אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #480100 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 480100      
kipa_co_il
חבר מתאריך 28.5.10
429 הודעות
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    14:56   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

חודשים אחרי ההשקה: לצהר אין נהלי כשרות מסודרים  

 
   מבדיקה 'כיפה' עלה כי הנחיות מערך הכשרות החדש משתנות מעסק לעסק וכי המיזם לא תמיד פועל לפי אמות המידה עליהן הצהיר ושהיוו את הבסיס לתקיפת הרבנות הראשית. 'צהר': "פועלים לפי השו"ע. בקרוב נפרסם את נהלי הכשרות"
הסיפור המלא בחדשות כיפה http://g.kipa.co.il/925752/r/

לפני כארבעה חודשים הכריזו בארגון 'רבני צהר' על הקמת מערך כשרות אלטרנטיבית. אחת הטענות המרכזיות שעלתה כלפי מערך הכשרות של הרבנות הראשית הייתה היעדר נהלי כשרות אחידים כלפי עסקים זהים. אך גם כיום, כארבעה חודשים לאחר השקת המיזם, מתברר כי גם בצהר לא קיימות הנחיות שקופות למושגחים.

למערך הכשרות של 'צהר' קיימות באופן רשמי שתי סוגי תעודות, אחת לעסק חלבי ושני לבשרי. עם זאת, מעבר למספר שורות המופיעות על גבי התעודה ומספקות מידע כללי ביותר על סוג ההשגחה, לא קיים לא על גבי התעודה ולא באתר האינטרנט של הארגון, פירוט נרחב על הסטנדרטים ההלכתיים הנדרשים מבתי העסק השונים.

למשל, באחת התעודות נכתב בנוגע למוצרי בשר ועוף כי הם "הכשרות מהודרת", אך לא ניתן לדעת האם מדובר בבשר חלק או לא. וכך מי שנוהג להקפיד בנושא לא יכול לדעת את סטטוס הכשרות במקום. דוגמא נוספת היא ההתייחסות לירקות ומוצרים הידועים כנגועים בתולעים, כמו חסה ואורז, בצהר מספקים בכיתוב לפיו "הירקות, האורז, הירקות והעלים מנוקים, מבקרים ונבדקים מתולעים לפי ההוראות", זאת מבלי לפרסם נוהל אחיד הנדרש מבתי העסק על מנת להשתמש בחומרי הגלם הללו בבית העסק. מומחי כשרות עימם שוחחנו הדגישו כי מדובר בתורה שלמה הכוללת מספר גישות ושיטות וכי בגופי כשרות מסודרים קיים חוברת נהלים עם כמה פעמים יש לשטוף כל ירק ומאיזה ספקים ניתן לרוכשו.

יש לציין כי בארגון צהר טענו שהאחראי הבלעדי על נושא ההשגחה הוא הרב אורן דובדבני, והוא זה המתדרך את כל המשגיחים באותו אופן. בנוסף ציינו כי הם שוקדים על חוברת מיוחדת בה יופיע כל המידע הרלוונטי, אך הודו בפנינו כי הכנתה טרם הושלמה.

הכתבה המלאה בחדשות כיפה
http://g.kipa.co.il/925752/r/



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מישהו חשב אחרת? itai 13.06.18 15:02 1
  לא נמאס לחפש אותם כל הזמן... ואהבת לרעך 13.06.18 15:05 2
     תודה על הבאת דבריו החשובים של הרב מלמד שליט''א ביריון 13.06.18 15:10 4
     מעניין אם כל תומכי צוהר מקבלים גם את שאר פסיקותיו של הרב מלמד נח מצא חן 13.06.18 18:16 18
         בינתיים כל מי שדיבר איתי על המאמר הזה ידע לציין מי כתב אבל לא הציג מתוכו כל טיעון רלוונטי nick80 13.06.18 20:27 20
             כי לא משנה מי הטוען , מי שמצדיק את מערכת הכשרות של צוהר אז זה מוכיח את צדקת הדרך נח מצא חן 13.06.18 20:44 21
                 עצוב nick80 14.06.18 07:14 25
  לרבנות הראשית, לעומת זה, יש ספר נהלי כשרות עב כרס, אבל מה, היא לא אוכפת אותו בכלל. ביריון 13.06.18 15:08 3
     א. אפשר דוגמא לנוהל שלא נאכף? כרמצי 13.06.18 15:46 5
         כן בהחלט. ביריון 13.06.18 15:57 6
             נקודות טובות, שאלתי על כך חבר שהוא עצמו מפקח כשרות ברבנות שנחשבת מצויינת כרמצי 13.06.18 16:35 7
                 ודרך אגב, לא רק בכשרות. ביריון 13.06.18 16:43 9
                     מבחינה זו זה דומה מאוד למודל קהילתי... כרמצי 13.06.18 17:10 12
                         מודל קהילתי מתאים לשטעטל בפולין, אני מניח שאתה בעד רבנות ממלכתית אחידה לכולם. ביריון 13.06.18 17:11 13
                             אני חושב שיש כן דברים שצריכים להיות בסמכות מרא דאתרא כרמצי 13.06.18 17:15 14
  בשביל מה צריך נהלי כשרות? הבוטח אליך 13.06.18 16:40 8
     תגובה לא עניינית ואהבת לרעך 13.06.18 16:43 10
         המאמר של הרב מלמד לא מתיימר להתייחס לשום שאלה על התנהלות מערך הכשרות כרמצי 13.06.18 17:09 11
             +++ בבב 13.06.18 17:17 15
             לצערי מדוייק nick80 13.06.18 19:11 19
         תגובה 11 הקדימה אותי והיא ממצה את העניין. הבוטח אליך 13.06.18 17:43 16
             אני חושב שאתה דן יותר מדי לחובה כרמצי 13.06.18 17:48 17
                 מצטער. מכיר את הנפשות הפועלות הבוטח אליך 13.06.18 21:28 22
  אני מכיר קיטרינג עם השגחה שכזו שומי 13.06.18 21:38 23
     אתה בטוח שאינך ממציא? כרמצי 13.06.18 22:02 24
  כמה נזק הארגון הזה עשה...... AliGezer 14.06.18 08:46 26
  כל החרדים בלחץ בגלל צוהר ראש דשא 14.06.18 08:47 27
     דווקא גופי הכשרות החרדים בכלל לא בלחץ בגלל צהר ולכן לא תוקפים אותם nick80 14.06.18 09:24 28

   
   
itai
חבר מתאריך 16.5.13
9174 הודעות
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    15:02   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מישהו חשב אחרת?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   שומר נפשו ירחק מאוכל בהשגחתם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ואהבת לרעך
חבר מתאריך 12.6.14
244 הודעות
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    15:05   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. לא נמאס לחפש אותם כל הזמן...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   מציע לקרוא את טורו של הרב אליעזר מלמד בנושא גוף הכשרות של רבני צוהר, שופך אור על כל הנושא:

https://revivim.yhb.org.il/2018/05/31/2651/

למה תמכתי בכשרות צהר
י״ז בסיון ה׳תשע״ח (31 במאי 2018) צוות אתר הר ברכה תגובה אחת
מאז ומתמיד בתי הדין בעם ישראל נתנו ייצוג לכל השבטים • השבטים של היום הם העדות והחוגים השונים – כולם צריכים להיות מיוצגים בעולם התורה וההלכה • ציבור רחב עומד מאחורי רבני צהר, ולכן ראוי ואפילו חובה שתהיה להם מערכת כשרות • רבני צהר אינם יראי שמיים פחות מרבנים אחרים • כשצד אחד אינו מכיר בטוהר הכוונה של הצד שכנגדו מתפתחות מחלוקות חריפות • מסיבות אישיות אינני חבר בהנהלת רבני צהר, אך אני שמח להשתתף בדיוניהם – וגם בגופים אחרים בעולם התורה

לפני כמה חודשים הבעתי עמדת תמיכה במיזם הכשרות של ארגון רבני צהר. שאלות שונות נשאלתי על עמדתי, ולמרות שמדובר בסוגיה מורכבת אנסה לבארה בקצרה.

תורה לעם המורכב משבטים
כאשר חוגים ומוסדות מנסים לכפות את דעתם על בני חוג אחר ולבטל את מעמד רבניהם, כבר לא רק ראוי שגם רבני צהר יקימו מערכת כשרות – אלא אף כמעט חובה עליהם להקים מערכת כשרות, כדי לתת ביטוי הלכתי ותורני לחלק שלהם בתורה
ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו על ידי משה רבנו מסיני. "תורה ציווה לנו משה מורשה קהילת יעקב". מאז מעמד הר סיני התורה היא נחלה של כלל ישראל. משמעות הדבר היא שהסמכות לקבוע את ההלכה נתונה לחכמי ישראל, כלומר לחכמים המקובלים על ישראל. בפועל עם ישראל הוא עם אחד שמורכב משבטים, שכן העניין האלוקי האחד מתגלה בגוונים שונים לפי הצדדים שקיימים בעולם. לפיכך מצווה להעמיד שופטים מבני כל השבטים.

הסנהדרין הוקמה באופן מייצג
כך גם למדנו בעת הקמת הסנהדרין הראשונה, כאשר ציווה ה' את משה: "אספה לי שבעים איש מזקני ישראל, אשר ידעת כי הם זקני העם ושוטריו… ואצלתי מן הרוח אשר עליך ושמתי עליהם, ונשאו איתך במשא העם, ולא תישא אתה לבדך" (במדבר יא, טזיז).

לכאורה היה מתבקש שמשה רבנו, גדול הנביאים, יקבע ברוח קודשו מי יהיו שבעים הזקנים על פי יראתם וחוכמתם, בלא שום קשר למוצאם השבטי; אולם מכיוון שהחכמים הם של ישראל, היה צורך שכל שבט יהיה מיוצג באופן שווה. על כן משה רבנו הצטווה לבחור את "אשר ידעת כי הם זקני העם ושוטריו", כלומר הם המקובלים על העם לשבטיו. וכפי שפירש רש"י (במדבר יא, טז) על פי חכמים: "אותם שאתה מכיר שנתמנו עליהם שוטרים במצרים בעבודת פרך, והיו מרחמים עליהם ומוכים על ידם, שנאמר (שמות ה, יד) ויוכו שוטרי בני ישראל, עתה יתמנו בגדולתם כדרך שנצטערו בצרתם". כלומר יש לבחור את נציגי השבטים המובהקים ביותר, אלה שמסרו נפשם על ישראל, ולא רק גדולים ביראה וחוכמה.

לא זו בלבד: הואיל והמספר שבעים אינו מתחלק לשנים עשר, הטיל משה גורל כדי שהזקנים המתמנים יהיו מקובלים על כולם. כדברי רש"י: "לפי שהחשבון עולה לי"ב שבטים, שישה שישה לכל שבט ושבט חוץ משני שבטים שאין מגיע אליהם אלא חמישה חמישה. אמר משה: אין שבט שומע לי לפחות משבטו זקן אחד. מה עשה? נטל שבעים ושנים פתקין וכתב על שבעים 'זקן', ועל שנים חלק (כלומר, פתק לבן), וברר מכל שבט ושבט שישה, והיו שבעים ושניים. אמר להם: טלו פתקיכם מתוך קלפי. מי שעלה בידו 'זקן' נתקדש, ומי שעלה בידו חלק, אמר לו: המקום לא חפץ בך" (רש"י לבמדבר יא, כו).

מצוות מינוי שופטים לשבטים
כיוצא בזה נצטווינו לדורות: "שופטים ושוטרים תיתן לך בכל שעריך אשר ה' אלוקיך נותן לך לשבטיך ושפטו את העם משפט צדק" (דברים טז, יח). אמרו חכמים בירושלמי: "מצווה לכל שבט שיהא דן את שבטו" (מכות א, ח), וכן בבבלי: "מצווה בשבט לדון את שבטו" (סנהדרין טז, ב).

לרמב"ן (על התורה שם) אפשר שאף הייתה מצווה למנות בית דין גדול לכל שבט ושבט עם סמכויות מסוימות על בני אותו השבט: "כדרך שסנהדרי הגדולה ממונה על כל בתי דינין של כל ישראל, כך יהא בית דין אחד ממונה על כל שבט ושבט. ואם הוצרכו לתקן ולגזור דבר על שבט שלהם גוזרין ומתקנין, והיא לשבט כגזרת סנהדרי גדולה על כל ישראל" (עיין רמב"ם סנהדרין א, א, ומפרשים שם).

ראוי לציין שהכהנים והלויים קיבלו ערים בתוך נחלות השבטים, וכפי הנראה הם נחשבו לעניין מינוי שופטים כבני השבט, שכן הם חיו בקרבו, ניזונו ממנו והזדהו עמו (עיין סנהדרין לב, א; רמב"ם סנהדרין ב, א).

חוג רבני צהר
בימינו הגוונים (השבטים) השונים של העם מתחלקים לעדות וחוגים. עדות שמקום מגוריהם בגלות הוא המשותף להן, וחוגים שהתפיסה הרעיונית-ערכית מלכדת אותם. כיום בישראל הזהות הרעיונית לא פחות חזקה מהזהות העדתית. בכל אופן, אסור שחכמי עדה או חוג אחד יפסלו חכמי חוג אחר, כל עוד הם נאמנים לתורה ומצוותיה. וגם אם דעתם ההלכתית אינה מקובלת על הרוב, אסור לפסול את עמדתם בכל הנוגע למה שהם פוסקים בקהילותיהם, כדוגמת סמכות מרא דאתרא, וצריך להתחשב בדעתם ולשתפם בדיון ההלכתי הכלל-ישראלי.

רבני צהר מייצגים ציבור חשוב ורחב של שומרי תורה ומצוות מבני כל העדות, שמשקיעים מהונם ואונם בבניין קהילות דתיות, בתי כנסיות, בתי ספר דתיים, ישיבות ומדרשות. מתאמצים לשלב תורה עבודה ומדע, להיות נאמנים למסורת התורה תוך פתיחות למודרנה, מתוך הכרה ברורה כי זהו רצון ה'. עליהם מקובלים רבנים מסוגם של רבני צהר שמבינים אותם והולכים ברוחם. רבני צהר אלו חכמים בתורה ויראי שמיים, לא פחות מהרבנים שקיימים בשאר החוגים הדתיים והחרדיים למיניהם.

על פי העקרונות שלמדנו, חובה שרבנים שמייצגים חוג חשוב זה יבואו לידי ביטוי מלא בכל מרחב עולם התורה כפי המקובל בדורנו, וכיוון שכל חוג כמעט יש לו מערכת כשרות, ראוי שגם לחוג רבני צהר תהיה מערכת כשרות.

כיצד לנהל חילוקי דעות
כל עוד יש שיתוף פעולה סביר בין חכמי החוגים השונים, וכולם באים לידי ביטוי, ואין חכמים של חוג אחד כופים דעתם על בני חוגים אחרים, וקל וחומר שאינם פוסלים את חכמיהם, ניתן לשאוף לקביעת עמדות משותפות ולתחום את גבולות הדיון. לפעמים זה לא מצליח, כמו שבמשך שנים לא הצליחו למצוא פשרה בין בית הלל לבית שמאי, ואזי צריכים להיזהר לנהוג כבוד זה בזה, ולא להחרים זה את זה.

אולם כאשר חוגים ומוסדות מנסים לכפות את דעתם על בני חוג אחר, ולבטל את מעמד רבניהם (ולהחרימם מלהתמנות לדיינים ורבנים רשמיים), כבר אין מדובר על כך שראוי שגם רבני צהר יקימו מערכת כשרות – אלא על מצב שכמעט חובה עליהם להקים מערכת כשרות, כמו שאר המערכות הרבניות המקובלות, כדי לתת ביטוי הלכתי ותורני לחלק שלהם בתורה. אם לא יעשו כן, הרי הם בבחינת נביא שכובש נבואתו, וכפי שאמרו חכמים: "ועצומים כל הרוגיה – זה תלמיד חכם שהגיע להוראה ואינו מורה" (סוטה כב, א).

כיצד מתפתחת מחלוקת קשה?
בתחילה מתווכחים על עניין הלכתי ממוקד. אולם כאשר לא מגיעים להסכמה, במקום להסכים שלא מסכימים ולהמשיך לכבד זה את זה – צד אחד חושב שאין לשני סמכות להישאר בעמדתו, כי מיסודו עמדתו נחותה, שכן הוא שייך לחוג ליברלי או כי עמדתו שונה מהעמדה הרווחת בקרב רוב הרבנים. או אז אותו צד מניח לנושא ההלכתי המסוים שעליו התווכחו, ועובר לזירה חריפה יותר, שבה טענתו העיקרית היא שאין לרב שכנגדו סמכות להביע עמדה הלכתית, כי מי שמו להיות רב שמביע עמדה.

מכיוון שהטיעון הזה אינו משכנע דיו, והרב המותקף נשאר בעמדתו, ממילא עוברים למחלוקת בסדר גודל אחר – שכן כבר לא מדובר על אדם שפוסק בעניין מסוים בלא סמכות, אלא על אדם שמערער את יסודות הסמכות בכללותה, וממילא יש ללחום בו מלחמת חורמה.

מכיוון שגם טיעון זה לא התקבל על היריב, שנשבע שהוא נאמן לתורה ואינו מבקש לערער על יסודות הסמכות, אז כפי הנראה הוויכוח הוא כבר לא על כבוד הרבנים וסמכותם, אלא נובע מרשעות לשמה שמבקשת לעקור את התורה מישראל. ממילא יש להתפעל עד כמה הלוחמים נוהגים במתינות יתרה ברבני צהר, שרק מחרימים ומבזים אותם במילים ולא נוקטים כלפיהם באמצעי ענישה קשים יותר…

אגב, כך לעיתים קורה בציבור החרדי, גם נגד רבנים גדולים, ולעיתים אף מגיעים לאלימות ממשית. נקווה שבעניין זה הציבור הדתי-לאומי והתורני לא ינסה לחקותם.

הכול מתחיל מאי ההכרה בסמכותם של רבנים לפסוק לבני חוגם. בעז"ה בשבוע הבא אבאר את מקור הסמכות לפסיקת הלכה.

חבר אני לכל אשר ייראוך
כמה פעמים שאלו אותי אם אני חבר בארגון רבני צהר. התשובה מורכבת. ראשית, כבוד גדול בשבילי להימנות עם עושי מצווה, ועל כן אני שמח להיות מזוהה עם רבני צהר. לא זו בלבד, אלא שכמה ממנהיגי רבני צהר הם חברים אישיים שלי מתקופת לימודינו בישיבת מרכז הרב ואף לפני כן. לפני כעשר שנים הם גם הציעו לי להיות שותף בהנהלת רבני צהר, וברוב ענוותנותם הסכימו שלא תתקבל החלטה בניגוד לדעתי, שכן המגמה היא שההחלטות בהנהלה יתקבלו בהסכמה מלאה.

אולם מכמה סיבות לא יכולתי להיענות. העיקרית היא שכבר לפני שנים החלטתי להקדיש את זמני לבירור סוגיות ההלכה וכתיבתן במסגרת 'פניני הלכה'. לכן כמעט אינני יוצא מהיישוב, ואינני יכול לשאת בעוד עול ציבורי. בנוסף לכך, פעמים שדעתי שונה מדעתם, ואינני רוצה להכניס את ראשי לוויכוח או לנסות למנוע מהם לבטא את דעתם, שאותה אני מכבד מכיוון שהיא נובעת מיראת שמיים ומבוססת על לימוד הלכתי רציני ומנומק.

עם זאת, רצוני להיות שותף בכל מה שאפשר לטובת כלל ישראל והתורה. לכן, אף שאינני יכול לשאת באחריות להחלטות שבמועצת הרבנים של צהר, הנני שמח שחבריי מזמינים אותי להשתתף בדיוניהם ומונים אותי עמהם כחבר.

יחד עם זאת, אני מזדהה ונמנה עם ארגונים וחוגים רבניים ותורניים נוספים, שאף הם לפי דרכם פועלים למען כלל ישראל והתורה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
30452 הודעות, 226 מדרגים, 369 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    15:10   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. תודה על הבאת דבריו החשובים של הרב מלמד שליט''א  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נח מצא חן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.1.15
1951 הודעות, 25 מדרגים, 46 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    18:16   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. מעניין אם כל תומכי צוהר מקבלים גם את שאר פסיקותיו של הרב מלמד  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
nick80 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.2.15
2183 הודעות, 28 מדרגים, 56 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    20:27   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. בינתיים כל מי שדיבר איתי על המאמר הזה ידע לציין מי כתב אבל לא הציג מתוכו כל טיעון רלוונטי  
בתגובה להודעה מספר 18
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נח מצא חן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.1.15
1951 הודעות, 25 מדרגים, 46 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    20:44   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. כי לא משנה מי הטוען , מי שמצדיק את מערכת הכשרות של צוהר אז זה מוכיח את צדקת הדרך  
בתגובה להודעה מספר 20
 
   בלי שום דיון בטענות . כי הכי קל ופופולסטי זה לפסול את מערך הכשרות של הרבנות הראשית כמושחת שלא נותן את השרות אותו אנו אמורים לקבל .
לתמצת את הטענה המרכזית נגד הרבנות הראשית ל 2 מילים בכדיי שיהיה קליט זה , כסף כסף .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
nick80 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.2.15
2183 הודעות, 28 מדרגים, 56 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי א' בתמוז תשע''ח    07:14   14.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. עצוב  
בתגובה להודעה מספר 21
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
30452 הודעות, 226 מדרגים, 369 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    15:08   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. לרבנות הראשית, לעומת זה, יש ספר נהלי כשרות עב כרס, אבל מה, היא לא אוכפת אותו בכלל.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   וכל רב מקומי עושה כראות עיניו וכהבנתו ההלכתית, לחומרא או לקולא.

כך נוצר מצב שהסועד את ליבו במאכלים בכשרות הרבנות אינו יכול לדעת אם הם בסטנדרט כשרות התואם את רצונו או את פסיקת רבותיו הוא.

זאת ועוד, יש מצבים אבסורדיים בהם מצרכי מזון מסויימים יהיו מקובלים לשימוש בעיר אחת ויאסרו בעיר אחרת.

בעלים של רשתות מזון, רשתות מסעדות וכאלה מכירים את זה.

בעיה זאת צפה ועולה במיוחד בשנת השמיטה, כאשר הרבנות הראשית מאשרת את היתר המכירה ויש רבנים מקומיים שאינם מקבלים זאת.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כרמצי
חבר מתאריך 7.7.15
320 הודעות
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    15:46   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. א. אפשר דוגמא לנוהל שלא נאכף?  
בתגובה להודעה מספר 3
 
   ב. גם לו יהיה כדבריך ויש דבר שצריך תיקון, האם לגיטימי שמי שבא לערער על הרבנות ולפרוץ את שוק הכשרות להשגחות פרטיות מסיבות אלה - ייכשל באותם עניינים בדיוק (וגם יהיה אסור לבקר אותו על כך)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון
חבר מתאריך 2.9.07
30452 הודעות
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    15:57   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. כן בהחלט.  
בתגובה להודעה מספר 5
 
   על פי נהלי הרבנות הראשית, לבבות הכשרם בצליה בלבד וגם זה רק לאחר חתוך הלב לאורכו עד חלל הלב ופתיחתו לניקוז הדם.

לאחר תהליך זה ניתן לשפד את הלבבות.

הזמנתי במסעדה שיפודי לבבות והם שופדו ללא פתיחה כאמור ומכאן שנצלו ללא ניקוז הדם.

את הדוגמא של השמיטה כבר הבאתי, יש רבנים שלא יתנו כשרות להיתר מכירה למרות שהרבנות הראשית מאשרת את זה.

דרך אגב, מהו קורה במסעדות בנוגע לבישולי נכרי, האם נוהגים כרמ"א ומסתפקים בהדלקת האש על ידי יהודי או מחמירים כמחבר ודורשים שיהודי יניח את התבשיל על האש ויערבב בו.

המידע הזה לא מפורסם על תעודות כשרות שאני ראיתי ויש רבים שזה חשוב להם כי הם נוהגים כמחבר.

יש עוד אבל שעתי אינה פנויה כעת להעלות את זה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כרמצי
חבר מתאריך 7.7.15
320 הודעות
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    16:35   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. נקודות טובות, שאלתי על כך חבר שהוא עצמו מפקח כשרות ברבנות שנחשבת מצויינת  
בתגובה להודעה מספר 6
 
   אמר שגם אצלם וגם ברבנויות נוספות כל הנקודות שציינת מיושמות לפי הנהלים אך אכן יש מקומות שבהם זה בעייתי ואכן זה אחד הנושאים שעל הסדרתו מדובר במתווה הכשרות של הרבנות שאמור לצאת לפועל בחודשים הקרובים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון
חבר מתאריך 2.9.07
30452 הודעות
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    16:43   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. ודרך אגב, לא רק בכשרות.  
בתגובה להודעה מספר 7
 
   למשל בבתי העלמין, יש חברות קדישא המאפשרות לקרובות משפחה להספיד את המת ויש כאלו שממש לא.

בנישואין, יש רבנויות המאשרות הסכם קדם נישואים בנוסחים מסוימים ויש שממש לא.
יש רבנויות המאפשרות הקלות להביא רב כבחירת הזוג לעריכת החו"ק (כמובן כזה המוסמך לכך) ויש כאלו המערימות קשיים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כרמצי
חבר מתאריך 7.7.15
320 הודעות
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    17:10   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. מבחינה זו זה דומה מאוד למודל קהילתי...  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון
חבר מתאריך 2.9.07
30452 הודעות
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    17:11   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. מודל קהילתי מתאים לשטעטל בפולין, אני מניח שאתה בעד רבנות ממלכתית אחידה לכולם.  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כרמצי
חבר מתאריך 7.7.15
320 הודעות
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    17:15   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. אני חושב שיש כן דברים שצריכים להיות בסמכות מרא דאתרא  
בתגובה להודעה מספר 13
 
   ואני מעריך שחלק מהדברים שציינת כן יש מקום להסדרתם ברמה ארצית.

וכמובן אם הם יוסדרו לקולא נשמע מכל הליברלים ברכות על הממלכתיות ואם לחומרא - צווחות על המונפול



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הבוטח אליך לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.2.15
1646 הודעות, 13 מדרגים, 26 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    16:40   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. בשביל מה צריך נהלי כשרות?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   הרי המטרה היא להתנגח ברבנות ולא להאכיל את היהודים אוכל כשר?

ממילא מי שמקפיד על כשרות לא יכניס לפיו דבר ה״מושגח״ על ידי אנשי צוהר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ואהבת לרעך
חבר מתאריך 12.6.14
244 הודעות
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    16:43   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. תגובה לא עניינית  
בתגובה להודעה מספר 8
 
   אני מציע שתקרא את המאמר של הרב מלמד.
לאחר מכן תתיחס בתגובה עניינית לדבריו של הרב.

לנגח את הצד השני ללא הרף, לא מסייע לקדם את האג׳נדה שלך



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כרמצי
חבר מתאריך 7.7.15
320 הודעות
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    17:09   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. המאמר של הרב מלמד לא מתיימר להתייחס לשום שאלה על התנהלות מערך הכשרות  
בתגובה להודעה מספר 10
 
   התייחסותו היחידית לגופו של עניין היא בטענה ש"ראוי שלצהר יהיה מערך כשרות כפי שיש כיים כמעט לכל חוג" אך הוא מתעלם לחלוטין מטענתם של רוב רבני הציונות הדתית, כולל רבני צהר - שבניגוד לבדצים השונים, הכשרות של צהר באה כתחליף לרבנות ולא בנוסף לה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בבב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.8.12
8235 הודעות, 33 מדרגים, 40 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    17:17   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. +++  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
nick80 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.2.15
2183 הודעות, 28 מדרגים, 56 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    19:11   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. לצערי מדוייק  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הבוטח אליך לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.2.15
1646 הודעות, 13 מדרגים, 26 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    17:43   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. תגובה 11 הקדימה אותי והיא ממצה את העניין.  
בתגובה להודעה מספר 10
 
   מהיכרות עם הנפשות הפועלות מטרתם אינה להרבות כשרות אלא להמעיט רבנות.

מעניין יהיה לראות האם יש קשר בין הבחירות לרבנות הראשית הממשמשות בעתיד החאממאוד רחוק לבין מה שנראה כתמיכה של הרב מלמד בצוהר. ימים יגידו...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כרמצי
חבר מתאריך 7.7.15
320 הודעות
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    17:48   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. אני חושב שאתה דן יותר מדי לחובה  
בתגובה להודעה מספר 16
 
   זה שיש כאן חשבונות, זה גם הרב דרוקמן,שידוע כזהיר מאוד מלפגוע, אמר בפירוש.

אבל אני מאמין שהם מאמינים שכוונתם לטוב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הבוטח אליך לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.2.15
1646 הודעות, 13 מדרגים, 26 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    21:28   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. מצטער. מכיר את הנפשות הפועלות  
בתגובה להודעה מספר 17
 
   לא מחזיק מהם.
לא מאמין בתום ליבם.
לא מאמין בטוב כוונתם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שומי
חבר מתאריך 21.6.17
41 הודעות
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    21:38   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. אני מכיר קיטרינג עם השגחה שכזו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   המוזר הוא שהקייטרינג הזה עובד גם בשבת
המטבח הוא של בית הפרטי והוא עצמו לא דתי
אך הוא מתהדר בתעודה של צהר ...
קשה לי מאוד לסמוך על ההשגחה שלהם מאז ראיתי זאת .עם הקייטרינג אין לי שום בעיה השף מבשל נפלא לפי החוות דעת אך כשר זה לא .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כרמצי
חבר מתאריך 7.7.15
320 הודעות
יום רביעי ל' בסיון תשע''ח    22:02   13.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. אתה בטוח שאינך ממציא?  
בתגובה להודעה מספר 23
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
AliGezer
חבר מתאריך 15.12.13
6977 הודעות
יום חמישי א' בתמוז תשע''ח    08:46   14.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. כמה נזק הארגון הזה עשה......  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   במקור כוונת הרבה שהצטרפו לארגון הייתה טובה...


מסירת שטחים יביא שלום? תתעוררו.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ראש דשא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.2.15
5296 הודעות, 46 מדרגים, 48 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי א' בתמוז תשע''ח    08:47   14.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. כל החרדים בלחץ בגלל צוהר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   אני מקוה שצוהר ישברו את המונופול ההזוי של החרדים על הכשרות, כאילו הם המציאו את הכשרות.

צוהר כבר עושים חיל בחתונות ובבריתות, מקוה שגם בכשרות הם ישפרו את המצב משמעותית.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
nick80 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.2.15
2183 הודעות, 28 מדרגים, 56 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי א' בתמוז תשע''ח    09:24   14.06.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. דווקא גופי הכשרות החרדים בכלל לא בלחץ בגלל צהר ולכן לא תוקפים אותם  
בתגובה להודעה מספר 27
 
   וזאת מסיבה פשוטה - במידה וצהר יצליחו לבסס בציבור לגיטימציה לכשרות בלי רבנות, הדבר פשוט יאפשר לכל הבדצים, כולל הגרועים ביותר שבהם, להפוך גם הם ל"פיקוח מזון מהדרין" ולפעול באופן עצמאי בלי פיקוח של הרבנות על הראש.

בפועל מה שיקרה כמובן הוא שהבד"צים שהצליחו לשלב בין מיתוג טוב לפחות ממינימום השגחה ודרישות כשרות, הם אלה שיתפסו את השוק (תחילה את מאות העסקים שבהם הם כבר נמצאים כרגע כתוספת לרבנות, ולאחר מכן את שאר השוק).

בזמנו כשהרב אלי בן דהאן היה סגן שר הדתות הוא רצה לקדם הפרטה של הכשרות, מה שגרם לו לחזור בו הוא בדיוק מה שתיארתי לעיל.

---

היחידים שלוקחים קשה את המהלך של צהר הם רבני הציונות הדתית, כולל מתוך ארגון צהר עצמו, שרואים במהלך שלהם חורבן של הכשרות הממלכתית



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות