גירסת הדפסה          
קבוצות דיון חופש הביטוי נושא #6828 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 6828   
Sרון Sקד
חבר מתאריך 11.12.03
36823 הודעות
יום חמישי י''ג באייר תשס''ו    07:42   11.05.06   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מדהים....  

 
  
פרופסור אתאיסט לפילוסופיה מרצה לכיתתו על הבעיה שיש למדע עם האל הכל-יכול. הוא מבקש מאחד מתלמידיו החדשים לעמוד
הפרופסור: אתה מאמין באלוהים?
הסטודנט: בהחלט, אדוני.
הפרופסור: האם אלוהים הוא טוב ?
הסטודנט : בוודאי .
הפרופסור: האם אלוהים הוא כל-יכול ?
הסטודנט : כן .
הפרופסור: אחי מת מסרטן למרות שהוא התפלל לאלוהים לרפא אותו. רובנו היינו מנסים לעזור לאחרים חולים, אבל אלוהים לא. איך זה מראה שהוא טוב ?
(הסטודנט שותק )
הפרופסור: אינך יכול לענות, נכון? בוא נתחיל שוב . האם אלוהים טוב ?
הסטודנט: כן .
הפרופסור: האם השטן טוב ?
הסטודנט: לא .
הפרופסור: מאיפה הגיע השטן ?
הסטודנט: מ ... אלוהים ...
הפרופסור: נכון. אמור לי, בני, האם יש רוע בעולם ?
הסטודנט : כן .
הפרופסור: הרוע נמצא בכל מקום, לא כן? ואלוהים ברא הכל , נכון ?
הסטודנט: כן .
הפרופסור: אז מי ברא את הרוע ?
( הסטודנט לא עונה)
הפרופסור: האם יש מחלות? חוסר מוסריות? שנאה? כיעור? כל הדברים הללו קיימים בעולם, נכון ?
הסטודנט: כן, אדוני .
הפרופסור: אז מי ברא אותם?
( הסטודנט לא עונה)
הפרופסור: המדע אומר שיש לך חמישה חושים בהם אתה משתמש לזהות ולשרת את העולם סביבך. אמור לי, בני, האם ראית את אלוהים ?
הסטודנט: לא, אדוני .
הפרופסור: שמעת אותו ?
הסטודנט: לא , אדוני.
הפרופסור: האם אי פעם הרגשת את אלוהים, טעמת אותו, הרחת אותו? האם היתה לך תפיסה חושית כלשהי של אלוהים ?
הסטודנט: לא, אדוני, לצערי לא .
הפרופסור: אך אתה עדיין מאמין בו ?
הסטודנט: כן .
הפרופסור: בהתאם לנוהלי בדיקה אמפיריים וניתנים למדידה, המדע אומר שאלוהים אינו קיים. מה יש לך להגיד על זה, בני ?
הסטודנט: יש לי רק את האמונה שלי .
הפרופסור: כן, האמונה. וזו הבעיה שיש למדע .
הסטודנט: פרופסור, האם יש דבר כזה "חום"?
הפרופסור: כן.
הסטודנט: והאם יש דבר כזה " קור"?
הפרופסור: כן.
הסטודנט: לא, אדוני, אין דבר כזה.
( הכיתה משתתקת)
הסטודנט: אדוני, יש הרבה סוגים של חום , סופר-חום, מגה-חום, חום לבן או קצת חום, אבל אין דבר כזה שנקרא "קור". אנחנו יכולים לחמם 458 מעלות מתחת לאפס, מה שיהיה חסר חום, אבל אי אפשר לרדת מתחת לכך. "קור" הוא רק מילה בה אנחנו מתארים את העדרו של החום. אי אפשר למדוד קור. חום הוא אנרגיה. קור הוא לא ההיפך מחום, רק העדרו .
(דממה מוחלטת בכיתה )
הסטודנט: מה עם חושך, פרופסור? יש דבר כזה "חושך "?
הפרופסור: כן. מהו הלילה אם לא חושך ?
הסטודנט: טעית שוב, אדוני. החושך הוא העדרו של משהו. יכול להיות לך אור חלש, אור רגיל, אור בוהק, אור מהבהב... אבל אם אין לך אור באופן רצוף, אין לך כלום, וזה נקרא "חושך", לא כן? במציאות, החושך אינו קיים. אם הוא היה קיים, היית יכול לעשות אותו יותר חשוך, נכון ?
הפרופסור: אז מה הטענה שלך, בחור צעיר ?
הסטודנט: אדוני, הטענה שלי היא שהנחת היסוד הפילוסופית שלך פגומה .
הפרופסור: פגומה? אתה יכול להסביר ?
הסטודנט: אתה עובד מתוך הנחת יסוד של דואליות. אתה טוען שיש חיים ויש מוות, אלוהים רע ואלוהים טוב. אתה רואה את מושג האלוהים כמשהו סופי, משהו שאתה יכול למדוד. אדוני, המדע לא מסוגל להסביר אפילו מחשבה. הוא משתמש בחשמל ומגנטיות אבל מעולם לא ראה, ובוודאי שלא הבין לחלוטין, אף אחד מהם. לראות את המוות כהופכי לחיים משמעו להתעלם מהעובדה שהמוות לא יכול להתקיים כישות עצמאית. מוות אינו ההיפך לחיים, רק העדרם. עכשיו אמור לי, פרופסור, האם אתה מלמד את תלמידיך שהם התפתחו מהקוף ?
הפרופסור: אם אתה מתייחס לתהליכי האבולוציה הטבעיים, כן, בהחלט .
הסטודנט: האם אי פעם ראית אבולוציה במו-עיניך, פרופסור ?
(הפרופסור מניע בראשו בחיוך כשהוא מבין לאן הטיעון מוביל )
הסטודנט: מאחר ואיש מעולם לא ראה את תהליך האבולוציה בפעולה ואינו יכול להוכיח כי הוא ממשיך להתרחש, האם אינך מלמד בעצם דיעה, אדוני? האם אתה איש מדע או מטיף ?
(הכיתה כולה גועשת )
הסטודנט: האם מישהו בכיתה ראה פעם את מוחו של הפרופסור ?
(הכיתה רועמת בצחוק )
הסטודנט: האם מישהו שמע את מוחו של הפרופסור, חש אותו, נגע בו, הריח אותו? אף אחד... אזי בהתאם לנוהלי בדיקה אמפיריים וניתנים למדידה, המדע אומר שאין לך מוח, אדוני. ועם כל הכבוד, איך אתה רוצה שנבטח בהרצאותיך ?
(הכיתה שקטה. הפרופסור בוהה בסטודנט )
הפרופסור: אני מניח שתצטרך להאמין להן, בני .
הסטודנט: זהו זה, אדוני. הקשר בין האדם לאלוהים הוא האמונה .


... ויש האומרים שאותו סטודנט היה אלברט איינשטיין ...



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  ישנה גרסה ישנה ומקוצרת יותר שעטת הנצח 11.05.06 14:06 1

     
שעטת הנצח
גולש אורח
יום חמישי, י''ג באייר תשס''ו   14:06   11.05.06   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. ישנה גרסה ישנה ומקוצרת יותר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בס"ד

אותו ענין:

פרופסור באוניברסיטה הציג שאלה זו לסטודנטים שלו: " האם כל מה שקיים, נברא ע"י אלוקים?".
אחד הסטודנטים ענה באומץ: "כן, נברא ע"י אלוקים."

"אלוקים ברא הכל?", שאל הפרופסור.
"כן, אדוני", ענה הסטודנט.

הפרופסור שאל: "אם אלוקים ברא הכל, משמעות הדבר שהוא ברא רוע – מאחר והרוע קיים. בהתאם לעקרון שהמעשים שלנו מגדירים אותנו עצמנו, האלוקים הוא רוע."

הסטודנט השתתק בשומעו תשובה זו.

הפרופסור היה מאוד מרוצה מעצמו. הוא התרברב בפני התלמידים שלו שהוכיח שוב שהאמונה באלוקים היא מיתוס.

סטודנט נוסף הרים את ידו ואמר: "אני יכול להציג שאלה?"

"כמובן", ענה הפרופסור.

הסטודנט קם ושאל: "האם קיים קור?"

"איזו שאלה? מעולם לא היה לך קר?". הסטודנטים צחקו על שאלתו של האיש הצעיר.

האיש הצעיר המשיך: "למעשה, אדוני, הקור לא קיים. בהתאם לחוקי הפיזיקה, מה שאנו מחשיבים כקור, מהווה למעשה חוסר חום. את האדם או החפץ אפשר ללמוד לפי העובדה האם יש לו או האם הוא מעביר אנרגיה. האפס המוחלט (460 מעלות פרנהייט) הוא היעדר חום מוחלט. כל חומר בטמפרטורה זו הופך להיות לא פעיל ולא מסוגל להגיב. קור לא קיים, אנו יצרנו מילה זו כדי לתאר מה אנו מרגישים בהיעדר חום."

הסטודנט המשיך: "פרופסור, האם קיים חושך?". הפרופסור ענה: "כמובן שקיים".

הסטודנט ענה: "אדוני, אתה שוב לא צודק. החושך אינו קיים. החושך הוא למעשה חוסר אור. אנו יכולים לחקור את האור, אך לא את החושך. אנו יכולים להשתמש במנסרה של ניוטון כדי לפרק את האור הלבן להרבה צבעים ולחקור אורכי הגל השונים של כל צבע. אנו לא יכולים למדוד את החושך. קרן אור פשוטה יכולה לחדור לעולם החושך ולהאירו. איך אתה יכול לדעת עד כמה חשוך חלל כלשהו? אתה מודד את כמות האור הקיים. הלא כן? חושך הוא מושג שהאדם משתמש בו כדי לתאר מה קורה בהיעדר אור."

בסופו של דבר, האיש הצעיר שאל את הפרופסור: "אדוני, האם קיים רוע?"

הפעם, הפרופסור ענה בחוסר ביטחון: "כמובן, כפי שכבר אמרתי. אנו רואים אותו כל יום. אכזריות בין האנשים, המון מעשי פשע ואונס בכל העולם. דברים אלה הן שום דבר אחר מאשר דוגמאות של רוע."

על זה ענה הסטודנט: "רוע לא קיים, אדוני, או לפחות הוא אינו קיים בפני עצמו. רוע הוא היעדר אלוקים. הוא דומה לחושך ולקור – מילה שנוצרה ע"י האדם כדי לתאר את היעדר האלוקים. אלוקים לא יצר רוע. רוע הוא לא אמונה ואהבה, שקיימות כמו האור והחום. רוע הוא התוצאה של היעדר אהבת אלוקים בליבו של האדם. זה כמו הקור, שמגיע כאשר אין חום, או כמו החושך, שמגיע כאשר אין אור."

הפרופסור השתתק והתיישב.

שמו של הסטודנט הצעיר היה – אלברט אינשטיין.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות