גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #539391 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 539391      
somebody else
חבר מתאריך 23.7.18
18 הודעות
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    01:50   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

טייס טיסת אתיופיאן איירליינס שהתרסקה דיווחה על בעיות תוך שתי דקות מההמראה  

 
  
עם פאניקה בקולו הוא ביקש לחזור לנחיתה מיידית ודיווח שהמטוס מאיץ למהירויות שחורגות מהנורמה.


מקור: מקורב לחקירת התאונה לניו יורק טיימס


https://www.nytimes.com/2019/03/14/world/boeing-737-max-ethiopian-airlines.html?action=click&module=Top%20Stories&pgtype=Homepage



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מחריד לא פה ולא פה 15.03.19 01:54 1
     נשמע תואם לגרסה שהועלתה לפיה יש בעיה מובנית במטוסים האלה אחד מהשורה 15.03.19 01:56 3
         בעיה מכנית? או שלא יודעים עדיין? לא פה ולא פה 15.03.19 01:57 4
             טענו שיש בעיה במטוסים האלה אחד מהשורה 15.03.19 01:59 5
                 נשמע מחדל רציני... לא פה ולא פה 15.03.19 02:02 7
                     נשמע שחברת בואינג אחראית, אבל לא יודע כמה מתוך זה קונספרציה. אחד מהשורה 15.03.19 02:03 8
                         אני מבין.. לא פה ולא פה 15.03.19 02:05 9
                     השמועות מדברות על טענות טייסים פה ושם 15.03.19 07:22 13
                 אכן... kitzz 15.03.19 02:08 10
                     וגם הגביהו את הכן הקדמי כדי להרחיק את המנועים מהקרקע. הדבר הנכון אווירודינמית LO-DAALI 15.03.19 07:52 17
                         תמיד זה ככה אהרון5 15.03.19 10:06 27
                             מה בדיוק חזירות בתכנון מנועים חסכוניים יותר? אני לא מדבר על המחדל incanus 15.03.19 10:15 31
                         מפחיד לטוס במטוס אשר טיסתו נשלטת בידי תוכנה מורכבת אם אין אפשרות לטייסים לעבור לשליטה ידנית. יונגרמן 16.03.19 13:57 35
                 הבעיה שתוארה באשכול הקודם טיפה שונה: jack10 15.03.19 08:25 20
                     הזה לא סותר, עצם הבעיות בהמראה הן תוצר של השינוי המדובר בדגם הזה. LO-DAALI 15.03.19 08:41 21
                     זו היתה בדיוק התקלה אצל איירבוס ממש חדש 15.03.19 09:58 26
                 +++ כוכב שביט 15.03.19 10:07 29
  האחראים בבואינג בטח לא ישנים בלילה דריפטר 15.03.19 01:55 2
     לדעתי זה מאוד סביר.. לא פה ולא פה 15.03.19 02:00 6
     מפחיד. פורסם אתמול שבואינג עדכנו patch לתוכנה של המטוסים האלה. יונגרמן 16.03.19 14:00 36
  רבותי...מטוס חדש עובר עשרות שעות של ניסויי טיסה ואלפי בדיקות טכניות מחמירות לפני שהדגם יצחק היקר 15.03.19 02:13 11
     תודה הסבר ברור ומכבד רן הפיכח 15.03.19 02:28 12
     אכן תודה על ההסבר הבהיר אנריק הספן 15.03.19 07:25 14
     לפי מה שהבנתי במערכת החדשה אין אפשרות לנתק אותה joe 15.03.19 07:31 15
     צינור פיטו סתום יכול להראות מהירויות חריגות... הכל יכול להיות. להיאזר בסבלנות לתוצאות החקירה argon 15.03.19 07:48 16
         במטוסים האלה אם אני זוכר נכון יש 3 כאלה. לקברניט אחד לקצין הראשון אחד ולמערכת מכשירי יצחק היקר 15.03.19 08:01 18
     במערכות מורכבות ייתכנו תקלות נדירות מאד שגם בדיקות כאלו לא יגלו מבעוד מועד. יונגרמן 16.03.19 14:08 37
  לדעתי - התקלה לא נובעת מתהליך האצת המנועים - האצת המנועים היה ניסיון לתקן תקלה אחרת. gidi 15.03.19 08:10 19
     אינני מכיר מצב במטוסי בואינג בו טייס לא יכול לקחת שליטה מלאה תוך עקיפה מוחלטת של האוטומציה אחד האדם 15.03.19 09:11 22
         אתה צודק gidi 15.03.19 09:35 23
         נזכרתי. אכן הטייס בבואינג יכול לקחת שליטה gidi 15.03.19 09:42 25
     הסברת מעולה. תודה. ורד הרים 15.03.19 09:41 24
     תודה על ההסבר FuNatic 15.03.19 10:06 28
         תמיד קיים סיכוי אבל לדעתי - נמוך gidi 15.03.19 12:15 32
             תקלה של בורג שתקעה את הגה הגובה והפילה מטוס כבר התרחשה. פשוטניק 15.03.19 12:25 33
             נמתין למסקנות החוקרים FuNatic 15.03.19 12:31 34
     זה מה שאמרתי אהרון5 15.03.19 10:08 30

   
   
לא פה ולא פה
חבר מתאריך 15.10.17
420 הודעות
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    01:54   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מחריד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ייתכן ומדובר במתקפת סייבר??
אולי המערכות החדשות בעלות נקודות תורפה מבחינת אבטחת מידע??



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד מהשורה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.8.15
6380 הודעות, 116 מדרגים, 211 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    01:56   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. נשמע תואם לגרסה שהועלתה לפיה יש בעיה מובנית במטוסים האלה  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
בעיה שהטייסים לא יודעים להתמודד איתה.


אני לא שונא ערבים- אני אוהב יהודים!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
לא פה ולא פה
חבר מתאריך 15.10.17
420 הודעות
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    01:57   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. בעיה מכנית? או שלא יודעים עדיין?  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
אני לא בקיא בכל פרטי המקרה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד מהשורה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.8.15
6380 הודעות, 116 מדרגים, 211 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    01:59   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. טענו שיש בעיה במטוסים האלה  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  
שהחליפו מנועים ושינו מיקום, מה שגורם להזדקרית של המטוס ואז לנפילה.

כדי לפתור את זה צריך להוציא מטייס אוטומטי, אבל גם אז לא מספיק וצריך להוציא מהמראה אוטומטית שאת הפעולה הזו לא לימדו את הטייסים.


אני לא שונא ערבים- אני אוהב יהודים!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
לא פה ולא פה
חבר מתאריך 15.10.17
420 הודעות
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    02:02   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. נשמע מחדל רציני...  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
איך קורה כזה דבר???
זו בעיה במדרכי הטייס מטעם החברה או ספציפית בטייסים שלא למדו לעומק ואיכשהו הטיסו כזו מפלצת?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד מהשורה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.8.15
6380 הודעות, 116 מדרגים, 211 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    02:03   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. נשמע שחברת בואינג אחראית, אבל לא יודע כמה מתוך זה קונספרציה.  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
רק אמרתי שהדיווח האחרון יכול לתמוך בקוהספרציה.


אני לא שונא ערבים- אני אוהב יהודים!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
לא פה ולא פה
חבר מתאריך 15.10.17
420 הודעות
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    02:05   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. אני מבין..  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
תודה על הסיכום



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פה ושם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.11.16
564 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    07:22   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. השמועות מדברות על טענות טייסים  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
כי ספרי ההדרכה למטוס דלים ביותר



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
kitzz לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.5.07
97902 הודעות, 438 מדרגים, 858 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    02:08   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. אכן...  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
האריכו את גוף המטוס והלבישו מנועים חזקים וכבדים יותר...ב max....
גרם לבעית הזדקרות....


https://www.thcendcbd.com/


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LO-DAALI לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.6.14
27495 הודעות, 133 מדרגים, 252 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    07:52   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. וגם הגביהו את הכן הקדמי כדי להרחיק את המנועים מהקרקע. הדבר הנכון אווירודינמית  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  
היה להגביה גם את הכן האחורי אלא שאז בואינג הייתה נדרשת לרישום מטוס חדש מאפס מה שכמובן עולה הרבה יותר כסף וזמן... אז ניסו לקצר דרך ולפצות על זה עם פתרונות תוכנה...
המנועים אגב הוגדלו לצורך חיסכון בדלק. חוסכים וחוסכים, בסוף יש לזה מחיר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהרון5 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.15
47559 הודעות, 208 מדרגים, 366 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    10:06   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. תמיד זה ככה  
בתגובה להודעה מספר 17
 
  
רוב האסונות שלנו זה בני אדם ותמיד חזירות או רשעות.


https://t.me/realaharon5


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
incanus
חבר מתאריך 25.3.09
3132 הודעות, 39 מדרגים, 0 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    10:15   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. מה בדיוק חזירות בתכנון מנועים חסכוניים יותר? אני לא מדבר על המחדל  
בתגובה להודעה מספר 27
 
  
עצמו, אלא ברצון.
היית נוהג במכונית שעושה 1:5?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יונגרמן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.12.18
982 הודעות, 4 מדרגים, 8 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט' באדר ב' תשע''ט    13:57   16.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. מפחיד לטוס במטוס אשר טיסתו נשלטת בידי תוכנה מורכבת אם אין אפשרות לטייסים לעבור לשליטה ידנית.  
בתגובה להודעה מספר 17
 
  

טראמפ גם אמר משהו בכיוון הזה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
jack10 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.7.09
7275 הודעות, 37 מדרגים, 65 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    08:25   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. הבעיה שתוארה באשכול הקודם טיפה שונה:  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
יש תיקון אוטומטי למצב הזדקרות. ביטול מצב התיקון האוטומטי מסובך. ייתכן שהמטוס נכנס למצב תיקון הזדקרות אוטומטי, בטעות, והטייס לא ידע כיצד לבטל.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LO-DAALI לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.6.14
27495 הודעות, 133 מדרגים, 252 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    08:41   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. הזה לא סותר, עצם הבעיות בהמראה הן תוצר של השינוי המדובר בדגם הזה.  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ממש חדש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.4.09
18540 הודעות, 86 מדרגים, 166 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    09:58   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. זו היתה בדיוק התקלה אצל איירבוס  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  
סיבכו את הטייס האוטומטי , בסוף ביטלו את הקטע של החוכמה האוטונומית ונהיה שקט


מכובדי, שימוש במונחי שואה ללא הקשר לשואה הינה זילות של השואה. בברכה, ממש חדש


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כוכב שביט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.5.17
730 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    10:07   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. +++  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דריפטר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.4.17
1341 הודעות, 10 מדרגים, 20 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    01:55   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. האחראים בבואינג בטח לא ישנים בלילה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כמו שדונלד טראמפ צייץ לפני כמה ימים בנוגע לאובר- טכנולוגיה שיש היום במטוסים ונראה לי כי בסוף יגלו שהבעיה היא בעיית תוכנה או חומרה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
לא פה ולא פה
חבר מתאריך 15.10.17
420 הודעות
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    02:00   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. לדעתי זה מאוד סביר..  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
תיאוריה פשוטה והגיונית שמסבירה המון



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יונגרמן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.12.18
982 הודעות, 4 מדרגים, 8 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט' באדר ב' תשע''ט    14:00   16.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. מפחיד. פורסם אתמול שבואינג עדכנו patch לתוכנה של המטוסים האלה.  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
העניין הבסיסי הוא שצריך לאפשר במקרה של תקלת תוכנה חמורה לעבור במהירות למצב של שליטה ידנית במטוס והטייסים צריכים להיות מיומנים בהטסה גם במצב ידני. אחרת, חיי הטסים נמצאים בידיים של אנשי הפיתוח והבדיקות של תוכנת השליטה האוטומטית, ואפילו בהנחה שכולם חכמים ואחראיים - טעויות תוכנה שמתגלות רק בזמן אמיתי הן בלתי-נמנעות במערכות מורכבות כאלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יצחק היקר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.6.15
6484 הודעות, 55 מדרגים, 102 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    02:13   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. רבותי...מטוס חדש עובר עשרות שעות של ניסויי טיסה ואלפי בדיקות טכניות מחמירות לפני שהדגם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מקבל אישור כשירות לטיסה.

הבעייה כנראה נעוצה בתקלה שקרויה "בא והולך" כלומר תקלה קורית פתאום ונעלמת.

אם הטייס זיהה תקלת האצה הוא אמור לנתק את את המצערת האוטומטית ואת הטייס האוטומטי ולהטיס ידנית.

האצה לא מתוכננת יכולה לקרות מתקלה ( נדיר) או מנסיון של הטייס האוטומטי לתקן מצב.

בכל מקרה יש לחכות לתוצאות החקירה שכן החקירה בודקת את כל הנתונים - מטוס, טייסים תוכנה ועוד.

במטוס הזה שופרה מערכת ה ECC שזו המערכת הממוחשבת המנתרת את פעולת המנועים. תקלה במערכת יכולה לגרום להאצה לא מתוכננת.

יש עוד מלא אפשרויות - לכן נצטרך להתאזר בסבלנות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רן הפיכח לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.10.18
1085 הודעות, 15 מדרגים, 30 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    02:28   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. תודה הסבר ברור ומכבד  
בתגובה להודעה מספר 11
 


אהבה היא כוח החיים היא החיים עצמם


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אנריק הספן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
3312 הודעות, 24 מדרגים, 36 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    07:25   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. אכן תודה על ההסבר הבהיר  
בתגובה להודעה מספר 11
 


בברכת ניווט אמיץ אל מעבר ל"מפלצות הים", אנריקה הספן.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.2.15
6019 הודעות, 28 מדרגים, 54 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    07:31   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. לפי מה שהבנתי במערכת החדשה אין אפשרות לנתק אותה  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
argon
חבר מתאריך 2.12.18
336 הודעות
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    07:48   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. צינור פיטו סתום יכול להראות מהירויות חריגות... הכל יכול להיות. להיאזר בסבלנות לתוצאות החקירה  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יצחק היקר
חבר מתאריך 20.6.15
6484 הודעות
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    08:01   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. במטוסים האלה אם אני זוכר נכון יש 3 כאלה. לקברניט אחד לקצין הראשון אחד ולמערכת מכשירי  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  
החירום אחד.

אין מצב שכל השלושה יתקלקלו בו זמנית.

הטייסים אמורים להיות מורגלים למצב הזה שכן ישנה תרגולת הקרויה unreliable speed - בו כל מכשיר מראה משהו אחר.

במקרה כזה נעזרים במכשירי החירום כדי לדעת אצל מי המערכת קלוקלת.

זה לא אמור להפיל מטוס שטייסיו מוכשרים המתפקדים כראוי.

אני מסכים עם המשפט האחרון שלך - לחכות לסיום החקירה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יונגרמן
חבר מתאריך 2.12.18
982 הודעות
יום שבת ט' באדר ב' תשע''ט    14:08   16.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. במערכות מורכבות ייתכנו תקלות נדירות מאד שגם בדיקות כאלו לא יגלו מבעוד מועד.  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  
חייבת להיות אפשרות לבצע override למערכת ההטסה האוטומטית ולחזור לשליטה "ידנית".



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
gidi לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.5.07
2038 הודעות, 36 מדרגים, 56 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    08:10   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. לדעתי - התקלה לא נובעת מתהליך האצת המנועים - האצת המנועים היה ניסיון לתקן תקלה אחרת.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
טייס או מערכות המחשוב ינסו תמיד שלא להגיע למצב הנקרא הזדקרות שבו המטוס מאבד את כוח העילוי ובעצם נופל כאבן.

כוח העילוי מושפע מ:
1. זווית ההתקפה של המטוס (מקבל נתונים ממשדר זווית התקפה) ואמור למנוע מצב שבו זווית ההתקפה גבוהה מהמותר ביחס למהירות המטוס
2. מהירות המטוס (מושפע ממשדר מהירות) ואמור להאיץ או להאט מהירות המטוס ביחס לזווית ההתקפה של המטוס דרך האצה או האטה של המנועים
3. כל הנתונים מגיעים למחשב המרכזי ש"מנהל" את האופרציה.

יחידות משדר זווית התקפה ויחידות משדר מהירות הינן מערכות "וותיקות" ובדרך כלל אמינות מאוד
מחשב המטוס הינו חדש יחסית והתוכנה של המחשב הינה חדשה לחלוטין שכן בוצעו שינויים אווירודינמים במטוס , ובמקרה שלנו : שינויים במיקום המנועים (מנוע קצת יותר קדמי המשנה את מרכז הכובד של המטוס).

עד לכאן ההסבר הטכני ומכאן לדעתי על התאונה.

להערכתי, בהמראת המטוס זיהה המחשב זווית התקפה גבוהה ולכן האיץ את המנועים על מנת שלא להיכנס להזדקרות ובמקביל ניסה לתקן את זווית ההתקפה (הורדת אף).

בשלב זה המטוס מגיע לזווית התקפה נכונה אבל תיקון זווית ההתקפה לא מפסיק ממשיך להוריד את זווית ההתקפה (תקלת תוכנה שאיננה מדווחת להגאים להפסיק הורדת אף מחד ואיננה מדווחת למנועים להוריד כוח מנועים.
המטוס ממשיך להוריד אף למצב צלילה והמנועים נמצאים בכוח מלא לכיוון האדמה.
הטייס מזהה את הבעיה אבל 2 אפשרויות:
הוא לא מצליח להרים חזרה את אף המטוס או שמערכת המטוס לא מאפשרת לו "לקחת שליטה" ידנית על המטוס (מחשב המטוס סבור כי הטייס מבצע פעולה שגוייה ולא מאפשרת לו לבצע תיקון).

תקלה דומה הייתה במטוס איירבאס 320 עם נוסעים כאשר המטוס החל בנחיתה וכאשר הטייס רוצה להפסיק נחיתה ולהתרומם , מערכת המחשב מזהה גלגלים במצב מטה, מהירות נחיתה נכונה, זווית נחיתה נכונה ולכן לא מאפשר לטייס לבצע תיקון והמטוס נוחת על עצים מעבר למסלול ומתרסק ( כ - 200 הרוגים)


קצת ארוך אבל מעניין




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד האדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.1.15
16251 הודעות, 33 מדרגים, 56 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    09:11   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. אינני מכיר מצב במטוסי בואינג בו טייס לא יכול לקחת שליטה מלאה תוך עקיפה מוחלטת של האוטומציה  
בתגובה להודעה מספר 19
 
  
כנראה שהיו כבר לא מעט מקרים דומים ואכן בואינג הוציאה בולטין מיוחד לטייסים- איך להתגבר.
לא התרסקו טייסים אמריקאים שדיווחו על אירועים טכניים דומים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
gidi לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.5.07
2038 הודעות, 36 מדרגים, 56 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    09:35   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. אתה צודק  
בתגובה להודעה מספר 22
 
  
ציינתי שבמטוס איירבס 320 לא היה ניתן לקחת שליטה.
אינני יודע מה קורה בבואינג
אני מדגיש כי יתכן והיה באג במערכת התוכנה שבו הטייס לא יכול היה לקבל שליטה על המטוס ואז: או שלא פעל נכון או שנכנס ללחץ ולא הספיק לקחת שליטה או כשניסה לקחת שליטה אזי היה מאוחר מידי



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
gidi לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.5.07
2038 הודעות, 36 מדרגים, 56 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    09:42   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. נזכרתי. אכן הטייס בבואינג יכול לקחת שליטה  
בתגובה להודעה מספר 22
 
  
בתאונת מטוס בואינג 777 בסן פרנססיקו (חברת התעופה של קוריאה)בגלל מערכת ILS מושבתת בשדה לקח הטייס שליטה בנחיתה , הרים אף יותר מידי וחלקו האחורי של המטוס (הזנב) פגע בעוצמה במסלול והמטוס התרסק בנחיתה. לא היו הרוגים למעט הרוג אחד שנדרס מרכב כיבוי שהגיע למטוס .
אבל עדיין אני סבור כי אפילו והאופציה של לקיחת שליטה במטוס האתיופי קיימת אז עדיין קיימת אפשרות לתקלה שבמחשב לא נתן לטייס את האופציה לעשות זאת



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ורד הרים לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.3.17
2321 הודעות, 22 מדרגים, 41 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    09:41   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. הסברת מעולה. תודה.  
בתגובה להודעה מספר 19
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
FuNatic לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.12.13
2298 הודעות, 10 מדרגים, 18 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    10:06   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. תודה על ההסבר  
בתגובה להודעה מספר 19
 
  
האם היכול להיות מצב שבו בעצם המערכת האוטומטית ניסתה לבצע תיקון אולם הטייס שחשש ממצב זה, העביר את המערכת למצב שליטה ידנית ובעצם גרם להתרסקות המטוס?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
gidi לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.5.07
2038 הודעות, 36 מדרגים, 56 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    12:15   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. תמיד קיים סיכוי אבל לדעתי - נמוך  
בתגובה להודעה מספר 28
 
  
שאלה טובה:
באם המערכת מבצעת תיקון אז אין סיבה לטייס להתערב עד לשלב שהתיקון הופך להיות חריג מהמגבלה המותרת ל"הנמכת אף".
בהנחה כי הטייס הבחין כי "הנמכת אף" חורגת מהמותר ובהנחה כי ניתן לעבור למצב ידני (הורדת השליטה מהמחשב - באנגלית: OVERRIDE) הוא צריך לבצע מספר פעולות במקביל:
1. ניתוק המערכת
2. הורדת כוח מנועים
3. משיכת הגאים
4. הגברת כוח מנועים על להתייצבות המטוס ומעבר לטיסת שיוט.


בשולי הדברים , עוד סיבה עם סיכויים נמוכים אבל חייב בבדיקה:
כאשר המטוס מבצע "הורדת אף" אזי הגה הגובה (בזנב המטוס) משנה מצב. במידה וקיימת תקלה במערכת כגון: נעילה גיאומטרית או השתחררות בורג או ציר כלשהו אזי ההגה לא יוכל לעלות חזרה ומכאן הדרך לצלילת המטוס מהירה.
סיכוי נמוך אבל תמיד שווה בדיקה.

אני מניח שלאחר שימצאו את הקופסאות השחורות ואת קופסת ההקלטה שבתא הטייס אזי התמונה תתבהר (לפחות יהיה כיוון חקירה טוב).



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פשוטניק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.1.18
1561 הודעות, 10 מדרגים, 8 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    12:25   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. תקלה של בורג שתקעה את הגה הגובה והפילה מטוס כבר התרחשה.  
בתגובה להודעה מספר 32
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
FuNatic לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.12.13
2298 הודעות, 10 מדרגים, 18 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    12:31   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. נמתין למסקנות החוקרים  
בתגובה להודעה מספר 32
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהרון5 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.15
47559 הודעות, 208 מדרגים, 366 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' באדר ב' תשע''ט    10:08   15.03.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. זה מה שאמרתי  
בתגובה להודעה מספר 19
 
  
ההשתעבדות לבינה המלאכותית מעניקה לה זכות וטו.


https://t.me/realaharon5


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות