גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #25036 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 25036   
תושב הארץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.5.12
20753 הודעות, 144 מדרגים, 197 נקודות.  ראה משוב
שבת קודש כ''ג באב תשע''ב    03:12   11.08.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

משיחיות שמאלנית  

 
  
10/08/12

על ההתקרבות של דוד גרוסמן לגינתר גראס, ועל הפיכתה של מרצ לסניף של חד"ש * על שנאת ישראל של יצחק לאור, ועל אהבת יצחק לאור, של משרד החינוך * על סוריה שמפסיקה להיות מדינה אחת, ואינטלקטואלים שרוצים להקים מדינה אחת * ועל הצורך בהצדעה לערביי ישראל

לפני חודשים רבים, כשגינתר גראס פלט את האמירה האנטישמית שלו על היהודים, סליחה, ישראל, שמאיימת להשמיד את איראן, עלתה התמיהה: היכן הם אנשי הרוח של ישראל. מדוע הם שותקים. מדוע הם אינם מבהירים לגראס שגם הם, שמתנגדים כמעט לכל צעד ושעל של בנימין נתניהו, שחפצים בשלום, שמוכנים לפשרות מרחיקות לכת למען השלום, שאינם ששים אלי שום מלחמה, גם לא מלחמת מנע מול איראן - מביעים חלחלה מהצליל הדמגוגי, המסית, האנטישמי, של ההצהרות שלו על ישראל.

אבל הם שתקו. פה ושם אף היו עיתונאים, אלה תמיד אותם עיתונאים, שהשמיעו קולות של תמיכה בגראס. התרגלנו כבר לטירוף. חופש הביטוי הפך למפלטו של כל נבל. אנשי הרוח עצמם הפכו לפקחי או"ם. הם לא התערבו. אלא שהזמן עובר. וככל שהוא עובר, מתברר שיש בקרב אותם אנשי הרוח לפחות אחד שקצת קשה להבחין בהבדל כלשהו בינו לבין גראס. דוד גרוסמן. לאחרונה הוא תיאר את דרכי מחשבתו של בנימין נתניהו, והתוצאה מפחידה. לפי גרוסמן, נתניהו פועל באופן לא רציונלי, והוא שרוי במתווה "נצח ישראל", "נסים ותשועות", "אופוריה כוחנית", ה"כוחות הסטיכיים והאפלים ביותר של ההיסטוריה", ושאר ירקות.

איך מבחינים בכך שמדובר באובססיה שכולה שנאה, ולא בביקורת רציונלית? משום שגרוסמן יודע שאהוד ברק, מר אינטליגנציה, חושב בדיוק כמו נתניהו. והנה, הוא אינו מוזכר אפילו במילה. אפשר לומר הרבה דברים על השניים, וכותב שורות אלה רחוק מלהיות בין חסידיהם. אבל דבר אחד ברור: נתניהו לוקח את העניין האיראני בדרך הרבה יותר רציונלית לעומת הגישה המשיחית של גרוסמן וגראס.

משיחיות מתאפיינת, בין השאר, בהתעלמות מעובדות. העובדות הן שאיראן מצפצפת על הקהילה הבינלאומית, ממשיכה לפתח את הגרעין, משלמת מחיר כלכלי כבד על הסנקציות שמופעלות נגדה, מתעקשת על חימוש החיזבאללה והרצועה, והנשיא שלה, אחמדינג'אד, משלהב את ההמונים בקריאות "מוות לישראל". המשטר שם בנוי על יסודות משיחיים. פרופסור מהדי מוצפארי (Mehdi Muzaffari), איראני גולה, הביע בפגישה שקיימנו לפני חודשים אחדים התנגדות להתקפה ישראלית, משום שהיא עלולה לחזק את המשטר האיראני. אבל על דבר אחד הוא עמד בתוקף: כשראשי המשטר באיראן מדברים על השמדה הם מתכוונים לכל מילה. אם רק תהיה להם הזדמנות. קבוצת אקטיביסטים איראנים שלחה מכתב לנשיא ארה"ב בדרישה חד-משמעית: אל תאפשר נשק גרעיני לשלטון הנוכחי באיראן. גם הם מבינים שמדובר במשטר מטורף. ראש ממשלת ישראל לוקח את הסממנים הללו כאיום רציני. הגישה שלו גרמה לעולם להתעורר. גרוסמן, לעומת זאת, הופך את נתניהו למסוכן. אז מי מביניהם סובל מפנטזיות משיחיות?

גרוסמן איננו לבד. הוא מסמל משהו לא רציונלי שמשתלט על השיח בנושא האיראני. כמה מחסידי רעיונותיו יצאו השבוע להפגין למען הידברות ונגד פעולה צבאית. רעיון מצוין. זה בדיוק מה שמנסות לעשות מדינות המערב כבר כמה שנים. זה לא עובד. ולמרות זאת, ההידברות נמשכת. את ההפגנה ארגנה פעילת חד"ש, שהייתה בעבר במרצ. בין המארגנים היה מוסי רז, איש מרצ, ובעבר ח"כ מטעמה. פעם היו במרצ אנשים דגולים כמו אמנון רובינשטיין, רן כהן, חיים אורון (ג'ומס). לא עוד. מרצ של היום הופכת לסניף של חד"ש. ישראל זקוקה לשמאל ציוני. במקומו אנחנו מקבלים שמאל משיחי.

דמוקרטיה אתנית?

סוריה מתפרקת. בעקבות התבוסה העותומאנית, בשנות העשרים של המאה הקודמת, קמו שם שש מדינות על בסיס אתני. שתיים מוסלמיות (דמשק וחאלב), אחת דרוזית, אחת נוצרית (לבנון), אחת עלאווית (לטאקיה), ועוד מחוז עצמאי, אלכסנדרטה, שהפכך לחטאי וסופח לתורכיה זה קרה תוך כדי גירוש האוכלוסייה העלאווית והארמנית, שעד אז הייתה הרוב במחוז. ככל הידוע, אין אזכור לנכבה שהתחוללה שם בחסות הצבא התורכי.

כמו רוב מדינות האזור, גם המדינות הקטנות, גם סוריה הגדולה, הן תוצרי לוואי של הקולוניאליזם. בשלבים מסוימים שימשה הלאומיות הערבית כדבק. אבל בעידן שבו ערבים טובחים בערבים ומוסלמים במוסלמים, הדבק הולך ומתייבש. זה מה שקרה לעיראק, שכמעט מפוצלת לשלוש מדינות. זה מה שאולי יקרה בסוריה. הכורדים בצפון-מזרח כבר בונים לעצמם אוטונומיה. העלאווים אולי יגורשו ללטקייה. הדרוזים יחזרו לאוטונומיה באזור הר הדרוזים. בין דמשק לחאלב תקום המדינה המוסלמית, שעל השליטה בה כבר נאבקים גם גורמי הג'יהאד והאיסלאם הגלובלי. זו לא תחזית ולא נבואה. זו אופציה.

על הרקע הזה, יצא השבוע לאור ספר שכותרתו "מדינה אחת - חלומות באספמיה או מציאות מתהווה". הספר הוא אסופת מאמרים בעקבות כנס שנערך בנושא באוניברסיטת ת"א לפני קצת יותר משנה. הספר עוסק כמובן בישראל. או ישראסטין. אבל ספק אם אנחנו משוחררים מהמתווה האזורי. משום שההתפרקות והמאבקים בסוריה הולכים ומקבלים אופי דתי-אתני. זה מה שמחבר בין קבוצות. זה מה שמפריד. כך שיש משהו משעשע באינטלקטואלים שמתעקשים על חזון המדינה האחת. כאשר זה לא עובד בין כורדים לערבים, בין קופטים או עלאווים למוסלמים, בין מוסלמים שיעים למוסלמים סונים, בין מוסלמים שחורים למוסלמים ערבים - זה יעבוד דווקא בין יהודים לערבים? כך שצריך להזכיר להוזים שמתחפשים לאינטלקטואלים: אין לכם פטור מעובדות.

ובעצם, זה לא רק המתווה של המזרח התיכון. גם צ'כוסלובקיה התפרקה לשתי מדינות. גם יוגוסלביה התפרקה לארבע מדינות. השאיפה להומוגניות ולהגדרה עצמית איננה גזענות. זו זכות יסוד שמעוגנת במשפט העמים. זה לא אומר שיש הצדקה לאפליית מיעוטים או לפגיעה בזכויות. זה לא אומר שצריך לוותר על דמוקרטיה. זה רק אומר שהבסיס ליציבות הוא רוב לאומי ברור, שיש לו מכנה משותף.

המשיחיות, במקרה דנן, איננה רק של אינטלקטואלים משמאל. אם נחזור לשמו של הספר, הרי שה"חלומות באספמיה" שייכים לשמאל. "המציאות המתהווה" שייכת לימין, שמתעקש ליצור את חלום הבלהות הזה.

הצדעה לערביי ישראל

בהתחשב בסכסוך הנמשך כבר יותר מדיי שנים, בהתחשב בהסתה נמשכת וקבועה של מנהיגים בולטים כמו עזמי בשארה, השייח ראאד סלאח וחנין זועבי - ערביי ישראל ראויים לשבח דווקא על נאמנות. החשיפה השבוע, על הברחת סמים שהפכה להברחת נשק, היא היוצא מן הכלל. רוב ערביי ישראל, למרות התמונות הצורמות של חגיגות לנוכח טילי חיזבאללה, או סדאם לפניו, הם אזרחים נאמנים. יש מחלוקות פוליטיות. אבל בזאת נגמר העניין. המעורבות של ערביי ישראל בטרור שואפת לאפס. החששות הקבועים להפיכתם ל"גיס חמישי" אף פעם לא התממשו. יהודים מבקרים, מבלים, נהנים, מתיירים בכפרים ערביים - ושערה משערות ראשם אינה נפגעת. המצב בתחום הזה הרבה יותר טוב לעומת יותר ויותר שכונות בערים אירופיות שהפכו למוקדים של איסלאם רדיקלי, ושומר נפשו ירחק מהם. בניגוד לדעת ההנהגה, רוב הצעירים מביעים נכונות לשירות אזרחי, קהילתי או לאומי. 53% מערביי ישראל, לפי סקר של המכון הדמוקרטי, "גאים להיות ישראלים".

הדיסוננס בין הנאמנות בפועל של רוב מוחלט של ערביי ישראל לבין ההנהגה איננו פשוט לעיכול. אבל דווקא על רקע החשיפה האחרונה על שיתוף פעולה של בודדים עם החיזבאללה, על רקע פלילי, ולא חבלני, כדאי לזכור את העובדות. צריך לגנות ולהעניש את החריגים. צריך להיאבק בהסתה. אבל רוב ערביי ישראל ראויים לא רק לשוויון, אלא גם להצדעה.

חינוך לעלילות דם

משרד החינוך החליט להוסיף משוררים חדשים, ביניהם יצחק לאור, לתוכנית הלימודים. מתברר שמשרד כמנהגו נוהג. יוסי שריד הכניס את מחמוד דרוויש. האם גדעון סער מכניס את לאור? נשים שמעלות טענות נגד לאור על הטרדה מינית, ואפילו אונס, כבר יצאו למחות.
אין לי כוונה לעסוק ברמת השירים של לאור. השאלה כאן שונה: האם אדם שמפיץ עלילות דם נגד מדינת ישראל ראוי ללגיטימציה על ידי המדינה? האם זה סימן לנאורות או שמא לנגיף קשה של כשל חיסוני?

פניתי לשר החינוך ולמשרד החינוך בתזכורת ובשאלה: לאור פרסם ב"עיתון 77" בשנת 1983 שיר תחת הכותרת "המנון לגוש": "אנחנו כיפות סרוגות ... ואת חג חירותנו יום המצות הזה בקדושה ובנענועי גוף מתמכרים נחוג בהתכוונות ובמצותנו דם נערים פלשתינים". בשיר אחר שלו הוא כותב: "אילו היה לי זין גדול כמו המוביל הארצי. הייתי משתין על הצבא". היוצר המהולל אינו מסתפק בשירים. בשנת 2002 פרסם לאור מאמר בכתב עת יוקרתי, ובו טען שישראל אינה זקוקה לתאי גזים כדי להשמיד את הפלסטינים, והיא עושה זאת באמצעות תמותת תינוקות גבוהה. הנתונים, לפי פרסומי הבנק העולמי, הפוכים לחלוטין. תמותת התינוקות בשטחים הולכת ויורדת. האם זה האיש שראוי להילמד בבתי הספר?

מלשכת שר החינוך נמסר לי שהוא לא ידע ולא היה מעורב. דוברת המשרד הגיבה כדלקמן: "ועדת המקצוע לספרות החליטה לשלב בתכנית הלימודים יצירה של יצחק לאור "אהבת הארץ" כאפשרות בחירה. יוער, כי ועדת המקצוע בוחרת את היצירות הספרותיות הנכללות בתכנית הלימודים על פי שיקול של איכות ספרותית. עם זאת, החליטה יו"ר המזכירות הפדגוגית לקיים דיון ולבחון את הנושא לאחר שנחשפה לנושא לראשונה."
עד כאן לשון התגובה. אין ספק שחוט דק של אירוניה מרחף מעל "אהבת הארץ", כשזו רשומה על שמו של יצחק לאור, שהתמחה בשנאת ישראל. ובאיזו אהבה בדיוק מדובר? ובכן, השיר מספר על שני אשכולות ענבים בחדרה של אחת, יעל, ממורד הכרמל, שלחבר שלה "קראו מיכאל או סוהיל".

הטירוף לא התחיל אתמול. פעמיים זכה לאור בפרס ראש הממשלה. כי זה הסיפור שלנו. הם יורקים. בתגובה הם זוכים לפרסים. יצחק שמיר סירב ללחוץ את ידו, וזכה לקיתונות של רותחין.

מדינה נאורה צריכה לכבד גם את מבקריה, ולכלול אותם בתוכניות הלימודים. אין צורך בקומיסר תרבות. אין צורך להחרים את אליס ווקר או ג'וזה סאראמאגו בגלל עמדתם הביקורתית או העוינת לישראל. הם אינם היוצרים של תעשיית השקרים. הם התוצרים שלה. לא כך לאור. הוא שייך ליצרנים. כך שצריך לשאול: האם יוצר ומפיץ עלילות דם, בשירה ובאומר, על תאוות הדם של יהודים, מצוי במתחם הביקורת. המזכירות הפדגוגית החליטה לקיים על כך דיון. דיון ראוי וחשוב. ההמשך יבוא.

תקציבים והתנחלויות

בשבוע שעבר הצגתי כאן נתונים על השקעות ביישובים שונים, ולפיהם יוצא, בין השאר, ש" ההשקעה הממשלתית לאדם בהר חברון עומדת על 10,619 ש"ח (לפי נתונים שפרסם "כלכליסט"), וההשקעה לאדם בירוחם עומדת על 3,861 ש"ח בלבד". ובכן, כחובב מושבע של נתונים, עליי לציין שאתר לאטמה ביצע ניתוח קצת יותר רציני לנתונים. כך שכדאי להעמיד דברים על דיוקם: יש יישובים בתוך הקו הירוק שמקבלים יותר, ויש יישובים בצד השני של הקו שמקבלים פחות. בניגוד לרושם שנוצר ממה שכתבתי, הפער אינו נובע מהעדפת התנחלויות. זה לא אומר שהממשלה פטורה מביקורת על סדרי העדיפויות שלה, גם בהקשר של השקעות מעבר לקו הירוק. אלא שלשם כך יש צורך בנתונים קצת יותר מבוססים.


http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=f2b4c1b55be76d1e6d7b777256ea0370&id=3941




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  יפה Nimny8 11.08.12 03:50 1
  מכתב PASTE 11.08.12 03:58 2
     בדקתי בדואר ואין...לאן שלחת? תושב הארץ 11.08.12 08:41 3
     מכתב?? חכם על גוגל 11.08.12 09:53 4
     מברק צופה מהצד 11.08.12 10:01 5
  לאחר שהסמול נדחה ע''י העם שחכם ממנו הוא חושף שמטרתו היא השמדת המדינה אשדודה 11.08.12 10:12 6
  ''השילוש הקדוש'' לחיסולה של מדינת ארץ ישראל היהודית (*) פילוביץ שחף 11.08.12 11:50 7
  ''משרד החינוך יבחן שוב את הכנסת שיריו של יצחק לאור'' (*) פילוביץ שחף 11.08.12 11:54 8

     
Nimny8
גולש אורח
שבת קודש כ''ג באב תשע''ב    03:50   11.08.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. יפה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
PASTE
חבר מתאריך 18.4.11
39082 הודעות
שבת קודש כ''ג באב תשע''ב    03:58   11.08.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. מכתב  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 11.08.12 בשעה 04:05 בברכה, PASTE
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תושב הארץ
חבר מתאריך 2.5.12
20753 הודעות
שבת קודש כ''ג באב תשע''ב    08:41   11.08.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. בדקתי בדואר ואין...לאן שלחת?  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חכם על גוגל
חבר מתאריך 4.1.09
2662 הודעות
שבת קודש כ''ג באב תשע''ב    09:53   11.08.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. מכתב??  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צופה מהצד
חבר מתאריך 15.3.08
104467 הודעות
שבת קודש כ''ג באב תשע''ב    10:01   11.08.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. מברק  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אשדודה
גולש אורח
שבת קודש כ''ג באב תשע''ב    10:12   11.08.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. לאחר שהסמול נדחה ע''י העם שחכם ממנו הוא חושף שמטרתו היא השמדת המדינה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
שבת קודש כ''ג באב תשע''ב    11:50   11.08.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. ''השילוש הקדוש'' לחיסולה של מדינת ארץ ישראל היהודית (*)  
בתגובה להודעה מספר 0
 

''השילוש הקדוש'' לחיסולה של מדינת ארץ ישראל היהודית (*)
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=19538&forum=gil&viewmode=all&keywords=%E3%E5%E3%20%E2%F8%E5%F1%EE%EF

!! ללא מילים !!


.
.
.
תזכורת:

הטיל האיראני לא מפחיד כמו הטיל הקרן לישראל חדשה


.
.
ובחסות מערכת האכיפה והמשפט של מדינת ארץ ישראל:
.
.

(*) להיות מודע = לשרוד (*)
אהרון רול: מחקרי 'אנרכיסטים עליך ישראל' מיום 6 מרץ 2010
https://rotter.net/forum/gil/18606.shtml

ריכוז אשכולות בנושא הקרן לישראל חדשה (NIF)
https://rotter.net/forum/gil/18350.shtml



כתב אישום נ' פושעי/אדריכלי אוסלו.
191. אמנון לורד: ''מעשה הבגידה של ביילין שהסגיר לידי מחלקת המדינה את
תוכניתו של פיקוד דרום לחסל במבצע צבאי את קברניטי הטרור של החמאס בקיץ 2003

https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5760&forum=gil&viewmode=all&keywords=%EE%F0%F9%E4%20%F8%E6#191


==


https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=5583&omm=13&vi



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
שבת קודש כ''ג באב תשע''ב    11:54   11.08.12   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. ''משרד החינוך יבחן שוב את הכנסת שיריו של יצחק לאור'' (*)  
בתגובה להודעה מספר 0
 

"משרד החינוך יבחן שוב את הכנסת שיריו של יצחק לאור"

מצ"ב גזיר עיתון (עמוד 10) שפורסם היום כפרומו לכתבת בטורו של העיתונאי בן דרור ימיני במעריב -מוספשבת.


.
.
תזכורת לפרשת יצחק לאור ,הלורד ביירון והערפדים:

הלורד ביירון, האם הוא המודל של המשורר/אנס יצחק לאור?!
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=5403&forum=gil&viewmode=all&keywords=%E9%F6%E7%F7+%EC%E0%E5%F8

וכאן:

הדס שטייף, את מכירה את ''יצחק לאור - הלורד ביירון'' ?! (*)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150960694734378&set=a.117697274377.97735.612759377&type=3&theater

מבחן התוצאה.....ימים יגידו

''את החושך נגרש עם האמת''
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150474321214378&set=a.117697274377.97735.612759377&type=1&theater

לאמת אין אג'נדה. לתקשורת יש. ההיסטוריה מסבירה הכל


פרס: ''ההסטוריה לא חשובה, מה שחשוב זה העתיד''...למה?!
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&forum=gil&om=6137&omm=69&viewmode=
מי מפחד מ''תולעת יעקב ודוֹד ישמעאל''?
https://rotter.net/cgi-bin/forum/dcboard.cgi?az=show_thread&om=6179&forum=gil&omm=0






            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות