אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #18627 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 18627   
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
15764 הודעות
אור ליום ראשון כ''ז בניסן תש''ע    21:20   10.04.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מסמך מסכם:כיצד שולטת הקרן לישראל חדשה על לימודי האזרחות  

 
  
מורה בשם מרים דרמוני שרביט – מנהלת המחלקה לאזרחות במרכז לטכנולוגיה
חינוכית, יחד עם מפמ"ר (מפקח-מרכז) אזרחות במשרד החינוך, עו"ד אדר
כהן
, הם הגורמים שמתאמים מאחורי הקלעים את שליטתה של הקרן החדשה
לישראל בלימודי האזרחות - הן במשרד החינוך והן במרכז לטכנולוגיה חינוכית.

דרמוני הנה המייסדת (1998) וחברת ההנהלה (יחד עם נעמי חזן) של עמותת
"המוקד לסיוע לעובדים זרים" – ארגון בת של הקרן לישראל החדשה.
בעבר (עד 2007), היתה האחראית על יישום דו"ח קרמניצר במשרד החינוך.

עו"ד אדר כהן (מורה לאזרחות ולשעבר פעיל במכון הישראלי לדמוקרטיה), הנו
מנהל מטה קרמניצר כיום.

במסגרת "קפה מטח" שהיא מרכזת במרכז לטכנולוגיה חינוכית, מתכנסים
"אנשי החינוך" של ארגוני הקרן לישראל חדשה בראשותה ובשיתוף
רכזי החינוך של : האגודה לזכויות האזרח, אמנסטי ישראל וקרן יוזמות
אברהם (ארגונים נתמכי הקרן לישראל חדשה)
רקע

בשנת 1995, הקים שר החינוך דאז, אמנון רובינשטיין, את
ועדת קרמניצר במטרה ל "פתח תכנית מקפת להנחלת האזרחות
לתלמידים כיסוד ערכי והתנהגותי משותף לכל אזרחי המדינה".

(מרדכי קרמניצר הנו פרופ' למשפטים וה"קשר" היחיד שלו לחינוך התבטא בזה שהנו
אחד מחברי המכון הישראלי לדמוקרטיה - ארגון ממשפחת הקרן לישראל חדשה)

בעקבות דו"ח הועדה, הוקם מטה מיוחד במשרד החינוך להוראת
לימודי האזרחות בישראל.
http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Mazkirut_Pedagogit/Mate/Dochot/DohBeEzrah.htm


מנהלת המחלקה לחינוך אזרחי ולדמוקרטיה, מטח.
לשעבר, ממונה על יישום תכנית לימודי האזרחות במשרד החינוך.

מרים דרמוני, אחראית מטעם המרכז לטכנולוגיה חינוכית, על מספר אתרים
לימודיים בנושא אזרחות ודמוקרטיה.

"מכנה משותף" (במימון "יוזמות קרן אברהם") (היה בחסות משרד החינוך)
"אתר האינטרנט אזרחות – אדם, קהילה, דמוקרטיה" (בחסות משרד החינוך)
"זכותי לדעת" (במימון האיחוד האירופי)
"מגנים על זכויות האדם" (במימון "מוקד סיוע לעובדים זרים" והאיחוד האירופי)

כמו כן עיתון אינטרנטי בשם "מקום" שנועד לתלמידי כתות
ח-י"ב יהודים וערבים. http://makomakan.cet.ac.il/about.aspx

מה ניתן למצוא באתרים אלה:

1. באתר "מכנה משותף"

1. ערכת הלימוד אודות הנכבה, שפותחה ע"י ארגון "זוכרות" שדוגל
בחיסול זהותה היהודית של המדינה.

האם משרד החינוך בעד חיסול זהותה של המדינה היהודית?
http://rotter.net/forum/gil/18216.shtml
This Item is deleted therefore cannot be fetched
http://rotter.net/forum/gil/18214.shtml
האם הסוכנות היהודית מקדמת את לימודי הנכבה בישראל?
http://rotter.net/forum/gil/18348.shtml

(הערכה הוסרה מהאתר. כמו כן הלוגו של משרד החינוך)

2. קישור לבלוג של יוסף אלגזי (פעיל שמאל קיצוני ידוע)

3. קישור לראיון עם גידא רינאווי-זועבי, פעילה חברתית למען
שלום ערבי-פלשתינאי-ישראלי, אשר הייתה ממארגנות המסמך
"החזון העתידי של הערבים הפלסטינים בישראל". (שהנו מתווה
לחיסול זהותה היהודית של המדינה).

4. הצגת עמותת "איתך" – משפטניות למען צדק חברתי. (אחת העמותות
מתוך 16 שסיפקו מידע שלילי על המדינה לועדת גולדסטון ושכיכבו בדו"ח
של "אם תרצו" אודות הקרן לישראל חדשה)

5. הצגה וקישורים של הקרן החדשה לישראל וזרוע הביצוע שלה שתי"ל

6. הצגה וקישורים לאתר של המועצה הבריטית בישראל (מה לה ולאתר לימודי ישראלי?)

7. הפניה למערך שיעור שנושא את השם " ומה בן גוריון היה אומר על דו"ח גולדסטון"
שאת מטרתו ניתן להבין מהדברים האלה : "העיסוק בנושא נוטה לרוב להתמקד בשאלת
ההצדקה של מעשי ישראל, אך להתעלם לחלוטין מהשאלה האם מוטלת עלינו האחריות
לבדוק את עצמנו לעומק?"


2. באתר הספר "להיות אזרחים בישראל" ("אזרחות – אדם, קהילה, דמוקרטיה")

א. על הספר "להיות אזרחים בישראל"

בדו"ח שהוכן במסגרת המכון לאסטרטגיה ציונית, על ידי
http://www.izs.org.il/heb/default.asp?father_id=202&catid=208
ד"ר יצחק גייגר, בנושא תוכנית הלימודים באזרחות, נכתב בין היתר, על ספר זה :

- בספר ישנה התייחסות שלילית לרעיון מדינת הלאום.
- הספר מתעלם מזהותה היהודית של המדינה ומתמקד רק בתכנים הדמוקרטיים-אוניברסליים.
- הספר מאפיין את האקטיביזם השיפוטי של מערכת המשפט כשיטה ברורה ומקובלת באופן מוחלט.
- כמו כן מוזכר שם, שהסכם אוסלו היה צעד משמעותי לקראת שלום עם הפלסטינאים.

בנובמבר 2009 התכנסה ועדת החינוך של הכנסת כדי לדון בדו"ח זה.
כתבה מ - Ynet : "לימודי האזרחות שמאלניים"
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3810520,00.html

דברים שכתב העיתונאי בן דרור ימיני, בבלוג שלו, על הספר.

"..בספר "להיות אזרחים בישראל" יש פרק על השסע היהודי ערבי. הפרק הזה חובר על ידי
ד"ר אסעד גאנם, שהוא גם אחד ממחברי מסמך החזון של ערביי ישראל. האם מי שמגדיר את
ישראל כמדינה קולוניאליסטית ושולל את זכות היהודים להגדרה עצמית במדינה ריבונית ראוי
להיות המחבר הבלעדי של הפרק הרגיש הזה?.."

ב. באתר האזרחות שמלווה את הספר "להיות אזרחים בישראל"

1. מככבים הזוג אלון ורחל ליאל (מנכ"לית הקרן לישראל חדשה) בסרטים וסיפורים
על דרום אפריקה ומדיניות האפרטהייד (כל רמז למה שצפוי גם למדינת היהודים
הנו על אחריות הצופה והלומד)

2. אהרון ברק מקדם את תפיסתו הייחודית והשנויה במחלוקת, ב- 6 סרטונים.

''א. ברק והזוג ליאל הופעות'' : 10 סרטונים על דמוקרטיה
http://rotter.net/forum/gil/18321.shtml

3. במאית סרטוני הוידאו הנה אנרכיסטית ופעילה בעמותת "זוכרות"

האם משרד החינוך מאשר לבמאית אנרכיסטית ללמד אזרחות?
http://rotter.net/forum/gil/18351.shtml

מרים דרמוני - הרוח החיה שמאחורי האתר המרכזי ללימודי אזרחות, בו מככבים הזוג ליאל ונושא
האפרטהייד, אנשי עדאללה, אנרכיסטית פעילה בעמותת "זוכרות" וסרטים אודות ילדי מסתננים.

4. בין המומחים שעונים לשאלות התלמידים והמורים : חברי ארגון
"עדאללה" (האלה ח'ורי-בשאראת) והאגודה לזכויות האזרח (עודד פלר – חתום גם
על עצומת סירוב שירות ביו"ש. מנהל ארגון "לסה-פסה" לעובדים זרים).

המומחית של משרד החינוך - חברת הנהלה בארגון ''עדאלה''
http://rotter.net/forum/gil/18291.shtml

http://www.mehagrim.org


5. היועץ המדעי והמרצה המקצועי (4 סרטונים) הנו ד"ר בנימין נויברגר
(פעיל שמאל, שבין שאר חתימותיו על עצומות השמאל, כתב גם את
המשפט הבא במאמר ב - Ynet : " אני עומד על כך שגירוש עם מאדמתו
הוא מעשה פאשיסטי, אך פינוי המתנחלים משטח כבוש אינו כזה".)
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3110186,00.html

6. נושא העובדים הזרים תופס חלק לא פרופורציונלי בסרטונים המוקדשים
ל"דמוקרטיה מנקודת מבט אישית" (2 מתוך 8, בהפקת "מוקד סיוע לזכויות
זרים")

7. הפניה מהאתר הרשמי של הספר אל עיתון האינטרנט "מקום" בו מובאים
הגיגי תלמידים ערבים מישראל ומיו"ש בנושא ה"נכבה" והשאיפה לזכות השיבה.

ערביה באתר של מט''ח: ''אנו מתים למען חייכם ובמאסר למען
http://rotter.net/forum/gil/18393.shtml

למה קוראים למחנה שלך “בית-ג’ברין''? , מר גדעון סער!
http://rotter.net/forum/gil/18397.shtml


3. באתר "זכותי לדעת"

1. גיבורי זכויות האדם, שמוצגים לתלמידים, הנם נציגי ארגונים ערבים
שקוראים לחיסול זהותה היהודית של המדינה (סוהאד בשארה מ"עדאללה",
מוחמד זידאן מ"האגודה הערבית לזכויות אדם")

עדאלה מככבים בעוד אתר לימודי בנושא זכויות האדם
http://rotter.net/forum/gil/18291.shtml#9

2. קישורים לאתרים של האגודה הערבית לזכויות אדם
ואמנסטי אינטרנשיונל.

3. 12 פריטי מידע (מתוך 30 אודות שיוויון) הנם בנושא האפרטהייד בדרום אפריקה.


4. באתר "מגנים על זכויות האדם"

1. קישור והסבר על ארגון "משמר זכויום האדם" – HRW

2. גישה נייטרלית ואפילו אוהדת לצד השני, בנושא עזה-שדרות.

3. קידום ושיווק נושא המסתננים (פליטים אפריקאים) באמצעות
"הפורום לזכויות פליטים"

4. עמדה נייטרלית עד מסוייגת מאוד, בנושא ועדות קבלה ליישובים
קהילתיים יהודים.

גדעון סער, לידיעתך: אתר האינטרנט החינוכי החדש, של מטח
http://rotter.net/forum/gil/18539.shtml

5. ראיון עם נטע זיו – משפטנית. (סמנכ"לית הקרן לישראל חדשה, נציגת
המשפחה הערבית בבג"ץ קעדאן).

6. קידום "אמנסטי אינטרנשיונל" ו"עמותת א.ס.ף " (ארגון סיוע לפליטים, שמקימתו
הנה גם פעילה ויוזמת הפגנות בשייח ג'ראח)

7. קידום עמותת "מוקד לסיוע לעובדים זרים" והקלינקה לסיוע לפליטים.

מי היא מרים דרמוני שרביט?

היתה הממונה מטעם משרד החינוך (עד אוקטובר 2007 לפחות) על
צוות יישום מסקנות דו"ח קרמניצר בנושא לימודי האזרחות בארץ
(ועדה שהוקמה ביוזמת שר החינוך רובינשטיין, בשנת 1995)

מרים דרמוני הנה חברת הנהלה ואחת ממייסדות "מוקד סיוע לעובדים זרים"
שהוקם ביוזמה וסיוע של הקרן החדשה לישראל.

יחד אתה מכהנת כחברת הנהלה, נשיאת הקרן החדשה לישראל, פרופ' נעמי חזן.

מוקד הסיוע שהוקם בשנת 1998 זוכה מאז שנת 2000 לתמיכה כספית וייעוצית
מטעם הקרן לישראל חדשה.

זכתה במסגרת זו לפרס האגודה לזכויות האזרח לשנת 2001


מרים דרמוני בחברה טובה יחד עם רוחמה מרטון, מחסום ווטש, יוסף אלגזי ו"שוברים שתיקה"

הנה קטע בו היא מתארת את שאיפתה כיצד צריך ללמד את
נושא המיעוט הערבי בבתי הספר שלנו.


"יש במערכת החינוך פער", אומרת דרמוני, "בין הקוריקולום (תוכנית הלימודים)
הרשמי לבין הקוריקולום הסמוי שכולל לימודי של"ח (שדה, לאום, חברה) ולימודי
ארץ ישראל בגישה לאומנית, וסדנאות של הכנה לצה"ל וגדנ"ע.

"כשאני מדברת בשיעור אזרחות על המיעוט הערבי, ועל הייחוד שלו בכך שהוא רוב
שהפך למיעוט",
אומרת דרמוני, "אז התלמידים שלי מתווכחים איתי ואומרים שזה לא
נכון שהם היו רוב. כשאני הולכת אל המורה להיסטוריה ושואלת אותה איך הם לא
יודעים שב-47' היה פה מספר מסוים של ערבים וב-48' מספר אחר,
היא מתפתלת
ואומרת שזה לא כלול בחומר".

הנה קטע מהבלוג שלה בו היא מספרת על ביקור של ילדי ישראל
במחנה המעפילים עתלית, בו הם אמורים ללמוד ולחוות על ההעפלה,
ההגנה, השלטון הבריטי ופליטי השואה.


הכותרת לסיפור והתמונה שאותה בחרה (ללא מילים)


מה שמעניין אותה, זה לא ההיסטוריה והחינוך של המדינה היהודית
אלא העתיד שלה כמדינת כל אזרחיה..

מי הוא אדר כהן?

מפמ"ר אזרחות במשרד החינוך. ממונה בתוקף תפקידו על לימודי האזרחות
בארץ ומנהל המטה ליישום דו"ח קרמניצר.

עבד כחמש שנים במרכז גילה לחינוך אזרחי ודמוקרטיה.
מרכז גילה קבל בעבר מימון ממשרד החוץ האמריקאי, האיחוד
האירופי והקרן החדשה לישראל.

כמו כן עבד כעו"ד, במכון הישראלי לדמוקרטיה שהנו אחד ממשפחת
ארגוני הקרן לישראל חדשה.
http://www.shatil.org.il/organization/41700

התמחה במשפטים אצל המשנה ליועץ המשפטי, יהושוע שופמן (שהיה
בעבר מלגאי תוכנית המשפטנים של הקרן לישראל חדשה)

המאפיה ה"חינוכית" של הקרן לישראל חדשה

מרים דרמוני יזמה את הקמת פורום אנשי החינוך של ארגוני המגזר
השלישי (ארגונים שרובם הוקמו ונתמכים ע"י הקרן החדשה לישראל.
ביניהם גם נציגי עמותת "זוכרות", "אמנסטי" ו-2 ארגונים זרים).

הפורום קיים עד כה 2 מפגשים ולמפגש השלישי אמור להגיע גם
אדר כהן ממשרד החינוך, שנתן ברכתו ליוזמה זו.

המאפיה ה''חינוכית'' של הקרן החדשה מתכנסת במט''ח - צילום
http://rotter.net/forum/gil/18391.shtml

האם משרד החינוך יתן חסות לפורום בהשת' עמותת ''זוכרות''
http://rotter.net/forum/gil/18623.shtml

מסמך - SWOT של המאפיה ה''חינוכית'' של הקרן לישראל חדשה
http://rotter.net/forum/gil/18625.shtml



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  עבודה מדהימה: ממליץ להוסיף תקציר בתחילת הסיכום עם shaulc 10.04.10 21:47 1
     יישר כח ידידי !! פילוביץ שחף 11.04.10 02:10 2
  תבורך על עבודתך החשובה! מחשב נייד 06.09.10 16:48 3

     
shaulc
גולש אורח
אור ליום ראשון כ''ז בניסן תש''ע    21:47   10.04.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. עבודה מדהימה: ממליץ להוסיף תקציר בתחילת הסיכום עם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
   הטענות המרכזיות שלך ואז כל המסמך הארוך אלו ההוכחות.
.
.
.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ראשון כ''ז בניסן תש''ע    02:10   11.04.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. יישר כח ידידי !!  
בתגובה להודעה מספר 1
 

מקור:
http://www.facebook.com/profile.php?id=734386822&ref=nf
פורום מסמכים/רוטר.נט:
ריכוז אשכולות בנושא הקרן לישראל חדשה (NIF)
http://rotter.net/forum/gil/18350.shtml



כתב אישום נ' אדריכלי אוסלו.

==


http://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5583&omm=13&vi



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מחשב נייד
גולש אורח
יום שני כ''ז באלול תש''ע    16:48   06.09.10   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. תבורך על עבודתך החשובה!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות