גירסת הדפסה          
קבוצות דיון ביקורת תקשורת נושא #16480 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 16480
iT-i לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
3754 הודעות, 53 מדרגים, 105 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ט''ז בשבט תשע''ז    20:17   12.02.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אפרטהייד/BDS או מניעים כלכליים?  

 
  
"בגלל האפרטהייד", כך ציטטו היום 'NRG' שבבעלות 'ישראל היום' בכותרת מניפולטיבית המנסה לגרום לקוראיה להאמין כאילו יש אמת בדבר ביטול המופע של נטלי אימברוליה בעקבות קמפיין של פעילי BDS או שאפילו הזמרת עצמה חושבת כך על ישראל - "'בגלל האפרטהייד': הזמרת נטלי אימברוליה ביטלה הופעתה בישראל".

"פרסום ראשון: אחרי שנקבעה לה הופעה בישראל בשנה שעברה, בוטלה ואז נקבעה מחדש, שוב בוטלה הופעתה של נטלי אימברוליה בארץ. פעילי BDS לקחו קרדיט ומברכים את הזמרת על הביטול. הפקת המופע: "המופע בוטל בשל אילוצים לוגיסטיים"

"האתר האוסטרלי www.kadaitcha.com , שמרכז חדשות על הסכסוך הישראלי-פלסטיני מדווח כי התנועה נגד הופעות של אמנים בישראל היא שגרמה לביטול המופע, זאת לאחר מכתב פתוח לזמרת שפורסם באתר המזוהה עם תמיכה בפלסטינים בחודש ינואר השנה, לצד קמפיין פייסבוק. על פי האתר, הזמרת ביטלה הופעתה בישראל "בגלל האפרטהייד"."

הדיווח עליו מסתמכים ב-NRG מגיע כאמור מהאתר "kadaitcha", אתר אנטי-ישראלי מובהק התומך באופן פעיל "בחרם תרבותי" על ישראל, כך שאמינות הינה הדבר האחרון אשר הייתי מייחס לו.

קישור לדיווח המקורי:
http://www.kadaitcha.com/2017/02/11/natalie-imbruglia-cancels-her-gig-in-apartheid-israel

דף הפייסבוק של הקמפיין https://www.facebook.com/dontplayapartheidisrael נכון לרגע זה עומד על 2094 לייקים, הפוסט בעמוד שמפרסם את דבר ביטול ההופעה עומד על 10 לייקים וללא כל שיתוף כאשר מופיעות שתי תגובות בלבד לפוסט - שניהם של העמוד עצמו.

הדף היעודי שנפתח עבור הקמפיין לביטול המופע הספציפי של הזמרת מונה כ-466 לייקים בלבד, הפוסט הראשון בדבר ביטול המופע (פורסם לפני יומיים) קיבל 43 שיתופים 31 לייקים ו-10 תגובות (8 מתוכן הן של העמוד עצמו), הפוסט השני שפורסם אתמול ולוקח קרדיט על ביטול המופע קיבל 12 לייקים ותגובה אחת.

קישור לעמוד: https://www.facebook.com/Natalie.Imbruglia.Apartheid.Big.Mistake

האפקט של העמודים המדוברים רחוק שנות אור ממשהו שיכול בכלל לגרום איכשהו ללחץ על הזמרת או בסביבתה.

מחברת ההפקה נמסר: "המופע נדחה וכעת מודיעה ההפקה על ביטולו בשל אילוצים לוגיסטיים. אימברוליה מסרה שהיא מצטערת לאכזב את המעריצים בישראל והבטיחה להגיע בעתיד."

נדמה כי "אילוצים לוגיסטיים" הם למעשה מכבסת מילים למכירת כרטיסים ירודה - כפי שדיווחו מספר אתרים אחרים.

מדוע פעילי ה-BDS לא לקחו קרדיט בפעם הראשונה שבוטל המופע?

תמוה בעיני הכותרת שבחרו ב-NRG ועוד יותר תמוהה היא ההסתמכות של NRG על המקור שלהם לדיווח, הרי מדובר באתר שהוא חלק מהמערך הפעיל של החרם על ישראל ובעיניהם יש רק אמת אחת - האמת שלהם.

http://www.nrg.co.il/online/47/ART2/863/294.html



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות