קבוצות דיון
גילוי מסמכים
נושא #19875
|
מנהל
סגן המנהל
מפקח
עיתונאי מקוון
צל"ש
|
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
15764 הודעות | אור ליום ראשון י''ט באלול תש''ע
21:37 28.08.10 |
|
לומדים ערבית או מחלישים את החיסון כנגד הגייס החמישי?
|
ממחקר שבוצע על תוכנית לימודי השפה הערבית של "יוזמות קרן אברהם", מתבררות המטרות האמיתיות שלה, שלא הוצגו השבוע ע"י משרד החינוך. מיזם לימודי הערבית בכיתות ה', הוצג השבוע כיוזמה חדשה של משרד החינוך, לתלמידי מחוזות חיפה והצפון.
השאלה - האם לומדים ערבית, כשפה, או משהו אחר, נוסף וחשוב יותר?כתבתו של אופיר ברק, ביומן הבוקר רשת ב', מרץ 2007, אודות מחקר שערכה "יוזמות קרן אברהם", שהנה היוזמת והעומדת מאחורי תכנית לימודי הערבית בכיתות ה' של משרד החינוך. (שלמה אלון, מפמ"ר לימודי ערבית, חבר בצוות ההיגוי של המיזם בעמותת קרן אברהם). מדובר במחקר שבדק את עמדותיהם של תלמידים בכיתות ה'-ו' בערים שונות, שם הופעלה התוכנית כפיילוט, בברכתה של שרת החינוך, יולי תמיר. קישור לראיון עם מנכ"ל יוזמות קרן אברהם - אמנון בארי-סוליציאנו
קטעים מתוך הראיון עם מנכ"ל הקרן, אמנון בארי-סוליציאנו: "..המטרה שלנו, של קרן אברהם, הנה ראשית לחולל מפנה אצל התלמידים היהודים ביחס לשכנים הערבים.." ..אנחנו מצליחים להפחית סטריאוטיפים, אנו מצליחים להפחית עמדות גזעניות.. ..אנחנו מצליחים לעורר ענין אצל תלמידים יהודים להכיר יותר ולהבין יותר את התרבות הערבית ואת האזרחים הערבים במדינת ישראל.."
על פי ממצאי המחקר חלה ירידה בפחד ובעוינות, אצל התלמידים, מהאוכלוסיה הערבית. עוד עולה מהסקר: כמעט כ-70% מהתלמידים חושבים, שאזרחי המדינה הערבית צריכים להיות שווי זכויות ליהודים. אלה הנתונים ואלה המטרות.
לא שפה ערבית אלא משהו הרבה יותר רחב מכך.
כעת כל אחד יכול להסיק את מסקנותיו הוא ולא להיות שבוי במסע היחצנות השקרי של מפמ"ר ערבית, שלמה אלון, מנהלת מחוז הצפון, אורנה שמחון, ויחצניות דוברות המשרד, מיכל צדוקי, חגית כהן ואחרים ממשרד החינוך. עוד נתוני רקע:
עד לפני כ-15 שנים קבלו המפלגות הערביות לא יותר מ- 3 או 4 מנדטים לכנסת. כעת הן מקבלות למעלה מ-11 (שיעור הערבים באוכלוסיה לא השתנה). מי הם חברי הכנסת של מפלגות אלה אנו יודעים. אחד כבר ברח מהמדינה, לאחר ריגול ובגידה. חברת כנסת נוספת עומדת בפני שלילת אזרחות. מתוך פורום (בערבית) של ילדי בית ספר יסודי "אלחכמה", בקה אל-גרבייה (עדיין ישראל) שימו לב לדגל. יתכן ששינו כבר את דגל המדינה (כמו שרוצה "מוסאווא", נתמכת יוזמות קרן אברהם והקרן החדשה לישראל), ולא אמרו לנו?
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
15764 הודעות | אור ליום ראשון י''ט באלול תש''ע
22:33 28.08.10 |
|
7. למזלך, לא נתקלת כנראה בילד שחוזר מביה''ס ומתקיל אותך
בתגובה להודעה מספר 6
|
ערכתי לאחרונה בתאריך 28.08.10 בשעה 22:46 בברכה, lurker
ההודעה מכוונת אל שוקי, תגובה 3.ושלא תתקל. תשאל את מי שחוו דבר כזה. ..למה אתה מדבר ככה על הערבים.. הם אנשים כמו כולנו.. יש להם זכויות.. אסור לעשות הבחנה בין אנשים.. כן, נכון, כל האנשים שוים, אבל אני דברתי על חברי הכנסת שלהם .. וכאן אתה מסתבך, כשאתה רוצה להסביר מה זה לאום ומה ההבדל בין יחס לפרט וללאום.. אבל את נפשו של הילד, קיבעה כבר המורה בבית הספר, עם דבריה על דמוקרטיה, שיויון ומפגשים עם ילדים ערבים. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
lurker
חבר מתאריך 18.9.05
15764 הודעות | אור ליום ראשון י''ט באלול תש''ע
23:24 28.08.10 |
|
12. תגיד אתה חושב שיכתבו : מטרות : ''מדינת כל אזרחיה''
בתגובה להודעה מספר 9
|
יעד : להביא להכרה בצורך בשיוויון לערבים. יעד משנה : הילד יסכים עם כך שהערבים אינם יכולים להזדהות עם הדגל וההמנון ולכן זכויותיהם נפגעות.. תת יעד : הילדים ילמדו מה הם הסמלים הלאומיים של החברה הפלסטינית.. אתה מנסה לעבוד על מישהו? מי יכתוב את זה. אלה היעדים החבויים והאג'נדה הנסתרת של התוכנית, אחרת קרן אברהם לא היתה דוחפת אותה. ובשבילך קבל מהמצגת של מנהלת מחוז הצפון ומתוך האתר של קרן אברהם: .. רוב המורים בתכנית הם מורים ערביים – מוסמכים להוראת ערבית ומוכשרים על ידי יוזמות קרן אברהם.. ..נוסף לשיעורים בכיתה, נהנים תלמידי התכנית בבתי הספר היסודיים מפעילויות תרבות שהותאמו במיוחד עבורם, כגון סיפור סיפורים ערבי מסורתי, תיאטרון דו-לשוני המשלב משחק עם מוזיקה, תנועה ובובות, סדנת מוזיקה ערבית ועוד.. ..מסגרת המיזם וכחלק מפעילוּת יוזמות קרן אברהם לקידום החינוך לחיים משותפים, פועלים באזור הצפון צמדי בתי ספר יהודיים וערביים, המקיימים פעילות תלמידים משותפת סביב נושאים כגון מוסיקה, אמנות, ספורט, איכות סביבה ותרבות, ומתקיימים מפגשים משותפים למנהלי בתי הספר ולצוותים החינוכיים – הכול בהנחיה מקצועית ועל-פי מודלים שפותחו על-ידי יוזמות קרן אברהם וגופים נוספים...
תוסיף לזה שעמותת יוזמות קרן אברהם, פיתחה אתר שבו הציגה לומדה על ה"נכבה" ושהיא תומכת בעמותת "מוסאווא" שרוצה להחליף את הדגל וההמנון. ואם גם אז לא תאמין, הבעיה לא אצלנו. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ronbe
גולש אורח
| יום ראשון י''ט באלול תש''ע
00:20 29.08.10 |
|
17. התוצאה היא שטיפת מוחם של התלמידים בתכנים פרו פלסטינים
בתגובה להודעה מספר 0
|
בזמן שכולם ישנים ומדשדשים, אותם ארגונים פרטיים, הנתמכים, ממומנים, ומנווטים ע"י הקרן החדשה, לוקחים חלק בעיצוב לימודי האזרחות בארץ, ובונים אתרים ללימודי אזרחות, לשימושם החופשי של מורים ותלמידים, מפיקים חוברות לימוד ומערכי שיעור, עורכים קורסים והשתלמויות, במטרה להטמיע תכנים פרו-פלסטינים, המערערים על זהותה היהודית של ישראל, ועל התוקף של זכותנו למדינה יהודית בישראל,והכל תחת עינו העצומה של משרד החינוך, ובמסווה של חינוך לשיוויון ולהבנת המיעוט האחר, ... כל זאת יכלו לעשות מבלי לתת תוקף מוסרי ולגיטימי לאותם מהלכים של ערבים ישראלים, המגדירים עצמם כפלסטינים, ופועלים (בעזרת חבריהם ושותפיהם היהודים) ע"מ לבטל את הצביון היהודי של מדינת ישראל, ולהפכה למדינת "כל אזרחיה", ללא זהות או סממנים יהודיים, בעלת המנון שונה ודגל אחר. |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|