אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #511981 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 511981      
איציקציק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.4.18
748 הודעות, 7 מדרגים, 14 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ל' בחשון תשע''ט    23:09   08.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

גואטמלה: פשיטה משטרתית על הקהילה החרדית קיצונית ''לב טהור''  

 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 08.11.18 בשעה 23:18 בברכה, איציקציק
 
ככל הנראה בחיפוש אחר ילדים נעדרים, אך הם לא נמצאו
לחץ כאן לצפיה דרך טוויטר


הנעדרים:



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מזעזע, תמונות נוראיות, כת ארורה. להציל את הילדים מציפורניהם אבי_85 08.11.18 23:10 1
  מאחורה קשה להבדיל בין השוטרים לחרדים. בגד שחור וכובע yahee 08.11.18 23:11 2
  מעולה! איש ונוב לו 08.11.18 23:15 3
  הוא אשכרה מדבר בטלפון נייח?? איציקציק 08.11.18 23:15 4
     הבסיס אכן נייח צפונבון 09.11.18 12:04 34
  מה זה גטו? כונן 08.11.18 23:16 5
     כתבה מרתקת (באנגלית) בת 45 דקות על הכת הזו, של רשת global tv איציקציק 08.11.18 23:27 8
         תודה !!! _בן השורות_ 09.11.18 01:05 22
  זוועה נשרי הפרא 08.11.18 23:19 6
  לפני שבוע אמרתי לאבא של 2 חברי לב טהור שאין מצב ששלושת הילדים שם ושבטח הוחבאו במקום אחר אלמר 08.11.18 23:23 7
  מישהו יודע לתרגם מה הוא אומר ביידיש? יאירון 08.11.18 23:30 9
     זה אגב אידיש לא של מישהו מבטן ומלידה. Lipa 08.11.18 23:35 13
         לא נראה לי. זו אידיש כמו של האמריקאים ממוצא הונגרי eli_s 09.11.18 11:36 32
  ברוך ה',כסלו בא ואיתו ניסים ונפלאות. להחזיר את כולם לארץ,לטפל,לחזק וכמה שיותר מהר. פרי הדר 08.11.18 23:30 10
  ואוו תמונות הזיה LiorA 08.11.18 23:30 11
  1933 יערות הונגריה.. מה קורה פה?? זנב לאריות 08.11.18 23:34 12
  חחח איזה תמונות... חחח אוהב ישראל 08.11.18 23:47 14
     אכן לפי היהדות, האשה צריכה להיראות יפה רוזנפלד 08.11.18 23:54 15
         קצר ולענין :) אוהב ישראל 09.11.18 00:01 16
             אהבתי mikeli 09.11.18 00:13 18
         לא הגזמת בכלל!! גדול 09.11.18 01:06 23
         אפשר לפרט קצת יותר? נר לילה 09.11.18 04:00 27
         ישר כח אבן בוחן 09.11.18 05:37 29
             בבקשה רוזנפלד 09.11.18 12:36 35
     בסה''כ עוד פלג בכת. לא תתקשה למצא כאלו גם בפלגים חרדים אחרים בארץ Dark Blue 09.11.18 00:08 17
         כל עשרה הזויים זה אצלך פלג? אוהב ישראל 09.11.18 00:14 19
             יותר לכיוון של אפילו לא אלפית האחוז Mr W 09.11.18 01:02 21
     איזה קטע שהם מייצגים את היהדות בשבילך ! עגור_לבן 09.11.18 02:26 24
  איזו אומללות איומה ומזעזעת. אין תחתית לטירוף. פשוטניק 09.11.18 00:47 20
  כמובן שיש הגזמה תקשורתית בכל הנוגע לכת הזו Admiral 09.11.18 03:53 25
     וכבודו אומר זאת מידיעה או השערה? Maryland 09.11.18 05:58 30
  הדת, House MD 09.11.18 03:55 26
  מטורפים The force 09.11.18 04:39 28
  כמו שאבא שלי היה אומר ''קיצוניות לכאן או לשם היא פסולה..'' razor1911 09.11.18 10:54 31
  כשהיחס לאישה הוא כמו לזבל לא פלא שהיא נראית כמו שקית זבל תשבץ 09.11.18 11:48 33

   
   
אבי_85 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.12.13
27351 הודעות, 110 מדרגים, 187 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ל' בחשון תשע''ט    23:10   08.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מזעזע, תמונות נוראיות, כת ארורה. להציל את הילדים מציפורניהם  
בתגובה להודעה מספר 0
 


"אין לנו ארץ אחרת"


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yahee לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.6.14
781 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ל' בחשון תשע''ט    23:11   08.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. מאחורה קשה להבדיל בין השוטרים לחרדים. בגד שחור וכובע  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איש ונוב לו
חבר מתאריך 17.9.18
441 הודעות
יום חמישי ל' בחשון תשע''ט    23:15   08.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. מעולה!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כת ארורה ונפשעת שארור היום בו הוקמה
על פני האדמה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איציקציק
חבר מתאריך 11.4.18
748 הודעות
יום חמישי ל' בחשון תשע''ט    23:15   08.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. הוא אשכרה מדבר בטלפון נייח??  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 08.11.18 בשעה 23:33 בברכה, איציקציק
 


ופה מתעמתים עם השוטרים:

לחץ כאן לצפיה דרך טוויטר



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צפונבון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.8.12
1628 הודעות, 8 מדרגים, 14 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בכסלו תשע''ט    12:04   09.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. הבסיס אכן נייח  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  
אבל מחובר אלחוטית לפורט קבוע - ניתן לראות את האנטנה- ניתן להזיז אותו לטווחים קצרים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כונן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.5.12
8691 הודעות, 69 מדרגים, 136 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ל' בחשון תשע''ט    23:16   08.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. מה זה גטו?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


"אדם שלא היה שמאלני בצעירותו הוא חסר לב, אדם שלא הפך לימני עם השנים הוא חסר מוח"


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איציקציק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.4.18
748 הודעות, 7 מדרגים, 14 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ל' בחשון תשע''ט    23:27   08.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. כתבה מרתקת (באנגלית) בת 45 דקות על הכת הזו, של רשת global tv  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  


לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
_בן השורות_
חבר מתאריך 28.12.17
459 הודעות
יום ששי א' בכסלו תשע''ט    01:05   09.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. תודה !!!  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 09.11.18 בשעה 01:11 בברכה, _בן השורות_
 

שאלה:

האם כל התורמים שלהם יודעים שהכסף מגיע לכת ?
או שהם מסווים את הזהות שלהם ככת במקומות מסוימים ?
(סתם חסידים שמתרימים להכנסת כלה לדוגמא) ?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נשרי הפרא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.4.18
1427 הודעות, 10 מדרגים, 11 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ל' בחשון תשע''ט    23:19   08.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. זוועה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלמר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 23.6.16
1846 הודעות, 43 מדרגים, 86 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ל' בחשון תשע''ט    23:23   08.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. לפני שבוע אמרתי לאבא של 2 חברי לב טהור שאין מצב ששלושת הילדים שם ושבטח הוחבאו במקום אחר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מה שכן, אולי בזכות הפשיטה יוכלו לחקור אנשים מעורבים ולהגיע לקצה חוט לגבי מיקומם האמיתי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יאירון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.1.13
671 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ל' בחשון תשע''ט    23:30   08.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. מישהו יודע לתרגם מה הוא אומר ביידיש?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Lipa
חבר מתאריך 16.11.17
509 הודעות
יום חמישי ל' בחשון תשע''ט    23:35   08.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. זה אגב אידיש לא של מישהו מבטן ומלידה.  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  
נשמע מישהו שלמד ידיש בשנים האחרונות, הוא אומר שהאברך שעומד שם עם הטלפון הוא רשע מרושע ושהוא עומד עם אשה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
eli_s לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
8030 הודעות, 65 מדרגים, 112 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בכסלו תשע''ט    11:36   09.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. לא נראה לי. זו אידיש כמו של האמריקאים ממוצא הונגרי  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  
לך בוויליאמסבורג כל הסאטמרס מדברים ככה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרי הדר
חבר מתאריך 25.2.16
276 הודעות
יום חמישי ל' בחשון תשע''ט    23:30   08.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. ברוך ה',כסלו בא ואיתו ניסים ונפלאות. להחזיר את כולם לארץ,לטפל,לחזק וכמה שיותר מהר.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LiorA לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.11.16
3313 הודעות, 25 מדרגים, 46 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ל' בחשון תשע''ט    23:30   08.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. ואוו תמונות הזיה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זנב לאריות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.5.17
1551 הודעות, 18 מדרגים, 36 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ל' בחשון תשע''ט    23:34   08.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. 1933 יערות הונגריה.. מה קורה פה??  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אוהב ישראל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
6504 הודעות, 96 מדרגים, 187 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ל' בחשון תשע''ט    23:47   08.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. חחח איזה תמונות... חחח  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לא מוצא מילים לתאר את ההזיה הזאת. הנשים נראות כמו שק זבל שחור. ממש יהדות במיטבה.


קופון הנחה באתר אייהרב - ויטמינים ותוספי מזון: FFL773


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רוזנפלד
חבר מתאריך 13.5.10
227 הודעות
יום חמישי ל' בחשון תשע''ט    23:54   08.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. אכן לפי היהדות, האשה צריכה להיראות יפה  
בתגובה להודעה מספר 14
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 09.11.18 בשעה 00:00 בברכה, רוזנפלד
 
יש החושבים שהצורה הראויה שאשה תצא לרחובה של עיר, היא באופן שלא יבוא כל הרהור לרואה אותה, ועל כן אין לה להתייפות אלא לבעלה ולא להתייפות כלל כשיוצאה לשוק. ודברים אלו הבל הבלים כמובן, ואדרבה הצורה הראויה והשלמה והמתוקנת של עם ישראל, שהוא מושלם בכל ענייניו הן בענייני עבודת ה' ותורה ויראה, והן בשלימות הגופנית והנפשית והממונית, וכמו שהבטיחה תורה והתנבאו כל הנביאים. וודאי מכלל הצורה השלימה של העם הוא שבתולותיו נאות ויפות ודבר זה ידוע לכל, ודבר זה נודע ע”י שרואים אותם ברשות הרבים כשהם ביופיים, וכמו שכתוב ביחזקאל 'ויצא לך שם בגויים ביפייך', והרי ודאי אם אין מתקשטים כלל כשיוצאים לשוק, ומשתדלים בשוק להצניע היופי לא היה יוצא שם בגויים על יופיים של בנות ישראל. ודוד נעים זמירות ישראל משתבח ואומר 'אשר בנינו כנטעים מגודלים בנעוריהם, בנותינו כזוויות מחוטבות תבנית היכל', ואם כל זה בצנעה מנין ידע ביופיים. ובזכריה חלק מברכות הנבואה 'תירוש ינובב בתולות' והיינו תירוש שמיפה את הבתולות. וכן הספיד דוד את שאול 'בנות ישראל על שאול בכינה המלבישכן שני עם עדנים המעלה עדי זהב על לבושכן', וודאי יופי הלבושים הוא ברה”ר. ושכרו של איוב היה שלא נמצאו בכל הארץ נשים יפות כבנות איוב, ואם לא יצאו לחוץ בצורה נאה היאך ידעו שלא היו כמותם. וכן כל שה”ש משבח את יופייה של האשה, ואף שכל זה משל הוא לאהבת ה' לישראל ואהבתם אליו, מ”מ ודאי לא היה שלמה המלך מושל משל שאינו כראוי המחנך את בני ובנות ישראל להנהגות ושאיפות פסולות. ובמשלי משתבח קרא באשה ש'מרבדים עשתה לה שש וארגמן לבושה', והאמהות כולם נשתבחו ביופיים, ושרה הייתה נאה אף כשיצאה לחוץ שהרי חשש אברהם שיראו אותה המצריים ויקחוה, וכפי שאכן היה. ובשבת פ: איתא דרב ביבי השקיע הרבה בכדי להחליק גופה של ביתו שתהיה נאה, ובקידושין ל: איתא דחייב האב להלביש לביתו כדי שיקפצו עליה הראויים לה וכלשון המאירי שם 'חייב להשתדל בנשואי בתו ר”ל שילבישנה ויעדנה במיני עדיים ויתן לה מממונו עד שיהיו קופצים מצויים לה וישאנה הראוי שבהם', ומעלה זו, מעלה גדולה היא בישראל, וכמה הוציא עליה ממון שאול המלך, והספידו דוד בזה, ורבי ישמעאל בכה כשראה שבנות ישראל אינן נאות.

ואין לומר שכל זה הוא יופי טבעי שאין האשה דואגת לטפח אותו בצאתה לחוץ, שהרי ודאי אף אשה נאה ביותר אם אינה מטפחת את יופייה אינה נראית נאה, וכדתנן בנדרים סו. “מעשה באחד שנדר מבת אחותו הנייה והכניסוה לבית רבי ישמעאל וייפוה אמר לו רבי ישמעאל בני לזו נדרת אמר לו לאו והתירו רבי ישמעאל באותה שעה בכה רבי ישמעאל ואמר בנות ישראל נאות הן אלא שהעניות מנוולתן וכשמת רבי ישמעאל היו בנות ישראל נושאות קינה ואומרות בנות ישראל אל רבי ישמעאל בכינה”, הרי שאף בנות נאות ביותר אם אינם מטפחות את יופיים הרי הם מנוולות.

ואין לומר שאין זה ביופי המביא לידי הרהור, שהרי כל יופי שבאשה ואפי' בבגדיה מביא לידי הרהור, ואף על פי כן משתבח הכתוב בכך שבנות ישראל נאות ויפות הן ורואה בזה מעלה לעם ישראל ולאמהות, ולא גנות וענין שראוי להעלים מרה”ר.

והרי בנדה סא: אף תקנו בגדי צבעונים לאשה, וחייב אדם לשמח את אשתו בבגדי צבעונים ברגל כדאיתא פסחים קט. , ואף שהם בגדים המביאים לידי הרהור וכדאיתא בע”ז כ:, עד שיכולים להביא לידי קרי וכדאיתא ביבמות עו., וודאי הבגדים הם לרה”ר ולא רק לביתה.

וכן כחילה ופקיסה שהם דברים שבינו לבינה, ויכול הבעל להפר, ומ”מ היו עושים כן כשיוצאים לרה”ר וכדאיתא בשבת פ. שאפי' צנועות שיוצאות רעולות כוחלות עין אחת שהיא העין הגלויה, ואין הצנועות יוצאות רעולות אלא ברה”ר, ואפ”ה העין שמגלים כוחלים.

ומכלל יופי האשה שהיא מתנאה בו אפי' ברה”ר, הוא במקומות המגולים שבגופה, וכמו שמצינו בשה”ש שמשבח את האשה ביופי גופה, וזה היה אף קודם שנשא אותה וראה אותה בחדרי משכבו, שהרי מתאר את יופייה אף קודם שנשאה ו'בא לגנו וארה את מורו', וכן אינו מתאר אותה אלא עד שני שדיה, ואת כל גופה אינו מכיר מחמת שעדיין לא נישאו , הרי שכל תיאור יופי גופה שמתאר קודם לנישואין הוא יופייה שאינו רק בחדרי משכבה.

וכל זה על אשה בסתם, אבל אשה ההולכת עם בעלה או שהולכת לקראת בעלה, מבואר שיותר ראוי לה להקפיד על יופייה וקישוטיה ואפי' ברה”ר, וכהאי דתענית כג. במעשה דאבא חלקיה שיצאה אשתו לקראתו כשהיא מקושטת כדי שלא יתן עיניו באחרת, ואם הוא היה צריך שמירה כ”ש שאר בנ”א שאינם בדרגתו.

ובעוה”ר רבים מהמעוררים על הצניעות, נראה שמגמתם היא שיהיה רחובה של עיר באופן שלא יהיה בו שום הרהור לאדם בעולם, ושיהיו בנות ישראל באופן שאף המתבונן בהם לא יבוא לידי שום הרהור, וזה קלקול גדול, ומקלקל את מעלת היופי בעם ישראל ובבנותיו, שהוא דבר שנשתבחו בו הנביאים והחכמים, ואף ציוו עליו בבנות שהגיעו לפירקן שיקפצו עליהם בנ”א, ועל נשואות בכדי שלא יתנו בעליהן עיניהם באחרות, ואף בנידתה כדי שלא תתגנה על בעלה, והללו אינם רוצים בכל זה, ובכדי שלא יבואו בנ”א להרהור, רוצים לוותר על כל הטובה והמעלה הזאת, שבכה רבי ישמעאל על היעדרה, ושאול מלך ישראל פיזר עליה ממונו. וכל שאינו יכול לבכות על היעדר היופי אצל בנות ישראל, אינו ראוי אף לתקן או לעורר בענייני צניעות, משום שאינו מבין את המעלה העומדת כנגד.

ואותם סכלים אינם מבינים שתקנותיהם הבל לא יועילו, שהרי אף אם כל בנות ישראל שומעות להם, הרי לעולם אף בתוך גדריהם יהיו את הצנועות יותר ואת המתקשטות יותר, וההרהור שולט בכל דבר יופי יותר ממה שיש לאדם פת בסלו - ואין דרך למניעת ההרהור אלא בשמירת עיניו של אדם, ובעצתו של אבא חלקיה, שכל מה שיש לאדם ברשותו אינו מהרהר כ”כ בשל אחרים, ואף שלעולם יכול יצרו של אדם להסיתו, אך מה שיש בידו כבר, הרי הוא מתגבר עליו בקלות, וכל אותם מעוררים למיניהם שרוצים לבטל יופי האשה ברה”ר, הוא משום שמונעים בדווקא פת נאה מסלם, ועל כן אצלם ההרהור קשה מנשוא, ומדמים שכן הוא אצל כולם, ועל כן רואים בזה איסור גמור, ואם היו נוהגים כשורה, ומבינים מעלת היופי, ולא מקפידים בניוול בדווקא, היו מבינים שההרהור שיכול להיגרם מאשה נאה, הוא הרהור נסבל שיכול האדם להתגבר עליו בקל, ואין שווה מניעתו בנזק לעם ולאשה.

וכך גם מופיע בספר "עוז והדר לבושה", שקיבל את הסכמת גדולי הדור המחמירים ביותר (הרב אלישיב, הרב וואזנר):

"ההלכה מכירה בהחלט בצורך הקיים אצל נשים להתלבש בצורה נעימה ובטוב טעם, ואף מעודדת אותן לכך" (עמ' ט').

"גם אשה או נערה הלובשת בגדים צנועים מדי, בצורה שתפגין את צניעותה בפני כל, מנצלת את בגדיה הצנועים להשגת מטרה שהיא היפך הצניעות... לפיכך, אין ללבוש חצאית המגיעה כמעט עד הרצפה, ללבוש בגדים קודרים מדי, לפסוע בפסיעות מעודנות מדי, וכו', כי כאמור הפגנת יתר של צניעות היא בעצמה חוסר צניעות" (עמ' מ"ו).

"אשה נשואה... עליה להתלבש בצורה נעימה ונאה, באופן המשקף את שמחתה ואצילותה... כיון שכיסוי הראש ממלא תפקיד כה חשוב, מתאים שסגנונו ישקף את עדינותה הפנימית ורגישויותיה של בת ישראל. לפיכך, עליו להיות פריט לבוש המוסיף חן ואצילות למעמדה המלכותי של האשה היהודיה" (עמ' רכ"ו).

"במקום לגלוש לקיצוניות זו או אחרת, עליה להקפיד על תסרוקת נעימה למראה, היוצרת רושם מכובד ואפילו נאה. בת ישראל שייכת הרי למשפחת המלוכה, והופעתה צריכה להעיד על כך" (עמ' רנ"ב).

"שמלה נאה מסווה את הגוף עצמו, במקום להציגו לראווה, כי תשומת הלב מתמקדת בחן הבגד עצמו, ולא ביופי הלובשת. כאשר אבימלך שחרר את שרה מארמונו, לאחר שטעה בחושבו כי היא פנויה לנישואין, הוא נתן לה "כסות עינים". המדרש מסביר כי מדובר היה בבגד יפה. מדוע נתן אבימלך לשרה בגד שכזה? אמר רבי יוחנן עשה לה כסות שיהיו מביטים בה (בכסות) ולא בנויה (ביופייה של שרה). מאמר חז"ל זה מעביר מסר חשוב ביותר. שמלה יפה מסיטה את תשומת הלב מהגוף עצמו. לפיכך, טוב וראוי לשמלה שתהא פרחונית ומקושטת בכל צורה שהיא, בתנאי שהיא לא בולטת במיוחד ביופיה ואינה מושכת תשומת לב מופרזת" (עמ' שי"ט).

"יש נשים המתלבשות בבגדים קודרים וחדגוניים, וכמעט שאינן מקדישות מחשבה להופעתן. ביניהן יש אפילו כאלה, הנוהגות כך מתוך רגש מוטעה של צניעות וענווה. לדוגמא, לא איכפת להן כיצד נראית הפאה שעל ראשן, והן יוצאות מביתן חבושות פאה לא מסורקת ומוזנחת. בנוסף לכך, הן לובשות שמלות חסרות צורה וצבע, משוללות כל חן. סגנון לבוש כזה גורם תחושת אי נוחות לרוב הנשים, היודעות להעריך טעם טוב ולבוש אסתטי, ולכל הפחות מצפות מאשה שתקפיד על הופעה נאה ונעימה. התלבשות בבגדים קודרים ועלובים אינה מעשה מצער ובלתי חברותי בלבד, בנוסף לכך יש כמה סיבות חיוביות ביותר מדוע נשים ובנות צריכות להקפיד תמיד על הופעה נאה ולבוש נעים לעין... תכשיטים הינם חלק טבעי מלבושה של האשה, בתנאי שהם נעימים ועדינים. מותר אפילו לענוד תכשיטים במקומות ציבוריים... למעשה אנו מוצאים בחז"ל שאפילו נשים חשובות ביותר, כאשתו של רבי עקיבא, ענדו תכשיטים" (עמ' שצ"ח).

"המדרש (ויקרא רבה יג, ד. וכן מובא בתוספות חגיגה ט ע"ב) מביא משל מיוחד מאוד: "יאי עניותא לברתיה דיעקב כערקתא סומקתא לסוסיא חיורא" כלומר, נאה מיעוט לבת ישראל, כמו סרט אדום הקשור סביב צוארו של סוס לבן. נראה כי כוונת חז"ל היא: סוס לבן נחשב לבריה אצילית ביותר. חבל לקשט חיה כזו במידה מופרזת, המסתירה ומסווה את יופיו הטבעי של הסוס. ברם, סרט אדום הקשור סביב צוארו של סוס לבן הינו קישוט מתאים ואף ראוי לשבח. חוט זה הוא פריט קטן, המבליט את מראהו האצילי של הסוס הלבן ואת יופיו, שהרי הצבע הלבן נראה יפה במיוחד בתוספת מעט צבע אדום המנוגד לו. כך לגבי השימוש במיעוט תכשיטים במקום הפרזה והגזמה. חינה של בת ישראל וענוותנותה אינם מוסתרים כאשר היא עונדת לגופה תכשיטים בטוב טעם - נהפוך הוא, התכשיטים תורמים לחן, לאצילות ולמראה הטוב בהם התברכו בנות עמנו במידה גדושה" (עמ' ת"א).

"השימוש הנכון באיפור משפר את הופעת האשה ויוצר תדמית בריאה, מאושרת ונעימה לעין" (עמ' ת"ו).

וכל הנ"ל מפורשים בחז"ל ובספרי הפסיקה, כדלהלן.

אשה מקושטת לת"ח 

בגמ' במסכת שבת (כה) איתא, "מאי ותזנח משלום נפשי, אמר רבי אבהו: זו הדלקת נר בשבת. נשיתי טובה... רבי אבא אמר: זו מטה מוצעת ואשה מקושטת לתלמידי חכמים". 

אשת ת"ח צריכה להיזהר יותר 

בספר אורחות חיים (חלק ב', הלכות כתובות) לרבי אהרן הכהן מלוניל (מהראשונים בתקופת הרשב"א), כתב על גמ' זו: "דרשו רז"ל על פסוק נשיתי טובה, "זו מטה נאה ואשה מקושטת לתלמיד חכם". פירוש, כדי שלא יתאוה לאחרת לפי שיצרו גדול משאר בני אדם, כמו שאמרו רז"ל כל הגדול מחבירו יצרו גדול ממנו, לפי שיצר הרע מתגרה בו כל היום להחטיאו. נראה מזו שאסור לת"ח להניח לאשתו שתתנוול אפילו בימי אבלה, כדי שלא תתגנה בעיניו, שמא יכופנו יצרו להתאוות לאשה אחרת. דומיא לדההיא דאמרו רז"ל, אין הבוגרת רשאה לנוול עצמה וכו', וזו נמי אסורה כדי שלא תתגנה ותביא בעלה לידי מכשול תאוה. וכן בכל אשת איש, אלא צריך להשמר יותר לתלמיד חכם". 

להשתדל לקחת נשים יפות 

כן כתב הגאון רבי אליעזר פאפו זצ"ל בספר "פלא יועץ" (בערך "יופי"), וזה לשונו: "כתיב שקר החן והבל היופי… אבל אם מוצא יופי ויראת ה' במקום אחד, בוודאי שיבחר ויקרב גם את היופי, שהרי אמרו (כתובות נט) "אין אשה אלא ליופי..." וראוי לכל אדם להשתדל לקחת לבניו נשים יפות, כדי שלא יתנו עיניהם באחרת. וכן מטעם זה ילביש את אשתו ויקנה לה תכשיטין ביותר ממה שיש לו, כדי שתמצא חן בעיניו ולא יתן עיניו באחרת". 

בזכות שמתקשטת, דעתו רק עליה 

כן כתב בספר "דרושי רבי משה מאימראן" (דף ר"ל), להגאון המקובל רבי משה מאימראן זצ"ל, מחכמי מקנאס שבמרוקו, וזה לשונו: "בטח בה לב בעלה ושלל לא יחסר. בפרשת חוקת פירש רש"י שלל, ביזת מלבוש ותכשיטין. ויובן ע"פ מה שאמרו בפרק ג' דתענית, אבא חלקיה... כי מטא למתא נפקא דביתהו לאפיה כי מקשטא. ויהיב טעמא התם, כדי שלא ליתן עיניו באשה אחרת. ולכן אמר שאשת חיל זו, בטח בה לב בעלה, שהיו עיניו ולבו בה כל הימים, ולא עלתה על לבו אשה אחרת מעולם, אלא בטח בה לבו שלא היה מהרהר בזולתה, יען כי "שלל" שהם התכשיטין, "לא יחסר", אינו מחסר לה שום תכשיט וקישוט, וכיון דמקשטא לאפיה, לא יהיב דעתא אלא עליה". 

מי שאשתו כעורה, נותן עיניו באשת חבירו 

כן כתב בהגהות יעב"ץ למסכת יבמות (סג) הנדפסים בסוף המסכת, וזה לשונו: "אשה יפה אשרי בעלה, מספר ימיו כפליים. קמ"ל שלא ישא כעורה... כדי שלא יתן עיניו באשת חבירו. היינו דסמיך ליה "העלם עיניך מאשת חן פן תלכד במצודתה וכו', מאן דעבד הא עבד הא". 

ת"ח צריך אשה נאה 

בספר "אור החיים" על התורה, להגאון הקדוש רבי חיים בן עטר זצ"ל, בפרשת ויצא, עה"פ "ורחל היתה יפת תואר ויפת מראה", כתב לפרש זאת ע"פ הגמ' בשבת (כה) שתלמיד חכם צריך שתהיה לו אשה נאה כנגד יצר הרע, והתורה באה ללמד לאדם דעת לקחת אשה נאה. 

האיפור והקישוט הוא גם בחוץ, לכל העולם 

מרן הגאון פאר הדור והדרו, רבי שלום משאש זצוק"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו, כתב בספרו "שמש ומגן", שהיום נהגו לצאת איש ואשתו לרחובה של עיר, והנשים היום יוצאות הרבה בחוץ, ועל כן אשה שאינה מתקשטת בחוץ, היא מתגנה בעיני בעלה, וכל מה שנאמר במקורות הנ"ל, שייך גם בהתקשטות בחוץ (כמובן לא באופן יוצא דופן ובולט), וכך כתב:

"מצוה וחובה על הנשים להתקשט לבעליהן ולכל העולם בהיתר, ולא להתנוול ע"י מטפחת ויגרמו לבעליהן לתת עיניהם באחרות ח"ו, וכמה חששו חז"ל והתירו הרבה איסורין שלא תתגנה האשה על בעלה". 

אין צורך במקור

כשנשאל על דבריו אלו, ע"י הרב משה לוי זצ"ל, ענה לו בזה הלשון:

"ומה שתמה כת"ר על מה שכתבתי בסוף דברי שהדבר ברור להתיר, וגם מצוה וחובה על הנשים להתקשט לבעליהן ולכל העולם בהיתר. וחז"ל התירו כמה איסורים כדי שלא תתגנה אשה על בעלה. ע"כ. וע"ז תמה כיצד אני מצוה לנשים להתקשט לכל העולם, וזה איסור גמור, ובודאי סכין המהירות פלטו, ולבעליהן זה ודאי מצוה, אבל הקישוט לבעל הוא בבית, לא בשוק וכו', עכ"ל.

ברוך ה' אין כאן סכין, ולא מהירות, ולא פליטה, אלא בכוונה גדולה. והמידה האחת המיוחדת שיש בי, שחנן אותי ה' יתברך בחסדו הגדול, היא שאין אני נבהל להשיב, ואיני ממהר להוציא שום פסק דין מתחת ידי עד שאני מניחו ומתבונן בו וחוזר עליו הרבה פעמים, ומזה יצא לי הרבה פעמים להגיה ולשנות הרבה דברים, ואני שמח בזה. ולא כמו אחרים שמשיבים מהר על אתר, מה שבא לדעתם בהשקפה ראשונה, ומזה יוצא להם מאמר חז"ל פרי המהירות חרטה, וגם כבודו נתפס בזה כעת". 

הבעל יתבייש אם אשתו תתכער ברחוב 

"והאמת היא שבזה לא הוצרכתי למקורות, בדבר הפשוט והניכר לכל העולם, שכל הנשים שבעולם וגם אשת כת"ר בכלל, כאשר רוצים לצאת לשוק, אז מתלבשות יפה בבגדי כבוד כדי שיתראו בכלל נשים נכבדות ויקרות, ובבית אין לובשין אותן, שהם יקרים. וגם בבית מטפלים בבנים ובבישול ובכל צרכי הבית, ויתלכלכו להם. גם מעולם לא יצאו לשוק בבגדי בית, שבזה הן מורידין את כבודן ואת כבוד בעליהן, ובודאי שצעוק יצעק הבעל על אשתו אם יראה אותה מנוולת בשוק לפני חברותיה, ותתגנה בעיניו, אף אם תלבש בגדי כבוד בבית, כי הבעלים מקפידים על השוק יותר מהבית, ופוק חזי מאי עמא דבר, אין צריך להאריך בזה. וגם הבעלים בבית מסירים בגדי כבוד של השוק ולובשים בגדים פשוטים שיוכלו ללכלכן וכיוצא, וגם שיהיו בני חורין מעט מכובדם של בגדי השוק, וזה שייך גם בנשים, ובפרט שע"פ רוב ולפי רוח היום, יוצאים יחד לשוק בעל ואשתו בבת אחת, ויתבייש לראות אשתו מנוולת כמו ערבית, בתוך נשים אירופאיות מלובשות ומקושטות כראוי לרוח הזמן ובהיתר". 

כך מקובל מגדולי ישראל 

כדבריו כתב הגאון רבי גבריאל ציננער שליט"א בקובץ אור ישראל ל"ו, וזה לשונו: "עוד מקובל מגדולי ישראל טעם על שלא רצו להחמיר כל כך בזה, מפני שלא תתגנה על בעלה. ובפרט בדורותינו אלה ראו ענין זה נחוץ למאוד, שדרכו לצאת חוצות לפרנסתו". 

מפורש בגמ' תענית 

כדבריהם מפורש בגמ' תענית כ"ג, וזה לשון תרגום "מהדורת שוטנשטיין" שם: "אבא חלקיה היה נכדו של חוני המעגל וכו'. פעם אחת היה העולם זקוק לגשם, שלחו החכמים זוג חכמים אליו לומר לו לבקש רחמי שמים שיבואו גשמים. הלכו לביתו, אך לא מצאו אותו שם. הלכו לשדה לחפש אותו, ומצאוהו שהיה עודר בשדה וכו'. כשהגיע לעיר, יצאה אשתו לקראתו כשהיא מקושטת בתכשיטים". ע"כ. והלכו כך עד שהגיעו לביתו וכו'. ובהמשך מובא בגמ': "אמרו לו החכמים לאבא חלקיה, אנו יודעים שהגשם בא מחמת תפילת הרב, כלומר: מכירים אנו בגדולתך ואין אנו מהרהרים אחריך. אלא שבכל זאת אנו מבקשים שיסביר לנו הרב את פשר הדברים האלה הנראים לנו תמוהים... מאיזה טעם, כאשר הרב הגיע לעיר, יצאה אשתו לקראתו כשהיא מקושטת בתכשיטים? אמר להם אבא חלקיה: כדי שלא אתן עיני אלא בה, ולא באשה אחרת". ע"כ.

והנראה בפשטות בביאור הדברים, שהחכמים תמהו: מדוע יצאה אשתו לקראתו עד פתח העיר כשהיא מקושטת, והלא היא מכשילה בזה את עין הרואה, והיה לה להתקשט רק בביתה לעיני בעלה ולא לעיניהם! (ובספר "בן יהוידע" כתב: "החכמים שידעו בה לא הסתכלו בה ח"ו, אלא כך נזדמנה ראייתה לנגדם בעל כרחם, וכאשר אמרו בגמ' על רבן גמליאל כשראה ריבה אחת ובירך על ראייתה"). וענה להם אבא חלקיה, שהעיר אינה כמו השדה, כי בעיר מצויות נשים, ויש חשש שיתן עיניו באשה אחרת, ועל כן באה אשתו הצדקת כשהיא מקושטת, ללוותו בהליכתו ברחובה של עיר, כדי שלא יתן עיניו באחרות עד שיגיע לביתו. ואע"פ שגם אחרים יכולים לראותה מקושטת ויהרהרו אחריה, הרי זו חובתם שלא להסתכל בה, והיא יצאה ידי חובתה כשאינה לובשת בגד אדום וכו', ואינה יוצאת דופן בין הנשים. 

ובספר "שלמת חיים" רצה לדחות דאיירי שביתו היה סמוך לשדות. וזה דחוק מאוד, ולא משמע כך מפשטות הגמ', "כי מטא למתא", דמשמע שיצאה אשתו לקראתו לפתח העיר, ואם היה שם ביתו, היה צ"ל "כי מטא לביתיה", ולא כך כתוב, אלא: "כי מטא למתא נפקה דביתהו לאפיה כי מיקשטא. כי מטא לביתיה עלת דביתהו ברישא". ומשמע שהיתה כברת דרך מפתח העיר לביתו, ולאחר שיצאה אשתו לקראתו, הלכו כך עד שהגיעו לביתו.

ועוד משמע כדברינו, ממה שתמהו החכמים תמיהה רבתי, "לימא לן מר הני מילי דתמיה לן... מאי טעמא כי מטא מר למתא נפקא דביתהו דמר כי מיקשטא", ואם התקשטה בביתה ובחצרה, כמו שכתב הנ"ל, מאי תמיהה איכא, הרי מצוה על האשה להתקשט לבעלה, וגם לא מובן התשובה שענה להם, "כדי שלא אתן עיני באשה אחרת", והיה צריך לענות להם דמותר לאשה להתקשט בתוך ביתה, ומה שראו אותה, היה מפני שלא ידעה שיבואו פתאום, ולכן יצאה לקראתו (וגם זה תמוה, שהרי לא תמיד מגיע הבעל לבדו לביתו, והיתה צריכה לדעת זאת).

ובספר "דקדוקי חברים" למסכת תענית (נדפס בשנת תקע"ג), כתב וזה לשונו: "מן התימה על חסידי עליון הללו כי למה לא ראו לחוש למה שהזכרנו, על שיצאה אשתו מפתח ביתה לקראתו עד מבוא העיר כשהיא מקושטת בתכשיטין כמ"ש רש"י, כי לכאורה זר מעשיה, ולא זו הדרך לבנות ישראל הכשרות... כי מכל מקום היתה ראויה לחוש פן אחרים יתלו עיניהם בה, וקא עברה אלפני עור בקום עשה, דאם מידי עבירה יצאו, מידי הרהור לא יצאו". עכ"ל. אולם תמיהתו היא תמיהתם של אותם החכמים, ותשובתו של אבא חלקיה עונה על כך במישרין.

מדוע בחר יעקב ברחל

וכן כתב הרה"ג הרב שמעון חיררי זצ"ל בשו"ת "אשמח בהשם" יו"ד סימן כ"ג, וזה לשונו: "בנותן טעם למה יעקב בחר דוקא ברחל היפה... מאחר שבעיני יעקב היה הדבר כמו ציצית, צריך להיות נאה. ולכן בחר בה, שהיא היתה יפת תואר ויפת מראה... הגמרא בתענית (כ"ג) באבא חלקיה בן בנו של חוני המעגל... כאשר הגיע לעיר יצאה אשתו לפניו מקושטת... לשאלת החכמים מדוע יצאה לקראתו מקושטת, אמר להם כדי שלא אתן עיני באחרת. ואם כן הכא נמי דכוותה, כאשר יש לו לאדם אשה נאה, לא יתן עינו באחרת. וכל שכן בקדושים אשר בארץ המה, כי הגדול מחבירו יצרו גדול הימנו...

אלא שבאמת עצם דברי הגמרא לא ברורים כפי הצורך, דהנפש היפה שואלת להיכן יצאה לקראתו, האם הכוונה על יד פתח ביתה, ואם כן מאי נפקא מינה, מה דהוה הוה, כי כבר כעת נכנס לביתו, ומהו החשש יש בזה "כדי שלא יתן עיניו באשה אחרת", ועוד לשון הגמ' דקאמר "כי מטא למתא נפקא דביתהו לאפיה" משמע מיד בכניסתו לעיר, ואם כן יקשה איך לא חשו שיתקלו בה ח"ו אחרים, וכמו שראוה הני זוגא דרבנן..."

הטעם שהיו האמהות עקרות

"הראה לי ידידי וחביבי משה אזולאי נרו יאיר, מש"כ הרשב"א: מטה מוצעת ואשה מקושטת לת"ח, פירוש מקושטת מלשון קשוט עצמך, כלומר מתוקנת והגונה במעשיה... וכבר הבאתי לעיל שאשתו של אבא חלקיה היתה יוצאת מקושטת, האם שם גם כן אפשר לפרש נאה במעשיה? וכבר הבאתי פירוש הרש"י שפירש מקושטת במלבושים, והגאון פירש מקושטת בפנים. ושא נא עיניך וראה מה שהבאתי בספרי הקטן "ישמח אב" (עמ' קל"א מהמדרש רבה מה, ד) שלדעת רבי עזריה בשם רבי יוחנן בר פפא, הטעם שהיו האמהות עקרות, כדי שיהיו מתרפקות על בעליהן בנויין, שישארו ביופיין ולא יהיו מכוערות ע"י הלידה. ורב הונא ורבי אבון בשם רבי מאיר אומרים כדי שיהנו בעליהן מהן, שכל זמן שהאשה מקבלת עוברין היא מתכערת, ע"ש באורך". עכ"ל.

לא אסרו חכמים על האשה להתייפות ברשות הרבים

כתב מרן הגר"ש משאש (שו"ת תבואות שמש): "לא אסרו חכמים לאשה שתתייפה כל מה שתוכל, רק שיהיה בהיתר, ועל האנשים לשמור עצמם שלא יביטו בהם. ואם באנו לזה, הלא כמה נשים יפיפיות שאפי' יכסו ראשן במטפחת ובצעיף, הלא רק מחמת רוב יופיין יש גירוי יצה"ר, האם נאסור עליהם לצאת לשוק, או נאמר להם לכסות פניהם כגויים כדי שלא יביטו בהם אנשים? וגם ישנם היום הלובשים איזה כובעים או מטפחות על ראשן יוצאים מן הכלל ובוחרים בזה יותר משערותיהן, ויש בזה גירוי יותר מהשיער, האם נאסור להם? גם צורת המלבושים של היום נשתנו, ואע"פ שמותרים ע"פ הדין, יש בהם גירוי יצר שמייפים האשה מאד, האם נאסור להם? אלא ודאי כל מה שהוא מותר ע"פ הדין, בין אם תכסה בבגד, או בשיער, העיקר הוא שלא יהיה מגופה, הוי ליה מלבוש על ראשה, ואין לנו להיכנס אם הוא מייפה אותה או לא, דזהו ענין הגברים שחובתם שלא להביט, ואפי' תהיה מכוסה בכובע אין ראוי להביט". 

לא ברשיעי עסקינן 

כדבריו כתב הגאון רבי בנימין זילבר זצ"ל, חבר מועצת גדולי התורה, בשו"ת אז נדברו (חלק י"ד סי' מ"ז), וזה לשונו: "אשה מותרת לצאת בבגדי צבעונין, אף שמדינא אסור להסתכל בבגדי צבעונין של אשה, אפי' בתלויות בכותל... וכן ביו"ט משמחה בבגדי צבעונין, ולא אמרו שצריכה להתלבש בחוץ בבגדים שחורים. וכל הפרק במה אשה יוצאת המדובר באיסור יציאה בשבת בתכשיטין, משמע דבחול שרי ולא חוששין להסתכלות, דלאו ברשיעי עסקינן שמסתכלים בכוונה על נשים". 

בזמן חז"ל יצאו בתכשיטים לרחוב

כן כתב הגאון רבי יהודה שיינפלד שליט"א, בשו"ת "אוסרי לגפן" (חלק ט' עמ' קע"ה ואילך): "אי אפשר לאסור להתנאות ברה"ר, דכך טבע האשה מבריאת העולם (עכ"פ מאז שאכלה מעץ הדעת), ובזמן חז"ל יצאו בתכשיטין לרה"ר בימות החול, ורק בשבת אסרו שמא תשלוף להראות לחברתה, ומבואר שהתכשיטין היו להתנאות לפני חברותיה ולא רק בפני בעלה, ומפורש בחז"ל שמשמחים אותה ברגל בבגדי צבעונין, ועיין כתובות (סה.) רש"י ד"ה לך ולחברך ולחברורך, "שלא אתבזה על הבריות", הרי שכך דרך האשה מאז ומתמיד, צא ובדוק אצל הנשים הצנועות ביותר, שלובשות בגדים נאים יותר מבעליהן שלובשים חליפה שחורה פשוטה". 

מפורש בשו"ע וברמ"א להתיר 

היתר יציאה לרה"ר בתכשיטין, מפורש במסכת שבת, וראה בתוס' שם (דף סד: ד"ה רבי ענני), וזה לשונו: "ואנו שאין לנו רשות הרבים גמור... הרי היא כחצר שאינה מעורבת ומותרות נשים שלנו להתקשט בטבעות ובתכשיטים". וברא"ש שם: "הלכך מותר להתקשט בחצר וכן נמי ברשות הרבים שאין רחב ט"ו אמה". ובשו"ע או"ח (סי' ש"ג סעיף י"ח): "והאידנא, נשי דידן נהגו לצאת בכל תכשיטין". וברמ"א שם: "עכשיו שכיחי תכשיטין, ויוצאים בהם אף בחול". והביאוהו כל האחרונים. 

אין שום מצוה אצלינו שהאשה תתכער 

הגאון רבי יוסף קאפח זצ"ל, חבר בית הדין הרבני העליון, ומגדולי חכמי תימן, כתב בתשובה כתב יד: "פאה נכרית קדושה ומקודשת, והלוואי וכל בנות ישראל ינהגו בה. כי אין שום הלכה אצלנו שיש לקחת את האישה לדקורטור כדי שיבחר ויתאים לה את הלבוש המכער אותה דוקא, אלא מותרת להתנאות בפאה נכרית. ועיין פירוש המשניות שבת פ"ו מ"ה. ומחלוקת האחרונים בזה ידועה, עיין שדי חמד" (קובץ המשביר עמ' מ'). וכן הביא בספר "ברכת משה" על הלכות ברכות (פרק א' סעיף מ"ב בהערה): "וכ"כ מורי הגאון זצ"ל בתשובה כתב יד וזה לשונו, גם כיום לדעתי יכולה הכלה לחבוש פאה נכרית יפה שביפות ונהדרה שבנהדרות, והכי איתא במשנה, והוי כיסוי ראש מעליא".




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אוהב ישראל
חבר מתאריך 2.4.12
6504 הודעות
יום ששי א' בכסלו תשע''ט    00:01   09.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. קצר ולענין :)  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  


קופון הנחה באתר אייהרב - ויטמינים ותוספי מזון: FFL773


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mikeli לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 23.10.09
1448 הודעות, 20 מדרגים, 39 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בכסלו תשע''ט    00:13   09.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. אהבתי  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גדול
חבר מתאריך 10.7.18
412 הודעות
יום ששי א' בכסלו תשע''ט    01:06   09.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. לא הגזמת בכלל!!  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נר לילה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.11.17
583 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בכסלו תשע''ט    04:00   09.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. אפשר לפרט קצת יותר?  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבן בוחן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.9.15
1248 הודעות, 12 מדרגים, 24 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בכסלו תשע''ט    05:37   09.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. ישר כח  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  
אומנם אני לא בטוח שפה היה המקום להביא את כל זה
אבל אני אישית קראתי את רוב הדברים ומצא חן בעיני
אשמח לדעת רק מה המקור של כל זה
תודה


ואל יעלה בליבנו שום שנאה מאחד על חברו חלילה (ר אלימלך מליז'נסק


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רוזנפלד
חבר מתאריך 13.5.10
227 הודעות
יום ששי א' בכסלו תשע''ט    12:36   09.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. בבקשה  
בתגובה להודעה מספר 29
 
  
רוב הדברים מספר זה, עמוד רכ"ד ועמוד רנ"ג

https://goo.gl/D1n9N5

את הקטע הראשון (עד הספר עוז והדר לבושה) קיבלתי מחבר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Dark Blue לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.12
7152 הודעות, 82 מדרגים, 126 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בכסלו תשע''ט    00:08   09.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. בסה''כ עוד פלג בכת. לא תתקשה למצא כאלו גם בפלגים חרדים אחרים בארץ  
בתגובה להודעה מספר 14
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אוהב ישראל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
6504 הודעות, 96 מדרגים, 187 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בכסלו תשע''ט    00:14   09.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. כל עשרה הזויים זה אצלך פלג?  
בתגובה להודעה מספר 17
 
  
הם אפילו לא עשירית האחוז מהציבור החרדי שרובו נורמטיבי.


קופון הנחה באתר אייהרב - ויטמינים ותוספי מזון: FFL773


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Mr W לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.1.17
20781 הודעות, 231 מדרגים, 462 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בכסלו תשע''ט    01:02   09.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. יותר לכיוון של אפילו לא אלפית האחוז  
בתגובה להודעה מספר 19
 
  
30-40 משפחות מתוך קרוב למיליון בעולם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עגור_לבן
חבר מתאריך 30.12.17
492 הודעות
יום ששי א' בכסלו תשע''ט    02:26   09.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. איזה קטע שהם מייצגים את היהדות בשבילך !  
בתגובה להודעה מספר 14
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פשוטניק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.1.18
1143 הודעות, 10 מדרגים, 8 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בכסלו תשע''ט    00:47   09.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. איזו אומללות איומה ומזעזעת. אין תחתית לטירוף.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Admiral לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.13
6082 הודעות, 47 מדרגים, 85 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בכסלו תשע''ט    03:53   09.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. כמובן שיש הגזמה תקשורתית בכל הנוגע לכת הזו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מסכן מי שאוכל את הלוקשים של כתב עתונאי



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Maryland לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.1.09
4678 הודעות, 35 מדרגים, 60 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בכסלו תשע''ט    05:58   09.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. וכבודו אומר זאת מידיעה או השערה?  
בתגובה להודעה מספר 25
 
  


מסתננים החוצה - כדי שיהיה עתיד למדינת ישראל


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
House MD לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.10.16
3670 הודעות, 32 מדרגים, 36 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בכסלו תשע''ט    03:55   09.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. הדת,  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
היא דבר כל כך יפה 🤦🏼‍♂️



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
The force לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.5.15
10239 הודעות, 154 מדרגים, 260 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בכסלו תשע''ט    04:39   09.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. מטורפים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
רחמים על הילדים ...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
razor1911 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.12.14
1919 הודעות, 14 מדרגים, 28 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בכסלו תשע''ט    10:54   09.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. כמו שאבא שלי היה אומר ''קיצוניות לכאן או לשם היא פסולה..''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לא ברור לי האם הם חיים על פי תורה אחרת? לא זוכר שכתוב בתורה שלנו שאישה צריכה להיות לבושה כמו אותן מוסלמיות קיצוניות בסחבה שחורה שכזו?

מזעזע.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תשבץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.10.04
53214 הודעות, 266 מדרגים, 526 נקודות.  ראה משוב
יום ששי א' בכסלו תשע''ט    11:48   09.11.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. כשהיחס לאישה הוא כמו לזבל לא פלא שהיא נראית כמו שקית זבל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות