אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #518443 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 518443      
צבי_ישראל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.11.14
3055 הודעות, 56 מדרגים, 110 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ח בכסלו תשע''ט    20:51   06.12.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

איחוד הצלה - הודעה לתקשורת ''אין מונופול להצלת חיים''  

 
  
חוזר מנכ"ל משרד הבריאות משנת 2017 קובע בין השאר במפורש כי "יובהר ויודגש כי הכלל המנחה
את שיטת העובדה בין הארגונים בכלל ואת כונן המוקד בפרט, הוא הצלת חייו של המטופל ומתן
מענה מיטבי ומהיר בהתאם לנסיבות האירוע. בהתאם לכלל זה, הזנקת הכוננים, תיקבע אך ורק
משיקולים מקצועיים של זמן, מרחק והכשרה, ללא קשר להשתייכותם הארגונית".
האופן שבו הוחלט במשרד הבריאות ליישם את המדיניות הנ"ל )הכתובה בצורה מאוד ברורה( הוא
הקמת אפליקציה ייעודית שתאתר באופן אוטומטי את הכוננים הקרובים ביותר למקום האירוע ללא
קשר לשיוכם הארגוני.
מערך הכוננים במדינת ישראל מטרתו היא מתן מענה ראשוני ברמה של דקות ספורות עד אשר יגיע
האמבולנס ולכן כל מערכת אוטומטית ואוטונומית להזנקת כוננים חייבת להיות מסוגלת לנבא
ברזולוציה של שניות ודקות בודדות מי הכונן שאכן יגיע ראשון לכתובת המטופל כאשר היא צריכה
לעשות זאת בזמן אמת ומתוך אלפי כוננים הפזורים ברחבי הארץ. למרות שהתרענו מלכתחילה ששום
מערכת אוטומטית לא יכולה לנבא זמני הגעה ברזולוציה ורמת דיוק כל כך גבוהה )אפילו וייז לא
מצליחה( הסכמנו למהלך בהנחה שמשרד הבריאות יעשה את הפעולות והשינויים הדרושים במקביל
להטמעת המערכת ובלבד שהפיילוט וההטמעה לא יגרמו לכך שמתנדבי איחוד הצלה יוותרו ולו שעה
אחת ללא מידע מציל חיים.
לאחר חודשים רבים בהם המתינו אלפי מתנדבי איחוד הצלה לפיתוח האפליקציה הייעודית עי" מד"א
כפי שהוגדר בחוזר המנכ"ל גילינו כי אשר יגורנו בא לנו. בעוד שמוקד הכוננים ה"לאומי" של מד"א
ממשיך ברגעים אלו לחשוף את מתנדביו לכל המידע באופן בלתי מסונן גאוגרפית באמצעות מכשירי
המירס, הביפר, הזנקה אקטיבית יזומה של אופנוענים ועוד, מתנדבי איחוד הצלה תלויים באופן מוחלט
באפליקצית הכוננים הלאומית כאשר יום יום נוצרים מצבים אבסורדיים של קריאות חירום שמתקבלות
אף באותו בניין שלהם והאפליקציה אינה מאתרת אותם.
כל התקשרות של מתנדב איחוד הצלה למוקד הכוננים ה"לאומי" נתקלת באפליה גסה לרעתו. בעוד
שמתנדב מד"א יכול ברגע שמובאת לידיעתו קריאת חירום, באחד מאמצעי ההזנקה הרבים העומדים
לרשותו, להתקשר למוקד הכוננים ולבקש שיבוץ לאירוע וחשיפת הפרטים המלאים, מתנדב איחוד
הצלה באותו מצב נאלץ לעבור מסכת ארוכה בת 5 דק' בממוצע בה המוקד ה"לאומי" מזהה אותו על
פי שם, ת.ז ומספר טלפון, מבצע פעולה ארוכה ומסורבלת בה על כונן איחוד הצלה להוכיח את מיקומו
הגיאוגרפי ואז ורק אז, במידה והמוקדן במוקד ה"לאומי" מחליט לאפשר לכונן איחוד הצלה לצאת, הוא
שולח לו את פרטי האירוע כאשר במקרים רבים אותו מוקדן פשוט מסרב שרירותית בטענה שצוותי
מד"א כבר קרובים יותר.
בוודאי שהם קרובים יותר!!!! הם הוזנקו בזמן אמת!!!!
בזמן שמתנדבי מד"א מתקדמים בנסיעת חירום לכתובת, כונן איחוד הצלה יכול להימצא רחוב ליד, אבל
נאלץ לעצור את נסיעתו, לבצע תהליך מורכב וארוך ורק אז להמשיך בתנועה לכיוון הכתובת.
בשורה תחתונה, עבור מתנדבי איחוד הצלה - אוטומציה שלא עובדת, עבור מתנדבי מד"א - מידע
חופשי ובלתי מסונן.
סעיף 2.8 לחוזר המנכ"ל קובע כי "הגורם הממונה יפקח ויבצע מעקב על שיתוף הפעולה תוך מעקב
קפדני על אופן הפעלת כוננים והזנקת צוותים על פי קריטריונים מקצועיים של זמן, מרחק והכשרה
מקצועית, וכן בחינת כל מידע רלוונטי הנוגע לאופן הפעלת הכוננים המשולבים".
כיום, כפי שצפינו והתרענו מראש, לצערנו, אף אחד מהקריטריונים שמשרד הבריאות קבע אינו מקבל
ביטוי ולראיה:
1 .זמן ומרחק– המערכת מאתרת את הכוננים הקרובים ביותר לאירוע בקו אווירי מבלי להתחשב
בכלי הרכב של הכונן )אופנוע חירום \ רכב וכו'( ואינה מתחשבת בצירי נסיעה, פקקים ועוד.
במתאר עירוני היא אינה רלוונטית כלל בניבוי זמן ההגעה המהיר ביותר לאירוע.
2 .הכשרה מקצועית – המערכת מתעלמת ממאות כונני איחוד הצלה שהם בעלי הכשרה רפואית
וציוד מתקדמים )פארמדיקים ורופאים( ואינה נותנת להם תיעדוף. בעוד שמוקד מד"א חשוף
למידע ויכול להזניק באופן אקטיבי יזום את הכוננים הרלוונטים בעיניו, מוקד איחוד הצלה כלל לא מקבל את המידע מכיוון שהפארמדיק \ רופא שלו היה 50 מטר יותר רחוק בקו אוירי מחובש
מד"א ברכבו הפרטי.
לסיכום, סעיף 11 לחוזר המנכ"ל קובע כי "בחודשיים אלו לאחר סיום פיתוח האפליקציה, יתבצע
פיילוט לבחינת ביצוע ההפעלה המשותפת, בהתאם למתווה המפורט לעיל תוך בדיקת
הבטיחות והיעילות של המתווה על ידי משרד הבריאות".
ובכן מכובדי, הפיילוט נכשל כישלון חרוץ!
במבחן התוצאה אלפי כונני איחוד הצלה מעבירים יום יום עשרות תלונות על מקרים שהובאו
לידיעתם ואשר לא התקבלו ב"אפליקציה הלאומית", מקרים שבחלקם העיכוב בזמני התגובה כבר
עלו לצערנו בחיי אדם.
אנו דורשים ממשרד הבריאות להתפכח משתי אשליות מרכזיות:
הראשונה – שמוקד הכוננים של מד"א יפעל באופן אמיתי ואובייקטיבי כמוקד לאומי שלא יפלה בין
מתנדבים מארגונים שונים.
השנייה – שמערכת פשוטה שפותחה בחופזה במהלך חודשים בודדים תאפשר החלפה של הגורם
האנושי בקבלת החלטה מורכבת לגבי מי וכמה יוזנקו לאירוע תוך שקלול בזמן אמת של שיקולי
"זמן, מרחק והכשרה".
אנו באיחוד הצלה דורשים ממשרד הבריאות להשוות באופן מוחלט ומידי בין מקורות המידע
הזמינים למוקד הכוננים של מד"א ומוקד איחוד הצלה קרי, התחברות של איחוד הצלה לאותה
מערכת שו"ב של מד"א. במקביל, על משרד הבריאות לעשות "חישוב מסלול מחדש" ועבודת מטה
רצינית ומקיפה על תו"ל הזנקת כונני רפואת חירום במדינת ישראל תוך הכרה במגבלות טכנולוגיות
של מערכת אוטומטית ואוטונומית ותוך הכרה בתרבות המושרשת עמוק בערכי מד"א של מידור
ארגון איחוד הצלה.


בברכה, צבי ישראל ... ארץ צבי כתיב בה (...) אף ארץ ישראל, בזמן שיושבין עליה: רווחא


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  חובה לשים לזה סוף צפתי 06.12.18 20:54 1
  מד''א הוא ארגון עסקי, חיי אדם לצערנו לא עומדים בראש סדר היום של מנהלי הארגון. יום בהיר 06.12.18 20:57 2
     הבעייה היא שבלתי אפשרי להצביע ברגליים. בסוף פינוי זה תמיד ע''י מד''א אלגוריתם 06.12.18 21:02 3
         יש אמבולנסים של איחוד הצלה kidon 06.12.18 21:50 5
     +1 חנש 9 06.12.18 21:51 6
  דיי להתבכיין yammar 06.12.18 21:47 4
  לא יאומן איזה ביזיון.שימו לב שלא איכפת להם מהחולה/נפגע בכל הסיטואציות חנש 9 06.12.18 21:56 7
  תגובת משרד הבריאות מהיר ועצבני 06.12.18 22:45 8

   
   
צפתי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.1.10
14450 הודעות, 139 מדרגים, 270 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ח בכסלו תשע''ט    20:54   06.12.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. חובה לשים לזה סוף  
בתגובה להודעה מספר 0
 

בושה וחרפה מה שניהיה פה
האפליקציה הזאת שווה לקליפת השום בדוק


במקרה חירום חיגו 1221


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יום בהיר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.1.12
2526 הודעות, 54 מדרגים, 79 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ח בכסלו תשע''ט    20:57   06.12.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. מד''א הוא ארגון עסקי, חיי אדם לצערנו לא עומדים בראש סדר היום של מנהלי הארגון.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
'איחוד הצלה' לעומת זאת נבנה על טהרת ההתנדבות, והדבר עומד לצנינים ובניגוד לאינטרסים של מד"א.

בממוצע, מתנדבי הצלה מגיעים ברבע מהזמן שלוקח לכונן מד"א להגיע. ממליץ להתקשר אליהם ישירות, ובמקרה של פגיעה חלילה - לא להניח את עצמכם לחסדיו של ארגון מד"א.

גם מבחינת יחסי עבודה גברים - נשים, מד"א הוא ארגון בעייתי מאד, והדברים ידועים.

אנחנו כאזרחים - צריכים להצביע ברגליים. כך יבוא שינוי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלגוריתם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.7.15
2239 הודעות, 59 מדרגים, 118 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ח בכסלו תשע''ט    21:02   06.12.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. הבעייה היא שבלתי אפשרי להצביע ברגליים. בסוף פינוי זה תמיד ע''י מד''א  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
ומד''א עושים את הכסף מהפינוי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
kidon
חבר מתאריך 15.10.15
528 הודעות
יום חמישי כ''ח בכסלו תשע''ט    21:50   06.12.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. יש אמבולנסים של איחוד הצלה  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חנש 9 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.5.13
1205 הודעות, 11 מדרגים, 22 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ח בכסלו תשע''ט    21:51   06.12.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. +1  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  


מי שהולך לישון עם כלבים מתעורר עם פרעושים


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yammar
חבר מתאריך 28.1.18
80 הודעות
יום חמישי כ''ח בכסלו תשע''ט    21:47   06.12.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. דיי להתבכיין  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חנש 9
חבר מתאריך 31.5.13
1205 הודעות
יום חמישי כ''ח בכסלו תשע''ט    21:56   06.12.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. לא יאומן איזה ביזיון.שימו לב שלא איכפת להם מהחולה/נפגע בכל הסיטואציות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
https://www.facebook.com/911yourlife/?ti=as


מי שהולך לישון עם כלבים מתעורר עם פרעושים


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מהיר ועצבני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
2049 הודעות, 16 מדרגים, 28 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ''ח בכסלו תשע''ט    22:45   06.12.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. תגובת משרד הבריאות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
*תגובת משרד הבריאות :*
בהתאם לחוזר מנכ"ל משרד הבריאות, הזנקת כוננים והעברת מידע אליהם צריכה להיעשות באמצעות מערכת הזנקה ייעודית שהוקמה לצורך כך, שמאתרת אוטומטית את הכוננים הקרובים ביותר לזירת האירוע ומזניקה אותם. עד כה חוברו מעל 1,100 כוננים של איחוד הצלה למערכת זו אשר מוזנקים באופן שוויוני כשאר כונני מד"א על ידי מערכת האפליקציה לאירועי חירום, ועל ואיחוד הצלה לפעול לחיבור שאר הכוננים למערכת זו כדי שגם הם יוכלו לקבל קריאות ולהיות מוזנקים באמצעות האפליקציה.
 
משרד הבריאות מלווה באופן שוטף את אופן יישום החוזר בשטח. על פי הנתונים הנמצאים במשרד הבריאות מתחילת חודש נובמבר הוזנקו כונני איחוד הצלה למעל 46,000 מקרים. יצוין כי מספרים אלה, אינם כוללים קריאות המגיעות לאלפי כוננים של איחוד הצלה אשר פועלים גם במסגרת מד"א ומקבלים את הקריאות באמצעות האפליקציה של מד"א. הפעלת הכוננים באמצעות מערכת זו, בהתאם לחוזר משרד הבריאות אמורה להחליף את כל דרכי התקשורת האחרים להעברת הקריאות לכוננים.
 
מקרים פרטניים שהופנו למשרד הבריאות שבהן נטען כי הכוננים אשר לא קיבלו מידע, נבחנים על ידי המשרד מתוך כוונה לייעל את המערכת במידת הצורך.
 
למרות העובדה כי איחוד הצלה טרם השלים את חיבור כלל הכוננים של הארגון למערכת כפי שנדרש על ידי משרד הבריאות, ולא עמד בלוחות הזמנים שהוגדרו ליישום חוזר מנכ"ל משרד הבריאות, כבר לפני קרוב לחצי שנה, הנחה משרד הבריאות כי מד"א ימשיך להעביר טלפונית מידע לכונני איחוד הצלה הנמצאים בקרבת מקום האירוע, ואשר טרם חוברו למערכת הכוננים וזאת בנוסף לחמשת הכוננים המוזנקים לכל אירוע באמצעות האפליקציה. מעבר לכך, כל אירוע מציל חיים של החייאה, אבדן הכרה ותאונה קשה מועבר גם ישירות למוקד איחוד הצלה , בנוסף להזנקת כוננים קרובים כמקובל. ומגן דוד אדום פועל בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
 
לאור הדברים, הטענה של איחוד הצלה על הסתרת מידע מציל חיים מקוממת ואינה נכונה, וטוב יעשה הארגון אם היה פועל לא מכבר לחבר את כלל הכוננים של הארגון למערכת הזנקת הכוננים כפי שנדרש ולסיים את התהליך



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות