גירסת הדפסה          
קבוצות דיון בית המדרש נושא #21643 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 21643
חגי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.4.08
7846 הודעות, 140 מדרגים, 280 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ג' בכסלו תשע''ח    08:24   21.11.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

חיזוק יומי... ג' כסלו* *האושר האמיתי*  

 

*בס"ד*
*בוקר טוב... חיזוק יומי... ג' כסלו*
*האושר האמיתי*

מלך אחד קרא לראש החכמים ואמר לו: "אני יושב על כיסא המלכות, שופט את העם ורואה כה הרבה צער וסבל, פשע ועוול, מרירות ומועקה - העני חושב שהעשיר מאושר, והעשיר בגלל ריבוי נכסיו מכפיל דאגה, המלך פוחד שמא כולם ימרדו בו ועל-כן הוא נמצא בכוננות יחד עם אנשי הצבא. אין לך אדם מאושר. כל אחד מיום לידתו מתייסר במחלות ילדות, ובתסכולי בגרות, נושא בצער גידול בנים ובעול הפרנסה, עד שהזקנה נופלת עליו ומסתלק מן העולם ברוגז ומרורים – מה תכלית כל זה? מה פשר החיים?"

"שאלה גדולה שאלת אדוני המלך" ענהו החכם, "אין לי תשובה כלאחר-יד, תן לי שנה, ואכין את התשובה כהלכה". הסכים המלך, והחכם פנה לחפש בספרים.
באחד הבקרים ישב המלך על מרפסת הארמון ושיירת גמלים באה לקראתו, עשרות גמלים נושאים ארגזים של ספרים ובראש השיירה רכב החכם. התייצב לפני המלך והציג את תשובתו: "הבאתי עימי מאות ספרים, יעיין בהם המלך וימצא תשובה לשאלתו".

צחק המלך ואמר: "מניין לי פנאי? טרוד אני בעסקי הממלכה! הגש לפני תקציר ואקרא". השתחווה החכם ועזב את הארמון יחד עם גמליו.
כעבור שנה שב החכם עם ארגז אחד, "הכל מתומצת בסדרת כרכים שבארגז" אמר החכם. "אין לי פנאי לסדרת הספרים" אמר המלך, "רצוני בתשובה קצרה" השתחווה החכם והלך.

למחרת הופיע החכם ובידו ספר דק, פנה ואמר: "אם בתשובה חפצת אדוני המלך - שלמה המלך החכם מכל אדם תמצת את כל סוד החיים בספר אחד, היא מגילת 'קהלת'". אמר לו המלך: "איני חפץ לקרא דבר! רצוני לשמוע תשובה קצרה וקולעת".

השתחווה החכם ואמר: "אם כך אשמיעך אדוני המלך את התמצית בשני משפטים, אשמיעך את הפסוק הפותח את מגילת 'קהלת' ואת הפסוק המסיימו. פתח את הספר וקרא: "הֲבֵל הֲבָלִים אָמַר קֹהֶלֶת הֲבֵל הֲבָלִים הַכֹּל הָבֶל" השתאה המלך ונחרד, והחכם דפדף לסוף הספר וקרא: "סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע אֶת הָאֱלֹקים יְרָא וְאֶת מִצְו‍ֹתָיו שְׁמוֹר כִּי זֶה כָּל הָאָדָם".

נשא החכם עיניו ואמר: "אתה מבין אדוני המלך? העולם מלא עול והבל, כשלעצמו, אין בו מנוחה וקורת רוח, אין בו יעוד ותכלית, אבל אם יסגל בו האדם מצוות ומעשים טובים, ירכוש קניין נצחי ויעצב לעצמו את העולם הנצחי, יזכה לאושר האמיתי" (רבי משאלה חמדאן)

הדרך לדעת עד כמה אדם קרוב אל האושר היא די פשוטה. אושר הוא מצב של שמחה, שלוות נפש, רוגע וכיוצא בזה.
ככל שאדם קרוב יותר לתחושה של שמחה כך הוא קרוב יותר אל האושר.

עלינו לזכור את דברי שלמה המלך שללא קיום מצוות ואמונה בבורא עולם העולם כולו הבל הבלים.

כדי להגיע לאושר האמיתי עלינו להקפיד על קיום מצוות ולהאמין ולבטוח בבורא עולם, עלינו לקבל את מה שניתן לנו בשלווה ובהשלמה, לזכור שהכל מאיתו, שהכל מדוייק עבורנו.

אם נשכיל להבין שהכל לטובתנו, נמשיך ונקיים מצוות כהלכתן נהפוך למאושרים יותר, שמחים במה שקיבלנו.

"כל המקבל את הקיים בהבנה מאושר הוא. האושר נמצא בהישג יד ואין לחפשו במקום רחוק אחר" (רבי נחמן מברסלב)

על-ידי האושר נרחיק מחשבות רעות ונגיע לתכלית חיינו - "סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע אֶת הָאֱלֹקים יְרָא וְאֶת מִצְו‍ֹתָיו שְׁמוֹר כִּי זֶה כָּל הָאָדָם" (קהלת יב', יג')

אמונה וביטחון בקב"ה יגרמו לנו לרוגע, לשמחה, לאושר אמיתי ולתכלית חיינו.

חזק את ביטחונך בקב"ה, קיים מצוות באהבה... אתה בדרך אל האושר...

יום טוב ובשורות טובות
לגאולת וההצלחת עם ישראל. אמן!



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות