גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #24326 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 24326
עכשיו אפשר
חבר מתאריך 6.10.17
4014 הודעות
יום חמישי כ''ו בכסלו תשע''ח    21:09   14.12.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

'' החיים של נשים וגברים בצפון נמוכה יותר מהחיים במרכז''  

 
  
.
אופיר שיק מנכ"ל ארגון לב בגליל אמר לכתבנו בתגובה : " ביום הגליל אנו מצפים ממשרד הבריאות להציג תכנית מקיפה ורב שנתית לסגירת הפערים הבלתי נסבלים. לא תירוצים ולא התגוננות של פירוט המאמצים שהם עשו עד כה, אלא תוכנית לארבע-חמש שנים הקרובות שמצביעה גם עם מקורות התקציב למימושה. אין אפשרות אחרת משום שזו סיטואציה משברית."
כחלק מההיערכות לקראת ''יום הגליל השני'', ביוזמת ארגון 'לב בגליל' בראשות אופיר שיק, אשר יתקיים בכנסת , כינס ח''כ מוטי יוגב דיון בוועדה לצמצום פערי הבריאות.
יו"ר הוועדה, ח"כ מוטי יוגב אמר בדיון: "תושבי הצפון אינם אזרחים סוג ב'. שירותי בריאות הם הזכות לחיים, ותושבי הצפון זכאים לכך בדיוק כמו תושב תל אביב. אין שום הצדקה למצב בו קיימים בצפון רק מחצית מכמות הרופאים מאשר במרכז. אינני רואה שום סיבה שחולים יצטרכו לנסוע למרכז כדי לקבל שירותים בסיסיים וחיוניים. אנו מתכוונים לדרוש ולקבל תשובות מסודרות ממשרד הבריאות וממשרד האוצר, על מנת להבין כיצד הם מתכוונים ליישם את תכנית הצפון בהקדם, בראש ובראשונה תכנית קיצור תורים והבאת מתמחים".
שרת הבריאות לשעבר, ח"כ יעל גרמן הוסיפה: "יש ליצור מערכת משוקללת שבוחנת את כלל התורים לבדיקות בכל בתי החולים, ומנתבת את הפונים לפי דרישה; בבית חולים העמק בעפולה אין כלל תור לניתוח החלפת מפרקים, ואילו באזור המרכז יש רשימת המתנה של שנה וחצי. תושבי תל אביב ישמחו לדעת שהם יכולים לנסוע שעה וחצי ולהתקבל מיד".
ח"כ איל בן ראובן אמר:: "כוח האדם הוא לב העניין. יש להביא ללא דיחוי רופאים וצוותים, הן לבתי החולים והן לקהילה. עלינו לפעול לפתרונות מהירים, שיש בהם גם נראות, על מנת לשנות את תחושת אנשי הצפון, המתוסכלים ממצב שירותי הבריאות באזורם".
עוד מציין כתבנו כי מהעולה בדיון המקדים לקראת יום הגליל השני
הפערים בנושא הבריאת לא רק שאינם מצטמצמים אלא אף מתרחבים למשל בתל אביב יש פי 2 רופאים ל-1,000 נפש מאשר בצפון. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אשר השתתף בוועדה התייחס ל נתונים מעודכנים על הפערים בין שירותי הרפואה בצפון הארץ לממוצע הארצי. לפי הנתונים, בצפון הארץ יש 2.2 רופאים לאלף נפש, לעומת 4.4 במרכז. תוחלת החיים של נשים ושל גברים בצפון נמוכה בשנתיים לעומת הממוצע הארצי (78.1 שנים לעומת 80.1 לגברים, 82.2 לעומת 84.1 לנשים). עוד אמר פרופ' גרוטו כי שיעורי התמותה הגבוהים ביותר עקב מחלות לב הם בנפת עכו וכנרת. עם זאת, ציין כי לאורך השנים יש ירידה מתמשכת בשיעור תמותת תינוקות במחוז הצפון, על אף כי עדיין שיעור זה גבוה במקצת מהממוצע הארצי. עוד אמר פרופ' גרוטו כי 24.8% מהיהודים בצפון מעשנים, לעומת 18.5% בממוצע ארצי. בקרב ערבים: 32.6% לעומת 25.2%. בנוסף, תושבי הצפון סובלים יותר מהשמנת יתר ומקיימים פחות פעילות גופנית. אופיר שיק מנכ"ל ארגון לב בגליל אמר: "מטרתנו לא להרפות בנושאי פערי הבריאות בין הצפון למרכז עד לסגירת הפערים באופן מוחלט וזה יקרה. "
מקור: אני



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות