אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #15584 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 15584   
אברי
גולש אורח
יום ששי כ''ט בכסלו תשס''ט    15:49   26.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ד'ר גיא בכור: הצבא פוחד מהעם, המינויים הבכירים-פוליטים  

 
   גיא בכור: הצבא פוחד מהעם, המינויים הבכירים - פוליטים

ד"ר גיא בכור
האימפוטנציה בעזה: צה"ל צבא העם? לא, זה הצבא שכבר פוחד מן העם
איך הגענו למצב שהצבא שלנו הוא גורם כמעט-פוליטי, המפעיל לחץ שלא להתמודד צבאית; שבורח מעימות בכל החזיתות, למשל הסורית, כאשר בכירי הצבא לוחצים על הדרג הפוליטי להיכנס למשא ומתן עם סוריה, כולל החזרת רמת הגולן, העיקר לא להילחם.

איך הצבא שלנו איבד את ה"קילינג אינסטינקט", שהיה פעם למפקדיו, חדורי הביטחון העצמי, שהשמידו את חילות האוויר של צבאות ערב כבר על הקרקע ב-1967? איך קרה שהצבא חושש אפילו מעימות מוגבל עם כנופייה קטנה של טרוריסטים לא ממש מאומנים, לא בלבנון אלא ברצועה הזעירה של עזה, ולוחץ להמשך הרגיעה בכל מחיר, אפילו במחיר ריבונות חלקית סביב הרצועה, במחיר השפלתנו, ובמחיר הקרבת האזרחים?
איך אפשר להסביר את העובדה המדהימה, שצה"ל הגדול שלנו, המהולל והאהוב על ידינו, בורח מעימות בעזה כמו מאש? שהוא מתפלל כל בוקר שה"רגיעה" תימשך, ואולי האירגונים הפלסטיניים לא מתכוונים למה שהם אומרים? הרמטכ"ל הנעלם רב-אלוף גבי אשכנזי, זה שאמרו שהפך את צה"ל למשהו אחר לגמרי, מצוטט כאומר שאין להיכנס לעימות בעזה כמעט בשום מחיר.
בעצם צה"ל לא השתנה, ובדיוק כמו במלחמת לבנון האחרונה הוא פשוט לא רוצה להילחם. צבא פאציפיסטי. בלית ברירה שלחו אז את חיל האוויר לעשות את המלאכה מול חיזבאללה המחופר בשיטת הווייטקונג, למרות שלמטכ"ל היתה תוכנית מגירה מפורטת כיצד להתמודד במלחמה מול חיזבאללה יבשתית. כיום, בלית ברירה שולחים את חיל האוויר לתקוף בעזה, בתגובה שבלונית, מפוהקת, ללא שאר רוח, ללא חשיבה, ללא שום תכנון.
אז, כמו היום, זה לא הצבא ששומר על האזרחים, אילו האזרחים ששומרים על הצבא, שחייליו מאופסנים בקסרקטינים כמו חיילי שוקולד שמורים היטב, ואם חלילה בסיס טירונים ניזוק מקסאמים, אז מפנים אותו פנימה. אך את האזרחים, כמובן, משאירים בשטח. בשיח הישראלי חיילים הרוגים שווים יותר מאזרחים הרוגים, ולכן נזהרים בהם יותר. אבל זהו "צבא ההגנה לישראל", לא "ישראל להגנת הצבא", הלו? מישהו שוב התבלבל שם!
איך הגענו למצב שהצבא שלנו, כן, צה"ל של כולנו, הוא גורם כמעט-פוליטי, המפעיל לחץ פוליטי שלא להתמודד צבאית; שבורח מעימות בכל החזיתות, למשל הסורית, כאשר בכירי הצבא לוחצים על הדרג הפוליטי להיכנס למשא ומתן עם סוריה, כולל החזרת רמת הגולן, העיקר לא להילחם. איך הצבא שלנו איבד את ה"קילינג אינסטינקט", שהיה פעם למפקדיו, חדורי הביטחון העצמי, שהשמידו את חילות האוויר של צבאות ערב כבר על הקרקע בשנת 1967.
איך קרה שהצבא אפילו חושש מעימות מוגבל עם כנופייה קטנה של טרוריסטים לא ממש מאומנים, לא בלבנון אלא ברצועה הזעירה של עזה, ולוחץ להמשך הרגיעה בכל מחיר, אפילו במחיר ריבונות חלקית סביב הרצועה, ובמחיר הקרבת האזרחים. איך כל זה קורה לנו, על מיליארדי השקלים שאנו משקיעים בצבא בשנה. מדוע הביצועים שאנו מקבלים כל כך ירודים בחוסר המעוף שלהם, בינוניים, עם מטכ"ל מפוהק, מפונק, שמן מתקציבי ענק, שלא רוצה להתאמץ יותר מדי, ללכלך את הידיים, בדרך אל האזרחות והמנכ"לות בארגוני הסקטור הפרטי.
איך קרה שצבא המתוקצב בלא פחות מ-50 מיליארד שקל בשנה (2007), כאשר התקציב הזה אינו כולל את תקציבי המוסד, שב"כ, פיקוד העורף, משמר הגבול וסיוע לתעשיות ביטחוניות במשבר, המסתכמים בעוד כמה מיליארדי שקלים, צבא כזה אינו פועל? תשאלו בשביל מה אנחנו משקיעים סכום שהוא 17% מהתקציב הלאומי שלנו, על אי-עשייה, ואפילו על אי-הרתעה? האם לא חבל על הכסף?
כדי להבין את התוצאה המחרידה הזו, יש לרדת לסיבות, ואלו אחדות מהן:
עודף משפטיזציה גמר את היוזמה העצמית בצבא. למה להסתכן אחרי המלחמה בוועדות חקירה מבזות נוסח וינוגרד ואגרנט, בעריפת ראשים, ובסיכון הקריירה כולה. והרי כל עימות יוגמר ממילא בוועדת חקירה, כיוון שיהיו נפגעים. בג"ץ של אהרון ברק, כאשר זה הכריז שהכול שפיט, גמר את הצבא. שום מפקד בכיר לא ייקח עוד סיכון, ההיפך – כולם מסתתרים מאחורי היועצים המשפטיים. האם "אימא" מרשה להפציץ בעזה, או לא. מי ששולט היום בצבא אינו הרמטכ"ל אלא היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שהכריז כבר כי מלחמת לבנון האחרונה היתה "מלחמה משפטית", ובמלחמה כזו אסור להמר, אסור להפתיע ואסור להציג גאונות צבאית. ממילא הדרג המשפטי צריך לאשר זאת קודם. בג"ץ ניצח את הצבא, ובעצם בג"ץ ניצח לנו את הניצחון.
רסן של אירגוני "זכויות אדם" שמטרתם אינה בהכרח טובת ישראל, הקיף את הצבא שלנו בשני העשורים האחרונים – הם מגייסים כספים בחו"ל ומתפרנסים מלזנב בצבא מבפנים. כולכם מכירים מי הם אירגונים אלה. באכיפת בג"ץ האפקט שלהם בגימוד הצבא היה, מתברר, מרתיע, ואפילו קטלני.
דעת הקהל בישראל רואה היום הכול דרך הפריזמה של הנפגעים. עבורה זה הפך להיות המדד היחיד להצלחה או לכישלון צבאי, ולכן הצבא אינו רוצה להיכנס למלחמה או לעימות, מתוך ידיעה שבמלחמה יש נפגעים, מה לעשות. הצבא אינו פוחד מן האוייב, הוא פוחד מן האימהות, מהטוקבקיסטים הצווחניים, ממשפט הרחוב, מכרמלה מנשה, מכתבי התקשורת, שבשבילם להביא ראש של אלוף זה הישג אישי.
עבור החברה הישראלית של היום, אם יש קורבן אחד, הפסדנו במלחמה, כפי שיש גלעד שליט אחד. הכול נעשה בפריזמה של הפרט הלוחם. במלחמת ששת הימים, שנתפסת עד היום כניצחון מזהיר, נהרגו לנו בתוך שישה ימים כ-800 חיילים! במונחים של היום – התקשורת היתה מכתירה את המלחמה הזו כ"שואה" וכתבוסה נוראה. אנו מדווחים מיד על כל הרוג, והידיעה משודרת במהלך יום שלם, וכך נוצרת דמורליזציה ותחושת הפסד נורא. במלחמת ששת הימים המתינו עם הידיעה על ההרוגים עד לסיום המערכה, לא קרה כלום.
צה"ל יודע זאת. הוא לא מעוניין לפתוח במערכה צבאית כלשהי, קטנה או גדולה, כי הוא יודע עם מי יש לו עסק, לא מבחינת האוייב, אלא היריב שבפנים, הצרחות שיקומו כאן, אם יש נפגעים, חלילה. אוהו! – כאשר אנו מצפים לאפס נפגעים, אזיי נפגע אחד פירושו – הפסדנו. צה"ל פועל היום על מיזעור נזקים ותבוסות, לא עוד על שיטת ההישגים והניצחונות.
האוייב קלט את התכונה המוזרה הזו שלנו, והוא מנצל אותה, כמובן, כך עשה נסראללה במלחמת לבנון האחרונה, כאשר מיהר להכתיר את העימות כניצחון שלו, ואנו, מתוך תחושת הכישלון הפנימית, אמרנו אחריו אמן.
תהליך הפרטה נפשי, שעברה בעשור האחרון החברה הישראלית, ולא לחיוב. עודף של אינדיבידואליזם הרסני, כאשר רק הפרט מעניין אותנו, ולא עוד המדינה, או הצבא. המונחים פטריוטיות ואהבת המולדת נתפסים ככינוי גנאי בשכבות רחבות, והצבא נתפס כלא רלבנטי, נצלני, כובש ומטומטם. אין זה תהליך ישראלי מקורי, ייבאנו אותו כרגיל מאמריקה. שם התהליך של אנטי-מיליטריזציה בתקשורת ובקולנוע החל בעקבות מלחמת קוריאה, ואחר כך מלחמת וייטנאם. הצבא נתפס כרע, מיותר וקטלני. החלה בכך הסידרה מ.א.ש, שעשתה זאת בזהירות (1972-1983, הסרט במקור 1970), כאשר המתנתחים והרופאים, בזמן מלחמת קוריאה, עושים צחוק מן הצבא, אם כי בתמימות שובת לב, ומאוחר יותר בצורה הבוטה והנוראה ביותר, המחזמר ואחריו הסרט – "שיער" (1979, במאי מילוש פורמן). אה? כמה כיף להיות בעד השלום והפיוס בעולם! עם השיער המגודל וסימלי השלום. אחח, איזה כיף במחנה הזה, וכמה לא בוגר, ולא אחראי.
מי מאיתנו לא דמע כאשר ברגר הצעיר, שבסרט נהרג בוויטנאם, ואז הסצנה המזעזעת של תחיית המתים, על צלבי בית הקברות הענקיים של וושינגטון הבירה. זה היה באמריקה בשנות השבעים של "ילדי הפרחים", ואלינו כפרובינציה מרוחקת וקרתנית זה הגיע עם ההתבוססות בלבנון בשנות השמונים והתשעים.
כמה מצמרר היה לשמוע את ראש הממשלה יצחק רבין שר את שיר לשלום, שנכתב בהשראת "שיער", דקות אחרות לפני שנרצח. הקהל שלו לא רצה עוד מלחמות וצבא, הוא רצה הסדר שלום בכל מחיר. בכל מחיר, אפילו של השמדתנו.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מאמר נוקב ובין המשובחים ביותר שכתב גיא בכור ... elib 26.12.08 15:56 1
     אתה מבולבל, רמטכל הוא יועץ מקצועי של הממשלה, לא יותר vivanco 26.12.08 16:35 7
     תסביר לי, אם גיא בכור מתלונן כי ''והצבא נתפס יקוב 26.12.08 18:56 10
         יפה מאד, יקוב. כל מילה נכונה. עזרא הסופר 26.12.08 19:48 11
  מאמר מעלף בנכונותו , מדהים כמה שהדברים משקפים נאמנה את המצב שלנו suri1983 26.12.08 16:10 2
  הגיג Big Joe 26.12.08 16:12 3
     טוב הגיג מעולה ומעורר מחשבה מסקופ על האח הגדול! עמוסכ 26.12.08 17:58 9
  לא מבין למה אף מיפלגה לא צירפה אותו miha33 26.12.08 16:19 4
     הגאון של אימא הזה היה חלק מתומכי אוסלו למיטב זכרוני vivanco 26.12.08 16:33 6
  הבלים, הצבא עושה מה שהממשלה אומרת לו לעשות. vivanco 26.12.08 16:31 5
     תגובה לא לענין take pro 26.12.08 17:53 8
     תיראה, אני אצביע כניראה ליכוד, עזרא הסופר 26.12.08 19:52 12
  כרגיל, צודק בהחלט !! האמת כואבת !! פילוביץ שחף 26.12.08 20:59 13

     
elib
חבר מתאריך 13.12.07
16333 הודעות
יום ששי כ''ט בכסלו תשס''ט    15:56   26.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מאמר נוקב ובין המשובחים ביותר שכתב גיא בכור ...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
חשבנו לתומנו כי יש לנו רמטכ"ל חזק ואמיץ שיודע להחזיר את כוח ההרתעה לצה"ל והיום מתברר לי ולכולנו לצערי הרב שעדיף היה את חלוץ במקרים כאלו מאשר את אשכנזי שפשוט פוחד פוחד מאוד להגן על חיי היהודים בארץ ישראל.

"תדע כל אם עיברייה "...תדע?
בהחלט תדע שילדיה מופקרים!!!
אזרחייה מופקרים!!!

ושוב תודה למביא המאמר המשובח מאין כמוהו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
vivanco
גולש אורח
יום ששי כ''ט בכסלו תשס''ט    16:35   26.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. אתה מבולבל, רמטכל הוא יועץ מקצועי של הממשלה, לא יותר  
בתגובה להודעה מספר 1
 
   מכך, הוא יכול להציע או ליזום אבל הממשלה היא זו שמחליטה.

תפקידו של הרמטכל כיום הוא למנוע הריגת חיילים לצרכי יחצנות
של קדימה/עבודה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יקוב
גולש אורח
יום ששי כ''ט בכסלו תשס''ט    18:56   26.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. תסביר לי, אם גיא בכור מתלונן כי ''והצבא נתפס  
בתגובה להודעה מספר 1
 
   כלא רלבנטי, נצלני, כובש ומטומטם" וכך גם אתה מבקר את הרמטכ"ל אז או שהביקורת נכונה או שגם אתם הורסים את חוסנה של המדינה בדיוק כמו אותם אנשים המבוקרים.

הפקרת המדינה נעשתה על ידי מסוגם של הפושעים מ"השומר הצעיר" שסיעו לאש"ף במלחמתו בישראל - ולא הועמדו לדין.

כשבוגדים פועלים נגד העם ולא מובאים למשפט, המסר הוא שמותר לפושעים לבצע פשעים בלי להידרש לתת דין וחשבון.

אנו, אזרחי המדינה, נתנו רשות לפוליטקאים שקיבלו את שכרם מהאיחוד האירופי - לעשות כל שביכולתם כדי להרוס אותנו מבפנים.

את זה גיא בכור אינו אומר, הוא מתחמק מלהצביע באומץ על הגורמים שמאחורי ההתנהלות הרעה. אין שום יחודיות בכך שגיא בכור יודע לכתוב, את מה שהוא כתב - כולנו יודעים בלי שנשמע את בכייניתו, אנו זקוקים לגיבורים שיצביעו על הפושעים שעומדים מאחורי המגמה הבוגדנית.

גיא בכור, בבקשה, תהיה פראייר שלי ושל עם ישראל, הנף את נס המרד, וצא בראש המחנה למלחמה כנגד האנשים שהביאו את כל הרעה הזו לארצנו.

ואם לא תעשה זאת, אז חדל להשתעשע בסידור מהודר של מילים חסרות חשיבות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עזרא הסופר
גולש אורח
יום ששי כ''ט בכסלו תשס''ט    19:48   26.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. יפה מאד, יקוב. כל מילה נכונה.  
בתגובה להודעה מספר 10
 
   היום אוכלים את החארה שבישל הסמול במשך שנים באין מפריע. שימון פרס, יוסי ביילין, שולמית אלוני, יוסי שריד, תנועת "שלום עכשיו" בכללותה - כל אלה חוגגים עכשיו את נצחונם על גוייתה של מדינת ישראל המובסת.

ושימון פרס הוא נשיא המדינה!! ראש הבוגדים המטורפים הוא נשיא המדינה. בושה גדולה לעם היהודי החכם.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
suri1983
גולש אורח
יום ששי כ''ט בכסלו תשס''ט    16:10   26.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. מאמר מעלף בנכונותו , מדהים כמה שהדברים משקפים נאמנה את המצב שלנו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe
חבר מתאריך 2.9.05
153977 הודעות
יום ששי כ''ט בכסלו תשס''ט    16:12   26.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. הגיג  
בתגובה להודעה מספר 0
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עמוסכ
חבר מתאריך 11.4.04
66873 הודעות
יום ששי כ''ט בכסלו תשס''ט    17:58   26.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. טוב הגיג מעולה ומעורר מחשבה מסקופ על האח הגדול!  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
miha33
גולש אורח
יום ששי כ''ט בכסלו תשס''ט    16:19   26.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. לא מבין למה אף מיפלגה לא צירפה אותו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
vivanco
גולש אורח
יום ששי כ''ט בכסלו תשס''ט    16:33   26.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. הגאון של אימא הזה היה חלק מתומכי אוסלו למיטב זכרוני  
בתגובה להודעה מספר 4
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 26.12.08 בשעה 16:36 בברכה, vivanco
 
נראה שחזר בו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
vivanco
גולש אורח
יום ששי כ''ט בכסלו תשס''ט    16:31   26.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. הבלים, הצבא עושה מה שהממשלה אומרת לו לעשות.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   ערכתי לאחרונה בתאריך 26.12.08 בשעה 16:37 בברכה, vivanco
 
כיום פשוט אין ממשלה, בנוסף, הפעילות הצבאית במצבנו הנוכחי איננה
העיקר, היא חשובה אבל היא לא העיקר, העיקר הוא מה המדיניות, מה
המטרות של מדינת ישראל.

טיפול שפוי במצבה של מדינת ישראל יחל רק לאחר נצחונו המוחץ של
הליכוד (בעזרת ה ובעזרת הבוחר) בבחירות הקרובות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
take pro
גולש אורח
יום ששי כ''ט בכסלו תשס''ט    17:53   26.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. תגובה לא לענין  
בתגובה להודעה מספר 5
 
   .


לא נראה שקראת את המאמר בכלל
מדובר בו על החברה הישראלית בעיקר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עזרא הסופר
גולש אורח
יום ששי כ''ט בכסלו תשס''ט    19:52   26.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. תיראה, אני אצביע כניראה ליכוד,  
בתגובה להודעה מספר 5
 
   אבל בטח יהיו הרבה אידיוטים שיצביעו קדימה (או אבודה), כי הם אוהבים לאכול חארה ומתאוים להמשיך בכך.

שיהיה בתאבון לכל הדבילים, חה,חה ושוב חה.




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ששי כ''ט בכסלו תשס''ט    20:59   26.12.08   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. כרגיל, צודק בהחלט !! האמת כואבת !!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
********

13 שנים עברו מאז הסכם אוסלו והסעיפים באמנת הרש"פ, עדיין לא בוטלו....
ואילו שימון פרס בירך על השינוי שלא נעשה בריש גלי........


מקור:
בוגי יעלון: ''ביקשתי מפרס לא לברך על השינוי שלא נעשה''
http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5589&omm=24&viewmode



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות