גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #27406 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 27406
רוזנצוייג לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.6.19
1495 הודעות, 20 מדרגים, 40 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ז' בחשון תשפ''א    16:07   25.10.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

השרה גמליאל, על החלטת הממשלה בנושא אנרגיות מתחדשות: ''התנגדתי אליה בגלל שהיא גורמת למשק הישראלי להתמכר לגז  

 
  
השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, על החלטת הממשלה בנושא אנרגיות מתחדשות: "התנגדתי אליה בגלל שהיא גורמת למשק הישראלי להתמכר לגז. יעד של 30% אנרגיות מתחדשות ב-2030 הוא נמוך יחסית ומשאיר את ישראל מאחור, הרחק מהיעדים של המדינות המפותחות ואפילו המתפתחות"

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, התנגדה היום (א') בישיבת הממשלה להצעת המחליטים שהובאה לאישור חברי הממשלה בנושא: "קידום אנרגיה מתחדשת במשק החשמל".

השרה: "לצערי, על אף הכותרת של הצעת המחליטים, מבחינת תוכנה היא מעודדת את המשק להמשיך את השימוש בגז מזהם למשך שנים רבות. ההחלטה שעברה מהווה חסם להמשך הפחתת זיהום האוויר, להפחתת התחלואה והתמותה שנובעים ממנו, וכן למעבר לכלכלה דלת-פחמן - מהלך שישראל נדרשת לבצע במסגרת מחויבותה הבין-לאומית בנושא ההתמודדות עם משבר האקלים".

באשר ליעד של 30% אנרגיות מתחדשות ב-2030, השרה ציינה כי הוא נמוך מדי. "על בסיס הנתונים והניתוח שהתבצע על ידי גורמי המקצוע במשרדי, ועל מנת להעמיד את ישראל בשורה אחת עם מדינות OECD מתקדמות אחרות, יש להציב יעד של 40% לשנת 2030. כבר כיום ניתן להגיע קרוב ל-50% ייצור חשמל ממקורות סולאריים במרחב המבונה".

"המשמעות האמיתית של החלטה זו היא אימוץ יעד של 70% יצור חשמל מגז אשר הינו דלק פוסילי מזהם. זהו איתות שגוי למשק, שפוגע בוודאות הנדרשת ליזמים על מנת לפעול למעבר למשק אנרגיה מבוסס על חדשנות ושימוש באנרגיה ממקורות מתחדשים שאינם מזהמים. היעד המוצע מעודד השקעות משקיות עצומות בתשתיות גז בניגוד לכל המאמצים שנעשים בארץ ובעולם לצמצום התלות בייצור אנרגיה ממקורות פוסיליים אשר מזהמים ומגבירים את שינויי האקלים".

המאבק הסביבתי של המשרד להגנת הסביבה בהובלת השרה גמליאל בחודשים האחרונים, הוביל לעצירת הקמת חלק מתחנות כוח הגזיות המזהמות. אבל, אם התוכניות הנוספות הממשיכות להתקדם במוסדות התכנון לא יעצרו, יתווספו אלפי מגאווטים רבים שאין להן היגיון כלכלי, סביבתי ובריאותי. "בהקמת התחנות הגזיות הממשלה אומרת למשק שאינה מחויבת להפסקת ההתבססות על מקורות פוסיליים מזהמים. נזכיר שכל תחנת כוח חדשה תהיה איתנו עשרות שנים בניגוד למגמות העולמיות והמחויבות של ישראל למעבר לכלכלה דלת פחמן ולצמצום מזהמים. אין היגיון בהשקעת עשרות מיליארדי שקלים בהקמת תחנות כוח גזיות לא יעילות ומזהמות. השילוב של אנרגיה מתחדשת ואגירה עדיף, גם לאור תרומתו לשיפור אמינות אספקת החשמל של ישראל. על כן, יש להימנע מהמשך המדיניות לקידום הקמת תחנות גזיות מזהמות, ובמקום זה, לעבור לטכנולוגיות סביבתיות ויעילות כפי שנעשה במדינות רבות בעולם.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות