גירסת הדפסה          
קבוצות דיון חופש הביטוי נושא #6086 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 6086
שא_ברכות
חבר מתאריך 9.5.05
5780 הודעות
אור ליום שישי כ''ו בשבט תשס''ו    20:18   23.02.06   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

פתרון גאוני  

 
  
המעבר בין עברית ואנגלית במקלדת עושה בעיות למשתמשים הישראלים – מי לא ניסה לכתוב שלום וגילה שהקלידakuo ? תוכנות כמוהפוך על הפוך ו בילבולון מאפשרות לנו לתקן את עצמנו בלחיצת כפתור שהופכת את הטקסט מעברית לאנגלית או להיפך.

אבל לאוהד אדר-פרסמןזה לא הספיק, וכך נולדה Wonder Frog – תוכנה שמאתרת הקלדות בשפה הלא נכונה וממירה אותן, אוטומטית וללא מגע יד אדם, לשפה הנכונה.

איך זה עובד?

אחרי הורדה חינם והתקנה,Wonder Frog http://www.3d3r.com/wonderfrog/setup/download.php נכנסת לפעולה. אם תקלידו מילה בעברית כשהמקלדת על אנגלית (למשל, akuo), התוכנה מיד תהפוך אותה לעברית (שלום), וכמובן גם להיפך ( יקךךם יהפוך ל-hello ).

החלפת המילה מלווה בצליל חיווי, שאפשר לבחור מבין שמונה צלילים שונים (אנחנו אוהבים את קרקור הצפרדע) או לכבות לחלוטין.

אם אתם לא מרוצים מההחלפה שנעשתה, ליחצוDel אוCtrl+Z, או כפתור הצפרדע הייעודי (F2 בברירת-מחדל, ואפשר להחליף), והמילה תשוב לקדמותה.

אם הצפרדע לא החליפה את המילה, לחיצה על הכפתור הייעודי תבצע החלפה, ולחיצה נוספת תחזיר את המילה המקורית.

אם אתם מקלידים משפט שלם בשפה הלא נכונה, הצפרדע תעביר אתכם לשפה הנכונה אחרי שהחליפה שלוש מילים ברציפות.

איך צפרדע נולד?

Wonder Frog היא המוצר הראשון של חברת 3d3r ("אדר" בכתב הגיקיםl33t) שהקים אדר-פרסמן לפני מספר חודשים. "בתור בנאדם פרטי, לא הייתי מתקין את התוכנות הקיימות בשוק, כי הן לא פותרות את הבעיה", סיפר ל- NRG על הולדת התוכנה. "אנשי מחשבים מצליבים את הבעיות עם היכולות שלהם, ואז מגלים שכן אפשר לפתור את זה בצורה אוטומטית".

"היו אתגרים טכניים שלא חשבנו שנצטרך להיתקל בהם", הוא אומר. אחד מהם היה להקים מאגר מילים מקיף בעברית. "בנינו תוכנה שסורקת אתרי חדשות בעברית ומנתחת מילים. יש 920 אלף מילים, כולל מילים איזוטריות כמו 'מתנחלים', מושגים ברפואה ופסיכולוגיה ומה שאתה לא רוצה. ההתקנה היא בסך הכל 1.7 מגה – יש לנו אלגוריתם כיווץ מצוין".

פיתוח התוכנה ארך מספר חודשים, ועסקו בו 2-3 אנשים, שעבדו במקביל על פרויקטים אחרים. בימים אלה עובדים בחברה על גירסאות של צפרדע הפלאים ברוסית ובערבית.

"היופי של התוכנה הוא שככל שאתה משתמש בה יותר, אתה משנה את ההתנהגות שלך", מתלהב אדר-פרסמן. "אם אני רוצה מילה באנגלית, למה אני צריך לעשות Alt-Shift? אתה יכול להשחיל מילה באנגלית באמצע משפט בעברית ואתה לא צריך לעשות שום דבר בשביל זה".



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות