גירסת הדפסה          
קבוצות דיון חופש הביטוי נושא #2331 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 2331   
חתול שמיל
גולש אורח
   17:29   15.05.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

קצת רצינות... ''פצצות על פאריז''  

 
  

פצצות על פאריז - המכתב המלא

מנהל חברה יצא לקמפיין הסברה בצרפת, לאחר שנתקל בחרם. את המכתב הבא הוא שלח לכל העיתונים החשובים. לבקשת הגולשים: הגירסה בעברית
ynet


אתמול (יום ג') חשפנו ב-ynet את מאבקו של חיים לוי, מקיבוץ ברקאי, נגד החרם שנתקל בו בצרפת. לוי שיגר מכתב מחאה שפורסם בכל העיתונים החשובים. לבקשת גולשי ynet, תרגם לוי את המכתב לעברית, והנה הוא לפניכם:

פצצות על פאריז

יום שני בערב: פיצוץ ב"פולי ברז'רס" - 22 הרוגים, 68 פצועים, מתוכם תשעה במצב קשה.

יום שלישי אחר-הצהריים: צעיר פוצץ עצמו בתוך מסעדת "ביסטרו רומיין" במדרחוב במרכז פאריז - 19 הרוגים, 31 פצועים.

יום שלישי בחצות: צעיר פתח ביריות מנשק אוטומטי על התור לדיסקוטק בעיר ליון. הרוגים ו-21 פצועים.

למחרת, ב-08:43: פיצוץ בבית הקפה "לה קרואסן" בטולוז - 12 הרוגים, 23 פצועים, מהם שבעה במצב אנוש.

באותו זמן תפסה המשטרה שני אנשים שתכננו לפוצץ את הקורות הראשיות של מגדל אייפל, השניים נשאו על גופם 42 ק"ג של חומר נפץ פלסטי.

כך התחיל השבוע.

לאורך הגבול העמידו הגרמנים כוחות. בטווח הקרוב נראה כי הם מתכננים פלישה מסיבית לצרפת. מהצד האחר, הספרדים ירו 14 טילים על טולוז. התוצאה: שני הרוגים ונזק עצום ברכוש. חדשות מהעולם: האיראנים הכריזו כי המרכז הגרעיני החדש יהיה בשימוש בשנה הקרובה וכי ישמידו את עמנו עם הפצצה הראשונה שתצא מקו הייצור.

מפחדים? הירגעו - זה בישראל.

מצב האומה

נתייחס להקבלה המספרית מול צרפת. 60 מיליון תושבים בצרפת, מהם 15 מיליון ערבים מוסלמים. בנוסף, בדרום המדינה נמצאים 27 מיליון פליטים, מתוכם 7.5 מיליון בליון ו-5 במרסיי. הם דורשים אוטונומיה.

בגרמניה 82 מיליון ערבים, מהם 17 מיליון פליטים, הדורשים את זכות השיבה שלהם לצרפת.

באיטליה נמצאים 21 מיליון פליטים, מתוך סך האוכלוסיה הנאמדת בכ-60 מיליון תושבים. בספרד 11 מיליון פליטים, בבלגיה 2.5 ובהולנד 5. 93% מהאוכלוסיה במדינות אלה הינם מוסלמים.

בכל יום אנו צופים בהפגנות הנערכות ברחובות בהן קוראים נגדנו קריאות גנאי ושורפים את דגל הלאום שלנו. הממשלה אינה יכולה לעשות דבר, היא כבולה על-ידי העולם. כל העולם נגדנו. הטרור מתגבר מיום ליום ואנו פוחדים לצאת מהבתים. הילדים לא יכולים ללכת לגן ללא שמירה צמודה ואיני זוכר את הפעם האחרונה שביליתי בבית-קפה .

זה כבר אינו פחד - זו חרדה. מה נעשה? איך נפתור את הבעיה?

מצב האומה – ישראל

למען הסר ספק, תיאור זה מדוייק להפליא ומתאר את מצב העם בישראל. השינוי היחיד: יש לחלק את המספרים דלעיל ב-10 (6 מיליון תושבים, 2.7 מיליון פלסטינים, 200 מיליון ערבים סביב ישראל).

ישראל נוסדה ב-1948. מאז סופרת המדינה את המלחמות שנכפו עליה: 1948, 1956, 1967, 1968-1972, 1973, 1982-1999, 1991, אינתיפאדה 1 (87), אינתיפאדה 2 (2000).

במטרה להבין את הקונפליקט הישראלי-פלסטיני יש להביט על העם והמדינה באופן פנורמי. ישראל היא מדינה מערבית במזרח-התיכון. התוצר הלאומי הגולמי (תל"ג) שלה הוא כ-17 אלף דולר לנפש - כמעט משתווה לזה של צרפת, בזמן שהתוצר של המדינות הסובבות את ישראל הוא כ-10% מכך. מדינות אלו עניות ואגרסיביות. אגרסיביות כנגד העשירות. זה המקרה של ה-11 בספטמבר בארה"ב וזה גם המקרה של חומר-הנפץ שנמצא בסוליות הנעליים של אחד הנוסעים בטיסה שיצאה מפאריז לפני מספר חודשים.

האם יש איזושהי סיבה מוצדקת לאמור? מדוע תגברנו את מערך האבטחה בשדה התעופה? מדוע נערך חיפוש מדוקדק על גופם של הנוסעים לחו"ל בשדות-התעופה "אורלי ו"שארל דה-גול"?

מדוע אנו מפחדים ממישהו שאיננו מכירים? מדוע?

הקונפליקט הישראלי-פלסטיני

מצב האומה הפלסטינית ערב האינתיפאדה (ספטמבר 2000) היה יותר ממשביע רצון, הגידול בתוצר הפלסטיני היה קבוע ומרשים ורמת האבטלה היתה רק 10%.

כיום רמת האבטלה נעה בין 40%-30%, 50% מהאוכלוסיה חיה מתחת לקו העוני (80% בכמה מחנות פליטים).

השאלה הגדולה היא מה רוצה ערפאת, מה הוא מעדיף? את השגשוג של עמו, את השיפור המתמיד באיכות החיים והכלכלה, את המזון לעם, את הבריאות, את השלווה? או את המאבק, את השאהידים ואת התדמית שלו כמנהיג שאהיד?

הדרישות הפלסטיניות העיקריות נחלקות לארבע:

1. גבולות המדינה העתידית

2. ירושלים

3. השליטה במקומות הקדושים (הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר ליהודים והשלישי בקדושתו למוסלמים)

4. זכות השיבה של הפליטים

לפני האינתיפאדה האחרונה, במהלך שיחות השלום בבית הלבן ובקמפ-דייויד בארה"ב, הסכים ראש הממשלה הישראלי דאז, מר אהוד ברק (וזאת לפני שקיבל את הסכמת העם והממשלה) להעניק לפלסטינים את ההצעה הנדיבה הבאה:

1. לקבל מיידית יותר מ-90% מהשטחים המבוקשים (ובנוסף, טריטוריות נוספות באזורים אחרים בתוככי מדינת ישראל).

2. לחלק את ירושלים תחת שליטה בינלאומית על המקומות הקדושים.

3. לדון בזכות השיבה של הפליטים.

ערפאת החליט כי הצעה זו אינה מספקת ושילח את "הצבאות" שלו: החמאס, הג'יהאד האיסלאמי, הפתח, התנזים וכו', נגד ישראל.

כיום, לאחר ניסיון של שנה וחצי של אינתיפאדה, האם השתפר מצב הפלסטינים? האם יש בידם הישגים שלא היו ערב ספטמבר 2000? האם הם מצפים לרווחים/הישגים בעתיד הקרוב?

להיפך, היום דעת הקהל של הישראלים הינה קיצונית יותר וימנית הרבה יותר. מחנה הקיצוניים מהצד הישראלי גדל בצורה משמעותית. ומהצד הפלסטיני? המצב גרוע עוד יותר.

ובכן מר ערפאת, האם תוכל להגדיר את היתרונות הטמונים באינתיפאדה, מבין הבאים?

אלפי הרוגים משני הצדדים, גידול ניכר בשנאה בין העמים, העוני של העם הפלסטיני, "הסופה" שנוצרה באיזור.

להמשיך ?

האם נראה לך, מר ערפאת, שתוך שנה-שנתיים נוספות של אינתיפאדה המצב ישתפר?

ישראל היא מדינה מערבית העוסקת בשגשוג, כלכלה ושיפור רמת-החיים - לא במלחמה.

ישראל הראתה לעולם כי היא מוכנה לשלם מחיר כבד תמורת שלום אך ורק תוך ישיבה סביב שולחן הדיונים.

המצרים קיבלו את חצי האי סיני (טריטוריה עצומה בשטחה). ישראל החזירה שטחים לירדנים וממשיכה לעזור להם במישור הכלכלי וזאת מבלי להתייחס לכמות הנכבדת של מים שמועברת אליהם בתדירות קבועה.

מדינת ישראל אף הסכימה להעברת הגולן, כמעט במלואו לידי הסורים וזאת בטרם החל המו"מ.

מצרים וירדן בחרו בתחילה במלחמה, ובהמשך החליטו לשנות מדיניות ולעבור לשולחן הדיונים.

הן חייבות לשמש מודל מובהק לערפאת, אך מהצד השני נראה כי ישנם מנהיגים המעדיפים את טובת עצמם על פני זו של עמם, כגון סאדאם חוסין, קדאפי וכו'. במקרים אלו אינם עושים המנהיגים דבר מלבד לספק את טובת עצמם על חשבון עוניים המתגבר של תושבי ארצם.

ערפאת, בדומה לנ"ל, לא בחר במסלול השגשוג, הכלכלה וטובת עמו, הוא בחר בדמות השאהיד, בסמליות העצמית ובשנאה.

המתכון להצלחה פרסונלית מסוג זה הוא המלחמה והאינתיפאדה אבל הוא אינו לבד, הוא נתמך ונשלט בידי הג'יהאד, החמאס, התנזים ועוד רבים אחרים. זו, למעשה, תעשיה שלמה של טרור. ארגונים אלו מקבלים את משכורתם מאיראן, כל שבוע, כל חודש. לידיעה כללית, מתאבד פלסטיני מקבל במזומן 25 אלף דולר (לאחרונה הועלה הסכום ל-50 אלף) - סכום המועבר למשפחתו לאחר מותו. לאור זאת אנו יכולים להבין את הרצון בשימור המלחמה. כניסה לתהליך שלום תסגור מיידית את זרימת הכספים ובזאת תתבטל לחלוטין תעשיית הטרור, דבר שיביא בהכרח לפיטור אלפי "מועסקים". אם כך, אין כל אינטרס להפסקת האלימות.

מסובך ? עדיין לא.

בשטחים נמצאים כ-2.7 מיליון פלסטינים, כאשר רובם אינם מעורבים בטרור ומעדיפים, למעשה, את השגשוג על פני המלחמה. לרוע המזל סובלת קבוצה זו, באופן חריף, משני הצדדים: מהצד הפלסטיני הקיצוניים שולטים בחייהם, וגם מהצד הישראלי לא מופגנת חיבה יתרה כלפיהם.

כל האמור לעיל מייצר שנאה שכיום כבר הגיעה לרמה שלא תיאמן. לאחרונה הצהיר מקור פלסטיני כי השנאה כה חזקה - חזקה אף מהרצון לאכול, לעבוד, לשגשג, לחיות. הישראלים במשוואה זו הם "עשירים ושבעים". פתגם ישראלי אומר: "אדם שבע אינו יוצא למלחמה". לישראל צורך חזק בשלום, אין לה שום צורך לשלוט בעם אחר.

הרשות הפלסטינית משווקת את מלחמת הטרור כמלחמה נגד הכיבוש, אך האם הם באמת רוצים להפסיקה? רבים מתושבי ישראל מצהירים כי הם מוכנים להחזיר כמעט כל שטח שרוצים הפלסטינים ומדינות ערב, בתמורה לשלום ובכלל זה השטחים הכבושים, חלק מההתנחלויות ואף... חלק מירושלים.

בתחילת הדברים הוזכר כי לפלסטינים ארבע דרישות עיקריות: המדינה הפלסטינית וגבולותיה, חלק מירושלים, שליטה במקומות הקדושים וזכות השיבה. ישראל נתנה הסכמתה לפתרון שלוש הדרישות הראשונות אך לא תוכל לקבל את הדרישה הרביעית.

בישראל כחמישה מיליון יהודים. לקבל לתוכה שלושה מליון פליטים, פירושו התאבדות מוחלטת ואיבוד המדינה. באופן פרופורציונלי, האם תסכים צרפת לקבל 40-30 מיליון ערבים מוסלמים לתוכה? נושא זה קריטי ביותר ורק משא-ומתן אמיתי יוכל לשים קץ לאיבה בין המדינות, לא הטרור.

ומה עם העולם?

העולם נחלק בצורה ברורה ביותר לשני חלקים - שחור ולבן. הקבוצה הראשונה היא זו התומכת בישראל ומגנה את ערפאת ואת הטרור שהוא מייצר. הקבוצה השניה תומכת בפלסטינים ומגנה את ישראל ומנהיגיה. שתי תמיכות אלו אינן זהות באופיין ובעוצמתן. הראשונה מבטאת עצמה בשיחה, ויכוח, הבהרה, בעוד השניה מביעה עצמה באמצעות אלימות: שריפת בתי כנסת, פגיעה פיזית ומילולית ביהודים, שלא לדבר על נסיונות התנקשות בחיי יהודים בעולם. יש להבין: ישראל חייבת להגן על אזרחיה, ישראל חייבת להילחם בטרור.

בואו נבחן כיצד נפתרו לאחרונה משברים מסוג זה בעולם:

רוסיה - מה עשתה מדינה זו כאשר ראתה עצמה קרבן לטרור הצ'צ'ני, הרחוק מלהידמות לאחיו הפלסטיני? גרוזני הבירה הופצצה בטילים ונמחקה לחלוטין, האוכלוסייה הועברה בעל כורחה למקום אחר. ולא נזכיר את ההוצאות להורג, מקרי האונס ועוד.

ארה"ב - מה עשתה אומה זו, קורבן ליום אחד בלבד (נוראי אך אחד) של טרור מוסלמי? הפצצות אינטנסיביות, "שטיחים של פצצות" על אפגניסטן. הטרוריסט בן-לאדן והתשתית שיצר, יש להניח שנפגעו, אך בנוסף נפגעו אלפים חפים מפשע מההרס הרב.

ובכן, האם ניתן להצביע על סיבה אחת מוצקה שתצדיק את ההבדל בהתייחסות העולם: גינוי ישראל לעומת "חיבוק" מעצמות העל, על אותן סיטואציות.

אנו מזועזעים מהמראה של חיילים ישראלים הנכנסים לתוככי קיני הטרור במטרה לתפוס את הטרוריסטים אחד אחד ולהימנע מהרג חפים מפשע. ישראל יכלה להפציץ אזורים אלו כמו שעשו רוסיה וארה"ב, אך לא בחרה בדרך זו.

אנו מזועזעים ממראה הטנקים הישראלים בפאתי ג'נין ורמאללה. האם אנו מזועזעים באותה מידה ממראה 29 הרוגים ו-131פצועים, כולם קורבנות חפים מפשע שנרצחו במהלך ארוחת חג הפסח בבית מלון?

ההיסטוריה של העם

היהודים נחשבים לאחד העמים העתיקים בעולם. בני יותר מ-5,000 שנה. מאז ומתמיד נרדף עם זה על-ידי אחרים. היהודים חוגגים שבעה חגים עיקריים במהלך השנה, חמישה מתוכם נחגגים לציון ההצלחה של העם היהודי לברוח מעוד נסיון השמדה: בידי המצרים, הפרסים, הרומאים, היוונים ועוד.

נוסף על האמור, אנו עדים לאירוע דומה, הרחוק מאיתנו מרחק 55 שנים, בו הושמדו 6 מיליון יהודים - 6 מיליון חפים מפשע.

ב-1948 החליט העולם להתיר לעם היהודי להשתקע בביתו ובזאת להקים את מדינת ישראל. מאז סבלה וסובלת המדינה היהודית מאגרסיביות מתמשכת של שכניה. ישראל טרם זכתה לשלווה שלה היא מצפה. המדינה סובלת ממפגעים מתאבדים במרכזי הערים ומטילים הנורים על-ידי החיזבאללה בגבול הצפון, מפגיעות ומנסיונות פגיעה ביעדים ישראליים ויהודיים ברחבי העולם ועוד. הרחובות בתל-אביב, בירושלים ובחיפה ריקים, מפעם לפעם נאלצים תושבי גבול הצפון לרדת למקלטים, תוך ניסיון לשמור על שגרת חיים.

מאז 1948 איבדה ישראל 21,182 איש ואישה, קשישים, ילדים וטף במלחמות ופעולות טרור. יש להכפיל מספר זה פי 10 בכדי לקבל מושג בהקבלה לאומה הצרפתית.

54 שנים חיים הישראלים בתנאים אלו, 54 שנים אינן מספיקות? 5,000 שנים של סבל לעם היהודי גם הן אינן מספיקות? והעולם - האם הוא מתיישר לצדו של "דוד" או "גוליית"? מי הוא "דוד"? הפלסטינים או הישראלים? מי רודף ומי נרדף? האם הפלסטינים לבד או שהם נתמכים בידי 200 מיליון ערבים במדינות השכנות? מאין מגיע הכסף לרכישה ולייצור של טילים ופצצות? מי מאמן את צבא הטרור? מי משלם משכורות לתעשיה זו? והאשם האמיתי? מיהו האשם האמיתי במצב הנוכחי? שרון? אם אכן נושא שרון באחריות אזי נושאים באחריות זו גם בן-גוריון, גולדה מאיר, משה דיין, יצחק רבין, שמעון פרס ואהוד ברק. האם כולם טעו או שיש לחפש את האשם במקום אחר?

המצב

מיהי המדינה שיכולה לשאת אגרסיביות מתמשכת כזאת באופן יומי? מה היתה עושה המנהיגות הצרפתית אם הפריזאים או תושבי ליון וטולוז היו קורבנות יום אחר יום לפיגועי התאבדות, להתפוצצויות ולהרג? תגובתה היתה לבטח זהה לזו הישראלית ואולי אף תקיפה יותר. והדם הישראלי, האם צבעו אינו זהה לזה של האמריקאים והרוסים? האם בגלל שישראל כה קטנה - חצי מאוכלוסיית פאריז גודלה - מאפשר הדבר להתייחס אליה בצורה זו? האם מגיעים לה, בנוסף לגינויים ולגילויי האלימות, גם סנקציות כלכליות?

ישראל סבלה, סובלת וככל הנראה, תמשיך לצערנו לסבול, מהטרור.

מדינת ישראל מחפשת ומבקשת את עזרתך ועזרת העולם במטרה להגיע לשלום המיוחל באזור זה של העולם. במקום להתיישר בצורה עיוורת לצד אחד של הקונפליקט יש להפסיק, לאלתר, את האלימות והטרור ולהעניש את הראשון שיפר הפסקה זו. רק אז יוכלו שני הצדדים לשבת סביב שולחן המו"מ. על כולנו להבין כי ישראל חייבת להגן על אזרחיה, כמו גם הפלסטינים.

ובכן, מר ערפאת, האם אינך טועה? האם לא נוכל כולנו לשבת ולישב את המחלוקות סביב השולחן, כמו באירופה ולא כמו באפגניסטן? האם יש עוד מנהיג אחד בעולם הדורש מעמו להפוך למיליון שאהידים? קח דוגמא ממצרים ומירדן, שתי המדינות ניסו את מסלול המלחמה ובסוף זכו בבחירתן במסלול השלום.

אחרי שנה וחצי – מהם הישגיך, מר ערפאת? מהם הישגי הישראלים?

מר ערפאת – אני מבקש

מר ערפאת – כולנו מבקשים

מר ערפאת – העם שלך מבקש

מר ערפאת . . .

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-1893549,00.html



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  לפני שינסה לשכנע בצרפת shk 15.05.02 19:27 1

     
shk
גולש אורח
   19:27   15.05.02   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. לפני שינסה לשכנע בצרפת  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

יש עדין כמה חבר'ה בארץ שצריכים לעבור אצלו סדנה.... :(



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות