גירסת הדפסה          
קבוצות דיון חופש הביטוי נושא #7388 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 7388
ציפורה
חבר מתאריך 12.3.08
550 הודעות
יום חמישי ל' באב תשס''ו    12:10   24.08.06   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

איך לא לשלם דוחות חניה בצורה חוקית  

 
  
אין לראות בכתוב להלן משום אישור או הצדקה לביצוע עבירות חנייה. אני מגנה בתוקף העמדת רכב בקרבה למעבר חצייה או לצומת, בחנייה של נכה, בחנייה פרטית, בתחנת אוטובוס, תוך חסימת הגישה לברז כיבוי או תוך הפרעה לתנועה. חלק מהמקרים אלו גם נמצאים בתחום טיפולה של המשטרה ולא בכדי!

מאידך, ויסלח לי עו"ד רענן בן-טובים - ממשתתפיו הפעילים של הפורום, אני מתנגד לניסיונן של העיריות להעשיר את קופתן על גבם של האנשים המגיעים לאזורי העסקים בעיר (ולאו דווקא לראשיים בהם או למרכז העסקים העירוני שבד"כ עמוס מאד) וגובות דמי חנייה (בדמות כרטיסים למיניהם). לדעתי, מקומות חנייה במרכזי הערים - בעידן שבו אנו חיים - הנם משאב הכרחי שיש לספקו חינם לכל דורש.

הדבר מחייב מעט שכל ישר, יכולת תחמון בינונית, מחשבה מסודרת ומעט קור רוח. אם אין לכם את כל אלו אזי בשלב זה או אחר אתם תפשלו ותפסידו את כל הקופה.

אינני מתייחס לנושא הזמן שעובר בין שלב לשלב - הסיכוי שאחד השלבים ימשך מעבר לאורכו החוקי אינו רב והוא גם אינו תלוי במה שבאפשרותנו לעשות או לא לעשות.

דבר נוסף. אני אינני עורך-דין ואין להתייחס לאמור להלן כאל יעוץ משפטי. מי שיפעל כמתואר עושה זאת על אחריותו האישית.

כל מה שייכתב בהמשך מבוסס על ניסיוני האישי ועל ניסיונם של אנשים שקרובים אלי שיכולתי לאמת את גרסאותיהם. סה"כ מדובר על כ- 50 מקרים (כ- 20 מהם "פרטיים" והשאר של חברים). העיריות שעמן "הייתי בקשר" הן - חיפה, ת"א, באר-שבע, ראשל"צ, פתח-תקווה, הרצליה, נתניה וחדרה. בהחלט יתכן שבמקומות אחרים יתכנו מצבים שונים מהמתואר.

גם אני משלם לפעמים (אם כי לא בהרבה מקרים) את דו"ח החנייה כאשר איני מצליח למצוא בו פרצה הגיונית. במיוחד כשהוא ניתן ליד מקום מגורי או עבודתי (יש גבול לכמה ניתן לזלזל באינטליגנציה של מי שיקבל ממני את המכתב).

מאמר זה נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות. התנצלותי מראש בפני הקוראות.


השיטה לביטול דו"חות חנייה עירוניים


אם גם אתה קיבלת דו"ח עירוני בגין חנייה דע לך שזה ממש לא קשה להיפטר ממנו - בדומה להצעות שנכללו בשיטת "פאקי מוצלאחי" הידועה.


1. חזרת לרכבך ומצאת קישוט עירוני תחת המגב.
דבר ראשון כנס לרכב הפעל את המזגן, הירגע מתלאות הדרך - הרי הלכת ברגל אי אילו מטרים עד שהגעת לאוטו - ועכשיו עיין בדו"ח.

2. ראשית וודא שאין זה דו"ח שנרשם לרכב אחר והוצמד לרכבך ע"י נהג תחמן אחר.
בעבר כבר דווח על נהגים שקיבלו דו"חות והצמידו אותם לחלון רכב אחר בתקווה שהנהג האחר לא ישים לב וישלם את הדו"ח.





ועדת קישוט.

3. וודא שהעבירה המצוינת בדו"ח אכן נכונה - חנית במקום אסור? חנית במקום מותר אך לא הצמדת כרטיס חנייה (או שתוקפו פג) לחלון הפונה אל המדרכה?
במקרה שתיאור העבירה שגוי כיוון הפעולה צריך להיות אחר. האם ברשותך מצלמה לתיעוד המצב האמיתי? שמור את כרטיס החנייה המשומש כהוכחה במקרה של בירור. עדיף ממנו השובר האוטומטי של המדחן שבו צוינה שעת התשלום. וודא שהיא קודמת לשעה שאותה רשם הפקח בדו"ח. בכל מקרה, במאמר זה לא אכנס לדיון במקרים כאלו כי כאן מדובר בניהול הוכחות מאד ספציפיות לכל מקרה.

4. אין טעם לאתר את הפקח העירוני ולנסות להוכיח לו שטעה - הוא אינו יכול ואינו מוסמך לבטל את הדו"ח לאחר שנרשם. הסמכות לביטול דו"חות אלו נתונה, בלעדית, למחלקה המשפטית של הרשות העירונית שבה מדובר.
דבר זה, כפי שיובהר להלן, יכול רק להפריע בביצוע התוכנית שאותה אני מתאר.

5. נניח שאכן אתה "בעליו החוקי" של הדו"ח - או בשמו המודרני: "הודעה על תשלום קנס".
כעת יש לבדוק את נכונות כל הפרטים המופיעים בו.
שים לב: כמעט כל טעות שתופיע בדו"ח, לפי הפרוט בהמשך, תביא לפסילתו.

6. יש להבדיל בין דו"חות הכתובים בכתב יד לבין אלו המודפסים אוטומטית ע"י מסופון הנמצא בידיו של הפקח. באלו הכתובים בכתב יד יש חשיבות גם לשגיאות כתיב / הבנת כתב היד - לעיתים כתב יד קשה לפענוח יכול להיות בעזרך.
כמו כן יש להבדיל בין דו"ח שנרשם ברשות העירונית שבה אתה גר / עובד / מבלה לבין דו"ח שנרשם ברשות עירונית שבה אתה מבקר מזדמן.
פירוט בהמשך.

7. בדוק את פרטי הרכב כפי שהוא מופיע בדו"ח - מספר הרכב, הדגם (פרטי/מסחרי), המודל (יצרן) והצבע. גילית טעות - נפטרת מהדו"ח.
בדוק במיוחד את מספר הרכב - ובדו"ח ידני וודא שאין בו תיקונים/מחיקות אפילו של ספרה אחת - ישנם דגמים (לדוגמא - מזדה סדאן או לאנטיס ועוד) שבהם מספרי הרישוי עוקבים ורציפים - טעות בספרה תשלח את המאתרים לרכב אחר לגמרי. פרוט בהמשך.
למען הסר ספק - טעות במספר הרכב: זרוק את הדו"ח וסע לך לשלום.

8. בדוק את פרטי מקום האירוע. לעיתים שגיאה "תמימה" תהייה בעזרך.
לדוגמא הפקח רשם כתובת ומס' בית שמולו חנה רכבך - "רח' הכלנית, מול בית מס' 60". לעיתים הבית הנ"ל ארוך מאד (בתי רכבת) ומולו מספר אזורים, שבחלקם מותרת החנייה ובחלקם אסורה.
הפקח רשם מספר בית הנמצא מצידו האחר של הרחוב (כי אין בתים / מספרים בצד שבו מדובר). האם שם מותר לחנות או לחילופין בלתי אפשרי לחנות (קיר או מדרון שלידו לא ניתן להחנות)?
האם איסור החנייה ברור?
האם קיים שלט האוסר חנייה באזור ובזמן שבו מדובר? האם השלט מוצב בצורה חוקית ואינו מוסתר? האם השלט נמצא לפני צומת שמבטלת אותו? האם המדרכה צבועה ב"צבעי מלחמה" נכונים - אדום-לבן או כחול-לבן.


9. בדוק את התאריך והשעה המופיעים בדו"ח.
האם הם נכונים? האם יש הגבלת חניה רק בשעות מסוימות והאם הדו"ח נרשם לגבי שעה שבה אכן אסור לחנות?
במקרה של תאריך שגוי (או לא ברור עד שניתן להבין ממנו תאריך אחר) - האם זה יכול לשחק לטובתך - יום מנוחה / חג, תאריך לא קיים, תאריך שבו תוכל להוכיח שלא נמצאת בארץ או שרכבך היה במוסך?

10. אם עוד לא הבנת עד עתה, כיוון הפעולה הראשון הוא להוכיח שרכבך בכלל לא נמצא במקום האמור בעת כתיבת הדו"ח. כיוון הפעולה השני, בהנחה שהכיוון הראשון לא אפשרי, הוא להוכיח שהפקח טעה ואתה צח כשלג.





ואולי הפקח טעה?


11. הצעד הבא הוא להשיג הוכחות לטענותיך.
צלם את האזור שבו מדובר בצורה שיהיה מובן שחנית כדין (אזור שבו מותרת חנייה מול הבית הארוך, זוכר?) - צילום זה צריך שיהיה מגמתי אך לא באופן בולט. צלם את הרכב חונה כחוק אך דאג שבצילום (לפעמים נדרש יותר מצילום אחד) יופיע גם השלט עם שם הרחוב ומספרו - כמופיע בדו"ח. ניתן לבצע צילום זה במועד אחר (סופשבוע) שבו המקום ריק או כמעט ריק ואז ניתן למקם את הרכב באותם המקומות שבהם מותרת החנייה.
השג אישור (צילום דרכון) שיראה שלא היית בארץ. אישור מילואים (גם אם החנייה הייתה בזמן חופשה ממילואים איש לא יכול לבדוק או להוכיח - ה- 70 ש"ח העלובים שלך לא שווים את הטרחה). השג אישור שהרכב היה במוסך בזמן הנתון. אולי אישור ממקום העבודה / צילום של כרטיס נוכחות - במיוחד עם מקום העבודה מרוחק ממקום העבירה.

12. כעת יושבים ולא עושים כלום. לא משלמים את הדו"ח. לא פונים במכתב לעירייה. כלום. הרי לא היית במקום האמור אז איך יכולת לקבל את הדו"ח?

13. עוברים מספר חודשים ויום בהיר אחד אתה מקבל הביתה מכתב רשום. אתה כבר שכחת מהמקרה ההוא ומופתע לראות שהוא לא שכח אותך.

14. אין מה להיבהל. הדו"ח הזה הגיע אליכם לפי זיהוי הרכב במאגר של משרד התחבורה שממנו מקבלות גם העיריות את המידע המבוקש.
כעת הזמן לפעול. הוצא את כל החומר שיש לך בנדון (זוכר שנדרש סדר במחשבה?).

15. ראשית וודא שהפרטים בדו"ח המודפס שקיבלת תואמים את מה שכתוב בדו"ח המקורי. האם יש משהו בדו"ח המקורי שניתן, בגלל כתב גרוע, לקרוא אחרת? מצאת שגיאה? - בינגו.

16. כתוב מכתב לרשות העירונית שבה מדובר.


הנדון: הודעת תשלום קנס שמספרה X.

בתאריך X קיבלתי מכם את הודעת תשלום הקנס מס' X, שהעתקה מצ"ב.
למיטב זכרוני לא נמצאנו אני או רכבי במקום ובזמן האמורים בהודעת תשלום הקנס.
אבקשכם להעביר אלי, בהקדם, את צילום הודעת הקנס המקורית, שלטענתכם נרשמה כנגדי, על מנת שאוכל לוודא שלא נפלה כל טעות בזיהוי הרכב שבו מדובר.

סיים את המכתב תוך פרוט שימך המלא, ת.ז. וכתובת למשלוח החומר המבוקש.
לעירייה כבר יש את כל המידע הזה, אין טעם להסתתר. בצורה כזו תוכל לוודא שהצילום של הדו"ח המבוקש יגיע אליך ללא עיכובים מיותרים וזה מה שאנו רוצים בשלב זה.
רצוי להדפיס את המכתב באופן ברור ומסודר.
צרף למכתב צילום של הודעת הקנס שקיבלת בדואר ושלח בדואר רשום אל "ראש רשות החנייה העירונית" או אל "ראש אגף הפיקוח העירוני" כפי שמופיע על גבי הודעת תשלום הקנס שקיבלת בדואר. הפרטים והכתובת מופיעים על ההודעה.
שמור לך צילום מהמכתב וכן את האישור על משלוח דואר רשום.

17. שוב ממתינים ולא עושים דבר. כעבור זמן מה תקבל את הצילום המבוקש. כעת פתוחות בפניך כל דרכי הפעולה מקודם - כעת נמצא בידיך, באופן רשמי, העתק הדו"ח שלפני זה אף אחד לא היה בטוח שקיבלת.
הערה: כבר שמעתי על מקרה, שלצערי לא קרה לי, שהעירייה ביטלה דו"ח משום שלא מצאה את הדו"ח המקורי ע"מ לשולחו לבעל הרכב.


זיהוי שגוי
18. נניח שבזיהוי שגוי של הרכב עסקינן. במקרה כזה יש לפנות לרשות העירונית במכתב נוסף.
כמובן, שוב, רשום (שמור את האישור), מודפס ולפי הכתובת שעל גבי הדו"ח:

הנדון: הודעת תשלום קנס שמספרה X.

בתאריך X קיבלתי מכם את הודעת תשלום הקנס מס' X, שהעתקה מצ"ב.
לפי בקשתי, מתאריך X, נשלחה אלי הודעת תשלום הקנס המקורית, שהעתקה מצ"ב.
מה רבה הייתה פליאתי למראה הודעה זו שבה רשום כי הרכב שבו מדובר הנו מסוג X בעוד שרכבי הינו מסוג X (או שצבעו X בעוד שרכבי הינו בצבע X). מצ"ב צילום הרשיון של רכבי כהוכחה לטענות שלעיל.
כפי שכבר כתבתי בעבר, למיטב זכרוני לא נמצאנו אני או רכבי במקום ובזמן האמורים בהודעת תשלום הקנס.
אודה לכם באם תפעלו לביטול הודעת תשלום הקנס שבנדון ותודיעוני על כך בהקדם האפשרי.
לתשומת לבכם, בכל מקרה שתבחרו שלא לבטל את הודעת תשלום הקנס הנ"ל, אני שומר לעצמי את הזכות לפנות לביהמ"ש לעניינים עירוניים שבתחומכם כדי לשטוח בפניו את טענותי שלעיל.

שוב יש לצרף צילום של כל המסמכים הרלוונטיים (צילום הודעת הקנס המקורית שקיבלת לבקשתך, זו שהגיעה בדואר, רשיון הרכב, והמכתבים שכבר שלחת). ברשות העירונית קיים תיק של המקרה שלך אבל למה להסתכן באובדנו? כך אתה מוודא שכל החומר הרלוונטי זמין למי שמטפל בבקשתך - והטיפול מהיר יותר. מה איכפת לך? זיכוייך ודאי. אין תועלת במשיכת הזמן.


19. כעת מחכים לתשובת המחלקה המשפטית של העירייה. ב- 99% מהמקרים הודעת הביטול היא רק עניין של זמן. "עניינך נבדק ע"י המחלקה המשפטית של עיריית… בהתאם לסמכות שהוענקה לי ע"י … הנני להודיעך שהודעת הקנס … בוטלה…".
באותו אחוז בודד של ראשים קשים יתכן שיידרש מכתב נוסף ובו ערעור על החלטת המחלקה המשפטית ודרישה חוזרת לביטול הדו"ח.
נדיר אבל קיים, יתכן שיהיה צורך לבקש להישפט. לא קם השופט שלנוכח טעות כזאת בדו"ח לא יזכה את הנהג.





האם הפרטים המופיעים נכונים?


שגיאה בציון המקום
20. במקרה שהעניין שלפנינו הוא שגיאה בציון המקום שבו נעברה העבירה. גם במקרה כזה יש לפנות לרשות העירונית במכתב נוסף.
כמובן, שוב, רשום (שמור את האישור), מודפס ולפי הכתובת שעל גבי הדו"ח:


הנדון: הודעת תשלום קנס שמספרה X.

בתאריך X קיבלתי מכם את הודעת תשלום הקנס מס' X, שהעתקה מצ"ב.
לפי בקשתי, מתאריך X, נשלחה אלי הודעת תשלום הקנס המקורית, שהעתקה מצ"ב.
מה רבה הייתה פליאתי למראה הודעה זו שבה רשום כי ניתנה משום שרכבי נמצא חונה במקום אסור / ללא כרטיס חנייה ב- X.
כפי שכבר כתבתי בעבר, למיטב זכרוני לא נמצאנו אני או רכבי במקום ובזמן האמורים בהודעת תשלום הקנס.
על אף זאת ובכדי להעמיד דברים על דיוקם, במקום שבו מדובר מותרת החנייה / העמדת הרכב ללא כרטיס חנייה ואין כל סימון המורה אחרת. אני מצרף בזאת צילום של המקום שבו מדובר ובו נראה רכבי חונה כחוק. צילום זה נעשה לאחר קבלת הודעת תשלום הקנס שבנדון ולצורך הוכחת טענתי זו.
אודה לכם באם תפעלו לביטול הודעת תשלום הקנס שבנדון ותודיעוני על כך בהקדם האפשרי.
לתשומת לבכם, בכל מקרה שתבחרו שלא לבטל את הודעת תשלום הקנס הנ"ל, אני שומר לעצמי את הזכות לפנות לביהמ"ש לעניינים עירוניים שבתחומכם כדי לשטוח בפניו את טענותי שלעיל.

שוב יש לצרף צילום של כל המסמכים הרלוונטיים (צילום הודעת הקנס המקורית שקיבלת לבקשתך, זו שהגיעה בדואר, הצילום או הצילומים, והמכתבים שכבר שלחת).

21. במקרה זה, באופן כמעט ודאי, לא תהיה זו המחלקה המשפטית שתורה על ביטול הדו"ח. אין זה בסמכותם. יהיה עליך לבקש להישפט ולהציג את טענותיך לשופט. סיכויי ההצלחה גבוהים - קיים ספק סביר שמופעל תמיד לטובת האזרח - אך אינם מוחלטים כמו במקרה הקודם.
לגבי ההופעה לפני שופט - ראה בהמשך.


אי הימצאות במקום
22. נניח שיש באפשרותך להוכיח שלא נמצאת במקום האמור. במיוחד אמור הדבר לגבי רשות עירונית שאינך נוהג לפקוד בתכיפות רבה. גם כאן נדרש מכתב שאותו אני נוהג בדרך כלל לתבל במעט ציניות (סתם העדפה אישית).


הנדון: הודעת תשלום קנס שמספרה X.

בתאריך X קיבלתי מכם את הודעת תשלום הקנס מס' X, שהעתקה מצ"ב.
לפי בקשתי, מתאריך X, נשלחה אלי הודעת תשלום הקנס המקורית, שהעתקה מצ"ב.
כפי שכבר כתבתי בעבר, למיטב זכרוני לא נמצאנו אני או רכבי במקום ובזמן האמורים בהודעת תשלום הקנס.
מה רבה הייתה פליאתי למראה הודעה זו שבה רשום כי רכבי נמצא חונה בעירכם היפהפייה בעוד שלפי הרשום אצלי לא היה דבר זה אפשרי.
במועד האמור נמצא רכבי / נמצאתי ב- X כשרכבי ברשותי. מצ"ב אישור להוכחת טענתי זאת.
(במקרה שמדובר בעיר מרוחקת אני נוהג לכתוב גם אין ספק בלבי שעירכם הינה מקום שראוי ואף רצוי לבלות בו מעת לעת, אך לרוע המזל ומחמת ריחוקה מן המקומות שבהם נוהג אני להעביר את עיתותי, אין זה סביר להניח שיכלתי להימצא בעירכם במועד האמור בהודעת תשלום הקנס שבנדון.
עוד פחות סביר יהיה להניח, שביקור כזה יחמוק מזיכרוני.
אודה לכם באם תפעלו לביטול הודעת תשלום הקנס שבנדון ותודיעוני על כך בהקדם האפשרי.
לתשומת לבכם, בכל מקרה שתבחרו שלא לבטל את הודעת תשלום הקנס הנ"ל, אני שומר לעצמי את הזכות לפנות לביהמ"ש לעניינים עירוניים שבתחומכם כדי לשטוח בפניו את טענותי שלעיל.

שוב יש לצרף צילום של כל המסמכים הרלוונטיים (צילום הודעת הקנס המקורית שקיבלת לבקשתך, זו שהגיעה בדואר, האישור שבו מדובר, והמכתבים שכבר שלחת).


23. באופן רשמיו לא תהיה זו המחלקה המשפטית שתורה על ביטול הדו"ח. אין זה בסמכותם. בפועל, ב- 5 מקרים שהיו בטיפולי (שלי ושל חברים לעבודה), הגיעה הודעת הביטול מן המחלקה המשפטית של העירייה ולא היה כל צורך להגיע למשפט.
בכל המקרים האלו, האישור שהצגתי בדבר המצאות במקום אחר היה "מרשים" (גם אם לא בהכרח אמיתי).
סתם אנקדוטה: זכור לי מקרה של חבר לעבודה שגר בגוש שגב ושקיבל דו"ח חנייה מעיריית ראשל"צ. הוא היה שם אך למכתב ששלחתי בשמו צרפנו דו"ח נוכחות ממקום העבודה. בדו"ח הופיעה שעת סיום העבודה ב- 17:00 ושעת דו"ח החנייה הייתה 18:00 לערך. כתבתי שגם אם הוא היה נוסע במהירות לא חוקית כל הדרך לא היה סיכוי שיגיע בתוך שעה לראשל"צ (מקום העבודה במגדל העמק).
שבוע לאחר שהגיע מכתב הביטול מטעם עיריית ראשל"צ, שמנו לב שצרפנו דוח נוכחות של החודש הנכון אך … של שנה קודמת.

24. גם פה יתכן שלא תהיה ברירה אלא להופיע בפני שופט לצורך המשך ה"תהליך".





אין ספק בלבי שעירכם הינה מקום שראוי ואף רצוי לבלות בו מעת לעת...

הופעה בפני שופט
25. נעבור כעת לדון בשלב ההופעה בפני השופט שאני מזכיר כל הזמן.
דבר ראשון, לכל מי שנכח במשפטי תעבורה למיניהם, תעשו RESET. מה שמכונה משפט בבית משפט לעניינים עירוניים שונה לחלוטין.
ראשית, הקנס המקורי הוא מסדר גודל של 70 ש"ח. רק משוגעים לעניין (כמוני) שהם מעטים או מי שהדבר עקרוני לו עד כדי כך שהוא מוכן ל"בזבז" יותר לצורך הוכחת טענותיו טורחים להמשיך בתהליך. גם השופטים יודעים זאת.
ישיבה במשפט כזה מראה לכם שאחוז המזוכים הוא גבוה באופן משמעותי - הגישה היא לבוא לקראת האזרח בכל מקרה של ספק סביר. גם אם הוחלט לא לזכות אתכם, לא שמעתי על מקרה שנגזר עונש כבד מהקנס המקורי - אין כמעט סיכון בסיפור הזה.

26. "העניינים העירוניים", שבין השאר כוללים גם מריבות שכנים על השקיית הגינה וכדומה, נמצאים בסדר עדיפות נמוך בבתי המשפט. בסידור העבודה לשופטים יכולים להימצא "עניינים עירוניים", תביעות קטנות או בוררות (כמובן בהנחה שהשופטים עברו הכשרה מתאימה).
בחלק מהמקרים מרכזים כמה עשרות תיקים ומביאים אותם לפני שופט אחד. חלק מהדיונים מתקיימים בשעות אחה"צ והערב, כשהלחץ בביהמ"ש נמוך. בחלק מהמקרים מדובר בזמני ביניים של השופטים.
הגדילו לעשות בביהמ"ש בפתח-תקווה (המקרה האחרון שלי) - ה"שופט" היה המתמחה של אחת השופטות שאף לא נכחה במשפט. הוא כתב מה שכתב והיא חתמה בסרט נע על כל פסקי-הדין במועד אחר (במקרה זה, דרך-אגב, לא היה אף זיכוי. העונש הקל ביותר - כמו במקרה שלי - היה "נזיפה"J).

27. גם צורת הדיון אינה כמקובל (שוב בהסתייגות של ניסיוני האישי בלבד). הדיון מתקיים בלשכת השופט או באיזה חדר קטן. השופט וה"נאשם" יושבים משני צידי השולחן. לידם יושבת התובעת - נציגת העירייה. ברוב המקרים נמצאים בחדר גם ממתינים אחרים לתורם. הדיון ענייני, בטונים שקטים וללא הצגות (מחמת כבוד ביהמ"ש לא אציין כאן שמות שופטים הנוהגים ל"חנך" את - הקהל בעיקר במשפטי תעבורה).

28. לבל תהייה כאן טעות. עדיין מדובר במשפט. עדיין יש לפנות לשופט או לשופטת בצורה מכובדת ותוך שימוש בתואר "אדוני" או "גבירתי". עדיין יש להימנע מסגנון ויכוח לא תרבותי תוך שימוש בביטויים לא הולמים או תוך התפרצות לדברי השופט.
בסגנון דיבור בלתי מכובד, אולי לא תמצאו את עצמכם בכלא באשמת "זילות" (אלא אם באמת הגזמתם) אבל הנזק ה"תדמיתי" יביא לכך שהשופט לא יקבל את טענותיכם = הפסדתם.

29. הופעה מכובדת, סגנון דיבור נאות ו"קייס" סביר ואתם בדרך הנכונה. השופט ינסה לברר את האמת ואולי אף ינסה להכשיל אתכם בלשונכם אך אם תעמדו על דעתכם באדיבות, תזכו ותזוכו.
אל תחששו מההצעה של השופט לזמן את הפקח לדיון נוסף ולעמת ביניכם. בחלק מהמקרים זהו רק "בלון ניסוי" לראות עד כמה אתם בוטחים בעמדתכם.
בשביל הפקח אתם רק מקרה אחד מתוך אלפים. מקרה לא מיוחד שהתרחש לפני כמעט שנה. מקרה שעבורו הוא צריך להתייצב בביהמ"ש בשעות שלאחר העבודה. בחלק מהמקרים הפקח הינו סטודנט / עובד זמני שכבר מזמן אינו מועסק עוד בעירייה. מאידך גיסא, עבורכם זהו מקרה אחד ויחיד J שאליו התכוננתם והכנתם "שיעורי בית". מי יראה טוב יותר בחקירת השופט?
שוב להזכירכם - כולה 70 ש"ח. למי יש כוח לדיון נוסף.
בהצלחה.

30. לפני סיום, אחת קטנה.
ישנן עיריות (לדוגמא חיפה) שבהן, לפי התקנות העירוניות, חייב להופיע זיהוי ברור של הפקח על גבי הדו"ח - בין בשמו ובין במספרו. חלק מהפקחים משרבטים רק משהו שהוא חצי חתימה.
רק מהסיבה הזאת כבר ראיתי 4 מקרים של דו"חות שבוטלו (משפטים שהתנהלו בזמן שהמתנתי לתורי להישפט). בדקו גם זאת.



קישורים רלוונטיים:

מקומות חניה לנכים



שלכם,

חבא

http://www.topspeed.co.il/Articles/index.asp?articleID=10



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות