גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #28583 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 28583   
כבשה פועה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.5.21
6267 הודעות, 32 מדרגים, 48 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ה' בתמוז תשפ''א    21:58   15.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

היכן המשילות ומי אשם בהעלמותה – כל השקרים כולם  

 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 15.06.21 בשעה 22:17 בברכה, כבשה פועה
 
אציג כאן סקירה בסוגיית "המשילות". מדוע זו נפקדת ממקומותינו ובמי האשם. אנסה להראות מה נמצא מאחורי הוילון מספר 3, המוסתר ע"י התקשורת.
אך קודם-כל, ברמת העובדתית: אין משילות בנגב ובחלקים מן הגליל – אין גם בדרום ת"א. גם אין ויכוח כי ממשלה היא האחראית לאכיפת משילות ומחוייבת לכך בכל פיסת שטח ריבוני של המדינה. אציג כאן טזה (קצת מוכרת -קצת לא), לפיה האזיקים הכבדים המונחים על ממשלה-לאומית, ע"י מערך עצום של פקידים, המקבלים הוראותיהם ממקור סמכות אחר לגמרי מן השרים הממונים, הם האחראים להזנחה. אחראים במודע וביד מכוונת. אז כיצד התגלגלנו למצב הזה? אפרוס כאן את הסיבות הראשיות ואציג המסקנות:

1. זה התחיל ב- 86 כשלראשונה, נקבע ע"י אהרון ברק ביושבו כשופט בג"צ ( 910/86 רס"ן (במיל.) יהודה רסלר נ' שר הביטחון), "שהכל שפיט". המשך-בסדרת פסיקות לאורך השנים, בהם הורחבה "זכות העמידה" לעותר הציבורי עד שכיום, כל אזרח/תושב/תייר או אף עמותה זרה המקבלת מימון מממשלה זרה, יכולים לעתור כנגד מדיניות ממשלה נבחרת, בסוגיות, שאין בהן כל עניין אישי לעותר עצמו. בליבת חלק גדול מן העתירות נדונו סוגיות של השקפת עולם, שאינן אמורות לעניין את בית המשפט. הכותרת שניתנה להן, סווגה אותן תחת הרובריקה של "כבוד האדם.." שהפך לשם-קוד לפרשנות יצירתית, שלא כתובה בשום ספר חוקים. אכן, יסודות המהפכה השיפוטית של אהרון ברק נוצקו בשנות ה-90 באמצעות חקיקת חוקי יסוד, שנתנו כלים ראשוניים לשופט העליון לצקת תוכן אידאולוגי ("אג'נדה") משלו לפסיקה, בסוגיות, שבגישה המקובלת, שהיתה נהוגה מקום מדינה – לא היתה בהן עילת הגשה ודינן – להפסל על-הסף.. מעניין, שבעוד "כבוד האדם.." שימש הנמקה קבועה לדיון וקבלת עתירות הפלסטינים ומאוחר יותר – המסתננים, זו מעולם לא עזרה למתיישבים היהודיים, במקרה הבוחן האמיתי היחיד שלה, שנקרה ב- 2005, בהליך "התנתקות".
וככל שגבר יצר האקטיביזם של הכס הקדוש וגבר תאבונו - נדרשו כלים נוספים. כדי לבסס את הפסיקה השרירותית, נוספו סט מונחים חדש: "סבירות" ומאוחר יותר ה"מידתיות". אלו אפשרו לבג"צנו, ללוש את החוק כרצונו, כשלעתים, קבלת עתירות השמאל מלווה בפסילת עתירות-ראי זהות לחלוטין של הימין. "סבירות ומידתיות" כיסו על הכל.
עם הזמן, השתכללו האמצעים המשפטיים וכדי לבטל חוקי-כנסת ביתר קלות ואלגנטיות, נמצא התרגיל האקרובטי שנקרא: "פרשנות תכליתית". מעתה, לא צריך יותר להתבסס על מה שכתוב בחוק בפועל – השופט קובע מה כתוב.. אבל כאן הקדמנו את המאוחר..

2. בינתיים, ב- 1991, נקבעה הלכה לפיה "עצות" היועמ"ש מחייבות את הממשלה בה הוא מועסק, משל היה הוא הגנרל ו"הם" - פקודיו. בכך גבר כוחו כלפי הממשלה, לה הוא "מיעץ" והפך לבלתי מוגבל. העובדה שליועץ ה"מייעץ", בכובעו הנוסף כראש התביעה כללית, עומדת הסמכות להעמיד שרים לדין, סמכות בה הוא משתמש לעתים כלפי חברי ממשלה, שאינם מתיישרים עם "עצותיו" (ראו מקרה השר נאמן), הפך כוח זה לחסר-רסן. ואם-לא-די-בכך, זרועות היועמ"ש פולשות כיום לכל משרד ממשלתי באמצעות עדרי היועצים המשפטיים "הפרטים" של השרים, הכפופים ליועמ"ש – גם אם אינם מועסקים על-ידו. אופרטיבית - אין ולו החלטה אחת, שהשר הממונה יכול לקחת כיום, מבלי שהיועמ"ש מוסמך לבטלה.
וכדי לבסס נאמנות מוחלטת לעליונים, נקבעה הלכה נוספת, לפיה, היועמ"ש מתמנה בועדה, ששופט עליון משמש בה ראש. עובדה זו, יחד עם חברותם של נציגי האקדמיה ולשכת עו"ד בועדה, מבססת רוב אל מול שני נבחרי הציבור - "פוליטיקאים". הועדה בוחרת את היועמ"ש בתחילת דרכו וחלק מחבריה גם בוחנים את "התאמתו" לכסא שופט עליון, בסיומה - עם פרישתו. כך נסגר מעגל הנאמנות.
אז מתי התחיל הכל?

3. ב-94 פואד בן אליעזר יחד עם עייזר ויצמן אתחלו את תחילת גל ההתפרצות הגדול של הבנייה הלא חוקית של ערבים בנגב ובגליל. הם עשו זאת מסיבות פרגמטיות: חד"ש סיפקה רשת בטחון לממשלת אוסלו. כתושב הנגב, זכור לי היטב איך הכל התחיל: לפתע, out-of-the-blue, תוך חודשים מספר, הנגב התמלא באלפי חושות לא חוקיות של בדואים, שבנו "בלי חשבון" לאורך כבישי הנגב הראשיים. תוך כשנה וחצי זה הגיע ל-50,000 מבנים! מאז המספר רק הלך וטפח , עד שכיום, מספר המבנים הלא חוקיים מגיע לכ-150,000. אבל על דאגה, בקרוב מספרן יתאפס מחדש, לאחר שגזלני הקרקע הבדואים יקבלו אינדולגנציה מ"ממשלת האחדות".
..ונחזור כעת לפן המשפטי-אכיפתי:

4. עם חלוף השנים ובהתגבר נצחונות הימין, חדרה התודעה ברחוב שוקן, שהאמצעי היחיד לשלטון אפקטיבי יהיה באמצעות הפניית האנרגיות מהמישור הדמוקרטי-פרלמנטרי אל הבג"צ ועדרי הפקידות הבכירה הכפופה לו, שרובה מצביעה "נכון". שילוב הידיים בין חבורת אהרון ברק עם מכפיל הכוח שבתוך ליבה של ממשלת ישראל הימנית, שנבנה באמצעות שדרוגו העצום של משרת היועמ"ש, הבטיחה לשמאל שליטה אפקטיבית בכל צומת החלטה מרכזי במדינת ישראל. מי שפורמלית אפשרו את התערבות בג"צ היו מאות עמותות שמאל הנזונות מתקציבי עתק מחו"ל המפעילים את בג"צנו בעתירות , שלעתים הן העותר, הן "המדינה" – הן השופט באים אליה בדיוק מ"אותו הכפר" ומאותה אג'נדה. היועמ"ש מצדו וידא, שלשרים הנבחרים לא תהיה דריסת רגל בתשובת "המדינה" לבג"צ. דוגמא לכך היא מינויה של טליה הששון שהיתה אחת מבכירות הפרקליטות, שחיברה מסמך מכונן שפגע בהתיישבות. בהמלצתה של ששון, זכו הפלסטינים למעמד של "אוכלוסיה מוגנת" שלטענותיהם - עדיפות אוטומטית על זכויות המתיישבים היהודיים, שלא זכו לאוזן קשבת בתשובות ה"מדינה" לבג"צ. מספר שנים מאוחר יותר, אותה ששון, נבחרה לראש "הקרן לישראל חדשה" בישראל – מזרימת הכספים הראשית לעמותות השמאל העותרות כנגד הממשלה באותן סוגיות ממש, והיא אף היתה גם מועמדת מר"צ לכנסת. דוגמא אחרת לגילוי העריות המסוכן המתרחש כאן לנגד עינינו היא מינויה לפני כמה חודשים של עו"ד גל דבוש – פעילה ראשית למען המסתננים בעמותות השמאל ל..נציג משרד המשפטים האחראית לגיבוש מדיניות המשרד בסוגיית המסתננים.

5. כדי לייעל את הליך ביטול המשילות בדרום ת"א ובחלקים של הנגב, נקבעה היררכיה מסודרת בעליון: השופטים עוזי פוגלמן ודפנה ברק -ארז נעשו לאחראים מטעם העליונים על ביטול חוקי הכנסת הנוגעים למסתננים. 4 פעמים בוטלו החוקים הללו עד שכיום אין יותר דרך יעילה שתחייב את מסתנני העבודה הללו לעזוב. לפני שמונתה לשופטת עליונה, דפנה ברק לא שפטה בשום ביהמ"ש. היא היתה מנהלת מרכז "מינרבה" לזכויות המסתננים. זה והעובדה שחברתה הטובה - נשיאת העליון דורית בייניש, הבטיחו לה את המינוי.
מני מזוז הוא האחראי הוותיק לנושא הבנייה הבלתי חוקית של הבדואים בנגב. הוא ה- A-TEAM של החבורה, שהכשילה כל עתירה של עמותת "רגבים" ושל בעלי-קרקע פרטיים, שהבדואים פלשו לאדמתם (קלמן ליבסקינד כתב על-כך לא מעט). גם כאשר העותרים השתמשו בנימוקים המדויקים , שבג"צ עצמו ניסחם בפסיקותיו שחייבו את החרבת הישובים היהודיים כמיגרון, עמונה ואחרים, מזוז "הצליח", שלא לקבל את העתירות. לפתע, כשמדובר בפלישה של בדואים - פלישה לא חוקית על קרקע יהודית פרטית הרשומה בטאבו, הפלישה היא "עניין אזחי שהמדינה לא מחוייבת לאכוף בו את סמכותה"..
הלאה..
6. נחזור לפקידוסטן.. כדי להבטיח העברת סמכויות מן הדרג הנבחר לפקידותי, לא מספיק היה לרכז אותן בידי יועמ"ש אחד - נחוץ היה להרחיב את בסיס השליטה ע"י שילוב מערך עצום של סגל פקידותי. זה הושג ע"י השתלטות בוגרי קרן וקסנר על כל צמתי ההחלטה המרכזיים במערכות השלטון. זה לקח שנים ותחילה עבר מתחת לראדאר וכשנתגלה, בג"צ מנע כל התערבות, בטענות, טוב – אלו לא ממש חשובות..
כיום, אם נבדוק, נמצא את החברים הללו במטכ"ל, הפרקליטות, משרדי האוצר והחינוך ורוב הועדות פריטטיות הקובעות - החל ממי יקבל את פרס ישראל וכלה ב"כיצד בוחרים 25% מן הסטודנטים בפקולטה לרפואה כך שהשם שלהם יהיה פאטמה או מוחמד, גם אם הפסיכומטרי שלהם נמוך משמעותית מזה של כל המועמדים האחרים". לא כול הפקידים בוגרי הקרן–זה גם לא נדרש. מספיק רק שהועדה, המאויישת בחלקה ע"י הבוגרים - תאשרם. אלו בתורם יאשרו אחרים.
במקביל, בג"צ והיועמ"ש פעלו לקיצוץ סמכויות השרים במשרדי המשפטים ובטחון-הפנים עד שכיום - אין כמעט משמעות אופרטיבית לתפקיד שר משפטים או המשטרה, במישור של קביעת מדיניות. התוצאה הסופית היא שמי שמחליט כיום בפועל על מדיניות (אי) אכיפה הם המפכ"ל והיועמ"ש. שר משטרה יכול להחליט להוסיף או לגרוע תקנים – הוא לא יכול לחייב מפכ"ל לטפל במשילות. הוא כן יכול להחליט איזה מפכ"ל למנות אבל במגבלות השיטה, זהו אקדח עם כדור אחד בלבד. מינית פקיד שנראה לך ראוי - מעתה הוא אינו חב לך דבר ואת ההוראות שלו הוא מקבל היישר מהיועמ"ש הכפוף ל"עליונים" בלבד. רוב הסכויים שהמפכ"ל המוצלח על הנייר, יהפוך תוך זמן קצר לקובי שבטאי (במקרה הטוב) או רוני אלשייך (במקרה הגרוע). ובמקום להחזיר המשילות ולעצור את הפורעים והגזלנים, הוא יבוא על-מנת "לחצוץ"..

7. מול כל המערך המשומן הזה שבראשו עומד הבג"צ והמנוהל בפועל ע"י היועמ"ש וצבא הפקידים העצום שלו, אין לנבחר הציבור – מוכשר וחרוץ ואמיץ ככל-שיהיה, שבנוסף לאמור, צריך להלחם גם מול הרוח העזה הנושבת מרחוב שוקן וגם מול יריבים פוליטיים שבבית הנבחרים-מבית ומחוץ, כל סכוי.
ולכן צר-לי להודיע : אין משילות ולא תהיה.. זולת זו שבג"צנו/יועמ"שנו/מפכ"לנו יקבעו בעצה אחת עם ערוצי 111213. הפקידוסטן שלנו עבר דרך ארוכה בת 30 שנה, שהחלה בשנות ה-90 - בואכה אוסלו, שהביאה כעת למצב, בו "קהילת יהודי ישראל" צריכה להלחם על זכויותיה הלאומיות בארצה שלה. אבל לא בנגב, בגליל או בדרום ת"א תיפול ההכרעה. כי המלחמה האמיתית אינה מלחמת המשילות – זו המלחמה על הזהות: מדינה יהודית ודמוקרטית או "מדינה כל אזרחית", כפי שהבוגד שהקים את בל"ד - עזמי בשארה, הנחיל לממשיכי דרכו, כיום. זו תהיה מדינה המנוהלת לא ע"י הפתק שלי ושלכם בקלפי אלא ע"י בית-לורדים שאינו נבחר, שעמיתיו אינם כפופים לשום חוק והלורד-פרוטקטור (עשו גוגל כדי להבין מי הוא היה באמת) הממונה על-ידם. ועד שלא נבין זאת – גם משילות לא תהיה כאן.



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  טבעה בים המלל Big Joe 16.06.21 00:11 1
  אסופה של קשקושים האחר 16.06.21 13:37 2
     שקרן כבשה פועה 16.06.21 14:03 3
         דיעה לעולם אינה יכולה להיות שקר. היא יכולה להיות שגויה או נכונה. Big Joe 16.06.21 14:55 4
             נכון אך זה עדיין לא פוסל את תגובתי כבשה פועה 16.06.21 15:15 5
                 מי דיבר על כבוד? Big Joe 16.06.21 16:06 7
     תגובה כזו היא אנטי-תרומה לפורום! עתיד מתוק 16.06.21 16:01 6
  כל כתבה על המשילות שאיננה מזכירה את הקלקולים של נתניהו, היא הטעיה. יוסף כץ 16.06.21 19:30 8
     נסגור על 80:20 ? כבשה פועה 16.06.21 20:01 9

     
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ו' בתמוז תשפ''א    00:11   16.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. טבעה בים המלל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
האחר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.9.19
7161 הודעות, 34 מדרגים, 41 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ו' בתמוז תשפ''א    13:37   16.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. אסופה של קשקושים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כבשה פועה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.5.21
6267 הודעות, 32 מדרגים, 48 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ו' בתמוז תשפ''א    14:03   16.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. שקרן  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ו' בתמוז תשפ''א    14:55   16.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. דיעה לעולם אינה יכולה להיות שקר. היא יכולה להיות שגויה או נכונה.  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כבשה פועה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.5.21
6267 הודעות, 32 מדרגים, 48 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ו' בתמוז תשפ''א    15:15   16.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. נכון אך זה עדיין לא פוסל את תגובתי  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  
אין סיבה לכבד מישהו שלא מכבד אותי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
179306 הודעות, 410 מדרגים, 467 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ו' בתמוז תשפ''א    16:06   16.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. מי דיבר על כבוד?  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עתיד מתוק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.2.19
10502 הודעות, 154 מדרגים, 254 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ו' בתמוז תשפ''א    16:01   16.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. תגובה כזו היא אנטי-תרומה לפורום!  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
יש לך משהו לטעון, בטח מול השקעה כזו, אז תטען ותפרט.

אין לך איך לפרט ולנמק את דעתך? אז בשביל מה טרחת להגיב בכלל?
סתם לעצבן?

מה שהוא כתב זה לא קשקוש, אבל זה לא לחלוטין נכון.
זה לא שידי הממשלה כבולות לחלוטין.

הסברתי את זה כאן:
https://rotter.net/forum/scoops1/701092.shtml#229

והסברתי זאת במקומות אחרים.

להבנתי, ביבי, כמו קודמיו הפחדנים, ניסה להראות כמה ישראל היא "נאורה", מחשש שאם תיתפס אחרת, אז יהיו סנקציות והאג יתבע אותנו.

לכן נתן, כמו קודמיו, לפקידים ולשופטים להשתולל.

כמובן שזה לא עזר, כפי שכולם יכולים לראות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוסף כץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.12.15
54264 הודעות, 166 מדרגים, 193 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ו' בתמוז תשפ''א    19:30   16.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. כל כתבה על המשילות שאיננה מזכירה את הקלקולים של נתניהו, היא הטעיה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לחץ כאן לצפיה דרך טוויטר



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כבשה פועה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.5.21
6267 הודעות, 32 מדרגים, 48 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ו' בתמוז תשפ''א    20:01   16.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. נסגור על 80:20 ?  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 16.06.21 בשעה 20:31 בברכה, כבשה פועה
 
את הפוסט שלי רשמתי מתוך מודעות, שלא לכולם תהיה הסבלנות לקרוא עד הסוף, אבל, העדפתי לפרוס את מלוא השתלשלות האירועים ב- 35 השנה האחרונות, כדי שלאנשים תהיה פרספקטיבה. לא חשבתי שמי שלא קראו - יענו לי בגסות.

אשיב לתגובתך הדי-סתמית, בכך, שגם מנחם אמר בזמנו ש"יש שופטים בירושלים" והוא צדק. אז. אז היו שופטים בירושלים - היום אין. יש פוליטיקאים. ניסיתי להראות שנושא המשילות סורס באטיות של בישול צפרדע בסיר, כך ש"מבלי שנרגיש" - הגענו לקריסה. ביבי אשם בכך ש"היה שם" ואולי גם מעבר, ב-12 השנים האחרונות. אין ספק שבמהלך הקדנציות, היו לו הזדמנויות לעשות יותר. אבל ביבי איש פוליטי. שלא כמו שופט, הוא אינו מתמנה כמסמר בלי ראש, עד גיל 70 למשרה שבטווח הארוך - המשפיעה ביותר על חיינו כאן. הפוליטיקאי ביבי רצה לשרוד ולכן נתן לכחלון זכות וטו ובשלב אחר גם הקים קואליציה עם לפיד שמנעה טיפול ובפעם האחרונה שהיתה לו האפשרות - מינה את שקד "הימנית" לשרת משפטים ל- 3.5 שנים. מעניין, שכיום, גם כשדי ברור ששקד לא ממש עשתה הרבה בנדון-חלק מתומכי "ימינה" מעדיפים לתקוף את ביבי במקום להבין שהנושא קשה, מורכב ומסובך. הנקודה היא, שאם "תנכה" מסך 12 שנות נתניהו את תקופת שקד, תקופת כחלון, תקופת לפיד, תקופה בה ביבי היה נאשם ולא יכל לעשות דבר - לא ישאר לך הרבה. נכון, שאם ביבי היה הופך את זה ל "אישיו" כמו איראן - יתכן והדברים היו קצת אחרים - מצד שני, יכול להיות שכתבי האישום נגדו היו מבשילים עשור קודם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות