אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #480082 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 480082      
החדשות החמות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.3.16
8907 הודעות, 69 מדרגים, 125 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    13:35   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

רפורמה באגד - כל קווי השירות של אגד יצאו לתחרות, עד לשנת 2030  

 
   *הודעת דוברות משרד התחבורה:*


הרפורמה בתחבורה הציבורית נמשכת
השר כץ אישר עקרונות הסכם הפעלה חדש עם אגד לעשור הקרוב

ההסכם כולל את הוצאתם לתחרות של כל קווי אגד, עד ל- 2030. בחודשים הקרובים יפורסמו מכרזים להפעלת 50% מקווי השירות של אגד בירושלים.

השר כץ: ההסכם החדש ישדרג באופן משמעותי את שירותי התחבורה הציבורית ואת רמת השירות לציבור הנוסעים.

בתום משא ומתן ארוך. משרד התחבורה, משרד האוצר וקואופרטיב אגד אישרו היום (יום רביעי) את עקרונות ההסכם החדש להפעלת קווי התחבורה הציבורית העירוניים והבינעירוניים של אגד. זאת, במטרה לשפר את השירות לנוסעים ולהגדיל את מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית.

ההסכם כולל את הוצאתם לתחרות של כל קווי השירות של אגד, עד לשנת 2030. רוב קווי השירות שיצאו לתחרות נמצאים במטרופולינים הגדולים. במסגרת ההסכם, יפורסמו בחודשים הקרובים מכרזים להפעלת כ-50% מקווי התחבורה הציבורית בירושלים. מדובר בכ-80 קווים המסיעים כ-60 מיליון נוסעים בשנה.

במהלך השנה הבאה (2019) צפויים להתפרסם מכרזים להפעלת קווי תחבורה ציבורית עירוניים ובינעירוניים. מדובר בין השאר בקווים בינעירוניים בין אשקלון ואשדוד לירושלים ותל אביב ופרברי העיר רחובות. בשנת 2020 יפורסמו מכרזים נוספים להפעלת עשרות קווי שירות בין השאר בפרברי ראשון לציון וחיפה. בהמשך יפורסמו מכרזים להפעלת קווי השירות של אגד גם קווי בחולון, כרמיאל, חיפה, חדרה, הנגב והגליל.

השר כץ ציין כי עם אישור עקרונות ההסכם, תהפוך אגד להיות חברה תחרותית מודרנית ומובילה לטובת אזרחי מדינת ישראל, חברי אגד ועובדיה. לדבריו, העקרונות שסוכמו ישדרגו באופן משמעותי את שירותי התחבורה הציבורית ורמת השירות לציבור הנוסעים. עקרונות ההסכם כוללים בין השאר את הצערת גיל האוטובוסים של התחבורה הציבורית, הפעלת אוטובוסים חשמליים בהיקף נרחב, עלייה מהדלת האחורית, שילוב טכנולוגיות חדשות בתחבורה הציבורית ותחנות ההסעה ושיפור המידע לנוסעים.

"ההסכם שנחתם מאפשר מחד את המשך פתיחת ענף התחבורה הציבורית לתחרות, דבר שיביא לשיפור השירות לציבור הנוסעים ולהגברת השימוש בתחבורה הציבורית. מאידך, הוא מאפשר לאגד להיערך לפעול בתנאי תחרות, תוך דאגה לעובדים הותיקים, שתרמו רבות להתפתחות ענף התחבורה הציבורית מאז קום המדינה", אמר השר כץ.

כחלק מההסכם, אגד התחייב לעבור התייעלות משמעותית, הכוללת שינוי מבני והכנסת משקיע פרטי, כך שבתום תקופת ההסכם, אגד יוכל לפעול בתנאי תחרות. כחלק מהערכות אגד לפעילות בתחרות מלאה, יוקצה תקציב לצורך הפרשה של מרבית החברים (1300 מתוך 1500) ועובדי דור א' (1800 מתוך 2400), בתנאים הולמים.

בנוסף לפרישת עובדים וכחלק מהערכות לתחרות, אגד יהפוך בתוך שנה וחצי מקואופרטיב לחברה. אגד יידרש לעמוד ברמת שירות המקובלת בקווי השירות שיוצאו לתחרות. עד לשנת 2021 יחודש צי האוטובוסים של אגד כך שיעמוד בדרישות המכרזים התחרותיים (גיל מקסימלי של 10 שנים, לעומת כ- 15 שנים כיום), הצטיידות ב-150 אוטובוסים חשמליים ועוד.

ההתייעלות תכלול חיסכון בעלות ההפעלה של אגד, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים מדי שנה. תשלום הסובסידיה לאגד מותנה בביצוע נסיעות בפועל (שלא כמו בהסכם הקודם) ובתמריצי איסוף נוסעים. ההסכם מגלם בחובו חיסכון של כמיליארד שקלים, כתוצאה מהוצאתם של קווי אגד לתחרות. החיסכון יופנה לשיפור רמת השירות, תוספות שירות, הגברת תדירויות ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות.

השר כץ ציין כי משרדו רואה בנהגי התחבורה הציבורית שותפים מרכזיים וחיוניים במהפכה המתרחשת בענף התחבורה הציבורית. בשנים האחרונות פעל המשרד להסדרת תנאי העסקה ומעמד הנהג, כך שיהלמו את מורכבות המקצוע. "שיפור פני התחבורה הציבורית בישראל הוא אחד היעדים המרכזיים שאני מקדם מיום כניסתי לתפקיד. זהו יעד לאומי התורם לכלכלה, לחברה, לאיכות הסביבה ולאיכות החיים של כל תושבי ישראל", הוסיף השר כץ.

השר כץ יזם בעבר את העלאת שכר נהגי התחבורה הציבורית מ-24 ל-39 שקלים ובהמשך לעלייה נוספת ומתמשכת בשכר הנהג בהתאם לשנות הותק שלו. בנוסף, השר הנחה כי בכל מכרזי התחבורה הציבורית ישולבו מנגנונים המתמרצים את המפעילים לשלם יותר.

בהמשך להסכמות עם אגד בנושא השכר, השר כץ הנחה את הדרגים המקצועיים במשרד לפעול לעדכון שכר הנהגים בכלל הענף , בהתאם לעקרונות אגד, שעלותו מוערכת בכ- 200 מיליון שקלים בשנה. מטרתו של המהלך להפוך את מקצוע הנהג למבוקש ובעל אופק תעסוקתי ממושך.

אגד מפעילה כיום כ- 2950 אוטובוסים. נתח הפעילות של אגד בענף התחבורה הציבורית מסתכם כיום בכ-35%. מספר הנוסעים בקווים העירוניים והבינעירוניים של הקואופרטיב מגיע לכ-900 אלף ביום.

יו"ר מזכירות אגד, אבי פרידמן, אמר היום כי, "אגד שותף מלא עם ממשלת ישראל ומשרד התחבורה במימוש הרעיונות להסדרת מבנה התחבורה הציבורית בעשורים הקרובים במדינת ישראל. ההסכם הנוכחי מסדיר את מבנה התחבורה הציבורית בישראל ויבטיח את מעמדו ויציבותו של אגד גם בעתיד.

"מדובר בהסכם המשמעותי ביותר עבור אגד מאז הקמתו, והמשא ומתן שנמשך ברציפות כ- 3 שנים מבטא את עומק ומורכבות הנושאים והמאמץ להביא לשיפור השירות ללקוחות ולצד זה מחוייבות בלתי מתפשרת להעניק בטחון תעסוקתי ויציבות כלכלית לטווח הארוך לכ- 6,500 העובדים והחברים". אמר פרידמן והוסיף כי, אגד התחייב בהסכם החדש לבצע שינוי מבני תוך ביצוע מעבר מקואופרטיב לחברה לרבות, הכנסת שותף ויישום צעדי התייעלות, שיאפשרו לאגד להתמודד טוב יותר עם אתגרי התחרות שעומדים בפניו.

בתמונה (מימין לשמאל): אסף וסרצוג - רכז באגף תקציבים במשרד האוצר, עדי חכמון - סגנית הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אבי פרידמן - יו"ר אגד, ישראל כץ - שר התחבורה והמודיעין וקרן טרנר-אייל, מנכ"לית משרד התחבורה.


לפרטים: אבנר עובדיה



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  אבנר אם אפשר להוסיף ברפורמה את: gandalf 13.06.18 13:42 1
     +++ הדגזהב 13.06.18 13:51 7
  1300 איש יפרשו ומצד שני בוכים שהתחבורה הציבורית לא מספקת כי חסר נהגים? פיסטוק 13.06.18 13:43 2
  הרסו את החברה קבוקטן 13.06.18 13:45 3
  לא הבנתי אם הקווים המתחרים(מי שיזכה במכרז) יפעלו בנסוף menahem 13.06.18 13:46 4
  הבעיה היא שחברות רבות מעניקות שירות גרוע בהרבה מאגד צדקיהו 13.06.18 13:47 5
  ממשיכים בטעות הנוראית... 9238 13.06.18 13:48 6
  בי-ם זה חובה, לאגד לבד אין סיכוי להשתלט על העומס ראש פתוח 13.06.18 14:05 8

   
   
gandalf לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.7.08
31135 הודעות, 153 מדרגים, 292 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    13:42   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. אבנר אם אפשר להוסיף ברפורמה את:  
בתגובה להודעה מספר 0
 
1. קבלת נהגים שהם לא "בנים/אחים של" לעבודה
2. קבלת נהגים אנושיים ולא אנטיפטיים (כמו למשל בחברת אפיקים. נהגים מקסימים אחד אחד)
3. הוצאת נהגים זקנים לפרישה. סכנת נפשות!!
4. עמידה בזמנים!! פיצוי על כל איחור!
5. התייעלות בקווים- ביצוע קווים מהירים מעיר לעיר בתדירות גבוהה. ולא קו אחד 301 למשל שחותך את כל הארץ ועוצר במיליון תחנות.


רצינו עליונות מוסרית - קיבלנו תעסוקה מבצעית.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הדגזהב
חבר מתאריך 8.3.18
341 הודעות
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    13:51   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. +++  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פיסטוק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.9.08
2431 הודעות, 29 מדרגים, 53 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    13:43   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. 1300 איש יפרשו ומצד שני בוכים שהתחבורה הציבורית לא מספקת כי חסר נהגים?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
חלם זה כאן



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קבוקטן
חבר מתאריך 13.7.14
92 הודעות
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    13:45   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. הרסו את החברה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   בחיפה ובקריות ביטלו להם את הקווים לטובת נתיב אקספרס, בירושלים פתחו לתחרות..



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
menahem לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
4107 הודעות, 25 מדרגים, 42 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    13:46   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. לא הבנתי אם הקווים המתחרים(מי שיזכה במכרז) יפעלו בנסוף  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   או במקום הקווים של אגד



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צדקיהו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.11.10
1988 הודעות, 16 מדרגים, 24 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    13:47   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. הבעיה היא שחברות רבות מעניקות שירות גרוע בהרבה מאגד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   נתיב אקספרס ודן בדרום הם עדות לכך.
למרות שהכניסה של קווים לקווי דן נפלאה.
אוטובוסים חדישים, נהגים אדיבים.


משילות? יוק


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
9238 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.4.17
1280 הודעות, 16 מדרגים, 32 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    13:48   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. ממשיכים בטעות הנוראית...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   נתיב אקספרס-רוב הנהגים עברייני תנועה.
קוים-אוטובוסים לא מתוחזקים.
כל שאר החברות אני לא מכיר אבל בטוח שיש גם איתם בעיות.
לדעתי רק אגד עדיף.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ראש פתוח לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.1.17
1707 הודעות, 11 מדרגים, 6 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    14:05   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. בי-ם זה חובה, לאגד לבד אין סיכוי להשתלט על העומס  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות