גירסת הדפסה          
קבוצות דיון גילוי מסמכים נושא #27042 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 27042   
kitzz
חבר מתאריך 7.5.07
99460 הודעות
יום ראשון י''ב באלול תשע''ג    11:28   18.08.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

פרשת הרפז || תביעת הדיבה של בניהו: הוגשה בקשה לזמן את אשכנזי, וינר והרפז להעיד  

 
  
הועבר בתאריך 21.08.13 בשעה 21:01 מפורום חדשות על-ידי ShinigA, (מפקח)
 
לבקשה שהוגשה מטעם "מקאן אריקסון", אחת הנתבעות בפרשה, צורפה תגובת הרפז לדו”ח המבקר בה טען כי בניהו יזם את איסוף חומרים נגד ברק וגלנט


פרשת תביעת הדיבה של דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו מסתעפת: עורכי הדין המייצגים את חברת הפרסום "מקאן אריקסון", אחת הנתבעות בפרשה, הגישו היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי במחוז המרכז בקשה לזמן את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, עוזרו, ארז וינר, ואת סא"ל בועז הרפז למתן עדות. בניהו הגיש את התביעה כנגד חברת הפרסום "מקאן אריקסון", וכן נגד עיתון "הארץ", ועיתון "ידיעות אחרונות", בשל מודעה שפורסמה בעיתונים אלו שטענה כי "הפוטש בקריה הצליח (כנראה)".

עורכי הדין של החברה, ממשרד ברקמן-וקסלר-בלום ושות’ וכן עו”ד דן להט, ביקשו לזמן בנוסף גם את האלוף (במיל') יואב גלנט, ואת ראש מטהו של שר הביטחון לשעבר, יוני קורן וכן את המזכיר הצבאי של שר הביטחון דאז, סא"ל אורי כהן (כיום אל"ם המשמש בתפקיד זה), וכן המזכיר הצבאי של השר להגנת העורף, סא"ל יריב פנחס.

בבקשה שהוגשה היום נכתב כי הנתבעת (כלומר, "מקאן אריקסון"), "טוענת (כפי שעולה מהמודעה) כי קצינים בכירים בצה"ל – ובהם הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי, עוזרו, דוברו (התובע במשפט, תא"ל (במיל') בניהו) – הרפז ועיתונאי החצר שלהם, פעלו כנגד הדרג המדיני וכנגד שר הביטחון והאלוף גלנט, ועל מנת לסכל את מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל". עוד נכתב כי בשל הכחשת טענה זו של דובר צה"ל לשעבר, "לפיכך, מטבע הדברים, הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי, עוזרו והרפז, אשר לטענת הנתבעת 3 (חברת 'מקאן אריקסון') פעלו יחד לצד התובע נגד שר הביטחון והאלוף גלנט, ועל מנת להשפיע על תהליך מינוי הרמטכ"ל, הם עדים מרכזיים והכרחיים בהליך". עורכי הדין של החברה פנו בבקשה להיפגש עם הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי ועוזרו וינר, כדי לקבל מהם תצהיר, אך לא נענו. בועז הרפז, כפי שעולה ממסמך שהועבר בחודש מאי האחרון לעורכי הדין, סרב אף הוא לתת תצהיר.

עורכי הדין דן להט, דוד זילברבוים, יאיר לדר ורון ברקמן, מציינים כי זימנו את האלוף גלנט כדי שזה יתאר את "האופן המניפולטיבי שבו תמרן התובע (בניהו) את התקשורת כדי לפגוע בו, וכיצד רא"ל אשכנזי והתובע פעלו כדי למנוע את מינויו לתפקיד הרמטכ"ל..". גם האלוף במילואים גלנט, שאמנם נפגש עם עורכי הדין, סרב לתת בעבורם תצהיר.

בבקשה מצרפים עורכי הדין גם את התייחסותו של בועז הרפז לטיוטת דו”ח מבקר המדינה בנושא הפרשה, שנמסרה בחודש מאי 2012. לפי הרפז בטיוטה זו, לא הוא יזם את הפעולות שנועדו “לבלום את ‘מסכת ההשפלות’ שעבר לכאורה הרמטכ”ל”, אלא שאת “הרעיון לאסוף חומרים נגד (ברק אנשיו וגלנט) ולהפיצם בתקשורת הגה תא”ל בניהו ששימש דובר צה”ל ואיש אמונו של הרמטכ”ל”. הרפז טוען בתגובתו למבקר כי “כך אמר לי מפורשות, בשיחת טלפון, הרמטכ”ל אשכנזי (אחת מני רבות שהתקיימו בינינו)”.

בשנה שעברה, שיגר מבקר המדינה דאז מיכה לינדנשטראוס מכתב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין המתייחס לתשובת הרפז תטיוטת דו”ח המבקר בנושא. “הרפז מפנה טענות קשות כלפי הרמטכ”ל לשעבר אשכנזי, כלפי עוזרו אל”מ ארז וינר וכלפי דובר צה”ל לשעבר, תת-אלוף אבי בניהו, כמי שהפעילו אותו למטרות איסוף מידע”. עד אז לא עלתה כל טענה בדבר קשר כביכול בין בניהו להרפז. בבדיקת פוליגרף במשטרה נשאל בניהו אם עמד בקשר עם הרפז ואם ידע על המסמך, השיב בשלילה ונמצא דובר אמת.

בשבוע שעבר, במסגרת תביעת הדיבה של בניהו, הוגש לבית המשפט תצהיר בו טען אהוד ברק כי הרמטכ”ל לשעבר רב אלוף (מיל’) גבי אשכנזי עמד בראש “קבוצה של קצינים בכירים, מספר אזרחים וקציני מילואים אשר פעלה באופן פסול כדי למנוע תהליך חוקי של מינוי רמטכ”ל לצה”ל וכנגד הדרג המדיני, תוך שימוש בכלים והתנהגות עבריינית לכאורה”. ברק מייחס לקבוצת הקצינים והאזרחים את המעשים הבאים: “זיוף מסמך; שימוש במסמך מזויף; איסוף מידע מכפיש על הדרג המדיני ועל קצינים בכירים בצה”ל; ושיבוש הליכי חקירה - והכל בניגוד לקוד הפלילי, לחוק יסוד הצבא, לנורמות הפיקוד ולרוח צה”ל”.

הפרשן הצבאי של “ידיעות אחרונות”, אלכס פישמן, הגיש גם הוא תצהיר לבית המשפט במסגרת התביעה של דובר צה”ל לשעבר. פישמן כינה את התנהגותם של לשכת אשכנזי ושל בניהו סביב פרשת הרפז “חתרנית ובלתי ראויה”.

עורכי הדין של חברת "מקאן אריקסון" מבקשים לזמן לעדות גם שורה של עיתונאים ובהם איילה חסון מרשות השידור - שסירבה להעניק תצהיר, אך לפי בקשת זימון העדים אמרה כי אם תזומן לעדות תאמר את כל האמת. כמו כן מבקשת הנתבעת לזמן את יוסי יהושע, הכתב הצבאי של "ידיעות אחרונות" ובן כספית, ששימש אז כפרשן בעיתון "מעריב", רונן ברגמן, שפרסם יחד עם העיתונאי דן מרגלית את הספר "הבור", חנן גרינברג, שהיה אז הכתב הצבאי של YNET, טל לב רם, הכתב הצבאי של גלי צה"ל, ויואב יצחק מאתר האינטרנט "NEWS1".


http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.2099870


https://www.thcendcbd.com/


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  סערה בביצה Dudi 18.08.13 11:33 1
  ועוד כתבה מהיום: ''הרפז: ''דובר צה''ל עמד מאחורי הכפשת ברק'''' (*) פילוביץ שחף 18.08.13 11:40 2

     
Dudi
חבר מתאריך 4.3.07
11107 הודעות
יום ראשון י''ב באלול תשע''ג    11:33   18.08.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. סערה בביצה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כמה ליכלוך ייצא פה, מדמנה.


ידי לא היתה במעל, לא הצבעתי ליכוד, אני ימני


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פילוביץ שחף
חבר מתאריך 9.2.02
98335 הודעות
יום ראשון י''ב באלול תשע''ג    11:40   18.08.13   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. ועוד כתבה מהיום: ''הרפז: ''דובר צה''ל עמד מאחורי הכפשת ברק'''' (*)  
בתגובה להודעה מספר 0
 

הרפז: "דובר צה"ל עמד מאחורי הכפשת ברק"
(מאת: גלעד גרוסמן, מערכת וואלה! חדשות | יום ראשון, 18 באוגוסט 2013, 9:03)
http://news.walla.co.il/?w=/9/2670788

במכתב ששיגר למבקר המדינה שבדק את "פרשת הרפז", טען החשוד בזיוף המסמך כי תא"ל אבי בניהו יזם את הרעיון לאסוף חומרים "מכפישים" נגד לשכת ברק כדי לעצור את "מסכת ההשפלות"

(אשכנזי ולינדנשטראוס בדיון בכנסת על הפרשה ביוני האחרון)

"אשכנזי סיפר לי על זה". הרפז

דובר צה"ל לשעבר, תת-אלוף (במיל') אבי בניהו הוא זה שיזם את איסוף המידע על לשכת שר הביטחון לשעבר אהוד ברק, במסגרת הריב שהתפתח בין לשכת ברק ולשכת הרמטכ"ל גבי אשכנזי במהלך כהונת השניים – כך טען בועז הרפז, החשוד בזיוף המסמך שפורסם ולכאורה נועד להכפיש את שמו של המועמד לתפקיד הרמטכ"ל דאז, יואב גלנט.

במכתב ששלח הרפז למבקר המדינה במאי 2012, אשר נחשף במסגרת בקשה לזימון עדים חדשים שהגישה לבית המשפט חברת הפרסום מקאן-אריקסון אותה תבע בניהו, האשים הרפז את בניהו בהגיית הרעיון להכפיש את יואב גלנט. את המכתב הגישו עורכי הדין של חברת הפרסום, רונן ברקמן ודוד זילברבוים.

"בראש ובראשונה אציין כי את הרעיון לבלום את 'מסכת ההשפלות' שעבר לכאורה הרמטכ"ל, לא אני הגיתי ולא אני יזמתי. את הרעיון לאסוף חומרים נגד (ברק, אנשיו וגלנט - ג.ג) ולהפיצם בתקשורת, הגה תא"ל בניהו, ששימש דובר צה"ל ואיש אמונו של הרמטכ"ל. כך אמר לי מפורשות הרמטכ"ל אשכנזי. בראש הפירמידה עמדו אשכנזי, בניהו ווינר", טען הרפז.

"הגה את הרעיון". בניהו

תזומן להעיד. איילה חסון

בין האישים שמבקשת מקאן אריקסון לזמן נמצאים אשכנזי, עוזרו לשעבר, אלוף-משנה (במיל') ארז וינר, הרפז עצמו, אלוף (במיל') יואב גלנט, יוני קורן, ששימש כראש המטה של שר הביטחון אהוד ברק, העיתונאים איילה חסון-נשר מהערוץ הראשון, בן כספית ממעריב, יוסי יהושע ורונן ברגמן מידיעות אחרונות, טל לב-רם מגלי צה"ל ואחרים. כמו כן, יזומנו סגן-אלוף יריב פנחס, ששימש כמזכיר הצבאי של השר להגנת העורף דאז, מתן וילנאי, סגן-אלוף אורי כהן, ששימש כמזכיר הצבאי של ברק, ויהודית גל, לשעבר עוזרת מנכ"ל משרד הביטחון.

ברק: "אשכנזי עמד בראש קבוצת קצינים שפעלו באופן עברייני"

בשבוע שעבר, הוגש לבית המשפט בלוד תצהיר שבו טען ברק כי מדוח מבקר המדינה בפרשה עולה כי אשכנזי "עמד בראש קבוצה של קצינים בכירים, מספר אזרחים וקציני מילואים אשר פעלה באופן פסול כדי למנוע הליך חוקי של מינוי רמטכ"ל לצה"ל ונגד הדרג המדיני, תוך שימוש בכלים והתנהגות עבריינית לכאורה".

אשכנזי מצדו השיב אש באמצעו עורכי דינו, שרון קלינמן ומיכאל נאור, שפרסמו הודעה הדוחה את טענותיו של ברק ומפנה את חצי הביקורת בחזרה אל ברק עצמו. קלינמן ונאור טענו בשם אשכנזי להתנהלות פסולה של שר הביטחון לשעבר, התנהלות אשר נמתחה עליה ביקורת מצד מבקר המדינה. "אתמול ברק הגיש תצהיר שבו חזר בדיוק על הטענות שנדחו על ידי שני מבקרי מדינה, מתוך תקווה כי בדיקה נוספת על ידי גורם אחר תשנה את המסקנות", נכתב בהודעת עורכי הדין. "אנו בטוחים שלא כך יהיה. מבקר המדינה קבע מפורשות שלא היה פוטש, שאשכנזי לא היה מעורב בטרפוד המינוי של גלנט ושלא היה מעורב בהכנת המסמך, בזיופו או בהדלפתו, וזאת אחרי שנבדקו בין היתר מאות שעות הקלטות של לשכת אשכנזי".

לקריאה נוספת:

ברק: "אשכנזי וקבוצת קצינים פעלו באופן עברייני"
http://news.walla.co.il/?w=%2F9%2F2669812

אשכנזי משיב אש: "התנהלותו של ברק פגעה בצבא"
http://news.walla.co.il/?w=%2F9%2F2670012

מפעיל הסוכנים שסיבך את אשכנזי במשימת חייו / פרשנות
http://news.walla.co.il/?w=%2F9%2F2668231

מקור: http://news.walla.co.il/?w=%2F9%2F2670788
.
.
תזכורת:

תת-אלוף במיל' אבי בניהו ייחקר באזהרה בחשד להפרת אמונים'' (*)
https://rotter.net/forum/gil/26985.shtml
.
.
.


https://tinyurl.com/5a2yl כאן » פרס הוא המפתח לפרשת אלטלנה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות