גירסת הדפסה          
קבוצות דיון ביקורת תקשורת נושא #16508 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 16508   
זאבי
גולש אורח
יום שני ז' בניסן תשע''ז    16:34   03.04.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

החרמה לא חוקית של רדיו קול ברמה ע''י משרד הפריפריה של דרעי?  

 
  
מודעה פרסומית צדה את עיניהם של מנהלי רדיו 'קול ברמה'.

המודעה מבשרת על הקרנת בכורה בחולון של הסרט 'איסתהר', שיוקרן בחול המועד פסח באולם המדיטק. בחלק התחתון של הפירסום מופיעים נוטלי החסות – וביניהם: המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, ותחנת הרדיו המתחרה 'קול חי'.

מ'קול ברמה' מיהרו לפנות אל ראש העיר חולון, מוטי ששון, וליועצת המשפטית של העירייה, עו"ד יונת דיין בתהייה, מדוע נעשתה אפליה בין שני ערוצי הרדיו המתחרים – תוך שהיא מתבססת על תקדים מתוך בג"צ שפירא נגד הוועד המחוזי של לשכת עורכי-הדין: "… הרשות המקומית משמשת – בכל פעולה ופעולה שהיא מבצעת – נאמן על כספי הציבור, ותפקידה לקדם מטרות ציבוריות בשם טובת הכלל".

בדברי ההסבר הוסיף הפרקליט של 'קול ברמה', עו"ד אילן בומבך, את הרקע הפוליטי הבא:

"מרשתי הינה זכיינית של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, החל מראשית שנת 2009. תחנת הרדיו העיקרית עמה מתחרה מרשתי הינה רדיו 'קול חי'. מרשתי הוקמה לאחר שנים שבהן הציבור הספרדי־תורני ניהל מאבקים עם משרד התקשורת והפעיל אינספור תחנות רדיו פיראטיות.

"שר התקשורת דאז, אריאל אטיאס, הוביל מכרז להפעלת תחנת רדיו ארצית עבור הציבור הספרדי־תורני, כשעד להקמתה הייתה תחנת רדיו חרדית אחת המיועדת לקהל האשכנזי.

"מאז מערכת הבחירות האחרונה לכנסת – מרץ 2015 – ואף קודם לכן, מותקפת מרשתי חזור ושנה על ידי תנועת ש"ס, בשל סברתה של האחרונה כי מרשתי 'תמכה' ברשימתו של מר אלי ישי לכנסת (דבר אשר לא היה ולא נברא).

"בד בבד, דואגת תנועת ש"ס, ודואגים שריה וסגני שריה בממשלה, וכן נציגיה בשלטון המקומי, להזרים תקציבים (כספי ציבור) לתחנת רדיו 'קול חי', לצורך רכישת זמן פרסום ולשם מתן חסויות. הזרמות הכספים נעשות לכיוון אחד בלבד – לרדיו 'קול חי' – בעוד מרשתי, שמעוניינת בהקצאה שוויונית , אינה מקבלת דבר. ובתוך כך, פועלים ראשי תנועת ש"ס על מנת להביא לסגירתה של מרשתי, או לכל הפחות – למיטוטה הכלכלי.

"בעת האחרונה, קרו מספר מקרים שבהם נעשתה התערבות מכוונת ומתוכננת של תנועת ש"ס והעומד בראשה (השר אריה דרעי) בשוק הרדיו האזורי. התנועה, דרך המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל והרשויות המקומיות, מסיטה תקציבים אל עבר תחנת רדיו 'קול חי'. אלה הם תקציבים החיוניים ביותר לתפקודה התקין והרציף של מרשתי, משום שהיא נסמכת על תקציבי ממשלה ותקציבים עירוניים הנוגעים לפרסום אירועים הרלוונטיים לקהל היעד של מאזיניה.

"מדובר כאן בהשלכה הרסנית על שוק התקשורת בישראל, עד כדי פגיעה בעקרונות יסוד של המשטר הדמוקרטי. בעקבות מקרים אלו, פנתה מרשתי אל הרשויות המתקצבות ואל מבקר המדינה, בדרישה לביצוע בדיקות קפדנית, אודות חשש ממשי להתנהלות שאינה כדין בחלוקת התקציבים.

"זכייניות הרדיו האזורי הן חברות פרטיות, אך הן עושות שימוש (בתשלום) במשאב ציבורי שהוקצה להם על ידי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. הגורם הרגולטורי מצפה כי כל זכיינית תשכיל להתנהל באופן רווחי וראוי מבחינה כלכלית. במסגרת כללי המשחק שהתהוו ונבנו ברבות השנים, מקובל כי משרדי הממשלה (שהינם מפרסם חשוב וכבד משקל בשוק הרלוונטי) וכן רשויות מקומיות, מקצים לתחנות הרדיו תקציבים שוויוניים לצורך הבאת מידע לציבור.

"החובה לחלק תמיכות בשוויון וללא הפליה נגזרת אפוא מעקרון השוויון והפגיעה בשוויון נתפסת בנסיבות מסוימות גם כפגיעה בזכות חוקתית, ויש אומרים, שהיא אף מעוגנת בחוק יסוד".

השאלות המצורפות לפניה:

1. מהו תקציב הפרסום שהוקצה לתחנת רדיו קול חי בגין האירוע בחולון.

2. מה היה ההליך המנהלי שקדם להקצאת התקציב הזה.

3. האם עיריית חולון או מי מטעמה, קיבלו הוראה מטעם המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל לתקצב את הפרסום ברדיו של אירוע זה אצל תחנת רדיו קול חי?

4. האם עניין התקציב המיועד לרדיו קול חי, היה תכתיב או תנאי לשם קבלת כלל התמיכה מטעם המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל בנוגע לאירוע שבנדון?

1

פניה דומה הופנתה גם למשרד הפריפריה ובו הטענה, לפיה "המשרד, שבראשו עומד השר אריה דרעי, ראש מפלגת ש"ס, מפלה בשיטתיות, ובניגוד לחוק, את מרשתי בהקצאת כספי ציבור".

גם בפניה זו נאמר, כי "ביום 12.4.17 עתיד להתקיים באולם המדיטק בחולון הקרנת בכורה של הסרט 'איסתהר'. העלונים לקידום אירוע זה, נושאים סמלילים ('לוגו') של המשרד ושל רדיו 'קול חי'. מדובר במקרה בו המשרד החליט להעביר את תקציב הפרסום לאירוע הנכבד לרדיו 'קול חי' בלבד, וכלל לא פנה למרשתי בעניין, אף שהאירוע קשור בקשר הדוק לציבור הרחב המאזין לה".

עורך הדין מדגיש כי הוא פונה "על מנת שתורו על בדיקה מקיפה של הטענות העולות במכתבנו זה, שעניינן קשרי 'הון-שלטון-עיתון' בהן מעורב המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל (להלן – המשרד)".

הוא מוסיף וכותב כי "מקרה זה מצטרף לשורה של מקרים מן העת האחרונה, בהם עלה חשד כבד לאפליה בהקצאת תקציבי הפרסום מצד המשרד: הקצאת תקציבי פרסום בסך של 180,000 ₪ לרדיו 'קול חי' (בשנת 2015), טקס הנחת אבן הפינה באתר מורשת 'הבבא סאלי' שנערך ביום 30.1.17, ואירוע ציון 20 שנה לרדיו 'קול חי' שנערך ביום 29.12.16."

לדבריו, "גם במקרים אלו התעלמו הרשויות, ובראשם המשרד, ממרשתי, חרף העובדה שקהל היעד שלה הוא הנמען העיקרי של תכנים אלו.

"המעשים המפורטים במכתב זה, מעידים על התערבות מכוונת ומתוכננת של תנועת ש"ס והעומד בראשה (השר אריה דרעי) בשוק הרדיו האזורי, וזאת באמצעות משרדי ממשלה המצויים בשליטת מפלגת ש"ס. המשרד, כך עולה, משתף פעולה עם המפלגה, ומסיט תקציבים אל עבר תחנת רדיו 'קול חי'".

קול חי קול ברמה

בהמשך הוא דורש לדעת:

• מהו תקציב הפרסום שהוקצה לתחנת רדיו קול חי בגין האירוע בחולון, ביום 12.4.17.

• מה היה ההליך המנהלי שקדם להקצאת התקציב.

• האם העיר חולון (שגובלת כזכור בתל אביב), נחשבת על ידכם לאזור "פריפריה"?

עורך הדין מבהיר עוד: "כן דורשת מרשתי כי תתבצע לטובתה הקצאה מיידית של תקציב פרסום בקשר עם האירוע בחולון, על מנת שלפחות תהיה מראית עין של שוויון בעניין מהותי זה, תוך נקיטת פעולה אפקטיבית ומועילה".

ממשרד הפריפריה מיהרו להשיב. עו"ד מרון כליפה, היועץ המשפטי של המשרד, כתב:

"במשרד יודו ל'קול ברמה' באם ישלח להם את 'העלון שבידיך', ה'מקדם את האירוע', שלדבריך נושא את סמליל המשרד, לטובת בחינת העניין".

'קול ברמה' מיהר לשגר למשרד את המודעה עם הסמליל.
http://www.ch10.co.il/news/357082/#.WOJcK037Vjo



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  היכן שדרעי נוגע יש שחיתות סיאוב וקומבינה שובב 03.04.17 16:49 1
     נכון תוך 03.04.17 16:57 2

     
שובב
חבר מתאריך 22.2.09
3084 הודעות
יום שני ז' בניסן תשע''ז    16:49   03.04.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. היכן שדרעי נוגע יש שחיתות סיאוב וקומבינה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תוך
חבר מתאריך 15.7.14
2918 הודעות
יום שני ז' בניסן תשע''ז    16:57   03.04.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. נכון  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות