גירסת הדפסה          
קבוצות דיון ביקורת תקשורת נושא #16530 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 16530
כרמית הובר
חבר מתאריך 10.3.17
144 הודעות
יום חמישי א' באייר תשע''ז    09:29   27.04.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

במה חד צדדית לתנועה הקיבוצית  

 
  
החצר האחורית רשת ב'. ביום ג' 19.04.17 התארחו בתכנית הקשת הדמוקרטית המזרחית, שבוע לאחר מכן התארח בתכנית מזכ"ל התנועה הקיבוצית, שהחל את משנתו על נושא האפליה בקיבוצים ב- "בורות".
את סיפור האפליה של בני בקיבוץ אילון העלו לשידור מתוך הקלטה. כך שנבצרה ממני האפשרות להגיב על תגובת מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ועל כן אני נאלצת להגיב כאן: (דמוקרטיה)
מזכ"ל התנועה הקיבוצית מר Nir Meir - ניר מאיר להלן תגובתו:
"אני מכיר את הסיפור הזה ועל פניו הוא נשמע לי מזעזע. מי שהציג לי אותו זה ח"כ יוסף יונה, ואני ניזעקתי ללכת לבדוק.
יש הבדל בין מה שמספרים למה שקורה, הדבר המדהים הוא שמי שהגיש תביעה נגד הקיבוץ הוא לא ביקר שם.
הוא לא שמע את הצד השני.
האמת היא שזו מערכת חינוך מעולה.
מה שקרה לילד הזה - שקשה היה להסתגל למצבו המיוחד, אין מה לעשות הוא לא כמו כולם.
אני חושב שאילו היו נותנים לעניין הזה יותר זמן הוא היה גם מסתדר.
כיוון שאני מכיר את הסיפור,
החלום הקיבוצי אני מצדיע לו, אבל בסך הכל היא היתה שוכרת דירה שם. בוא לא נתבלבל יותר מידי, היא לא היתה חברת קיבוץ, היא לא היתה מועמדת לקליטה, היא גרה שם היא שכרה דירה מאחד החברים.
אני לא חושב שהקיבוץ רצה לגרש אותה.
אני חושב שהיו קשיים גדולים ומערכת חינוך מאוד מאוד טובה שיש לה רקורד מצויין לאורך שנים."
אז מכיוון שנימנעה ממני האפשרות להיות בשידור ולהגיב על דברייך וזוהי זכות חוקית מתוקף היותנו מדינה דמוקרטית אגיב כאן:
1. את הסיפור שלנו אתה מכיר מפניה של ח"כ יוסף יונה מתאריך 29.06.2016 , העברת את הטיפול בטענה, לראשת אגף החינוך של התנועה הקיבוצית - את המסקנות אני לא מכירה. גם אתה לא הואלת, להאזין לצד השני, מעולם לא קיבלתי ממך או ממי מטעמך פניה, על מנת ללמוד את המקרה לעומק. כניראה שמספיק לך לשמוע רק צד אחד את הצד של הקיבוץ.
2. "מה שקרה לילד הזה" - לילד הזה יש שם- שמו בארי הובר. אפרופו "מצבו המיוחד" באותה תקופה היה: חוסר קשר עין ותקשורת עם ילדים אחרים - הילד הזה היה בן שנה וחצי!תינוק! הוא הושם בעגלול - בכלוב של חצי מטר עם תחתית מדיקט לבד! כשכלל ילדי הפעוטון מסתובבים באופן חופשי כולל אחותו התאומה. "קשה היה להסתגל למצבו" - ? פעוטון של 14 ילדים עם 3 מטפלות - חלום של כל גננת בעיר! אז תסביר לי בבקשה, איך אותה כמות של צוות (3) עם 34 ילדים בעיר מסתדרות "עם מצבו המיוחד"? והוא משולב באופן מלא בכלל פעילויות הגן בחום ואהבה!!
3. "הדבר המדהים הוא, שמי שהגיש תביעה נגד הקיבוץ הוא לא ביקר שם" - הנציבות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות פנתה באמצעות עו"ד טובה רקנטי לרכזת החינוך של הקיבוץ בשיחה טלפונית (פעם1) במייל עם מכתב רשמי בתאריך 02.06.16 (פעם2) וכשאלו לא הפסיקו את האפליה, כפי שנידרש מהם ע"פ חוק, ובארי שלי הושם שום בעגלול למרות המלצות כלל הגורמים המקצועיים שמטפלים בו פנתה שוב הנציבות לקיבוץ בתאריך 07.06.16 במייל : " התיק מועבר לאגף התביעות של הנציבות לצורך בחינת הגשת תביעה בגין הפליה במתן שירות ציבורי, כנגד הקיבוץ." (פעם 3). הנציבות הינה גוף אכיפה (המגן על אנשים עם מוגבלות שפוגעים בזכות החוקית שלהם) היא לא "מבקרת" את עוברי העבירה לכאורה לפני שמגישים תביעה.
4. "אני חושב שאילו היו נותנים לעניין הזה יותר זמן הוא היה גם מסתדר.
כיוון שאני מכיר את הסיפור," - ואני חושבת שאם היית פונה אליי אולי משפחתי הייתה חווה פחות נזקים.
5. "החלום הקיבוצי אני מצדיע לו, אבל בסך הכל היא היתה שוכרת דירה שם. בוא לא נתבלבל יותר מידי, היא לא היתה חברת קיבוץ, היא לא היתה מועמדת לקליטה, היא גרה שם היא שכרה דירה מאחד החברים."- הגענו לקיבוץ אילון מתוך חלום ההתיישבות בגליל, התחלנו הליך קליטה לקיבוץ לטובת בניית בייתנו בשלב ג' (בנים) - שילמנו דמי רצינות בסך 5000 ש"ח ביום 30.04.2015, עשו לנו ועדת קליטה פנימית (לא חוקית) בקיבוץ בה יישבו רק נציגי הקיבוץ בנוסף נשלחנו לגרפולוג בעין המפרץ ע"מ שזה ייקבע אם אנו מתאימים "לחברות" - הודיעו לנו בטלפון : אנו לא ממשיכים בתהליך. ללא הסברים ללא מכתב רשמי! מעבר לכך גם כשוכרים שילמנו : ארנונה למועצה, מיסי חורש, וארנונה ועד מקומי. אם זה לא נשמע לך מועמדים לקליטה אז מה כן? נכון שבזמן ארוע אפליית בני במערכת החינוך היינו "רק" שוכרים! אך "בוא לא נתבלבל יותר מיד" עדיין בני אדם משפחה עם 5 ילדים שיש להם זכויות אדם!
"אני לא חושב שהקיבוץ רצה לגרש אותה." - זה יושב בפתחו של כבוד בית המשפט ועל כן אמנע מלהגיב.
6. ראוי היה אם היית נותן גם לי במה אצלך בזמן האירועים בקיבוץ אילון ולא רק לחברי הקיבוץ, למרות שהייתי רק שוכרת בקיבוץ.
אפליית בני הוא לא הארוע היחיד אליו נחשפה משפחתי בזמן ההוא בקיבוץ אילון:
הידעת שילדיי (התאומים) לא הוזמנו למסיבת הסיום בפעוטון ולא קיבלנו את סיכום השנה לגביהם ? למרות ששילמתי למערכת החינוך של קיבוץ אילון כל חודש כ7,700 ש"ח על חינוך 4 ילדיי?
הידעת שחברי הקיבוץ דאגו להכפיש את משפחתי כאילו "נזרקנו" מקיבוצים קודמים? אשמח להציג בפנייך מכתב רשמי מקיבוץ ראש הנקרה בנוגע למשפחתי בשתיים שהתגוררנו שם.
הידעת שמזכיר הקיבוץ קרא לי בשידור בגל"צ - "אמא שקרנית ללא גבולות" ? כשרגע לפני השמיעו את הגננת.
הידעת שבנותיי בנות 16,4,5.5 גורשו מהבריכה בקיבוץ בבושת פנים?
דלתי תמיד היתה פתוחה בפני מי שרוצה לשמוע את שני הצדדים!
מודה לך על הבמה שהענקת לי בתגובתך ל"ארוע" שלנו.
מניחה את זה כאן חברים בפינה לשיפוטכם. שימו לב לשינוי השיח בסיום ההקלטה.
להאזנה: הקטע הרלוונטי מהתכנית



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות