גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #532232 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 532232      
שנורקל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.1.18
1248 הודעות, 7 מדרגים, 14 נקודות.  ראה משוב
יום שני ו' באדר א' תשע''ט    12:32   11.02.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

בנק ישראל: ''מדיניות המיסוי תרמה לגידול בפקקים בכבישי המדינה''  

 
  
על פי הדו"ח, המדיניות הנדרשת תצטרך להאט את קצב הגידול של היקף הנסיעות במכונית הפרטית באמצעות ייקור של הנסיעה בשעות העומס והוזלה של התחבורה הציבורית
12:11
|
תומר הדר
https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3756084

מי יצר את הפקקים? מתברר שלא רק משרד התחבורה. לפי בנק ישראל: "מדיניות המיסוי הנוכחית של רשות המסים תרמה להעלאת הגודש בכבישי המדינה ולצפיפות בכבישים". כך עולה מעיקרי דו"ח שמפרסם היום (ב') בנק ישראל בנושא תחבורה פרטית בישראל. לפי העבודה, שנכתבה בידי ד"ר יואב פרידמן, נדרש מהלך מצד המדינה שיצמצם את השימוש ברכב הפרטי ויצמצם את היקף הנסועה, לשון המחקר.
המדיניות הנדרשת תצטרך להאט את קצב הגידול של היקף הנסיעות במכונית הפרטית באמצעות ייקור של הנסיעה בשעות העומס (כלומר הטלת אגרות גודש) והוזלה של התחבורה הציבורית. לפי עיקרי הניתח, עלות רכישת מכונית פרטית ירדה במהלך העשורים האחרונים, מה שהפך את המכוניות ליותר נגישות. המשק הישראלי צפוי אף לקבל "מכת פקקים" נוספת עקב כניסה מאסיבית בעתיד של רכב חשמלי והיברידי. מעבר לנושא המיסוי, הצפיפות בכבישים עולה גם עקב עלייה ברמת החיים, התרחבות התעסוקה (כלומר הישראלי עובד יותר רחוק) והתרחבות היוממות (עבודה יומית רחוק מהבית). התשתיות כמובן אינן תורמות: לפי הדו"ח למרות הגידול המהיר במספר המכוניות, התשתיות לא מיהרו להדביק את הפער בשני העשורים האחרונים, מה שתורם לצפיפות.
על פי הנתונים שמפרסם בנק ישראל - בשנת 1995 אופיינו כ-45% מן העובדים ביוממות, כלומר הם יצאו ממקום מגוריהם לעבוד בישוב אחר. כיום מדובר ב-55%. בנוסף עלתה רמת המינוע, כלומר ליותר ישראלים יש יותר מכוניות. כיום ממוצע הנסועה, כלומר כמה הישראלי נוסע, עומד על 18 ק"מ ליום. לטענת בנק ישראל, שיעור הנסועה בשנים האחרונות זינק ב50% - אך שיעור הגידול בכבישים סלולים עומד על שישה אחוזים בלבד.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  קישקוש קול_קורא 11.02.19 12:37 1
     חי בסרט. אני לא רואה עובד מדינה שיסכים לשלם פרוטה . משיט הסירה 11.02.19 13:50 11
  טוב שנזכרתם...מדיניות מטומטמת שמקדשת את הרכב על פני איכות החיים.מדינה כל כך קטנה וצפופה הרואה 11.02.19 12:44 2
     איזה שטויות, בתור אחד שמחזיק רכב אני מעדיף לא לגעת בו ולסוע בתחבורה ציבורית איציק2 11.02.19 12:51 5
         אתה מדבר ''בתור אחד'', בנק ישראל בדק מיליוני אנשים יוסף כץ 11.02.19 13:02 7
             בנק ישראל לא בדק מליוני אנשים, בנק ישראל בדק נתונים שטחיים בלבד איציק2 11.02.19 13:09 9
     אחזקת רכב בישראל היא אחת היקרות בעולם המערבי, תפסיקו לדבר שטויות ולהכניס ראיונות אווילים רנה דקארט 11.02.19 14:00 12
  אין בעיה עם משפחה שיש לה רכב או שניים הבעיה מתחילה שיש בנאדם בודד שמחזיק ג'יפון אלמוני 11.02.19 12:51 3
     מה הקשר לפקקים אבל? אננס 11.02.19 13:10 10
  השקעה בתחבורה ציבורית יעילה תשפר את המצב באופן משמעותי מקלאוד 11.02.19 12:51 4
  רק לי מרגיש דיויד מהקריות 11.02.19 12:58 6
  אני יכול להעיד על עצמי יעקב רון 11.02.19 13:06 8
  עוד כמה שנים כשהרכב האוטונומי יהיה הברירת מחדל, תראו חברות טכנולוגיה עושות בשנתיים Jay 11.02.19 14:16 13

   
   
קול_קורא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.2.12
1587 הודעות, 17 מדרגים, 34 נקודות.  ראה משוב
יום שני ו' באדר א' תשע''ט    12:37   11.02.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. קישקוש  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 11.02.19 בשעה 12:45 בברכה, קול_קורא
 
מס מהגבוהים בעולם על רכבים ועל דלק ולמרות זאת יש הרבה פחות רכבים מאשר הממוצע ב OECD.
אם כבר מדיניות המס הפחיתה את העומס.
מה שהגדיל אותו זה ריבית אפס שאיפשרה לאנשים לקאחת הלוואות לקנית מכוניות ודירות ומה שהגדיל את העומס זה מדיניות כושלת של הממשלה שהשקיעה בכבישים במקום ברכבות עיליות וברכבות תחתיות בערים המרכזיות וכן ההתמודדות הכושלת עם וועד הרכבת שמשאיר אותה ברמה של מדינת עולם שלישית.
החזירים רוצים תירוץ לשלוח יד יותר עמוק לכיס ולהעמיק את הגביה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
משיט הסירה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.3.15
3002 הודעות, 21 מדרגים, 26 נקודות.  ראה משוב
יום שני ו' באדר א' תשע''ט    13:50   11.02.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. חי בסרט. אני לא רואה עובד מדינה שיסכים לשלם פרוטה .  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הרואה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.8.14
3948 הודעות, 26 מדרגים, 34 נקודות.  ראה משוב
יום שני ו' באדר א' תשע''ט    12:44   11.02.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. טוב שנזכרתם...מדיניות מטומטמת שמקדשת את הרכב על פני איכות החיים.מדינה כל כך קטנה וצפופה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
צריכה להתמודד גם עם כל זיהום האויר הרעש והפקקים?קודם כל לייקר את שווי המס של רכבי הליסינג לשווי ריאלי,לייקר מיסים על כל סוגי הרכב ולסבסד תחבורה ציבורית בכספים שיכנסו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איציק2 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
926 הודעות, 8 מדרגים, 16 נקודות.  ראה משוב
יום שני ו' באדר א' תשע''ט    12:51   11.02.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. איזה שטויות, בתור אחד שמחזיק רכב אני מעדיף לא לגעת בו ולסוע בתחבורה ציבורית  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
הבעיה שהתחבורה הציבורית פח אשפה, בהתחלה ניסיתי אוטובוס ורכבת, אבל זה לקח לי קרוב לשנתיים לכיוון, ואחרי שהשקעתי 5000 שקל על קורקינט הזמן התקצר ל"רק" שעה וחצי לכיוון כשהרכבת לא מפסיקה לאחר. אז לפני שיהיה מוצדק בכלל למסות ולו בשקל אחד, צריכים לספק תחבורה ציבורית ראויה לתושבים. לא ייתכן שאני צריך להחליף רכבת בתל אביב והרכבת שאני מחליף יוצאת דקה לפני הרכבת שלי שמגיעה, ואז אני צריך לחכות עוד 20 דק הרציף לרכבת הבאה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוסף כץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.12.15
6664 הודעות, 39 מדרגים, 68 נקודות.  ראה משוב
יום שני ו' באדר א' תשע''ט    13:02   11.02.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. אתה מדבר ''בתור אחד'', בנק ישראל בדק מיליוני אנשים  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  


הכותב הוא פלשתיני-יהודי. (מי שאבותיו שכנו בארץ משכן קבע לפני 1917 נחשב פלשתיני)


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איציק2 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
926 הודעות, 8 מדרגים, 16 נקודות.  ראה משוב
יום שני ו' באדר א' תשע''ט    13:09   11.02.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. בנק ישראל לא בדק מליוני אנשים, בנק ישראל בדק נתונים שטחיים בלבד  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
ברור שאפשר למסות רכבים ב5000 אחוז, אפשר גם לא למכור בכלל ואז לא יהיו פקקים בכלל לא?
לדעתי מדיניות מיסים אף פעם לא עובדת. אם רוצים לגרום לאינדיבידואל להשתמש בשירות מסוים השירות צריך להיות בסטנדרט הכי גבוה שאפשר.
היום חוץ מתל אביב, וירושלים, אין תחבורה ציבורית ראויה בארץ.
ולכן, עד שלא תהיה תחבורה ציבורית ראויה אין שום היגיון להעלות את המיסים. אוליי אחרי שהרכבת הקלה תהיה, אז אוליי התחבורה באמת תהיה ראויה (אם יעמדו בציפיות של כל 5 דק רכבת) ואז גם בלי מיסוי אני בטוח שתהיה ירידה משמעותית בשימוש ברכב הפרטי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רנה דקארט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.6.09
47496 הודעות, 188 מדרגים, 317 נקודות.  ראה משוב
יום שני ו' באדר א' תשע''ט    14:00   11.02.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. אחזקת רכב בישראל היא אחת היקרות בעולם המערבי, תפסיקו לדבר שטויות ולהכניס ראיונות אווילים  
בתגובה להודעה מספר 2
 

הפתרון צריך להיות באגרות גודש וביצירה של תחבורה ציבורית יעילה וזולה, ולא דברים יקרים בטירוף כמו רכבות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלמוני
חבר מתאריך 2.4.12
10866 הודעות
יום שני ו' באדר א' תשע''ט    12:51   11.02.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. אין בעיה עם משפחה שיש לה רכב או שניים הבעיה מתחילה שיש בנאדם בודד שמחזיק ג'יפון  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
למה רק אלוהים יודע .
לדעתי המדינה צריכה לקרוע את האנשים האךו במסוי בכדי שיסעו עם רכב פחות מזהם ויותר קטן.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אננס לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.11.16
7306 הודעות, 76 מדרגים, 134 נקודות.  ראה משוב
יום שני ו' באדר א' תשע''ט    13:10   11.02.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. מה הקשר לפקקים אבל?  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
רכב פחות מזהם ויותר קטן עדיין מייצר פקק



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מקלאוד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
4658 הודעות, 23 מדרגים, 38 נקודות.  ראה משוב
יום שני ו' באדר א' תשע''ט    12:51   11.02.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. השקעה בתחבורה ציבורית יעילה תשפר את המצב באופן משמעותי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
צריך לשאול האם אנשים שעובדים במרכז אבל גרים בירושלים מסתמכים על התח"צ או
נוסעים ברכב?
לדעתי התשובה ברורה. אם הייתה תחבורה ציבורית יעילה, שבה הזמנים ידועים, אף אחד
לא היה חושב אפילו על רכב.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דיויד מהקריות
חבר מתאריך 21.1.19
147 הודעות
יום שני ו' באדר א' תשע''ט    12:58   11.02.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. רק לי מרגיש  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שאף פעם לא תהיה לנו תחבורה ציבורית ותשתיות ברמה איכותית מספיק?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יעקב רון
חבר מתאריך 11.10.15
4 הודעות
יום שני ו' באדר א' תשע''ט    13:06   11.02.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. אני יכול להעיד על עצמי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לאחר שנקלעתי לכמה מארבים של שוטרים בזמן רכיבה על אופניים, ומתן קנסות לרוכבים, אני חזרתי לנסוע לעבודה ברכב.
כאשר לא מעודדים את כלי הרכב היעיל ביותר והבטוח ביותר,כנראה לא באמת מנסים למצוא פתרון.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Jay לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.2.16
2422 הודעות, 26 מדרגים, 40 נקודות.  ראה משוב
יום שני ו' באדר א' תשע''ט    14:16   11.02.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. עוד כמה שנים כשהרכב האוטונומי יהיה הברירת מחדל, תראו חברות טכנולוגיה עושות בשנתיים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
את מה שהממשלה לא מסוגלת כבר 70 שנה, לקיים מערך תחבורה יעיל בכבישי ישראל.

יחד עם זאת חייב להדגיש שחלק מהפתרון של הרכב האוטונומי הוא בהפחתה דרמטית של מספר הרכבים בכבישים כיוון שאנשים יעדיפו ״לחכור״ רכב לנסיעה מנקודה א׳ לנקודה ב׳ מאשר להחזיק ברכב אוטונומי בבעלותם.

למעשה, מדובר במערך מוניות אדיר ללא נהג אנושי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות