גירסת הדפסה          
קבוצות דיון חופש הביטוי נושא #6464 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 6464   
Sרון Sקד
חבר מתאריך 11.12.03
36823 הודעות
יום חמישי א' בניסן תשס''ו    13:21   30.03.06   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

קריסת האנושיות ואובדן הערכים – סל התרופות  

 
  
(קיבלתי בדוא"ל)

תארו לעצמכם אוטובוס מלא נוסעים הסוטה ממסלולו ומידרדר לתהום. כל שירותי ההצלה היו נחלצים לעזרת הנוסעים מבלי לחסוך במשאבים כדי להצילם.

כאשר מטוס אייר פרנס ובו נוסעים ישראלים נחטף ואולץ לנחות באנטבה געשה הארץ ומדינת ישראל שיגרה את מיטב לוחמיה במבצע הרואי לחלצם.

החולים הזקוקים נואשות לטיפולים יקרים שאינם חלק מסל התרופות יכולים למלא עשרות מטוסים ומאות אוטובוסים, אז כיצד יתכן שאותה ישראל מניחה לחלק מאזרחיה שחלו במחלות קשות, לגווע מבלי להושיט להם יד תומכת המצוידת בתרופות היכולות להצילם או לכל הפחות להקל על סבלם ולשפר את איכות חייהם ?!

שוו בנפשכם אסון טבע במקומות נידחים, מייד דואגת ישראל לשלוח מטוסים עמוסי ציוד תרופות וצוותי רפואה, אז כיצד הפכנו להיות אטומים כל כך וגסים כל כך בסבלם של אחרים.

אנו מביטים מידי יום בהתנשאות בנכה על כיסא גלגלים ושוכחים שדי בתאונה טיפשית או מחלה קשה על מנת להביא אותנו לאותו מצב. אנו מביטים בקשישים כאילו זו אוכלוסיה מעולם אחר ומדחיקים שבעוד מספר שנים נהיה במצבם, אנו מביטים בחולי סרטן ומחלות קשות אחרות בחמלה ובאמפטיה, מרוצים שהמחלה נפלה בחלקם ולא בחלקנו ומתעלמים מהעובדה שיתכן ובאותו רגע ממש היא מקננת גם בגופנו.

לא אמנה את כל העוולות הקיימות במדינה, את המצוקות הכלכליות הקשות שאנשים נקלעים אליהן, את הפערים החברתיים המכרסמים באושיות המדינה, אבל.. לאחוז בידו של חולה הנמצא על סף תהום, להתבונן בעיניו, לשחרר את אחיזת היד ולהניח לו לצנוח אל מותו מבלי למצמץ, זו כבר דרגה בלתי נסבלת לחלוטין של קהות חושים ואטימות לב.

על המדינה לפרק את סל התרופות ולהפיצו לכל עבר, היא חייבת להעניק שירותי רפואה הולמים לכל אזרחיה הממלאים את מחויבותם למדינה. אזרחי המדינה חייבים לדעת שהמדינה תדאג להם בעת צרה כי זו מהותה של הערבות ההדדית שעל בסיסה הוקמה המדינה.

המדינה שלנו זקוקה נואשות להשתלת לב, היא חולה, חולה מאוד !


מנשה קיי

כפר חגלה



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  כל מילה מיותרת.... פנאי פלוס 30.03.06 13:34 1
  ועכשיו בוא ותראה את הצד השני של המטבע: אפס שתיים 30.03.06 15:31 2

     
פנאי פלוס
גולש אורח
אור ליום חמישי, א' בניסן תשס''ו   13:34   30.03.06   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. כל מילה מיותרת....  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אפס שתיים
גולש אורח
אור ליום חמישי, א' בניסן תשס''ו   15:31   30.03.06   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. ועכשיו בוא ותראה את הצד השני של המטבע:  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בבית משפחת לוי נכנס הביתה כל חודש סכום של X שקלים. יושבת המשפחה ומתכננת את התקציב שלה. הם לוקחים נייר ועפרון ורושמים את כל הצרכים החשובים שלהם מזון, דיור, חימום, תחבורה, בריאות, רווחה, תרבות, הגיינה וכו'. להפתעתם, הם מגלים שלכל הדברים שאותם הם צריכים חסר להם Y שקלים ולכן, עליהם להתחיל לקצץ. אבל, מאיפה לקצץ? הרי כל הדברים הם דחופים! אבל אין ברירה והם החליטו שהם משקיעים יותר במה שצריך עכשיו ופחות לעתיד. חלק מבני המשפחה צעקו וצווחו, ומבחינתם, בצדק, אבל אל היתה ברירה, אי אפשר לקצץ מתקציב ספרי הלימוד לטובת ביטוח חיים, למשל.

האמת, כאן הדוגמא לא ממש טובה אבל, זה, פחות או יותר, הרעיון הכללי. אי אפשר להכניס לסל התרופות את כל התרופות, למרות שחברות התרופות מעונינים בכך. חברות התרופות עצמן אשמות בכך חלקית, כי הן דוחפות עוד ועוד תרופות באותו תחום במקום להתמקד בתחומים בהם עדיין לא מצאו מזור. בכך, הרשימה היא אמנם ענקית, אבל לא מלאה.

אני יכולה להבין את קופות החולים והמדינה שמעדיפים לרפא 1000 חולים מתחום אחד ולא 4 חולים מתחום אחר, עם כל הכאב והצער על החולים הללו.

הדבר היחיד שמקומם אותי כאן זה שלדעתי, פשוט צריך להעמיד תקציב מיוחד לתרופות שאינם כלולים בסל והם יהיו כפופים לקריטוריונים שיקבעו בחוק וכך ימנע מוות שאפשר למנוע אותו.

מה שהכי מרגיז אותי זה, שחברות התרופות העשירות והשמנות (טבע היא החברה העשירה בישראל, לא?) לא מורידות את מחירי התרופות כך שלא יאלצו להאבק עליהם כך. הן מעדיפות לגייס את החולים שיעשו עבורם תעמולה (בכל זאת, קל לנו להזדהות עם חולים ולא עם תעשינים שמנים, הנה, עובדה, פתחת כאן אשכול!) כדי שהם יוכלו להמשיך ולשבת על סיר הבשר. אני מחכה לראות איזו חברת תרופות מסוגלת להגיד: אני אתן לחולה מסוים את התרופה בחינם או בעלות סמלית, בגלל שהתרופה לא מאושרת בסל והחולה עלול למות. זה עוד לא קרה.

מאד קל להפיל את התיק על המדינה ולא על החברות....



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות