, לפני מלכו של עולם, שם מגלה הוא כיצד התייחסו למעשיו ומהן המצוות היקרות והחשובות בשמיים שבעינו הגשמיות היו כדבר פעוט. האם יודעים אנו מהן המצוות אותם מייקרים ומחשיבים בשמים יותר מכל? לעיתים אנו עושים מעשה טוב "קטן" שלאחר מספר רגעים אנו שוכחים מאותו מעשה אבל אל אדון על כל המעשים זוכר הכל ונותן שכר על כל מעשה טוב "קטן" או "גדול" שיהודי מקיים במשך חייו, או חלילה להפך לעיתים אנו עושים מעשה שמצער את השם ועלולים לשכוח ממעשה זה ולסיים את הזמן בעולם הזה בטרם נעשה על המעשה הלא טוב תשובה.לכן לפני שאדם עולה על יצועיו הוא צריך לעשות חשבון נפש על מאורעות היום שעבר עליו לחדד ולשפר את המעשים הטובים שקיים ולהתחרט חלילה אם עבר על רצון השם לפנינו מעשה שאמור לשנות לנו את ההסתכלות בחיים.
לרב הצדיק החזון איש זצ"ל היו תלמידים רבים אשר ינקו מתורתו. אחד מתלמדיו המיוחדים, איש צדיק וירא אלוקים היה ר' צבי שמואל קובלסקי זצ"ל.
ר' שמואל הקפיד במצוות קלה כבחמורה, וביותר היה מקפיד בקיום מצות כיבוד אבם ואם. באחד הימים נפטר אביו בשיבה טובה ור' שמואל ישב שבעה כמקובל.
מאותו יום ואילך הגיע ר' שמואל במהרה לבית הכנסת על מנת להיות "חזן" לפני התיבה, כמי שיש לו "חיוב" על אביו(כנהוג בעדות אשכנז) , אשר בכך הוא גורם לאביו עונג ונחת רוח בשמיים ומעלה את נשמתו מעלה מעלה,כפי שכתוב בדברי רבותינו המקובלים.
רבי שמואל היה מתפלל בבית כנסת הגדול בו היו נערכים מנינים רבים, זה אחר זה, עם מתפללים רבים שחלקם הגדול רצו גם לעלות לתיבה ולשמש כשליחי ציבור ולומר קדיש על הוריהם, ולכן כלל לא כתוב היה שכל מי שהיה מקדים ומגיע ראשון לתיבת החזן היה זוכה ועולה כשליח ציבור.
ר' שמואל שהקפיד מאד במצות כיבוד אב ואם בחיי הוריו, הקפיד עוד יותר אחר פטירתם והיה מקדים מידי בוקר בכדי "לתפוס" את עמדת החזן הוא היה ממתין מספר דקות עד אשר יתאספו יהודים למניין והיה מתחיל בתפילה.
באחד הבקרים ר' שמואל התעכב מעט בביתו ושיצא לדרך לכיוון בית הכנסת נשא תפילה שלמרות שהוא לא התפלל במניין הראשון עדין תהיה לו את הזכות להיות חזן במניין מאוחר יותר, כשהגיע לבית הכנסת וראה את התיבה ריקה מאדם שמח בכל מאודו שיבח את בורא עולם ועלה לתיבה, כשהביט לצדדים לראות אם התאסף מניין בכדי שיוכל להתחיל בתפילה הבחין ר' שמואל באדם קשיש שזה עתה סיים את תפילתו במניין הקודם מקפל את הטלית והתפילין, כשסיים בקיפול כליו עמד והביט לכל עבר בתקווה לראות אם יש מישהו היכול ללותו בדרך לביתו. מתפללים רבים שזה עתה סיימו את תפילתם עשו את דרכם בזריזות לכיוון דלת היציאה מבית הכנסת לעבר עוד יום עבודה ארוך, בלא לשים לב לקשיש הבודד אשר הושיט ידו הרועדת לעוברים ושבים. ר' שמואל עמד בתיבה והמתין למתפלל האחרון שישלים למניין, הוא שם לב לחוסר האונים שהיה נתון בו אותו קשיש וליבו התמלא עליו בחמלה ורחמים. הוא ירד מהתיבה המבוקשת עשה את דרכו לעבר הקשיש והושיט לו את ידו.
הקשיש שמח כל כך ונתלה על ידו של ר' שמואל, והשניים החלו בהליכה איטית, פסיעה אחר פסיעה לעבר מורד הרחוב.
מידי פעם היה הקשיש נעצר שואף אויר לריאותיו התשושות וממשיך הלאה בצעידה. ר' שמואל הלך עמו בנחת ובסבלנות, ניצל את רגעי העצירה והיה ממלמל חרישית: "יהיה רצון שהמצווה הזו תהיה לעילוי נשמתו אבי עליו השלום"
לאחר זמן מה הגיעו סוף סוף השנים לביתו של הקשיש. הקשיש הודה מקרב לב לרב קובלסקי על עזרתו הרבה, אך הרב קובלסקי סירב לעזוב את הקשיש. הרב הסביר כי הוא יעלה איתו את גרם המדרגות ויגיע עימו עד לפתח ביתו של הקשיש ורק אז הם ייפרדו לשלום כידידים. הקשיש כה שמח והחל לעלות עמו מדרגה אחר מדרגה.
סבלנות רבה נצרכה בכדי להשלים משימה שכזו, כאשר אותו קשיש עולה מדרגה אחת בכמה שניות ארוכות הנראות כנצח.
הם עלו מדרגה אחר מדרגה, בעוד ר' שמואל ממשיך לכוון במחשבתו: "לעילוי נשמת אבי", עד שהגיעו לפתח דירתו. הקשיש נכנס לביתו בבטחה ובירך והודה לר' שמואל מקרב ליבו לא הרף. ר' שמואל שמח על המצווה הגדולה שזכה להם עם בוקר, ועשה את דרכו במהירות חזרה אל בית הכנסת בכדי להתפלל תפילת שחרית. בדרכו הוא נשא את עיניו לשמיים, בתקווה שיוכל למרות העיכוב לכבד את נשמת אביו ולעלות לתיבה בכדי לומר את הקדיש בתפילה. (לפי מנהג אשכנז רק השליח ציבור אומר את הקדישים בתפילה). ר' שמואל ידע שהפעם הוא צריך זכויות מיוחדת בכדי שיוכל לזכות במצווה שאותה לא החמיץ מאז אביו נפטר, הוא מיהר לבית הכנסת שתפילה עזה יוצאת מליבו.
ר' שמואל הגיע לבית הכנסת הגדול והבחין שבכל המנינים עמדת השליח ציבור תפוסה וכי הפעם יצטרך לוותר על כך. ר' שמואל התחזק בליבו בידיעה כי עשה מעשה גדול, אשר חלילה, מלהצטער עליו. הוא התיישב בין במתפללים והתפלל כאחד מן המניין. בסיום התפילה יצא מבית הכנסת והחל בסדר יומו הרגיל.
אך הבלתי יאומן אירע באותו לילה...
באותו לילה, כשעלה ר' שמואל קובלסקי על יצועיו, נגלה אליו אביו בחלומו, בדמות הוד והדר ואמר לו: "בני, דע לך, כי המצוה הגדולה שעשית היום עם אותו זקן עושה לי נחת רוח ועונג עצום בשמים יותר מכל התפילות שעלית לתיבה כשליח ציבור לעילוי נשמתי", ואז סיים את דבריו ואמר "אני מוכן למחול לך על כל התפילות לעילוי נשמתי כשליח ציבור ובלבד שתקיים עוד מצוות שכאלו".
"הוי רץ למצוה קלה כבחמורה, שאין אתה יודע שכרן של מצוות", אומר התנא באבות, לפי שבעיניים שלנו, עיניים בשר ודם, רק מי שעלה כשליח ציבור ואמר את הקדישים או רק מי שתרם תרומה גדולה קיים מצווה גדולה ועצומה שאין לשערה-אמת הדבר, אך לפעמים דווקא המצוות "הקטנות" של עזרה וויתור לאדם נזקק, אשר נעשה מתוך הקרבה של ממש מצידנו, עושה רושם בשמיים יותר מכל דבר וגורם נחת רוח בכל העולמות!
(מתוך גיליון משכן שילה)

יהי רצון שדברי התורה יהיו לגאולת עם ישראל בקרוב בטוב בחסד וברחמים


בע"ה להכין את בגדי השבת הרגע הגדול מגיע


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  תודה רבה גולי ושבת שלום יוניCohen 19.05.17 08:47 1
  תזכה למצוות מדרש 19.05.17 09:23 2
  התגעגענו !!! Ort 19.05.17 09:41 3
     תודה בעה נשתדל golikoto 19.05.17 10:28 4
     +++ עובדתי 19.05.17 14:52 10
  ונוסיף עוד דבר תורה קצר... Space oddity 19.05.17 10:39 5
     יפה! עובדתי 19.05.17 11:42 7
  תודה רבה! מצרף זמני השבת בערים נוספות: עובדתי 19.05.17 11:12 6
  תודה רבה, סיפור מדהים! שבת שלום:) בן-של-מלך 19.05.17 12:10 8
  תודה ושבת שלום Rubens 19.05.17 12:58 9
  תודה רבה ושבת שלום שלומית 19.05.17 14:52 11

   
   
יוניCohen לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.12
1985 הודעות, 19 מדרגים, 34 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ג באייר תשע''ז    08:47   19.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. תודה רבה גולי ושבת שלום  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מדרש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.3.11
740 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ג באייר תשע''ז    09:23   19.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. תזכה למצוות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   שבת שלום.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Ort
חבר מתאריך 1.6.16
555 הודעות
יום ששי כ''ג באייר תשע''ז    09:41   19.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. התגעגענו !!!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   לאשכול הקבוע שלך ושל NOAM



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
golikoto לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.11.11
9741 הודעות, 110 מדרגים, 207 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ג באייר תשע''ז    10:28   19.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. תודה בעה נשתדל  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  


בע"ה להכין את בגדי השבת הרגע הגדול מגיע


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עובדתי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.3.16
4652 הודעות, 75 מדרגים, 145 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ג באייר תשע''ז    14:52   19.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. +++  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Space oddity לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.3.13
1668 הודעות, 17 מדרגים, 26 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ג באייר תשע''ז    10:39   19.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. ונוסיף עוד דבר תורה קצר...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   פרשת "בהר -בחוקותי".
כניסת שבת 19:04
יציאת שבת 20:17

"וַיְדַבֵּר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה בְּהַר סִינַי לֵאמֹר"...

כאשר רצה הקב"ה לתת לבני ישראל את לוחות הברית, באו לפניו ההרים וטענו כי ברצונם שהתורה תינתן עליהם.
כל אחד מן ההרים אחד אחרי השני ניסה להסביר מדוע דווקא הוא הראוי ביותר, מדוע מעלותיו גדולות יותר משל ההרים האחרים.

לבסוף מכל ההרים בחר הקב"ה בהר סיני.
לא משום שהיה הגבוה או הרחב מכולם, אלא משום, שהיה ההר הענו ביותר.
מה שהיה מיוחד בהר סיני הוא חוסר התבלטותו.
הר סיני, מצד אחד מסמל צניעות וענווה ומצד שני עוצמה וייחודיות גדולה.
מצד אחד הכי נמוך, ומצד שני בכל זאת "הר".

הדעה המקובלת היא שגם אנשים בדומה להר סיני נוטים להעריך את עצמם הרבה פחות ממה שהם שווים באמת.
אדם בינו לבין עצמו מעדיף להגדיל את מגרעותיו על מעלותיו, מעדיף לראות בנוחות השלילית מאשר את מעלותיו החיוביות.
כל הקולות הפנימיים האלה שלנו בעצם באים לשבש לנו את המודעות ומונעים מאיתנו כל התפתחות בחיים, שינויים, שאיפות והגשמה עצמית.
על מנת להימנע מקולות אלו, עלינו להתחבר אל הפנימיות שבתוכנו, להיות הר בודד לכמה רגעים.
הרי לכל אדם יעוד בעולם, תפקיד שהוא רק שלו, דמות בלעדית שאמורה לקשט את הסביבה, ולכן עלינו לנצל את התכונות והייחודיות שלנו בזמן שנקצב לנו על פני האדמה על מנת להגשים את יעודינו...ובלבד שנעשה זאת בצניעות, חכמה ובדרך ארץ.

שבת שלום

לעילוי נשמת יעל בת גורגט ת.נ.צ.ב.ה.


גם אם לפעמים לא מסתדר, אמתי זה הכי!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עובדתי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.3.16
4652 הודעות, 75 מדרגים, 145 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ג באייר תשע''ז    11:42   19.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. יפה!  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עובדתי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.3.16
4652 הודעות, 75 מדרגים, 145 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ג באייר תשע''ז    11:12   19.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. תודה רבה! מצרף זמני השבת בערים נוספות:  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   זמני כניסת השבת ויציאת השבת הקרובה פרשת בהר בחוקותי כ"ד אייר ה'תשע"ז (19-20/5/2017)

כניסת השבת בחדרה
כניסת השבת: 19:04
יציאת השבת: 20:16
רבינו תם: 20:47

כניסת השבת בנהריה
כניסת השבת: 19:04
יציאת השבת: 20:16
רבינו תם: 20:47

כניסת השבת בטבריה
כניסת השבת: 19:02
יציאת השבת: 20:14
רבנו תם: 20:45

כניסת השבת באופקים ונתיבות
כניסת השבת: 19:05
יציאת השבת: 20:14
רבינו תם: 20:47

כניסת השבת בפתח תקווה
כניסת השבת: 18:53
יציאת השבת: 20:15
רבינו תם: 20:46

כניסת השבת בנתניה
כניסת השבת: 19:04
יציאת השבת: 20:16
רבינו תם: 20:47

כניסת השבת בצפת
כניסת השבת: 19:08
יציאת השבת: 20:15
רבינו תם: 20:51

כניסת השבת באשדוד
כניסת השבת: 19:12
יציאת השבת: 20:15
רבינו תם: 20:46

כניסת השבת באשקלון
כניסת השבת: 19:04
יציאת השבת: 20:15
רבינו תם: 20:46

כניסת השבת ברמלה
כניסת השבת: 19:03
יציאת השבת: 20:14
רבינו תם: 20:46

כניסת השבת בראשון לציון
כניסת השבת: 19:12
יציאת השבת: 20:15
רבינו תם: 20:46

כניסת השבת ברחובות
כניסת השבת: 19:14
יציאת השבת: 20:14
רבינו תם: 20:47

כניסת השבת במודיעין
כניסת השבת: 19:15
יציאת השבת: 20:13
רבינו תם: 20:47

כניסת השבת באילת
כניסת השבת: 18:58
יציאת השבת: 20:08
רבינו תם: 20:40


מקור הזמנים:
חדשות 'הידברות'
http://www.hidabroot.org/%D7%9E%D7%AA%D7%99-%D7%A0%D7%9B%D7%A0%D7%A1%D7%AA-%D7%A9%D7%91%D7%AA


לזמנים בשאר הערים בארץ ובעולם הזינו ארץ ועיר מגורים בקישור הבא:
http://www.he.chabad.org/calendar/candlelighting_cdo/aid/459664



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בן-של-מלך לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.7.16
760 הודעות, 15 מדרגים, 30 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ג באייר תשע''ז    12:10   19.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. תודה רבה, סיפור מדהים! שבת שלום:)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


יום יבוא וגם המשיח יבוא


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Rubens לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 23.11.05
35070 הודעות, 265 מדרגים, 471 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ג באייר תשע''ז    12:58   19.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. תודה ושבת שלום  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שלומית לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
7006 הודעות, 146 מדרגים, 292 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ג באייר תשע''ז    14:52   19.05.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. תודה רבה ושבת שלום  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות