גירסת הדפסה          
קבוצות דיון ביקורת תקשורת נושא #16968 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 16968   
השכל הישר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.7.14
10986 הודעות, 100 מדרגים, 155 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ה באלול תשע''ח    06:41   05.09.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

בכירים במערכת אכיפת החוק: אלשיך פועל למנוע את מינוי יורם הלוי למפכ''ל  

 
  
http://rotter.net/User_files/forum/5b8f4e7c063a7ce61.jpg
אלשיך, הלוי וארדן בירושלים, ב-2016 צילום: אוליבייה פיטוסי

מקורות סיפרו שהמפכ"ל אומר בשיחות סגורות כי המועמדים להחליפו אינם מתאימים לתפקיד, וכך מנסה לגרום לארדן להאריך את כהונתו. גורמים במשטרה: פעולותיו יוצרות מתח בפיקוד הבכיר

מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, פועל למנוע מניצבים מכהנים להתמנות לתפקיד המפכ"ל הבא וכך להביא להארכת כהונתו בשנה נוספת, כך אומרים בכירים במערכת אכיפת החוק. לפי כמה מקורות, אלשיך אמר בשיחות סגורות כי ניצבים המועמדים להחליפו, ובראשם מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, לא מתאימים לתפקיד המפכ"ל. לדבריהם, אלשיך אף פועל באופן מעשי כדי למנוע את מינויו של הלוי. מהמשטרה נמסר ש"מערכת היחסים בין המפכ"ל למפקד מחוז ירושלים מקצועית והדוקה, ושום ניסיון רכילותי לא יערער אותה". אלשיך אמור לסיים את תפקידו בדצמבר הקרוב, לאחר שכהונתו אושרה מלכתחילה לשלוש שנים בלבד.
המקורות סיפרו שפעולותיו של אלשיך יוצרות מתיחות רבה בינו לבין הלוי. לדבריהם, היחסים העכורים בין השניים גורמים ל"אווירה לא נעימה ומתוחה" גם בסגל הפיקוד הבכיר. בעבר המרוץ למפכ"לות התנהל בין גורמים באותה הדרגה, הסביר אחד המקורות, אך הפעם נוצר מצב שבו מפכ"ל מכהן פועל נגד כפופים לו. 

כמה גורמים בסביבתו של אלשיך הציעו לו לאחרונה לומר לשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, כי הוא לא מעוניין להמשיך שנה נוספת בתפקיד.? אולם אלשיך דחה אפשרות זו ועמד על כך שהוא מעוניין בשנה רביעית בתפקיד. "אני צריך עוד לפחות שנה אחת כדי להשלים את מה שהתחלתי", צוטט אלשיך בשיחות שונות.

על פי הערכות, ארדן אינו מעוניין להאריך את כהונתו של אלשיך, על רקע חילוקי דעות בין השניים. אתמול (שלישי) אמר אלשיך בכנס "פורום בר-אילן" כי "זה לא בריא לארגון, הסיטואציה שבה לא יודעים מה יקרה בעוד שלושה חודשים", והוסיף שהוא פועל "כדי שתפקוד המשטרה לא ייפגע". אלשיך סירב להתייחס לעמדתו בנוגע למועמדים להחליפו ואמר כי יתבטא בנושא בפני הוועדה למינויי בכירים. 

הלוי הוא המועמד המוביל להחליף את אלשיך, לאור ניסיונו הרב והצלחתו במיגור הטרור בירושלים בתקופת כהונתו. עם זאת, מבקריו טוענים כי מערכת היחסים שלו עם קצינים בסגל הפיקוד הבכיר אינה טובה וכי הוא "סוליסט".
מועמד מוביל נוסף לתפקיד הוא מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, משה אדרי, אשר בחצי השנה האחרונה התקרב מאוד לארדן במסגרת תפקידו הנוכחי. מועמדים נוספים לרשת את אלשיך הם מפקד מחוז תל אביב במשטרה דוד ביתן וסגן המפכ"ל לשעבר בנצי סאו.
מהמשטרה נמסר: "לצערנו, השימוש החוזר והשיטתי במקורות עלומי שם מעלה שוב ושוב תהיות לגבי אמיתות ואמינות הפרסומים. המפכ"ל איננו עוסק ברכילויות. לא בתוך הארגון ובוודאי לא מול כלי התקשורת, ולא מתכוון לעסוק בכך גם בעתיד, גם מול נסיונות אינספור לגרור את המשטרה לשיח כזה. שיח זה איננו הולם את מערכת הערכים של סגל הפיקוד הכללי של משטרת ישראל". עוד נמסר ש"המפכ"ל הוביל רפורמות מרחיקות לכת במשטרת ישראל בשיתוף פעולה מלא של סגל הפיקוד הכללי של משטרת ישראל, חלקן הלא מבוטל קשורות למחוז ירושלים ולאתגריו בתחומי הלחימה בטרור, הפשיעה, הסדר הציבורי והשירות לאזרח. כך יעשה גם בעתיד".

https://www.haaretz.co.il/news/law/.premium-1.6450930



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  ומה כאן הביקורת על התקשורת? Big Joe 05.09.18 14:29 1
  צריך לקחת בערבון מוגבל כל דיווח של ''הארץ'' בנושאי פוליטיקה אקטואלי 08.09.18 17:21 2

     
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ''ה באלול תשע''ח    14:29   05.09.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. ומה כאן הביקורת על התקשורת?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אקטואלי
חבר מתאריך 2.4.12
78062 הודעות
יום שבת כ''ח באלול תשע''ח    17:21   08.09.18   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. צריך לקחת בערבון מוגבל כל דיווח של ''הארץ'' בנושאי פוליטיקה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות