גירסת הדפסה          
קבוצות דיון חופש הביטוי נושא #8038 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 8038
דגש מחוזק
גולש אורח
יום רביעי י''ד באדר א' תשס''ח    11:21   20.02.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

בא לברך ונמצא מקלל  

 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 20.02.08 בשעה 11:22 בברכה, דגש מחוזק
 
בא לברך ונמצא מקלל

משפחת מטיילים טעתה לחשוב שעופרה ננטשה ולקחה אותה לביתה, מה שמנע את חזרתה התמידית לאמה. עתה תלוי גורלה בעז, שהפכה לאמה המאמצת. ברשות הטבע והגנים שבים ומדגישים, אם נתקלתם בחיית בר במצוקה- צלצלו 6911*


התמזל מזלם של בני משפחה ממבשרת ציון, שיצאו לטיול בהרי יהודה ביום שבת לפני כשבועיים, והם זכו לצפות בצבייה ממליטה בטבע.

לאחר שהסתיימה ההמלטה ועופרה קטנטנה הגיחה לאוויר העולם, התרחקה הצבייה מעט כדי לאכול, לנוח, ואולי הבחינה בצופיה ורצתה למשוך אותם אחריה.

תהה הסיבה אשר תהה, בני המשפחה טעו לחשוב כי העופרה הצעירה ננטשה על ידי אמה והחליטו "להציל" אותה על דעת עצמם, בלי להיוועץ באף גורם מקצועי. בכך למעשה, הם חרצו את גורלה להיות מופרדת מאמה לעד, ואולי גם מהטבע.

העופרה נלקחה לביתם ואף נרחצה. רק ביום למחרת קראו לפקח של רשות הטבע והגנים, שהגיע ונאלץ להסביר למשפחה כי למרות הכוונה הטובה, הרי שהעופרה כלל לא ננטשה על ידי אמה.

למעשה, לקחית העופרה הייתה מיותרת, שלא לומר מזיקה, כיוון שבצם בואם של בני המשפחה במגע עם העופרה ולקיחתה לביתם, הם 'החתימו' אותה בריח אדם.

בכך הם מנעו כל אפשרות שהיא תשוב לאמה, שכן לא רק שבלתי אפשרי למצוא את הצבייה האם- היא גם לא תסכים לקבל את ביתה כיוון שחתימת ריחה השתנתה.



שמרו מרחק וקראו למקצוענים



העופרה שהופרדה מאמה רגעים ספורים לאחר שזו הביאה אותה לעולם, נמצאת עדיין בשלב ינקות ולכן סביר היה, שיאכילו אותה בבקבוק. זה היה מחסל כל אפשרות להשיבה לטבע, שכן היא הייתה מתרגלת לקבל את מזונה מבני אדם, אבל בבית החולים לשיקום חיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי ברמת גן החליטו לנסות פעולה נוספת בטרם ירימו ידיים:

העופרה הקטנה נלקחה לדיר עיזים ברמת הנדיב, שם המתינו להמלטה של עז. ברגע שזו המליטה, נמשחה העופרה בשליית העז וכך למעשה, הדביקו לה את ריחה. ואכן שהעז רחרחה וליקקה את העופרה ברגע שהובאה אליה, ולבסוף אימצה אותה כביתה שלה.

ברשות הטבע והגנים מקווים כי בזכות "אמה המאמצת", שמעניקה לה אפשרות לינוק ללא מגע אדם, תוכל העופרה לשוב לטבע בעתיד.

"לאחר שהעופרה תסיים לינוק, היא תועבר לחיים בקרב צבאים אחרים. בעתיד אנו מקווים להשיבה לטבע- כך שתוכל להביא עופרים בעצמה", מסר רוני קינג, וטרינר ראשי של רשות הטבע והגנים.

קניג מספר שמספר הצבאים בארץ נמצא בירידה מתמדת, אם בשל ציד, טריפות או קיטוע של בתי הגידול של הצבאים על ידי כבישים ובנייה אחרת. "חבל שכוונות טובות מובילות לתוצאות עגומות בשל חוסר מידע ועודף מוטיבציה. עדיף לשמור מרחק ולקרוא למקצוענים", הוא מצר.

"אזרחים שנתקלים בחיות בר צריכים לדעת להיזהר ולא לגעת. אם יש ספק, קראו לפקחי רשות הטבע והגנים, שחלק ממקצועם הוא הטיפול בחיות הבר".

אנו מקווים שסיפור זה המחיש כי לא די בכוונות טובות, אם אין את הידע המקצועי הנדרש. אז נשוב ונדגיש שאם אתם נתקלים בחיית בר במצוקה, או במפגע בגנים לאומיים ובשמורות טבע, אנא דווחו על כך במיידי למוקד הסביבה של רשות הטבע והגנים, בטלפון 6911*.








              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות