גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #25923 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 25923   
רוזנצוייג
חבר מתאריך 2.6.19
98 הודעות
יום רביעי ג' בתשרי תש''פ    11:57   02.10.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ברמת הכובש שחררנו את מדינת דו-קיום. ככה מחברים ככה מתחברים.  

 
  

נאיל זועבי פועל בהתנדבות בקבוצת צעירים ערבים ויהודים כדי לחבר

פעילותו ההתנדבותית של נאיל זועבי צוברת תאוצה, באחרונה הופיע זועבי, מחנך ואיש שלום ברמת הכובש בפני 35 צעירים יהודים וערבים, אשר דיברו על שלום, על השתלבות, על הזהות הערכית, על להיות פורצי דרך בחברה הערבית ישראלית, כמו נאיל. יוניש יעקב מקיבוץ בית השיטה, הרוח החיה של מפעל מרשים זה, אמר: ''נאיל מייצג יפה מאוד את הערבי הגאה שאינו מוותר על אמונותיו וחלומותיו אך בוחר להשתלב''.

ברמת הכובש המתינו 35 צעירות וצעירים, ערבים ויהודים, לסדנא ולשיחה שהעביר נאיל זועבי, המחנך ואיש השלום מהכפר נין, בנושא זהות, שילוב והשתלבות. קדם לו הרב גלעד קריב, מנכ''ל התנועה הרפורמית, ששוחח עם הצעירים ודן עימם בסוגיה האם תיתכן זהות משותפת בין ערבים ליהודים הרוצים לחיות יחדיו במדינת ישראל.
יעקב יוניש, הרוח החיה סביב הפעילות אמר: ''אני פועל בהתנדבות יחד עם האנשים הנפלאים ובהם נאיל זועבי, אשר מטרתנו היא לחבר בין יהודים וערבים צעירים, לפתח מסלולים, כשנקודת המוצא שלנו היא ערכית, הזהות הערכית שלנו יונקת ממגילת העצמאות, מי שמסכים לתוכנה של מגילת העצמאות מוזמן להצטרף. המטרה היא שיהיו 500 שגרירים שיהפכו לתנועה צעירה הרואה עצמה כנושאת הרעיון לחיבור בין יהודים וערבים''.
נאיל זועבי, הפועל בהתנדבות ומתוך תחושת שליחות אמיתית ריתק את הצעירות והצעירים ושיתף אותם בחזונו, בתחושת הייעוד שלו. ''נאיל זועבי הוא פורץ דרך במחשבתו, בדבריו, במעשיו, נאיל הוא מהאנשים המזכירים לנו שיש לקחת אחריות, אי אפשר להיות כל הזמן עסוקים בנרטיב של העבר, המוטו של נאיל הוא לזכור את העבר, לעסוק בהווה למען העתיד הוא מרתק .. נאיל מוכיח שאפשר להיות גם ערבי, גם ישראלי, גם מאמין מוסלמי גאה, ולהשתלב בישראליות'' אומר יעקב.


נאיל כבש את האידאליסטים . יש סיכוי.
צילום: אלבום פרטי



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מכתב חסדי ה' 05.10.19 20:13 1
  טור דעה של מזרחן בישראל היום גיל גמש 06.10.19 10:18 2

     
חסדי ה'
חבר מתאריך 27.8.17
120 הודעות
יום שבת ו' בתשרי תש''פ    20:13   05.10.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מכתב  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
גם בתרפט היה תנועה של דו קיום.
את התנועה של הסכינים אנחנו עוד זוכרים. אותנו לא יצליחו לבלבל עוד כמה מפגרים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גיל גמש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.5.16
1247 הודעות, 8 מדרגים, 15 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ז' בתשרי תש''פ    10:18   06.10.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. טור דעה של מזרחן בישראל היום  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כרים ומאהר יונס מהכפר ערערה חטפו ורצחו את החייל רב"ט אבי ברומברג מזכרון יעקב, בנובמבר 1980, והופעלו על ידי תושבים אחרים מהכפר. בליל הקלשונים נרצחו שלושה חיילים על ידי שלושה ערבים־ישראלים, שאחד מהם תושב אום אל־פחם, עירו של ראאד סלאח, ואת החייל משה תמם רצחו ארבעה, תושבי בקה אל־גרבייה. באפריל 2015 הועלתה בתיאטרון אל־מידאן בחיפה ההצגה "הזמן המקביל" במסגרת אירועי "יום האסיר הפלשתיני". לא לחינם הצגה זו עוררה את הסערה שהתחוללה סביב תקצובו הממלכתי של התיאטרון. ההצגה נוצרה בהשראת סיפורו של המחבל וליד דקה, אחד מרוצחיו של תמם, והיא כוללת מסרים של אהדה כלפי מחבלים ורואה בהם גיבורים.
האם רוצחים שפלים אלה מייצגים את כל המגזר הערבי? חלילה וחס. ערביי ישראל הם חלק בלתי נפרד מהמדינה. עם זאת, מאות מפגינים צעירים בני ערערה ששמחו בשישי האחרון כנגד הריגתו של המחבל נשאת מלחם אמורים להעיר אותנו מהחלום שמדובר בעשבים שוטים. העשבים הללו גדלו והם נתפסים כלגיטימיים בעיני רבים מבני המגזר. אנחנו נמצאים על קו פרשת המים בין המדינה לאזרחיה הערבים, על רקע אינתיפאדת היחידים המשתוללת ברחובותינו.
ב־1995 השתחררתי מצה"ל ולמדתי חשמל במכללה בחיפה. אחד מחבריי ללימודים היה בחור מערערה ממשפחת יונס. הוא למד באיטליה רפואה, לא עמד במטלות - וחזר ארצה. הוא היה מתוסכל מיחסה של המדינה לבני המגזר, טען שיש קיפוח ותמך בהקמת מדינה פלשתינית על כל שטחי 67' ובחלוקת ירושלים. אולם הזדהותו עם פיגועי ההתאבדות ההמוניים היכתה אותי בתדהמה. לא הצלחתי להבין כיצד אדם שמגיע לביתי כדי להכין שיעורים, דובר עברית צחה, אזרח ישראל, יכול להבין רוצחי ישראלים.
"למדנו תנ"ך וביאליק ושרנו 'אלף כבאים לא יצליחו לכבות אותי', אבל לא הפכנו לישראלים", הצהיר בפניי. "אז מה יהיה הסוף לדעתך?" שאלתי, בסוג של עצבות. "יחיאל", אמר ברצינות תהומית, "אנחנו בני הארץ הזו ואתם צאצאי מהגרים, שלקחתם אדמות של אחרים. בסוף אנחנו נשלוט פה ואתם תגורו לצידנו, כמו שהאיסלאם קבע, כבני חסות". ואת זאת אמר לי לאחר שסיפר בטבעיות כי משפחתו היתה משפחה נוצרית במקורה שהיגרה לארץ לפני כמה מאות שנים מיוון. הוא לא היה דתי, אם כי מאמין אדוק. הוא לא היה לאומני, אף שעמדותיו פלשתיניות־לאומיות. הוא לא היה אזרח ישראלי במהותו, אף על פי שהתגורר ביישוב ישראלי.
אם ישראל והמגזר חפצי חיים, עליהם לבחור בהשתלבות ולא בהתבדלות, ולחזק את החיבור האזרחי בארץ. זה המקום לקדם את יוזמתו של ח"כ עיסאוי פריג' ממרצ שקרא למדינה לחייב את כל אזרחי המדינה בשירות אזרחי. זה צריך להיות צעד ממלכתי ולא צעד התנדבותי.
זה גם המקום להשיק את תוכנית הסיוע למגזר, להשקיע בחינוך, בתוכניות מתאר, לבנות שכונות ולהקים אזורי תעסוקה, מרכזי קניות, בילוי, פנאי ונופש ביישובי המגזר, ולשקם את היחס שבין המדינה לבניה. כי נשאת מלחם טרף את הקלפים, אחריו אף אחד לא יאמין עוד בביטוי "עשבים שוטים".
https://www.israelhayom.co.il/opinion/346985

--
אני באופן אישי חושב שהוא הגיע למסקנה שגויה לחלוטין לגבי הפתרון. שילוב של ערביי ישראל לא יעזור.


מה ההבדל, שאינו גיאוגרפי, בין אלו שאנו מכנים ערביי ישראל לבין אלו המכנים עצמם פלסטינים?!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות