דני גולדשטיין: האינטרנט הוא כמו ריקוד הלמבדה, להיט של כל הזמנים שאף אחד לא זוכר היום
יו''ר פורמולה מאס ברשת ובדואר האלקטרוני; ''הגלישה יצאה מפרופורציה ופוגעת ביעילות העבודה, החיפוש ברשת גוזל לי זמן יקר'' זהבה דברת 26/02/02 13:11
''תסמונת למבדה'' - כך מכנה דני גולדשטיין, יו''ר קבוצת פורמולה, את תופעת האינטרנט. למבדה - כאותו להיט ריקודים של שנות השמונים, שדורג בשעתו כלהיט כל הזמנים, והיום איש כמעט אינו זוכר אותו.
''חברי הסבירו לי לפני שנתיים, שהגלגל, האש והפי.סי. קטנים לעומת האינטרנט, שהוא המהפכה האולטימטיבית. ולא היא. האינטרנט נפלא, אלא שהוא לא המצאת המאה אלא התפתחות טבעית של עולם התקשורת, ויש לו צדדים שליליים. נכון, שחלק ממודעה
שעות הבילוי בעבודה ליד האינטרנט מביא לעודף השכלה, אבל לאו דוקא בדברים, שלהם זקוק הארגון שבו הם עובדים. יש כאן התפוצצות אינפורמציה, שאם אתה נשבה בקסמיה, האפקטיביות שלך יורדת, כי מאד מפתה ומסקרן להמשיך ולגלוש''.
גולדשטיין, שהתארח ב''קפה ברקנאטי'' - מועדון בוגרי הפקולטה לניהול של אוניברסיטת תל-אביב, סיפר כי החליט להוציא את המחשב ממשרדו, כדי להימנע מהפיתוי לגלוש ולבדוק דואר בזמן העבודה. ''בדרך זו, את האינפורמציה שאני צריך, אני מבקש לקבל בצורה ממוקדת, ואינני עסוק בהתבוננות מתמדת במסך. כמה מחברי אוהבים להזמין טיסות באינטרנט ולבחור לעצמם את בתי המלון. נראה לי מיותר להקדיש מהזמן היקר שלי לחיפוש, שהמזכירה שלי יכולה לבצע ביעילות. בזמן הזה אני מעדיף לקרוא דו''ח של אחד המנהלים על מצב החברה שלו''.
לדברי גולדשטיין, אחיו, היושב בחדר סמוך, ''מקדיש מחצית מזמנו למסך האינטרנט. אינני רואה אצל המנהלים שלנו עלייה בתפוקה בגלל האינטרנט. יש ברשת הרבה מידע מפתה, אבל רובו אינו רלוונטי לשכבת המנהלים - בטח ובטח לשכבת העובדים, שמבחנה הוא בקבלת החלטות ולא בגלישה לאתרי ההימלאיה''.
גם הדואר האלקטרוני הפך, לדעת גולדשטיין, לספורט, שבעקבותיו התפתחה תרבות עבודה שלילית. ''חקרתי את הנושא, ומצאתי כי שיחה עסקית רגילה, שפעם ארכה בטלפון שתי דקות, שבמהלכן כל צד אמר את דעתו, הבהירו מספר נקודות וסגרו עניין, אורכת היום הרבה יותר זמן, כי עתה כולם עושים 'פינג-פונג' אלקטרוני של לפחות שישה מיילים. אנשים מתגאים בכמות האדירה של אי-מיילים, שהם מקבלים כל יום. אני לא. אני מקבל מקסימום 12 מיילים ביום''.
חוץ מזה, גולדשטיין גורס כי עדיף לשמוע את קולו של הצד השני בטלפון, כולל הניואנסים הקטנים. ''הדואר האלקטרוני הוא פיתוח יוצא מן הכלל עם נוחות פנטסטית, אבל צריך ללכת נגד ההיסחפות. צריך מינון נכון. אי מייל יעיל, למשל, להפצת מסר לכל עובדי החברה. אבל אם אני רוצה לקיים מו''מ עם מישהו בחו''ל, וכבר החלפנו שבעה מיילים, זה מיותר. יכולנו לדבר בטלפון. למה מנהלים לא עושים זאת? כי הם הורגלו לנהל תקשורת באימייל, כי הנגישות לאנשים בהעברת מסרים גבוהה יותר. האי מייל מתאים להעברת דיווחים, אבל לא לתקשורת בונה ויעילה''.
http://www.globes.co.il/serve/globes/docview.asp?did=565909
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 0
עבר עריכה לאחרונה בתאריך 27.02.02 בשעה 00:45
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 1
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 1
נראה אותו מחפש באנציקלופדיה...
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולש אורח
בתגובה להודעה מספר 0
אינטרנט הוא כלי חיוני, כנ"ל דוא"ל. אך וודאי שדוא"ל
הוא לא תחליף לשיחה בטלפון.
אני מנסה לדעת מתי חילופי דוא"ל מתאימים ומתי שיחה בטלפון,
אני גם מכיר אנשים שמשתמשים לצורך העבודה בחדרי צ'אט פרטיים
כמעין פשרה בין הדוא"ל לטלפון.
DRYICE
I'm nobody, Nobody is perfect
Hence I'm perfect
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד