אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #459471 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 459471      
דוידזון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.3.08
138852 הודעות, 479 מדרגים, 871 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    09:13   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אלימות מילולית ופיזית כלפי מורים: ''אם תענישי אותי – אני שוחט אותך''  

 
  
המורים הם אלו שאמונים על חינוך ילדינו, אבל דווקא הם מספרים על חוויות קשות מתוך כיתות הלימוד. הם מדברים על אלימות מילולית ופיזית שמופנית כלפיהם - בין אם מתלמידים או מההורים שלהם. 70% מהמורים מדווחים על אלימות שחוו. אז איך אפשר לעצור את זה?
יעל אודם | החדשות

לפני שלושה חודשים ערכה הסתדרות המורים סקר בקרב כ-8,000 עובדי הוראה. 70% מהמורים הודו שהותקפו מילולית או פיזית על ידי תלמידים. פגשנו חמש מורות מחמישה בתי ספר שונים שסיפרו לנו על שגרת היום-יום שלהן, על הקשיים והאלימות שהן חוות.

"האלימות נמצאת בכל בתי הספר", סיפרה יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים. "בכל מקום בארץ, ללא הבדל מגזר, ללא הבדל בין מקום מבוסס או מקום פחות מבוסס וללא הבדלים בין המרכז, הצפון או הפריפריה. צריך לטפל בזה".

כחלק מהניסיונות להכין את המורים להתמודדויות בבית הספר, בנו באוניברסיטת בר אילן יחד עם משרד החינוך מרכז סימולציה אליו מגיעים מורים, ובעזרת שחקנים הם מדמים את מה שקורה בבתי הספר. כך לומדים המורים איך להתמודד גם עם הבעיה הזו של האלימות.

המורים סובלים מאלימות לא רק מצד התלמידים, ישנם מורים שהפכו לשק חבטות, גם מידי ההורים שלהם. רוני היא גם מורה וגם אחראית ההסעות בבית הספר. יום אחד כשהורידה תלמידה שהתפרעה מההסעה, היא חטפה מאימא שלה: "האמא באה בסערה, והתחילה לצעוק ולהסתער עליי, ביקשתי ממנה שלא תתקרב. היא הסתובבה, לקחה חפץ והשליכה אותו לכיווני".

נושא האלימות כלפי עובדי הוראה הגיע עד לכנסת בחודש האחרון. הרבה מורים דיברו שם בוועדת החינוך, וגם רוני - שנותרה פגיעה ומפוחדת: "אנחנו מרגישים כמו בשר תותחים , ולא יכול להיות שיהיה מצב כזה, שנרגיש ששולחים אותנו לחזית".

כל המורים שפגשנו דיברו על תחושת השליחות, על אהבת הילדים ועל הרצון לעבוד במקצוע מכובד. אבל בשטח - הם כבר מרגישים את הייאוש וחלקם אף מודים: "לא נמשיך להיות מורים - אנחנו רוצים שקט".

מקור: https://www.mako.co.il/news-israel/education-q1_2018/Article-bf0b34615212261004.htm?sCh=31750a2610f26110&pId=2100566639



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  ה' ישמור, בזמני כתלמיד מי היה מעז להרים ראש... היינו חוטפים מההורים לעיני תלמידי הכיתה דוידזון 14.03.18 09:19 1
     גם זה לא תקין oriel38 14.03.18 09:21 2
         למה לא תקין? Abc 14.03.18 10:01 13
             כרגיל - דרך המיצוע היא הנכונה כח המלך 14.03.18 11:15 19
                 חולק עליך Abc 14.03.18 12:34 26
                     דעה, כן. זכות החלטה ופעולה עצמאית, לא. כח המלך 14.03.18 12:42 29
         כיצד ניתן לתקן את מערכת החינוך בישראל ליה 14.03.18 11:31 24
             ארוך. מסכים עם רוב הדברים אך צריך לנהל את זמני המורים בכיתות ובכלל בצורה יותר נכונה כח המלך 14.03.18 12:41 28
     ממש ככה. מה שאמרה המורה היה קדוש. ביריון 14.03.18 09:25 5
  הכל מגיע מההורים והחינוך הכושל שלהם ברוך השם 14.03.18 09:23 3
  בבית ספר במזכרת בתיה אמר אתמול תלמיד למורה. אני ידאג שיפטרו אותך... AliGezer 14.03.18 09:23 4
     ובקו אווירי לא רחוק משם, אניהיא 14.03.18 09:28 7
         איפה? ביריון 14.03.18 09:29 8
     הדיבורים של הילדים מגיעים מהבית זו דוגמא טובה שצריך לשלוח ילד הביתה עד שההורים יתאפסו Abc 14.03.18 10:02 14
  ''האלימות נמצאת בכל בתי הספר, ללא הבדל במגזר....'' ליצן רציני 14.03.18 09:25 6
  ילד מחורבן עם נזלת ככה מדבר? efi-elian 14.03.18 09:48 9
  פשוט זוועה איך אפשר לעבוד ככה חלמיש 14.03.18 09:50 10
     זה זוועה. זה נכון אניהיא 14.03.18 09:53 11
  תפקיד ההורים לחנך, ותפקיד המורים ללמד - ללמד איך ללמוד (מדויק יותר) SpinozaB 14.03.18 09:54 12
     בדור שלנו ההורים פוגשים את הילדים פחות מהמורים חרום והצלה 14.03.18 10:16 15
         מורה לא יכול לחנך - יש לו רק אחריות בלי סמכות SpinozaB 14.03.18 10:17 16
             במשפט הזה שהשתרש במשך השנים בכל מערכות החינוך טמון זרע הפורענות.. כח המלך 14.03.18 10:50 18
  הזמנים השתנו. הדור שלי כיבד מורים מתוך פחד אדריכל 14.03.18 10:33 17
     ומספיק להסתובב ברחוב ולראות הדגמות של החינוך המשובח גם אצל בוגרים וגם אצל ילדים. הכל מתחיל נר לילה 14.03.18 11:17 22
     זה בגלל החוק המטומטם של זכויות הילד. הילד הוא אל וכל המבוגרים שהיטמטמו ורוקדים סביבו ליה 14.03.18 11:23 23
  לא מפתיע, ילדים מתנהגים בדרך כלל כמו ההורים שלהם. נר לילה 14.03.18 11:15 20
  מה הפלא? תראו איזה פרסומות אלימות, גסות, צעקניות מהשוק עושים פה ומגבירים הווליום למחריש ליה 14.03.18 11:16 21
  ככה זה דנזל 14.03.18 11:36 25
  זו תוצאה ישירה של חוקים רעים ואובדן סמכות חינוכית והורית. פלומה 14.03.18 12:39 27
  תרבות הנאורות קרסה אהרון5 14.03.18 12:43 30

   
   
דוידזון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.3.08
138852 הודעות, 479 מדרגים, 871 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    09:19   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. ה' ישמור, בזמני כתלמיד מי היה מעז להרים ראש... היינו חוטפים מההורים לעיני תלמידי הכיתה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
oriel38
חבר מתאריך 24.12.14
135 הודעות
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    09:21   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. גם זה לא תקין  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Abc לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.7.14
4922 הודעות, 43 מדרגים, 82 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    10:01   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. למה לא תקין?  
בתגובה להודעה מספר 2
 
   לילד לא אמורה להיות דעה בכיתה
אם בתור ילד הוא לא ילמד לקבל מה יהיה איתו כשיגדל



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כח המלך לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
830 הודעות, 11 מדרגים, 22 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    11:15   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. כרגיל - דרך המיצוע היא הנכונה  
בתגובה להודעה מספר 13
 
   לילד אמורה להיות דעה וצריך לעודד אותו להביע אותה, אבל אך ורק בגבולות הנכונים והנדרשים וללא אלימות מצד כל המעורבים.
בכל מקום המינון של הסמכות הבסיסית צריך להיות לפי דרכו וצרכיו.

להדגיש שנקודת המוצא של התלמיד צריכה להיות תמיד שיש מישהו מעליו וגם לו עצמו יש מישהו אחר מעליו עד לנשיא ישראל האמיתי דהיינו זה שאין על גביו אלא השם אלוקיו בלבד (כמכתב הרבי מליובאוויטש מה"מ ליצחק בן צבי), בתוך מרחב זה אפשר גם לטעות כל עוד יש את ההבנה הבסיסית ואת הסמכות הנדרשת למחנך עצמו ומטעם המערכת (הורים, הנהלה וכו')...

בגלל החוסר המשווע של דורנו בנושא הזה בדיוק ייסד והקים הרבי שליט"א את ארגון הנוער "צבאות השם" לפני כמעט ארבעים שנים, על מנת שלכל ילד יהודי יהי'ה את המקום לבוא לידי ביטוי במשימות, פעילויות וכדומה, כשכל זה חדור בקבלת עול למפקדי הארגון שכפופים לרמטכ"ל כשהוא עצמו כפוף לקב"ה באופן מוחלט.

קצת הרחבה בנושא:
http://chabadpedia.co.il/index.php/צבאות_השם

אם כבר הרחבתי בנושא זה אפנה את כל מי שרוצה להרשם לארגון כהוראת ובקשת הרבי לרשום כל ילד שנולד לצבאות השם (אפשר עם תשלום וקבלת פעילות חודשית או ללא תשלום ופעילות) בקישור הבא:
http://tzivoshashem.net/?page=reg

בהצלחה רבה בחינוך ובכלל!


"קודם ציווי 'הוכח תוכיח את עמיתך' נאמר - 'לא תשנא את אחיך בלבבך' כי זהו תנאי המוקדם לתוכחה"


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Abc לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.7.14
4922 הודעות, 43 מדרגים, 82 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    12:34   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. חולק עליך  
בתגובה להודעה מספר 19
 
   לילד לא אמורה להיות דעה בכיתה
צריכה להיות לו דעת לשאול שאלות וודאי שלא צריכה להיות לו 'דעה' איך משהו צריך להתנהל
כשיגדל שיגבש דעה על בסיס מה שלמד וחשב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כח המלך לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
830 הודעות, 11 מדרגים, 22 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    12:42   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. דעה, כן. זכות החלטה ופעולה עצמאית, לא.  
בתגובה להודעה מספר 26
 
  


"קודם ציווי 'הוכח תוכיח את עמיתך' נאמר - 'לא תשנא את אחיך בלבבך' כי זהו תנאי המוקדם לתוכחה"


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
18072 הודעות
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    11:31   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. כיצד ניתן לתקן את מערכת החינוך בישראל  
בתגובה להודעה מספר 2
 
   .החינוך בישראל הגיע לשפל שלא יתואר ולא בכדי.המילה חינוך עצמה מצביעה על הפעולה.מבוגרים המגדלים ילדים ומלמדים אותם את הנדרש לצורך התנהלות בוגרת.כיצד ייתכן שהבוגרים החליטו להעניק לילדים מעמד של בוגרים בעזרת הענקת מגילת זכויות שבחוקיה מאפסת את יתרונם של המבוגרים ביחסם לילדים?
ילדים אינם מסוגלים להבין ולשפוט את המציאות ,כיוון שמוחם אינו בשל לכך.
18 שנים נדרשות לצורך הבשלת המוח האנושי,ובעת הגדילה אין למוח יכולות שיפוט מקסימליות.יש לבטל את מגילת זכויות הילד לחלוטין,ולהשיב למבוגרים את תפקידם.מספיק להגחיך את המבוגרים המתבטלים בפני הילדים.זה היפוך תפקידים המוביל להרס החברה האנושית.

2.יש למצוא את הדרך להעניק למנהלי בתי הספר ולמורים סמכויות ומערכת עונשים וסנקציות משמעותיים בהם הם ינקטו בחופשיות על מנת להשיג את השקט הנדרש לצורך קיום תהליך לימוד.איש אינו יכול ללמוד היום במצב בו שרויות הכיתות במהומה מתמדת.למורים אין כלים כלשהם לנהל את הלימוד בכיתה.הרעש וההפרעות עולים על כל דמיון.וכל מי שמתעלם מבעיה בסיסית זו,עושה שקר בנפשו.לא מתקיימת למידה בישראל כל עוד אין דרך להשיג שקט בכיתות.כמו כן יש להעניק למנהלי בתי הספר את האפשרות להיפטר ממורים שאינם מתפקדים
בבית הספר,ואינם מייצרים לימוד והישגים התואמים את חזון הנהלת בית הספר.
לא ייתכן שמשרד החינוך יחליט החלטות כאלה בצורה מסורבלת ולא יעילה.מנהל כשמו כן הוא -מנהל.יש לאפשר לו לנהל בכל התחומים הנדרשים לניהול בית הספר.פיטורי מורים הם חלק מהניהול של כל מוסד,ואין אפשרות לנהל מבלי להיות בעל הכוח לסלק מהמערכת מורים שאינם מספקים את הסחורה.


3.יש למצוא דרך לתגמל מורים מצטיינים.מורים שמשקיעים ומתאימים להוראה חובה לעודד ולתגמל בהתאם.כך תימצא דרך לעידוד הצטיינות והשקעה של מורים טובים בילדי ישראל.


4.יש לבטל את ההחלטה השגוייה שהחליט שר חינוך כלשהו שכל ילדי ישראל,עד האחרון שבהם ילמדו לבגרות עיונית.זו החלטה הרסנית ולא ריאליסטית.לא כל הילדים יכולים ורוצים ללמוד לימוד עיוני.החלטה זו היא הגורם לכך שבמשך שלושים השנה האחרונות הלך החינוך והתדרדר עוד ועוד למצב בו הילדים לומדים במשך שנה שלמה חומר לימוד שניתן לסיימו בחודשיים בלבד.היות והוכנסו לפתע ילדים שאינם מסוגלים ללמוד לימוד עיוני,החלה המערכת לקצץ בכמות החומר הנדרש,על מנת למנוע מצב בו ילדים יוצאו מבתי הספר העיוניים בשל אי יכולת למידה מתאימה.הקיצוצים בכמות החומר הנלמד הם כה גדולים,עד שאין פלא ששעות לימוד רבות מבוזבזות בצורה רשלנית הזועקת לשמיים. אין למורים מה ללמד,ואת המעט הם יודעים שהם תמיד יספיקו.מורים לא נכנסים לכיתות על בסיס יומיומי, מאחרים לשיעורים באופן כרוני,וכאשר הם נכנסים לכיתות,נדרשות רוב דקות השיעור לנסיון לא מוצלח ולא מצליח להשתקת הרעש וקיום מצב לימוד כלשהו.אין ספק שרוב זמן הלימוד מבוזבז על בעיות התנהגות ולא על לימוד.המסקנה:יש להוסיף מיד חומר לימוד רב מאד.יש לדרוש מהמורים לבטל את ההנחייה הקיימת לתת שיעורים מעטים.הילדים אינם נדרשים להכנת שיעורים בבית.אין כתיבת חיבורים,אין סיכומים,אין מטלות למעט תרגול זניח בו על הילדים לסמן ווי או איקס ותו לא.הילדים אינם מתאמנים בניסוח,בכתיבה,בחשיבה עצמאית.הילדות זה הזמן לפיתוח המוח האנושי,וללא אתגרים הוא לא יגיע לעולם לשיא התפתחותו .המוח הוא מכשיר המשתכלל הודות לעבודה מאומצת.יש לחזור לימים בהם לימדו הרבה,ודרשו הרבה עבודת בית מכל סוג.ייתכן שלמורים זה נוח לא לתת שיעורים,כיוון שזה פוטר אותם מהצורך לבדוק את השיעורים והעבודות,אך לא ייתכן שנרצה מערכת ברמה גבוהה,מבלי לפעול על מנת לייצר אותה.שיעורים הם חלק מהעבודה הנדרשת להעלאת הרמה ולפיתוח היכולות הכוללות של ילדינו.אם כך דרוש דחוף להוסיף פי עשר חומר מהמצב המתקיים עכשיו,ולאלץ את המערכת לחזור לימים בהם ניתנו
שיעורי בית ומטלות יומיומיות ורבות.


5.יש למצוא דרך לוודא שהמורים נכנסים לכיתות בהן הם אמורים ללמד,ולא לבטל שיעורים באופן סיטונאי כפי שקורה היום.בתי ספר רבים מתנהלים כאילו הם בית ספר אקסטרני ללימוד לבגרות ותו לא. לא מתנהלת בהם למידה רצופה מעבר לחומר המצומצם הנדרש לבגרות.כך קורה שבית הספר מגוייס באופן תמידי
לריכוז מאמץ עם התלמידים העומדים לפני בחינת בגרות.המורים מתרגלים עימם תרגול שאינו אמור לקרות בשעות הלימוד השוטפות של בית הספר.מורים מזניחים את הכיתות ורצים לתרגל,בשעה שילדי ח',ט' י' נעזבים לנפשם.הבטלה לא תתואר,הילדים מסתובבים בחצרות,יוצאים משטח בית הספר לקיוסקים ולגינות,הולכים הביתה,מבריזים,מזלזלים,ובצדק. כיוון שמתקיימים 2 מועדי בגרויות,יוצא שכמעט לאורך כל השנה (קשה לקרוא לשנת הלימודים שנה.פירוט בהמשך),מתנהלת אנרכיה לימודית,וחוסר רציפות כלשהי.הלימוד בכיתות הוא ספורדי ולא רציני.זו ממש שערורייה שמפקחי בתי הספר מתעלמים ממצב זה,או גרוע מכך,אינם מודעים לו.חובתם היתה להסתובב בבתי הספר ולראות מה קורה שם. מסקנה:יש למצוא את הדרך למנוע ממנהלי ומורי בתי הספר לנקוט בשיטה שהם עצמם מכנים- "שיטת המרתון". בית הספר מלמד רק את העומדים להיבחן,תוך הזנחה פושעת,ועל חשבון זמנם של הילדים האחרים שאמורים ללמוד,
אך בעצם שובתים מלימודים בשל התעסקות צוות המורים שלהם עם הכיתות העולות לבגרות בלבד.יש לאסור זאת בתקנה ברורה,שתיאכף בנחרצות וללא פשרות.בתי ספר שרוצים ללמד ולחזק את תלמידיהם לבחינות יואילו לעשות זאת על חשבון זמנם החופשי לאחר סיום הלימודים של שאר הכיתות בבית הספר.משרד החינוך מעניק שעות לימוד רבות לכל הילדים,ובתי הספר משליכים את מיליוני השעות הללו לפח.חובת שר החינוך לחסל מיידית את התופעה המעוותת הזאת.


6.יש להקים ללא שהות רשת של בתי ספר מקצועיים לילדים שאינם מתאימים ואינם יכולים ללמוד לבגרות עיונית,כפי שהיה נהוג מאז קום המדינה עד להחלטה ההזוייה לסגור את בתי הספר המקצועיים,ולאלץ את כולם ללמוד לימוד עיוני בלבד.החלטה זו פוגעת אנושות במערכת החינוך בישראל משתי סיבות.ראשית כל,היא פוגעת בילדים המוכשרים שיכולים ללמוד לימוד עיוני,כיוון שהרעש והאנדרלמוסיה השוררות במוסדות החינוך,שחייבים לאכלס בתוכם גם את המוני הילדים שאינם רוצים או יכולים ללמוד בסגנון כזה,אינם מאפשרים כלל וכלל,ניהול למידה כלשהי,כמו גם חייבו לצמצם את כמות החומר הנלמד לכמעט אפס,ולמרות זאת אין הצלחה גורפת.בו זמנית פוגעת החלטה זו בילדים שאינם מתאימים ללימוד עיוני,כיוון שבגללה אין מעניקים להם לימוד מעשי כלשהו שיכול לשמש אותם בעתיד ולהעניק להם מקצוע בו יוכלו להרוויח את לחמם,ולתרום לחברה.התעשיין סטף וורטהיימר התלונן על כך,ואמר שישראל אינה מגדלת בעלי מקצוע,ואינה מכשירה אנשים לכל המקצועות המעשיים הנדרשים לחברה.זהו שבר לתעשייה ,שבר לישראל,שבר לחברה בישראל,ושבר חמור עבור הילדים הלא מתאימים ללימוד עיוני ,כמו גם למתאימים שנגזלת מהם חוויית לימוד מאתגרת,מקדמת,ומקסימלית.בסופו של יום כולם מפסידים,והחינוך דהר לתהום,והוא מתבוסס שם בבוץ ללא יכולת חילוץ אי פעם,כל עוד תמשיך המדיניות האבסורדית הנוכחית.


7.יש לקיים דיון לאומי מקיף בנושא לוח החופשות במערכת החינוך במדינת ישראל.לוח החופשות קובע לפני עשרות שנים בתקופת מפא"י ההיסטורית,וועדי העובדים החזקים שהוקמו בכל מוסד ממשלתי,והעניקו לעצמם זכויות יתר,תוך כיפוף הצרכים הציבוריים לתנאי העסקתם האישיים.רוצה לומר,מערכת החופשות ומבנה שנת הלימודים הכושל אינם מאפשרים למידה תקינה והיכנסות למסלול כלשהו. שנת הלימודים מתחילה בספטמבר,חודש עתיר חגים בד"כ.למורים התקבעה גישה שלפיה יש לבזבז את הזמן של החודש הזה עד אחרי החגים.אחרי החגים הם יעשו איבחונים,אחרי החגים ניתן שיעורים (אם בכלל),אחרי החגים....
גישה זו מקוממת ביותר.יש לנו כיתה,מזגן,ציוד כתיבה,ספרי ומחברות לימוד,ושעות לימוד שמימן משרד החינוך.מדוע אין מתחילים ללמוד מהרגע הראשון במלוא התנופה והעוצמה? מנין צמחה ההתקבעות הזו? נתחיל ללמוד אחרי החגים.די.על משרד החינוך לדרוש שהלימודים יתחילו ברגע הצילצול הראשון.


8.משרד החינוך חייב לייצר מצב בו מורים יישבו בכיתה מספר דקות לפני הצילצול על מנת לקבל את פני הילדים לכל שיעור.המצב בו מורים נחפזים באיחור לכיתות,ונכנסים אליהן כשהמהומה בשיאה,ולוקח דקות ארוכות להרגיעה אינו יכול להימשך,ואינו תקין.כמו שהוחלט באירופה שהמורים יתייצבו בכיתות מספר דקות לפני הצילצול לתחילת השיעור,יש להחליט זאת גם בארץ.
אין גבול לאיחורי המורים,ולבזבוז הזמן הקולוסלי המתרחש במערכת החינוך.


9.חייבים לקצר ולהמעיט את ימי החופשות בישראל.ספטמבר כנאמר למעלה מבוזבז בתואנה המגוחכת שאחרי החגים נתחיל ללמוד ברצינות.אחרי החגים לומדים מספר שבועות,ושוב מגיעים לחופשה ארוכה בצורה מוגזמת.חופשת החנוכה.שוב יוצאים מהמסלול לשבועיים.נחים ממה? ומדוע לא הולכים ללמוד בימי החנוכה,למעט יום החג עצמו? מה הסיבה לישיבה הלא נגמרת הזאת בבית?איך זה מועיל לחינוך? לילדים? להתפתחות החינוכית? מדוע זמן בטלה כה רב,המוביל למעשים רעים כל כך? אחרי חנוכה לומדים כחודשיים וחצי,ושוב מגיעה חופשה ארוכה ביותר.החג בן שבעת הימים מתפרש שוב על מספר שבועות בבית.מדוע? ומיד אחרי הפסח נגמרה מבחינת בתי הספר השנה.מתחיל בזבוז זמן על חזרות להצגות שניתן היה לעשות אחרי הלימודים,אווירת חופשת הקיץ הגיעה ועימה פריקת עול מוחלטת.אין מתקיימים עוד לימודים כסדרם.מורים נעדרים יותר מהרגיל.וכך ניתן לומר שמדינת ישראל ומשרד החינוך מאפשרים את חופשת הקיץ הארוכה בעולם.החל מאפריל,דרך יוני יולי אוגוסט וספטמבר גם.זו שערורייה לאומית.


10.יש לאפשר קיום ופתיחת בתי ספר פרטיים שיהוו אלטרנטיבה למערכת הכושלת.כך תתהווה גם תחרות מאתגרת בין בתי הספר,ובתי הספר הממלכתיים יחוייבו במתיחת פנים מחוייבת המציאות.


11.על משרד החינוך להשיב לו את הסמכות מול ההורים.המצב שהתפתח בו נוהגים ההורים לאיים,להתפרע,ולנהל את בתי הספר אינו יכול להימשך.יש לשים גבולות ברורים,דבר בו מתקשה מדינת ישראל מאד,בין הסמכות המורית החינוכית,לבין הסמכות ההורית.על משרד החינוך מוטלת החובה להחזיר לעצמו את השליטה המוחלטת על הנעשה עם הילדים בכותלי בתי הספר ומוסדות החינוך.ההורים ישלטו בבית.שם בלבד תבוא סמכותם לידי ביטוי.כל עוד מורים חוששים מהורים אלימים ומאיימים,כל עוד משרד החינוך נכנע להתערבות ההורים בהתנהלותו מול אוכלוסיית הילדים הבעייתית,לא תוכל מערכת החינוך לתפקד טוב יותר.


12.כל ספרי הלימוד חייבים לעבור בדיקה ממצה לגבי התוכן.תוכן רב הוחדר על ידי גורמי שמאל השואפים לחסל את המדינה היהודית.יש לחזור לספרים ששימשו את המערכת לפני שלושים שנה עם עידכונים כמובן.ספר האזרחות הנוכחי חייב להיות מוחלף בספר ציוני,לאומי,יהודי.זאת במידה ומשרד החינוך שואף שבעוד דור -שניים עדיין יהיה בארץ ציבור ציוני לאומי שיהיה מוכן להתגייס לצבא ולהגן על המדינה היהודית בכל דרך. ספר ההיסטוריה הנוכחי שנכתב על ידי צפריר גולדברג,שמאל קיצוני ביותר ,חייב להיות מוחלף,ולא לעבור טיפול קוסמטי בלבד כפי שנעשה.לא חסרים לנו אנשים מוכשרים וציוניים בארץ.לימוד התנ"ך חייב לעבור מהפיכה- לא פחות.
שרי החינוך מהשמאל החל מאמנון רובינשטיין,עבור דרך אלוני,שריד ויולי תמיר,ערכו שינויים במתכונת לימוד התנ"ך ועיקרו את הלימוד מתוכנו האמיתי ומחשיבותו הלאומית. נקבע מספר מצומצם ביותר של פרקים מן התנ"ך אותם לומדים.עולים כיתה אך חוזרים שוב ושוב על אותם פרקים.גם הבגרות היא קטע לא מוכר כביכול (אנסין) של פרק בתנ"ך,אולם בחינה זו היא בדיחה עצובה,היות וגם פרק זה הוא פרק אותו שיננו פעמים אינספור במשך כל שנות הלימוד.דבר זה מעיד כאלף עדים על כך שמשרד החינוך יודע היטב שילדי ישראל אינם מסוגלים עוד להתמודד עם פרק כלשהו שלא למדו אותו אינספור פעמים.זהו כשלון מחפיר ומבהיל של שיטת לימוד התנ"ך בישראל.דבר נוסף והוא החמור מכל בנוגע ללימוד התנ"ך, זו העובדה שאין מלמדים עוד תנ"ך כפי שלימדו בעבר לפני הטיפול של גורמי השמאל בלימוד התנ"ך.בעבר קראו הילדים את הפרקים,הוציאו פירושים,למדו את פירושי רש"י,את אגדות חז"ל,הכירו את הסיפורים והדמויות מתוך קריאה כיתתית ועבודות בית.היום מלמדים תנ"ך בעזרת לימוד ניתוח טקסטים בשיטה אוניברסיטאית.לומדים על אקספוזיציה ולא את הפרק עצמו ואת הסיפורים המדהימים.עם הספר נטש את ספר הספרים מתוצרתו , תחת שרביט השמאל החתרני.מצורף המאמר של דורון קורן על לימוד התנ"ך ומערכת החינוך בכללותה בישראל היום.

*

מבקר ספרות לימד תנ"ך בחטיבת הביניים וחזר עם מסקנות עגומות

מאת דורון קורן

דורון קורן, מורה ומבקר ספרות, הלך ללמד תנ"ך בחטיבת הביניים בבת ים, וחזר עם דו"ח מטלטל על מערכת החינוך: על בעיות המשמעת שנולדו מהתקנות הבלתי-אפשריות של משרד החינוך, על תוכניות הלימוד מוכות האקדמיזציה שהצמיחו תלמידים בורים ולקויי למידה, על עבודת הפקידות הסיזיפית המוטלת על המורים, וגם על התלמידים שלמדו לאהוב תנ"ך ולקרוא בלי שגיאות. התיקון, אדוני שר החינוך, נמצא בכיוון ההפוך מזה שמתווה משרדך כבר עשרות שנים.להמשך קריאה היכנסו לקישורית :

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1092124.html

****


13.יש לבטל את מטה קרמניצר המסונף למשרד החינוך.המטה הזה אינו אלא צינור להעברת מסרי הקרן לישראל החדשה אל תוך תכני המערכת הציונית
על מנת לנגוס בה עוד ועוד,כפי שהתגלה בסיפור לימודי הנכבה וערכות הנכבה החינמיות,שהוחדרו לתוך כיתות תלמידי המערכת בצורה סמוייה.עמותת זוכרות וקרן יוזמות אברהם,כולם מחוברים לקרמניצר ולמטה המסונף הזה. משרד החינוך חייב להתנער מהקו ההרסני למדינה.לא מספיק רק להוסיף עוד כמה שעות לימוד על ציונות כשהמסר הכולל שהשתחל בשלושים השנים האחרונות לחומר הלימוד הוא שאנו מדינה קולוניאליסטית,שערכנו טיהור אתני,וכל היתר.לזרוק את כל עולם המושגים הזה לפח.צריך לחזור לעצמנו מיד.


14.לא ייתכן שספר אזרחות במדינה יהודית יציג את אופציית מדינת כל אזרחיה.מבחינתנו אופצייה כזו אינה קיימת כלל,ולכן לא ייתכן שהיא תוצג כחלק מחומר הלימוד.


15.מטה קרמניצר הצליח להחדיר החדרה סמוייה את נושא החוקה שהמכון הישראלי הפרטי של אריק כרמון וברנרד מרכוס מנהלים ומייצרים.
המכון הזה הוא לא מוסד ממלכתי למרות שהוא מנסה להציג עצמו ככזה.זה מוסד פרטי בעל אג'נדה שמאלנית.החוקה שהמכון הזה מייצר מסרבת להכיל בתוכה הצהרה שמדינת ישראל הינה מדינה היהודית.זו הסיבה שישראל הראל שהשתתף בעבר בדיונים על החוקה בהסכמה -(כביכול) של המכון הזה,פרש והקים מכון משלו העוסק אף הוא בהכנת הצעה לחוקה ציונית.
עמדתי האישית פוסלת חוקה,אולם בלי קשר לעמדתי אומר שהמכון הפרטי של כרמון הצליח באמצעות מטה קרמניצר לדחוף לחומר הלימוד ולבחינות הבגרות באזרחות את החוקה שלו.זה מעשה החדרה לא לגיטימית.יש להוציא את החומר הזה מחומר הלימוד מיידית,כיוון שזו הצגה לא מאוזנת של הנושא.הצגה של הנושא מנקודת המבט השמאלנית,ללא מענה מהצד השני בעל העמדות ההפוכות.
קיראו במאמר המצורף על מטרותיו הסמויות של המכון הישראלי לדמוקרטיה.לא ייתכן שהמכון הזה יחדיר מסרים לספרי הלימוד מבלי שהציבור מודע לכך.הדבר המקומם ביותר הוא שהמכון הפרטי הזה שופך מיליונים על ועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת על מנת שתדון ותתן העדפה להצעות החוקה שלו.מה זה ??? שוחד???

להלן קטעים מהמאמר של איילת פישביין:הון שלטון וקשרי המכון

המכון הישראלי לדמוקרטיה מנצל את כוחו ותקציביו כדי לקדם מטרות פוליטיות.ברנרד מרכוס, היו"ר הבינלאומי, המייסד והתורם העיקרי של המכון לדמוקרטיה.מרכוס הקים את המכון הישראלי לדמוקרטיה ב- 1991 "מרכוס רוצה למקד מאמץ על רפורמה פוליטית".

אולמרט-טורבוביץ-ברק והרפורמה הפוליטית ש- "מרכוס רוצה" הקשר של אולמרט למכון לדמוקרטיה עובר דרך עו"ד יורם טורבוביץ, ראש הסגל של לשכת אולמרט, ששימש כחבר הוועד המנהל של המכון עד אמצע שנת 2005 ומופיע עד היום ברשימת חברי עמותת המכון.

טורבוביץ הוא גם החוט המקשר בין אולמרט, אהוד ברק והרעיון לחולל שינוי מרחיק לכת בשיטת הממשל בישראל. הרעיון החל לקרום עור וגידים לאחר בחירת אהוד ברק לראשות הממשלה ב- 1999. עו"ד יורם טורבוביץ מונה אז על-ידי ברק ומנכ"ל משרדו יוסי קוצ'יק, לעמוד בראש ועדה לביצוע רפורמה במבנה פעולות הממשלה ומשרדי הממשלה השונים.

המכון קיים מעקב אחרי בחירות 1999 באמצעות פרופ' אשר אריאן, והכין תוכניות עבודה לממשלת ברק ל"100 הימים הראשונים". כרמון דיווח אז לאסיפה הכללית, כי פרופ' דוד נחמיאס, ממקבלי השכר במכון, החל לעבד יחד עם לשכת ראש הממשלה למען גיבוש "רפורמה בשרות הציבורי"; וכי איש מכון נוסף, פרופ' ידידיה שטרן, התבקש על-ידי הנהלת הקואליציה לשבת בראש ועדה "שתבדוק דרכים להשלים את חוקי היסוד במדינת ישראל".

המעורבות הגלויה בפוליטיקה הרתיעה באותו זמן חלק מחברי המכון, אלוף רפאל ורדי, שמונה על-ידי ברק לעמוד בראש ועדה לבדיקת רשות השידור "אני הייתי מאוד נזהר מפעילות פומבית פוליטית בתקופה הזאת - לא לעסוק בדברים, אשר יגרמו למישהו לחשוב שאנחנו מעורבים באיזשהי צורה, או מנסים להתערב לטובת איזשהו צד". טורבוביץ הסכים אתו, "ברור שיש לנו סכנה של שיוך למפלגות שמאל בהיותנו מצויירים כיפי נפש".

בהמשך ביקר ורדי את הקמפיין של המכון לדמוקרטיה למען ביטול הבחירה הישירה "אחד הגופים עלול לראות בכך נקיטת עמדה פוליטית", טען. כרמון השיב לו: "כל מה שאנחנו עושים זו עמדה פוליטית".

אריק כרמון, שהתחזה לפרופסור, נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה. כרמון הינו גיסו של רייכמן - איש "קדימה". בעמותת המכון חברים שניים מאנשיו הקרובים של אולמרט: יורם טרובוביץ, ראש סגל לשכת אולמרט, ועו"ד יהודה רווה, המלווה את אולמרט עוד מימי היותו ראש עיריית ירושלים.

חוקה בהחדרה

המכון לדמוקרטיה מקדם בהשקעה של מיליונים את כתיבת "חוקה בהסכמה", והעמיד לרשות ועדת חוקה חוק ומשפט תקציבים לקידום הנושא. ב"חוקה בהסכמה" ניתן דגש על זכויות העשירים ונראה שפחות על זכויות חברתיות כגון: הזכות לחינוך, לבריאות לפנסיה וכד'. המכון מחדיר את "חוקה בהסכמה" למערכת החינוך כנושא לתלמידים הנבחנים בבגרות בהיקף של 5 יחידות וזאת באמצעות "מטה שנהר קרמניצר" של משרד החינוך, שהוקם על-ידי אמנון רובינשטיין בהיותו שר חינוך. רובינשטיין אף 'זכה' לביקורת מבקר המדינה על מינויים לא תקינים במטה זה. פרופ' עליזה שנהר ופרופ' מרדכי קרמניצר הם חברי עמותת המכון לדמוקרטיה. שנהר כתבה עבור משרד החינוך את נייר העמדה בנושא יהדות ואילו קרמניצר את נייר העמדה בנושא אזרחות.

http://www.news1.co.il/Archive/002-D-18970-00.html

http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=19925&forum=gil&omm=0



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כח המלך לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
830 הודעות, 11 מדרגים, 22 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    12:41   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. ארוך. מסכים עם רוב הדברים אך צריך לנהל את זמני המורים בכיתות ובכלל בצורה יותר נכונה  
בתגובה להודעה מספר 24
 
   זו נקודת המפתח: כשהמורה יקבל כלי עזר ללימוד שאינו פרונטאלי בלבד, סמכות לחינוך אמיתי כנכתב באשכול זה, הדרכה מתמשכת ושעות מספיקות לשיחות אישיות עם כלל התלמידים (כולל ביקורי בית במקום אחת מאסיפות ההורים) ולבדיקת השיעורים והמבחנים.
והעיקר: שבזמני קיצור החופש תוקם מסגרת מחייבת מחד אך עם הקלות מסויימות מאידך - בתוספת כך שכל המאמץ הזה יתוגמל בהתאם מבחינה כלכלית, אותו מורה בדיוק יפעל במרץ ובמוטיבצי'ה אמיתית כי הוא יראה פירות למאמציו.
כרגע כל מורה וגם המוכשרים ביותר מתנוונים ונשחקים בתוך מספר חודשים / שנים מכניסתם למערכת בגלל בניי'ה עקומה, עתיקה ומיושנת שלא רוצים לשנות בגלל קיבעון מחשבתי!

לפתוח את הראש בצורה שתפתח גם את הלב...


"קודם ציווי 'הוכח תוכיח את עמיתך' נאמר - 'לא תשנא את אחיך בלבבך' כי זהו תנאי המוקדם לתוכחה"


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
27569 הודעות, 218 מדרגים, 354 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    09:25   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. ממש ככה. מה שאמרה המורה היה קדוש.  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ברוך השם
חבר מתאריך 26.2.18
233 הודעות
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    09:23   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. הכל מגיע מההורים והחינוך הכושל שלהם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
AliGezer
חבר מתאריך 15.12.13
6214 הודעות
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    09:23   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. בבית ספר במזכרת בתיה אמר אתמול תלמיד למורה. אני ידאג שיפטרו אותך...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


מסירת שטחים יביא שלום? תתעוררו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אניהיא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.1.16
14833 הודעות, 142 מדרגים, 280 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    09:28   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. ובקו אווירי לא רחוק משם,  
בתגובה להודעה מספר 4
 
   מסתובבת תלמידה שאומרת שאבא שלה חבר של בנט, והיא יכולה לדאוג לפיטורים של מורים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
27569 הודעות, 218 מדרגים, 354 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    09:29   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. איפה?  
בתגובה להודעה מספר 7
 
   זה מזעזע



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Abc לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.7.14
4922 הודעות, 43 מדרגים, 82 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    10:02   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. הדיבורים של הילדים מגיעים מהבית זו דוגמא טובה שצריך לשלוח ילד הביתה עד שההורים יתאפסו  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליצן רציני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.10.15
640 הודעות, 7 מדרגים, 6 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    09:25   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. ''האלימות נמצאת בכל בתי הספר, ללא הבדל במגזר....''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   מלבד מגזר הצעירים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
efi-elian לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.1.09
7191 הודעות, 62 מדרגים, 113 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    09:48   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. ילד מחורבן עם נזלת ככה מדבר?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
ילד כזה צריך לשים בכלוב . איפה ההורים שלו ? או שגם הם מפחדים ממנו


כשאת/ה מחפש/ת את המקומות המעניינים באמת www.mapah.co.il | אוהבים מטוסים? www.elians.co.il


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חלמיש
חבר מתאריך 5.10.10
7841 הודעות
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    09:50   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. פשוט זוועה איך אפשר לעבוד ככה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אניהיא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.1.16
14833 הודעות, 142 מדרגים, 280 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    09:53   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. זה זוועה. זה נכון  
בתגובה להודעה מספר 10
 
   אך למורים ולמערכת יש יותר כח בידיים.

אבל מקרי בריונות ואלימות בין תלמידים בתוך בתי הספר מושתקים ע"י המערכת בגלל אינטרסים של יוקרה. זה מזוויע לא פחות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
SpinozaB לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.7.14
11927 הודעות, 67 מדרגים, 125 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    09:54   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. תפקיד ההורים לחנך, ותפקיד המורים ללמד - ללמד איך ללמוד (מדויק יותר)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


במדבר י"ג, ל"ג: "..ונהי בעינינו כחגבים וכן היינו בעיניהם.."


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חרום והצלה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.4.15
719 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    10:16   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. בדור שלנו ההורים פוגשים את הילדים פחות מהמורים  
בתגובה להודעה מספר 12
 
   והאחריות לחינוך הילדים מוטלת גם על המורים.
אי אפשר להפוך את המורים לצינורות להעברת חומר!
מי שמעדיף את זה- שיושיב את בנו מול מחשב עם תוכנת הוראה ( סטארט-אפ חדש, למעוניינים :-)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
SpinozaB לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.7.14
11927 הודעות, 67 מדרגים, 125 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    10:17   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. מורה לא יכול לחנך - יש לו רק אחריות בלי סמכות  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  


במדבר י"ג, ל"ג: "..ונהי בעינינו כחגבים וכן היינו בעיניהם.."


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כח המלך לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
830 הודעות, 11 מדרגים, 22 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    10:50   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. במשפט הזה שהשתרש במשך השנים בכל מערכות החינוך טמון זרע הפורענות..  
בתגובה להודעה מספר 16
 
   ללא סמכות אין שום צורך במורה!

נכון שהסמכות צריכה להיות שקולה, מדודה ומוגבלת במעט - אבל המצב המתואר מגיע בדיוק מהמקום הזה שהילד (בכל שכבות הגיל) מקבל רוח גבית לא רק מההורים אלא בעיקר מהמערכת שהמורה תפקידו להעביר ידע ותו לא. ובדור עם אפשרויות בלתי מוגבלות לצבירת ידע באופן עצמאי הילד בוחן את המצב ומחליט שהמורה הוא מתווך לא נדרש ואי לכך הוא מתמרד נגד הדרישות הלימודיות וההתנהגותיות של המורה ובכלל.

למרות שזה דורש הרבה יותר בעיקר בפן הנפשי, המורה יכול לחנך אם הוא והמערכת שסביבו (הנהלה, הורים ושאר הצוות) מבינים ומיישמים כראוי את הנדרש מכל אחד מהם.
אגב עצם הבחירה לכנות את המורים בשמם ולא בתור מחנכים מעיד על הכיוון והדרך הזו...

לא לשכוח שכל אחד הוא גם המחנך של עצמו, אז שנחנך ונתחנך כנדרש מאיתנו!


"קודם ציווי 'הוכח תוכיח את עמיתך' נאמר - 'לא תשנא את אחיך בלבבך' כי זהו תנאי המוקדם לתוכחה"


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אדריכל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.9.14
1258 הודעות, 12 מדרגים, 24 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    10:33   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. הזמנים השתנו. הדור שלי כיבד מורים מתוך פחד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   פחד מה ההורים יעשו לי אם אתנהג לא יפה בבית הספר.
היום התרבות היא של ״האדרת האני״ כל ילד גודל וחושב שהוא מרכז היקום. וככה הוא מתנהג להוריו ולמורים.
צריך להחזיר לאלתר את היכולת שהורה יתן לילד שלו שתי סטירות ללא פחד מהרשויות. כל ההתנהלות הבזויה הזאת של הילדים תספק תוך חצי שנה גג


אדריכלות בע"מ


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נר לילה
חבר מתאריך 11.11.17
143 הודעות
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    11:17   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. ומספיק להסתובב ברחוב ולראות הדגמות של החינוך המשובח גם אצל בוגרים וגם אצל ילדים. הכל מתחיל  
בתגובה להודעה מספר 17
 
   בבית.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
18072 הודעות
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    11:23   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. זה בגלל החוק המטומטם של זכויות הילד. הילד הוא אל וכל המבוגרים שהיטמטמו ורוקדים סביבו  
בתגובה להודעה מספר 17
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 14.03.18 בשעה 11:29 בברכה, ליה
 
ממש עגל הזהב.

כשלמבוגרים אין סמכות - דבר ראשון במעלה כדי לחנך באמצעותו - מה הפלא שהדור שגדל הוא עשבי פרא אידיוטים ואלימים וחסרי גבולות?

ותגידו לי - אם הילדים יכולים לשלוט בגורלם בלי חינוך סמכותי אז למה שהשמאלנים בכנסת שהם מאופיינים בהיותם הזויים ומטומטמים כדברי הבלש במשטרה - לא יקחו את חוק זכויות הילד עוד צעד קדימה (לתהום) ויחוקקו שהילדים יכולים גם להצביע לכנסת.

מדוע לא?

אה, אולי כי המוח שלהם עדיין לא בשל?

אז אם כך מדוע יש להם זכויות (ודרך אגב בלי שום חובות) בלי גבול?

יש להחזיר את הסמכותיות למבוגרים לפני שיהיה פה שינוי. יש לחוקק שפרסומות ךלא תהיינה צעקניות, אלימות, גסות, מגעילות וחסרות חינוך ותרבות.

יש לחוקק שלמורה ולמנהל בית הספר יושבו הסמכות והרשות להעניש וכך להפסיק את האנרכיה המטורללת בישראל.

וראיתם איך דיונים מתנהלים בטלביזיה וברדיו? איך צווחים זה לדברי זה ואיש לא שומע כלום. איך מתלהמים ואיש לא מבין דבר וכשמתלוננים על כך התשובה היא: אבל זה הז'אנר.

ז'אנר?

תגידו לי מטורללים - איך בדיוק הילדים אמורים להתנהל אחרי שהם צופים בדיונים באולפנים שזה לא דיונים אלא צווחות לא מובנות לאיש וגסות בהמית עד הקצה.

ראיתם את התוכנית "פטריוטים" בערוץ 20?

צרחות זה בתוך דברי זה. כולם נובחים במקהלה והצופה לא מבין מילה אחת אפילו ממה שנאמר שם.

בושה וחרפה. כשהתלוננתי נאמר לי שזה הז'אנר.

וכך זה בכל הערוצים - כולל של המחבלים התיקשורתיים.

תמשיכו. אתם כבר בתהום!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נר לילה
חבר מתאריך 11.11.17
143 הודעות
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    11:15   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. לא מפתיע, ילדים מתנהגים בדרך כלל כמו ההורים שלהם.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליה
חבר מתאריך 2.9.10
18072 הודעות
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    11:16   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. מה הפלא? תראו איזה פרסומות אלימות, גסות, צעקניות מהשוק עושים פה ומגבירים הווליום למחריש  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   בזמן האחרון הבהמיות בפרסומות הגיעה לשיאי הבהמיות והצעקנות והגסות וההיטמטמות והטיפשות המחליאה ביותר והאהבליות וחוסר הגבולות וחוסר הטעם וחוסר השכל וחוסר הביקורת העצמית של המבוגרים שהם אמורים להיות מחנכי הדור הבא.

בזמן האחרון צועדים ברחובות למישמע צפצופי מכוניות אלימים בלתי פוסקים ולא חוקיים שאיש לא עושה נגדם דבר.

ממש כמו ללכת בהודו שם המטורפים האלה חייבים לדבריהם לצפצף כל הזמן.

אחר כך אתם רוצים שהילדים שרואים פרסומות מחליאות בצווחות לא שפויות ושומעים צפצופי צפצפות גסות ורמות ואלימות ברחובות ידברו בשקט ויפה?

חסרי חינוך ותרבות הם המבוגרים שאמורים לחנך ולכן אל תצפו לילדים נורמלים ומחונכים.

אין סיכוי כל עוד זה נמשך.

שימו לב איך כשמתחילות הפרסומות ברדיו פתאום הווליום על 100 וחייבים לרוץ להנמיך את הרדיו או הטלביזיה.

הכל הפך חולני מוגזם ומטורלל.

יש לצאת במסעות הסברה גם לגבי הפרסומות וגם לגבי הצפצוף של מכוניות בתנועה וגם להוריד את ווליום הדיבור של המבוגרים כדי שלילדים תהיה דוגמא נורמלית כלשהי.

תסתכלו על הדבשת שלכם לפני על זו של הילדים!!!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דנזל
חבר מתאריך 6.11.17
557 הודעות, 9 מדרגים, מינוס 8 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    11:36   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. ככה זה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   בישראל הכול הולך באלימות



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פלומה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.1.15
33685 הודעות, 119 מדרגים, 223 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    12:39   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. זו תוצאה ישירה של חוקים רעים ואובדן סמכות חינוכית והורית.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


אין לנו ארץ אחרת, מדינת ישראל תישאר יהודית ודמוקרטית


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהרון5 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.15
30543 הודעות, 150 מדרגים, 270 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ז באדר תשע''ח    12:43   14.03.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. תרבות הנאורות קרסה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בכל בית ספר צריך ממונה משמעת.


הדורות הבאים מתחננים אלינו מהעתיד: השמידו את המשטרים באיראן ובקוריאה הצפונית כל עוד זה אפשרי!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות